Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pytanie czy lepiej benzyniaka przeiagac prawie do odciki czy wkecac do obrotow kiedy silnik ma najwieksza moc ok. 5 tys i wtedy juz ładowac wyzszy bieg? (chociaz do odcinki mamy jeszcze ok 1,5 tys obrotow) co waszym zdaniem jest lepsze podczas proby uzyskania jak najlepszego czasu na danym odcinku np 300-400m?
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie do odcinki (no możę po za 1 biegiem bo to bez znacznia). Wszystko zależy od silnika, jaki jest przebieg momentu i mocy. W spricie na ćwiartkę to zawodowcą żadko zdaża sięby silnik bym kręcony do odcinki. Z reguły zminiają tak by silni po zmianie miał od razu ciąg a przeciągnie ponad moc maksymalną nie oznacza zawsze maksymalne przyśpieszenie. Najlepiej to ze stoperem sprawdzić jak szybko auto przuśpieszy na 2 od 5tyś do odcinki (Czyli np. bedzie to od 90-110) a ile zajmie przyśpieszenie w tym przedziale dla 3 biegu. Moje m40 przy ostrym przyśpieszaniu nie kręce dalej jak 5,5-5,7 bo nie ma sensu (odcinka 6250).
Opublikowano
Najlepiej zmieniać biegi tak, żeby po wrzuceniu wyższego obroty silnika spadły przynajmniej w okolice obrotów, przy których uzyskiwany jest max. moment obrotowy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Moje m40 przy ostrym przyśpieszaniu nie kręce dalej jak 5,5-5,7 bo nie ma sensu (odcinka 6250).

Moje M42 tak samo ;) Po przekroczeniu tej granicy czuć, że moc już spada. W dieslu po osiągnięciu 4000 to praktycznie połowę mocy traci.

Swoją drogą jak przytrzymasz na odcince 1s-2s to ten czas możesz uznać za stracony w wyścigu.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

silnik czy to bmw czy inny najwyższe parametry ciągu przy zmianie biegu uzyskują w przedziale obrotów plus 10 % max momentu obrotowego.

Do tego trzeba dodać czy mamy zmieniony komputer, przełożenia, szybkie wałki oraz inne tuningowe dodatki.

Nie mam dużego doświadczenia w samochodach ponieważ jestem kierowcą wyścigowym motocykli ale nowością jest w wyścigach flesz informujący o uzyskaniu max momentu, który zsynchronizowany jest z elektrycznymi biegami, sami możemy ustawiać wyprzedzenie błysku ale nie przekracza ono -10% max momentu oraz nie przekracza momentu obrotowego ponieważ reakcja zmiany biegów kierowcy zajmuje około 10% obrotów. Reasumując i z doświadczenia i z technologi wyścigowej lepiej zmienić bieg przed momentem obrotowym niż silnik ma odciąć.

A nie pochwaliłem się mam bmw e36 318 M43, auto otrzymałem od taty ponieważ brat miał wypadek i nią dachował po 5 tygodniach walki udało mi się wyciągnąć z niej co mogłem, 5,5 tyś włożyłem pomalowałem na kolory mojego teamu i będzie woziła na przyczepie 3 motocykle :).

Jak zrobię zdjęcia pochwale się.

pozdrawiam

Opublikowano

siemka

czyli co jeśli mam BMW320i i 150 KM przy 5900 obr/min a momentu 190 Nm

to powinienem startować z 5900 - 10% z 5900 czyli 5300 obr / min było by idealnie ?? czy 5900 +10% czyli 6500 odcinka

BMW E46 320i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
silnik czy to bmw czy inny najwyższe parametry ciągu przy zmianie biegu uzyskują w przedziale obrotów plus 10 % max momentu obrotowego.

Do tego trzeba dodać czy mamy zmieniony komputer, przełożenia, szybkie wałki oraz inne tuningowe dodatki.

Nie mam dużego doświadczenia w samochodach ponieważ jestem kierowcą wyścigowym motocykli ale nowością jest w wyścigach flesz informujący o uzyskaniu max momentu, który zsynchronizowany jest z elektrycznymi biegami, sami możemy ustawiać wyprzedzenie błysku ale nie przekracza ono -10% max momentu oraz nie przekracza momentu obrotowego ponieważ reakcja zmiany biegów kierowcy zajmuje około 10% obrotów. Reasumując i z doświadczenia i z technologi wyścigowej lepiej zmienić bieg przed momentem obrotowym niż silnik ma odciąć.

A nie pochwaliłem się mam bmw e36 318 M43, auto otrzymałem od taty ponieważ brat miał wypadek i nią dachował po 5 tygodniach walki udało mi się wyciągnąć z niej co mogłem, 5,5 tyś włożyłem pomalowałem na kolory mojego teamu i będzie woziła na przyczepie 3 motocykle :).

Jak zrobię zdjęcia pochwale się.

pozdrawiam

 

 

Tak, motor ma moc i moment przy podobnych obrotach, czyli bardzoooo wysoko. W samochodzie moment przypada przy benzynie mniej wiecej 3 do 4 tyś a moc maksymalna 5500-6500. Jak bedzie zmieniał biegi w okolicy momenty ro nie uzyskasz maksymalnych przyśpieszeń. TYlko jak dojdziesz do mocy maksymalnej. Kwetsia czy sens jest kręcenie do odciencia czy w momecnie uzyskania mocy mocy maksymalnej i zmieniać bieg. W wyścicgach samochodowych nikt nie ciśnie do odciecia.

Opublikowano
a jak to się ma do driftu z małą pojemnością jaką technikę stosować gdzie czas przejazdu jest drugo planowy kręcić do odcinki (na 1 biegu) i walić ze sprzęgła czy pulsując gazem "(nie jest to łatwe bo mocy brakuje) w sumie nigdy się nad tym nie zastanawiałem
BMW E46 320i
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.