Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
99% tuleje plywajace ok 65zl sztuka lemforder. nie kupuj hinszczyzny bo zaplacisz 2 razy.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
99% tuleje plywajace ok 65zl sztuka lemforder. nie kupuj hinszczyzny bo zaplacisz 2 razy.

gdzieś +20 zł

kupowałe w ubiegłym tygodni u najtańszego z allegro a są też za ponad 100zł

Opublikowano
pytalem sie miech temu w sklepie lemforder 65zl/szt.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
nie bede sie klocil ja mam za tyle ty masz za 2 razy tyle. trudno ktos musi byc lepszy :cool2:

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

tez mam problem ze skrzypieniem w zawieszeniu

slychac to z prawej str. przedniego zawieszenia {jak najezdzam na hope zwalniajaca- np na osiedlu albo na rownozednych )

 

co to moze byc ? ; /

Opublikowano

przeważnie to oznacza że kończy się ten prosty dolny wahacz

jeszcze nie musi być luz na sworzniu widoczny ale może gumka pęknięta o dostała się woda

tak jak pisałem wcześniej warto strzykawką przez gumkę kapnąć oleju -- nie zregeneruje wahacza ale i nie zaszkodzi a na jakiś czas będzie bez skrzypienia

Opublikowano (edytowane)
przeważnie to oznacza że kończy się ten prosty dolny wahacz

jeszcze nie musi być luz na sworzniu widoczny ale może gumka pęknięta o dostała się woda

tak jak pisałem wcześniej warto strzykawką przez gumkę kapnąć oleju -- nie zregeneruje wahacza ale i nie zaszkodzi a na jakiś czas będzie bez skrzypienia

 

He He stary sposób taksówkarzy na dolne sworznie, tylko,że niektórzy tak się zapędzali, że później "niewiadomo czemu" koła się kładły gdzieś na dziurach

Edytowane przez krazboy
Opublikowano
Co może powodować skrzypienie z przodu samochodu przy hamowaniu? Wciskając hamulec na postoju nic nie skrzypi, więc wykluczam je. Niedawno wymieniałem wahacze górne (Meyle HD) i amory (B4). Mogli coś mechanicy spartaczyć?
Opublikowano

Przed naprawą tego nie było ?

Amortyzatory wymieniałeś razem z odbojami i osłonami?

Wahacz cały nowy czy tylko tuleja?

Nie zmieniali Ci gumy na stabilizatorach?

Opublikowano
Przed naprawą tego nie było ?

Amortyzatory wymieniałeś razem z odbojami i osłonami?

Wahacz cały nowy czy tylko tuleja?

Nie zmieniali Ci gumy na stabilizatorach?

Przed wymianą tego nie było, 5000km wcześniej zmieniłem tarcze i klocki (Zimmerman + Textar). Wymieniłem amory (Bilstein B4), odboje (OE BMW), mocowania amortyzatorów - łożyska (Meyle), całe wahacze (Meyle HD). Gumy zmieniałem jakieś 8000km temu. Skrzypieć zaczęło 5000km po wymianie amorów i wahaczy...

Opublikowano

Najczęstszym błędem mechaników przy wymianie elementów z tzw. tulejami gumowo-metalowymi, jest ich przykręcanie na maxa podczas gdy auto wisi. Później jak auto stanie już na "nogach" tuleja jest napięta i przy jakimś gwałtowniejszym ugięciu nadwozia potrafi ją zerwać. Sprawdziłbym również prawidłowość osadzenia sprężyn w gniazdach, jak również prawidłowość założenia odbojów. Pisałeś również, że wymieniłeś tylko wahacze górne, być może dolne także klasyfikują się do wymiany. Obejrzałbym też końcówki kierownicze. Najlepiej chyba podjechać na jakieś szarpaki, lub rolki - tam powinno wyjść co i jak.

Pzdr

Opublikowano
Najczęstszym błędem mechaników przy wymianie elementów z tzw. tulejami gumowo-metalowymi, jest ich przykręcanie na maxa podczas gdy auto wisi. Później jak auto stanie już na "nogach" tuleja jest napięta i przy jakimś gwałtowniejszym ugięciu nadwozia potrafi ją zerwać. Pzdr

Wydaje mi się że właśnie tak zrobili. Jak to teraz poprawić żeby nie było za późno?

Opublikowano
Auto na kanał, tak żeby stało na kołach. Popuścić śruby przy tulejach,bujnąć parę razy autem i przykręcić. Uważaj tylko żebyś nie poprzestawiał geometrii. Pamiętaj ,że to tylko jedna z możliwości skrzypienia, będąc w kanale - breszka w ręce i przejrzyj całe zawieszenie.
Opublikowano
Auto na kanał, tak żeby stało na kołach. Popuścić śruby przy tulejach,bujnąć parę razy autem i przykręcić. Uważaj tylko żebyś nie poprzestawiał geometrii. Pamiętaj ,że to tylko jedna z możliwości skrzypienia, będąc w kanale - breszka w ręce i przejrzyj całe zawieszenie.

Dzięki kolego, tak zrobię. Akurat kilka dni temu ustawiali mi geometrię i nie będzie problemu z ew. poprawą.

Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znam też przypadki kiedy skrzypi łożyskowanie kolumny zawieszenia u góry kiedy kierownica znajduje się w pewnym położeniu (bez reguły).Podnieś maskę pokręc kierownicą i przysłuchaj się.
ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.