Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dwa lata temu zmieniłem tarcze z przodu i z tyłu (na produkty firmy Textar). Po przejechaniu ok 40 k km tarcze przednie okropnie się pokrzywiły (objaw- silne bicie przy hamowaniu. ). Wymieniłem je miesąc temu na ATE Power Disc. Z początku było ok, ale teraz zaczynam wyczuwać delikatne drganie przy hamowaniu. Wydaje mi się, że znowu zaycznają się krzywić. Co może być tego przyczyną ? Unikam hamowania na dziurach i hopkach, także zakładam że to nie jest efekt mojego prowadzenia, tylko problem tkwi gdzieś w aucie.

 

 

pzdr

kqazik

Opublikowano

ATE lubia sie szybko krzywic ale klocki maja ok jak kupiłem swoja bunie tez miałem bicie na kierownice przy hamowaniu załozyłem komplet zimmermann tarcze te siwe lakier chroni przed rdza i klocki jurid zrobiłem 15.ooo tyś

i jest rewelacja ostatnio sciągałem koło i klocki jak nowe ,reklamowac nie ma sensu raczej w 100% odmówią reklamacji przy normalnej jezdzie tarcza textara powiina wytrzymac 80.oootyś km textar najlepsza firma choc zimmerman taka sama jakosc a tańsza zdecydowałem sie na zimmermany poniewaz sa pokryte farba i nie rdzewieja

i uwazam to za swietny zakup co to klocków textary sa swietne ale troche pyla za to jurid takie same a prawie wogole nie pylą..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tarcza textara powiina wytrzymac 80.oootyś km textar najlepsza firma choc zimmerman taka sama jakosc a tańsza zdecydowałem sie na zimmermany poniewaz sa pokryte farba i nie rdzewieja

 

:? Te farbe to powinno się chyba usunąć przed montażem.

Opublikowano
BaX, ale chyba tataj chodzi o farbę w części wentylowanej tarczy, a nie tej która pracuje z klockami. Niedawno kupiłem przednie tarcze fabrycznie zabezpieczone w ten sposób (tzn. pomalowane wszystko poza powierzchnia roboczą). :)
Opublikowano
bzdury gadacie po pierwszym nacisnieciu hamulca farba sie zdziera na czesci roboczej a pomalowana jest cała.!
Opublikowano

Rdzewieć nie będą na pewno na półce :D , a z powierzchni roboczej należy tą farbę przed montażem usunąć zmywaczem do hamulców np. Chyba, że dla kogoś wyjątkowym fetyszem jest aromat spalenizny przy pierwszych kilometrach :P

 

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stary dzisiejszych tarcz sie nie odłuszcza jak kiedys w fiatach 125p i polonezach

 

Nie no jasne, obecne hamulce działają na innej zasadzie niż te w polonezach. :lol: To, że Tobie się coś wydaje nie oznacza, że pozjadałeś wszystkie rozumy świata.

Opublikowano
nie będziemy sie kłócić o pierdoły moje zdanie jest takie jak wyżej wcale nie pozjadałem rozumów co najwyzej jeden swoj;)
Opublikowano
stary dzisiejszych tarcz sie nie odłuszcza jak kiedys w fiatach 125p i polonezach

 

Tarcze po procesie produkcji sa wkladane do roztworu antykorodujacego czyli prosciej mowiac zabezpieczajacego je przed powstaniem rdzy. Przed zalozeniem strony cierne powinno sie oczyscic z niniejszego srodka. Informacja prosto z Brembo :cool2:

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Informacja prosto z Brembo :cool2:

 

Ale tam było małymi literkami że to dotyczy poloneza i kaszlaka :mrgreen:

Opublikowano

tarcze czy tarczo-bębny przed montażem zawsze powinno się odtłuścić nie musi to być drogi środek do oczyszczania tarcz, a zwykła benzyna ekstrakcyjna.

 

 

a co do gościa który nie odtłuszcza to po prostu nie dba o swoje bezpieczeństwo

 

wierzcie mi że nie odtłuszczone tarcze potrafią tak się śliznąć że kostuchę przed oczami widać

 

 

a tak dla zasady każdy element układu hamulcowego powinien być czysty i suchy to się tyczy tarcz,klocków,szczęk ham ręcznego!

