Skocz do zawartości

316/318 Warkot przy zapłonie


jacek.kupracz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

trochę pedantycznie podchodzę do tematu samochodu więc męczy mnie pewna sprawa. Otóż podczas zapłonu przez chwilę (ok. 1 sek.) silnik głośniej pracuje, coś a'la warkot diesla. Po chwili cisza. M43TU nie jest super kulturalną jednostką ale mimo wszystko wydaje się trochę za głośno, zbyt warkotliwie. Czy ktoś w 316/318 ma podobnie?

Edytowane przez jacek.kupracz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

trochę pedantycznie podchodzę do tematu samochodu więc męczy mnie pewna sprawa. Otóż podczas zapłonu przez chwilę (ok. 1 sek.) silnik głośniej pracuje, coś a'la warkot diesla. Po chwili cisza. M43TU nie jest super kulturalną jednostką ale mimo wszystko wydaje się trochę za głośno, zbyt warkotliwie. Czy ktoś w 316/318 ma podobnie?

 

Mysle ze wiem o co ci chodzi , mam taki odgłos po odpaleniu pare sec. , ale zawsze tylko na ciepłym silniku , wykluczyłem koło zamachowe(akurat zmieniałem sprzegło i załozyłem z innego auta) , nie jestem przekonany do napinacza , (czy problemów z olejem) poniewaz na zimnym jest ok .

Sprawdzałem pare samochodów (przebieg podobny do mojego) i było podobnie w paru autach ale nie we wszystkich.

Odgłos mam od momentu kupna , przejechałem ok 20 tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisłem problem jaki mam u siebie. W silniku m43 jest hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. I ten napinacz działa pod wpływem ciśnienia oleju silnika( podobnie jak popychacze ). Sprawny napinacz powinien utrzymać ciśnienie nawet po wyłączeniu silnika, a padnięty go nie utrzymuje w wynku czego podczas rozruchu zanim napinacz ponownie sie napełni i słychać łańcuch.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisłem problem jaki mam u siebie. W silniku m43 jest hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. I ten napinacz działa pod wpływem ciśnienia oleju silnika( podobnie jak popychacze ). Sprawny napinacz powinien utrzymać ciśnienie nawet po wyłączeniu silnika, a padnięty go nie utrzymuje w wynku czego podczas rozruchu zanim napinacz ponownie sie napełni i słychać łańcuch.

 

 

Pewnie wiekszosc was wymieniała sama olej w silniku czy jest to taki stukot jak zlejemy stary olej zalejemy swieżym i jak jest on jeszcze nie rozprowadzony po silniku gdy odpalałem słychac było przez 2 s jakby zawory klepały pozniej wszystko wporządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisłem problem jaki mam u siebie. W silniku m43 jest hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. I ten napinacz działa pod wpływem ciśnienia oleju silnika( podobnie jak popychacze ). Sprawny napinacz powinien utrzymać ciśnienie nawet po wyłączeniu silnika, a padnięty go nie utrzymuje w wynku czego podczas rozruchu zanim napinacz ponownie sie napełni i słychać łańcuch.

 

 

Pewnie wiekszosc was wymieniała sama olej w silniku czy jest to taki stukot jak zlejemy stary olej zalejemy swieżym i jak jest on jeszcze nie rozprowadzony po silniku gdy odpalałem słychac było przez 2 s jakby zawory klepały pozniej wszystko wporządku

 

Cos w tym stylu ale nie jestem przekonany ze to jest własnie to.

Ciekawe ze po nocy tego nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem co Wy , na poczatku też myslałem ,żę to napinacz ale w serwisie mi powiedzieli ,że to przy przepustnicy są takie łopatki i jak one są padnięte to tak klekoczą. Jest to w tym miejscu gdzie jest ten wyllot zaślepiony kratką. Na serwisie powiedzieli mi ,że nie ma to wpływu na pracę silnika i na dalszą jazdę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem co Wy , na poczatku też myslałem ,żę to napinacz ale w serwisie mi powiedzieli ,że to przy przepustnicy są takie łopatki i jak one są padnięte to tak klekoczą. Jest to w tym miejscu gdzie jest ten wyllot zaślepiony kratką. Na serwisie powiedzieli mi ,że nie ma to wpływu na pracę silnika i na dalszą jazdę.

 

 

Gdzie przy przepustnicy są te łopatki?? chodzi o klapke w kolektorze (DISA)?? Bo jeśli tak to o innym dzwięku tu mowa (klapke juz przerabialem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/p/e/19.png

 

Wymienić napinacz razem z szyną? #10 i #13

 

Czyli wiąże się to z ingerencją w silnik? Popraw mnie jeśli się mylę tak wynika z rysunku a druga sprawa domorosły ze mnie "mechanik" :D

Jeśli tak to problem bo wybrałem bmw min żeby żaden Kazio nie grzebał w silniku. Tak źle i tak nie dobrze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zainteresowani tą sprawą mogą nagrać auto podczas odpalania i 'komisyjnie' porównamy. Proponuję otworzyć maskę, stanąć dokładnie na środku i nie przykładać dyktafony/komórki do silnika tylko nachylić się nad nim tak 0,5 metra. Ktoś znajomy może odpalić, a Wy nagracie. Potem na forum 'do porównania'.

 

Poniżej moje nagranie. Silnik zimny, odpalany w garażu, stąd echo. Tu można posłuchać: http://w449.wrzuta.pl/audio/1Pyqvzj3Wjz/m43tu_cold_engine_start

Edytowane przez jacek.kupracz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Odsłuchałem

i wg mnie to nie jest rozrząd .

Miałem kiedyś , ale w innym aucie/ to był duży fiat .../ rozrząd do wymiany

bowiem łancuch / też metalowy , czyli taki jak w rowerze

był naciągnięty . Efekty to grzechotanie / dosłownie , metalu o metal ... .

 

W bmw jest napinacz i / z tego co wiem ,nie robi się przy łańcuchu rozrządu

"przez całe życie" /...jak kolega wyżej pisał : 500 tyś.-1 mln km , i o takich przypadkach słyszałem .

 

Czyli to nie łańcuch rozrządu . Nie grzebcie w tym co fabryka zrobiła.

 

A co to jest , to sam bym chciał wiedzieć ...

panta rei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.