Skocz do zawartości

Czas na nowy akumulatro tylko JAKI???


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakładać taki jak każe fabryka i nie kombinować.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Można normalnie wypiąć akumulator a wstawić drugi? bo słyszałem ze trzeba podłączyć drugi...i różne inne dziwne teorie! z góry dziękuje! :)
Opublikowano
Oczywiście że można, tylko najlepiej od razu podłączyć drugi, bo jak w międzyczasie np. zamkniesz bagażnik, to już się z pilota nie otworzy, a kluczykiem czasami nie da się otworzyć.
Opublikowano
Czemu miałoby się nie dać? A jeżeli nie masz garażu i padł ci akumulator bo zostawiłeś włączone radio w samochodzie i bierzesz go do domu by naładować, to przez ten czas zostawiasz auto z otwartym bagażnikiem, albo kupujesz nowy akumulator? Trochę bez sensu takie stwierdzenie że bagażnik się czasem nie otwiera. Z kluczyka musi się otworzyć, no chyba że masz popsuty zamek
Opublikowano
..... no chyba że masz popsuty zamek

 

Właśnie o to chodzi. Przede wszystkim to trzeba kilka razy w roku przekręcić kluczyk w zamku i przynajmniej przed zimą kapnąć mu trochę oleju maszynowego, bo on najzwyczajniej się brudzi i zapadki się unieruchamiają od tego brudu, tak że po kilku latach nieużywania jedynym ratunkiem jest ślusarz. Dobrze jeśli to zauważymy zanim nam padnie akumulator, bo można zamek wymontować i oddać do ślusarza na regenerację.

Miałem tak w poprzednim samochodzie (co prawda to nie było BMW), ale kluczyka nijak nie dało się przekręcić w zamku klapy bagażnika i żadne preparaty nie pomagały. Dopiero oddanie zamka do ślusarza dało radę.

Opublikowano
Do benzyny spokojnie 75 - 80 wystarczy. Już w kilku periodykach to samo wyczytałem, podobnie na stronach "wspomagających" w doborze AQ. Nie ma co szaleć i pchać się w większe wartości - lepiej kup zalecany, a lepszej klasy, niż silniejszy, a niższej jakości. Na NoName nawet 200 padnie trzy razy szybciej, niż dajmy na to Centra, czy Bosh, ale ten z wyższej półki...
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Za dużego akumulatora może alternator niedoładowywać i wtedy nic lepiej nie będzie :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Ja w zeszłym roku kupiłem aku firmy BANNER. Podobno jedna z lepszych, jeżeli chodzi o akumulatory. Parametry 80Ah 680A. Na razie daje radę bez problemu. Dodam, że mam garaż nieogrzewany (blaszak), a auto praktycznie cały tydzień stoi, tylko w weekendy jest rozruch. Czasami nawet dwa tyg. bez odpalania.

Tutaj pragnę ostrzec wszystkich i opisać moją akcje, jaką miałem z poprzednim aku. Miałem jeszcze aku org. BMW włożone podczas montażu. Pewnego pięknego dnia (nie było jeszcze mrozów, nie było nawet zimo – była jesień) zaparkowałem auto po około godzinnej podróży. Po około 10 min. postoju chciałem odpalić auto, a tu klops – nie można. Auto nie chciało nawet kręcić. Kontrolki w pozycji 1 normalnie się zapalały, natomiast przy 2 było słychać jedynie tyknięcie. Aku wcześniej nie dawał żadnych oznak, że jest słaby, zawsze odpalał bez problemu za pierwszym razem i bez długiego kręcenia. Co było robić w środku nocy. Laweta z PZU i do domu. Okazało się, że aku w momencie próby zapalenia był już tak słaby, że nie umiał odpalić i pociągnął prąd z instalacji auta, również z kompa. Zawiesił immo i koniec. Także aku ważna sprawa. Nawet jak kręci, ale jest stary to lepiej podjechać gdzie trzeba, żeby go zmierzyli.

Sprawa z zamkiem tylnej klapy też jest bardzo istotna. Rzeczywiście po zamknięciu tylnej klapy, gdy nie ma aku nie otworzymy jej przy pomocy elektromagnesu, a jedynie z kluczyka. Miałem tak właśnie podczas wymiany owego aku. Stary wymontowany i klapa zamknięta. Wkładam kluczyk do zamka, a tu ZONK. Nie da rady otworzyć kluczykiem. Cały dzień kombinowałem jak tam dojść. Nie mam składanej tylnej kanapy. Dopiero po paru godzinach skumałem, że na silniku jest śruba +. Podłączyłem aku pod tą śrubę, - do karoserii i dało radę normalnie otworzyć na elektromagnesie. Także, jeżeli ktoś wymienia aku to niech uważa.

Pozdro.

Opublikowano

Ostatnio w rodzinie wyciągnąłem z Sharana 1.9TDI 6cio letni aku 71Ah / 380A (380 !!!!). Auto paliło zawsze ok, nigdy nie było problemu z zasilaniem. Akumaltor marki MOLL. Nie ma reguły na aku czy mniejszy czy większy potrzebny akurat do diesla.

Ja uważam że Polacy to tęgie głowy i jedni z najlepszych specjalistów/inżynierów na świecie, jednak są lepsze akumulatory niż polskie i takie polecam np. Varta. Napewno pozyje troche dłużej, przy założeniu że w aucie jest sprawny układ ładowania i nic nie pożera prądu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.