Skocz do zawartości

316i Strasznie ciężko wchodzą wszystkie biegi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Objawy problemu: od około tygodnia strasznie ciężko wchodzą mi wszystkie biegi - co dziwne, zaczyna się to dziać wówczas, gdy silnik się zagrzeje (na zimnym objawy są niewyczuwalne niemal). Olej w skrzyni i w dyfrze nie był na pewno wymieniany przez ostatnie 70-80 tyś (ok.5-6 lat) - czy to on może być powodem, czy ewentualnie gdzie indziej szukać przyczyny...??? Z góry dziękuje za pomoc.

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
Jeśli wyłączysz silnik (rozgrzany) i biegi wchodzą lekko, to sprzęgło pada,jeśli ciężko to skrzynia.Oczywiście przyjmuję,że masz olej w skrzyni.
Opublikowano
Właśnie właśnie . sprawdź jako pirwsze olej. co do sprzegła to po mojemu na samo ciężkie wchodzenie biegów (bez zgrzytów)większego znaczenia nie ma
Opublikowano

To jesteś w błędzie kolego.Sprzęgło może być powodem haczenia biegów,co za tym idzie to ciężko wbić bieg,oraz go wyciągnąć.Nie muszą towarzyszyć temu zgrzyty.

Poczekajmy na odpowiedz zainteresowanego ,jeśli na zgaszonym silniku będzie dobrze to wina sprzęgła

Opublikowano
To jesteś w błędzie kolego.Sprzęgło może być powodem haczenia biegów,co za tym idzie to ciężko wbić bieg,oraz go wyciągnąć.Nie muszą towarzyszyć temu zgrzyty.

Poczekajmy na odpowiedz zainteresowanego ,jeśli na zgaszonym silniku będzie dobrze to wina sprzęgła

Kolega ma absolutną racje jak sprzęgło jest na wykończeniu to biegi będą strasznie ciężko i opornie wchodzić, a w sytuacji krytycznej wcale nie będzie można wpiąć biegu (przerabiałem coś takiego w aucie służbowym)

Opublikowano

Witam,

Ja mam od wczoraj podobną aferę - po prostu zniknęły wszystkie biegi i żaden nie daje się wbić przy pracującym silniku. Po zgaszeniu wchodzą normalnie. Nie odbyło się to stopniowo lecz nagle, bez zgrzytów, utrudnień itp. nie ma i już . Tarcza czy docisk ??? :(

Opublikowano
Witam,

Ja mam od wczoraj podobną aferę - po prostu zniknęły wszystkie biegi i żaden nie daje się wbić przy pracującym silniku. Po zgaszeniu wchodzą normalnie. Nie odbyło się to stopniowo lecz nagle, bez zgrzytów, utrudnień itp. nie ma i już . Tarcza czy docisk ??? :(

 

zacznij od wysprzeglika

Opublikowano
Witam,

Ja mam od wczoraj podobną aferę - po prostu zniknęły wszystkie biegi i żaden nie daje się wbić przy pracującym silniku. Po zgaszeniu wchodzą normalnie. Nie odbyło się to stopniowo lecz nagle, bez zgrzytów, utrudnień itp. nie ma i już . Tarcza czy docisk ??? :(

 

zacznij od wysprzeglika

 

To chyba dobry pomysł i mniej roboty na starcie, jednak czuję, że to grubsza sprawa :(. Jutro mam chwilę to się zanurzę w otchłań kanału :D.

Opublikowano

Wysprzęglik lub pompka tam pod pedałem sprzęgła.