 

po prostu lepiej hamują i szybciej się dotrą i dopasują

a co do krzywienia bo o tym temat to sprawdż czy masz oryginalne zaciski bo może są za lużne i tarcza faluje razem z klockami w zacisku( luz lub inne bolce prowadzące)

 

ps.a co do pomalowanych tarcz to obawiam się że to podróbka "brembo" bo oryginalnie ta część nie jest malowana, a zabezpieczona dziwnym tworzywem które właśnie powinno się zmyć

Opublikowano

ja mówie o tarczach malowanych te niemalowane mimo że sa w jakims płynie zanużane itak zaczną rdzewiec czytajcie od poczatku watek mnie chodzi o takie

http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-bmw-e46-320d-zimmermann-hit-i1211908354.html

 

ich sie nie odtłuszcza....i one nie rdzewieja z tego co wiem brembo nie ma malowanych a ja od początku watku mowie o tarczach zimmerman....

Opublikowano

Kolego, po co piszesz posty i pytasz na forum w danej sprawie skoro nie dasz sobie przetłumaczyć nic? Ja sobie odpuściłem dyskusje z Toba, ale widzę, że reszta gwardii nie odpuszcza. Wrzuć na luz :D

 

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-bmw-e46-320d-zimmermann-hit-i1211908354.html

 

ich sie nie odtłuszcza....i one nie rdzewieja z tego co wiem brembo nie ma malowanych a ja od początku watku mowie o tarczach zimmerman....

 

TAK, to siwe z części gdzie styka się z klockiem się powinno usunąć przed montażem :duh: Inaczej usunie to klocek w momencie tarcia o tarcze bo chyba nie myślisz że ona będzie zawsze taka siwa i pomalowana. :D

Opublikowano

TAK, to siwe z części gdzie styka się z klockiem się powinno usunąć przed montażem :duh: Inaczej usunie to klocek w momencie tarcia o tarcze bo chyba nie myślisz że ona będzie zawsze taka siwa i pomalowana. :D

 

jak dla mnie na jedno wychodzi :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać nie rozumiesz co się stanie z tą farbą pod klockiem. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Biorąc pod uwagę, że o skuteczności hamowania decyduje tarcie pomiędzy klockiem, a tarczą to farba na klocku zapewne będzie miała wpływ na jego skuteczność. Szczególnie, że klocek jest porowaty i farba wtopi się w klocek.

 

Edit

Na stronie zimmermanna jest informacja o tej powłoce z adnotacją, że nie trzeba jej usuwać przed montażem. No to w tym przypadku się myliłem, jak jest z innymi producentami sam jestem ciekaw bo widziałem np. czarne Brembo. :?

Edytowane przez BaX
Opublikowano
panowie tej farby sie nie zdziera tylko zakłada odrazu tarcze w takiej formie jak na zdjeciu dwa pierwsze hamowania oczywiście w bezpiecznym miejscu i w miejscu styku tarczy z klockiem farby nie ma a reszta jest zakonserwowana przed rdza siwą farbą ta informacja jest od przedstawisiela zimmerman na polske bo od niego kupiłem tarcze....tak tez zrobiłem u siebie i wszytko jest jak byc powinno....moge podac namiar do faceta który w hamulcach siedzi 20 lat...tej tarczy sie nie odtłuszcza ani nie zdziera farby przed założeniem..!!!wyciaga z pudełka zakłada i jezdzi malowanych tarcz sie nie odłuszcza na litośc boską...
Opublikowano
wyciaga z pudełka zakłada i jezdzi malowanych tarcz sie nie odłuszcza na litośc boską...

 

 

kolego tarcze sie odtluszcza ale tylko takie ktore nie sa lakierowane, bo kazda tarcza po wyjsciu z fabryki jest zabezpieczana przed korozja

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano
Ja jak kupiłem ATE PowerDisc była w środku czerwona kartka z napisem DO NOT REMOVE!!. Tarcze były w jakiejś srebrnej powłoce ni to farba ni to proszek hgw
BMW E46 320D 2000r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.