Jeżeli jest słaba to przy odpowietrzaniu jak odkręcisz zaworek przy wysprzęgliku potrafi w ogóle przestać działać :mad2:

Dlatego tak jak kolega pisze trzeba spróbować bo zajeździsz synchronizatory w skrzyni.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A u mnie (316i) ostatnio coraz gorzej wchodzą biegi na zimnym, właściwie przede wszystkim 1 i 2. Jak się silnik nagrzeje to wszystko chodzi jak masło a rano (mimo że przecież nie ma mrozu) mam problem z 1 i 2. Czy to olej w skrzyni? Wymieniać?
Opublikowano
Rano kiedy jest zimno olej w skrzyni jest rowniez zimny i nie ma tak dobrych wlasciwosci smarujacych jak wtedy gdy jest cieply.Ja w swojej wymianialem na MTF oryginalny bmw i biegi wchodza ladnie bez zgrzytow,ale rano jest troszke inaczej:)
Opublikowano
A u mnie (316i) ostatnio coraz gorzej wchodzą biegi na zimnym, właściwie przede wszystkim 1 i 2. Jak się silnik nagrzeje to wszystko chodzi jak masło a rano (mimo że przecież nie ma mrozu) mam problem z 1 i 2. Czy to olej w skrzyni? Wymieniać?

Witam tez miałem taki sam problem rano biegi masakrycznie chodziły 1 2 jak sie rozgrzał było ok.Problem tkwił w oleju miałem zalany spirax.Musi byc taki jaki masz kolor naklejki przy wlewie do skrzyni.U mnie był ATF po wymianie jak reka odioł biegi chodza ok :cool2:Nie lej byle czego :nienie: Pozdrawiam

Opublikowano
witam, tez chcem wymienic olej w swoim compakcie `94 ale nie wiem w którym miejscu jest ta plakietka z tym kolorem, wjezdzałem na kanał ale nic na skrzyni nie znalazlem, czy moge zala dextron 3??
Opublikowano
Znajdz naklejke ja tez szukalem ona jest dosc wysoko u mnie nie bylo jej widac bo byla zabrudzona przetarlem i znalazlem , jak bedziesz stal pod autem zwrocony w strone przodu auta to ona jest po prawej stronie skrzyni.Ja zalalem sobie wedlug katalogu sklepowego olej texaco 75w90 to skrzynia mi tak szumiala ze radia nie slyszalem :D Ponownie wjazd na kanal znalezienie naklejki z napisem MTF i wszystko bylo juz jasne.Wymiana oleju co prawda litro 105 zeta ale oplacilo sie skrzynia chodzi o wiele lepiej.Pzdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ok... a czy to jednak może mieć związek ze sprzęgłem? Dziś rano przykra niespodzianka: najpierw wsiadłem i auto pięknie ruszyło. Przejechałem 3 km, krótki postój, po czym jak odpaliłem i próbowałem ruszyć to motor wyje i wkręca się na obroty, a samochód ledwo sunie... Jak wciskam sprzęgło to dziwnie czuć, jakby chrupało. Ślizga się na każdym biegu i przy każdej prędkości, nawet przy 60kmh dodaję gazu, obroty skaczą natychmiast a auto - zero reakcji.

 

Czy to okładziny czy coś więcej może być do wymiany? Dziwne że tak nagle padło.

 

Czy to kochana zima tak mnie potraktowała (po kolana w śniegu i jedynka, wsteczny, jedynka, wsteczny, ... ech)?

 

Czy to padające sprzęgło mogło powodować że ciężko wchodziły biegi (przypominam - wyłącznie na zimnym motorze)?

 

Dzięki, pozdr.

Opublikowano
Ok... a czy to jednak może mieć związek ze sprzęgłem? Dziś rano przykra niespodzianka: najpierw wsiadłem i auto pięknie ruszyło. Przejechałem 3 km, krótki postój, po czym jak odpaliłem i próbowałem ruszyć to motor wyje i wkręca się na obroty, a samochód ledwo sunie... Jak wciskam sprzęgło to dziwnie czuć, jakby chrupało. Ślizga się na każdym biegu i przy każdej prędkości, nawet przy 60kmh dodaję gazu, obroty skaczą natychmiast a auto - zero reakcji.

 

Czy to okładziny czy coś więcej może być do wymiany? Dziwne że tak nagle padło.

 

Czy to kochana zima tak mnie potraktowała (po kolana w śniegu i jedynka, wsteczny, jedynka, wsteczny, ... ech)?

 

Czy to padające sprzęgło mogło powodować że ciężko wchodziły biegi (przypominam - wyłącznie na zimnym motorze)?

 

Dzięki, pozdr.

Kolego na 100% masz do wyjęcia skrzynie i przypalone sprzęgło . Najprawdopodobniej zatarło się łożysko wyciskowe na tulejce prowadzącej Łożysko element nr 3 na rysunku :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE31&mospid=47458&btnr=21_0140&hg=21&fg=05 a tulejka prowadząca to element nr 2 :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE31&mospid=47458&btnr=23_0234&hg=23&fg=15

Opublikowano

Czyli chyba po prostu wymienię kompletne sprzęgło, bo robota ta sama, a będę miał na jakiś czas z głowy. Z tego co się orientowałem to sprzęgło ok 400 zł + robota ok 350, tak?

 

Aha, i te ciężko wchodzące biegi chyba też były spowodowane sprzęgłem - sprawdziłem dziś rano na zimnym (i to bardzo zimnym bo auto nocowało pod chmurką - wolałem nie ryzykować z padniętym sprzęgłem zjazdu do garażu bo mógłbym nie wyjechać) i zanim odpaliłem silnik dało się wszystkie biegi wbić leciutko, a gdy odpaliłem to jedynka już z oporem wchodziła...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ech... sam już nie wiem :/

 

Kompletne sprzęgło wymienione, działa gładziudko i w całym zakresie. A jedynki nadal nie mogę wrzucić. I jest coraz gorzej, bo teraz nagrzanie auta już nie pomaga. Nawet po długiej jeździe jest wciąż siłowanie się na każdych światłach. Muszę się mocno zaprzeć żeby tę jedynkę wepchnąć na siłę. Reszta biegów OK. Na wyłączonym motorze wszystkie luźniutko, łącznie z 1. Co ciekawe, jak już raz wbiję jedynkę, to zanim puszczę sprzęgło to każdy bieg wchodzi gładko. Ale jak już puszczę sprzęgło, to przy kolejnym wciśnięciu znowu jedynka nie chce wejść. Co to jest, jakiś synchronizator? Trzeba skrzynię rozbierać?

Opublikowano

Ok, to sprawdzę te poduszki, bo trochę przykro, że tyle kasy poszło na wymianę sprzęgła a wcale nie działa jak trzeba. A wysprzęglik? Czy to może być jego wina, skoro kompletne sprzęgło jest nowiutkie?

A może mechanik coś źle poskładał? Bo te objawy pojawiły się w sumie dopiero po wymianie sprzęgła... przedtem ciężko wchodziły biegi na zimnym, potem problem ustawał. A teraz - zawsze ciężko wchodzą :( Przy czym jak raz wbiję bieg (jakikolwiek), to dopóki nie puszczę sprzęgła, wszystkie wchodzą elegancko. A jak puszczę i znów wcisnę, to już znowu nie chcą wchodzić.

 

dzięki za pomoc

Opublikowano
Dzwonili z warsztatu. Wymienili wysprzęglik i kołek. Koszt 540 zł, bo żeby wymienić kołek, trzeba było z powrotem wyciągać skrzynię. Szkoda, że nikt tego nie sprawdził przy wymianie sprzęgła... Zaraz jadę po auto zobaczyć jak chodzi.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Problemem u mnie był wysprzęglik. Po wymianie na nowy - wszystko gra. Dodam, że z zewnątrz wyglądał na szczelny...nic nie puszczał, dopiero po odkręceniu zauważyłem, że definitywnie do wymiany!
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

mam problem w mojej e30 m20b20 touring. Mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z wrzuceniem 4 biegu, po przejechaniu ok. 10 km jak wbije 4 i puszczam sprzęgło jest zgrzyt. Nie wiem co to może być czy synchronizator padł czy sprzęgło zużyte... Proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.