Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

trochę pedantycznie podchodzę do tematu samochodu więc męczy mnie pewna sprawa. Otóż podczas zapłonu przez chwilę (ok. 1 sek.) silnik głośniej pracuje, coś a'la warkot diesla. Po chwili cisza. M43TU nie jest super kulturalną jednostką ale mimo wszystko wydaje się trochę za głośno, zbyt warkotliwie. Czy ktoś w 316/318 ma podobnie?

Edytowane przez jacek.kupracz
Opublikowano
Moze napinacz łańcucha rozrządu nie trzyma oleju na zgaszonym. I Luzny łańcuch klekocze jak diesel dopóki napinacz sie odpowiednio nie napełni.
Opublikowano
Moze napinacz łańcucha rozrządu nie trzyma oleju na zgaszonym. I Luzny łańcuch klekocze jak diesel dopóki napinacz sie odpowiednio nie napełni.

 

Kolego rozwin troche wypowiedz, co znaczy ze nie trzyma napinacz oleju?

Opublikowano
Witam,

 

trochę pedantycznie podchodzę do tematu samochodu więc męczy mnie pewna sprawa. Otóż podczas zapłonu przez chwilę (ok. 1 sek.) silnik głośniej pracuje, coś a'la warkot diesla. Po chwili cisza. M43TU nie jest super kulturalną jednostką ale mimo wszystko wydaje się trochę za głośno, zbyt warkotliwie. Czy ktoś w 316/318 ma podobnie?

 

Mysle ze wiem o co ci chodzi , mam taki odgłos po odpaleniu pare sec. , ale zawsze tylko na ciepłym silniku , wykluczyłem koło zamachowe(akurat zmieniałem sprzegło i załozyłem z innego auta) , nie jestem przekonany do napinacza , (czy problemów z olejem) poniewaz na zimnym jest ok .

Sprawdzałem pare samochodów (przebieg podobny do mojego) i było podobnie w paru autach ale nie we wszystkich.

Odgłos mam od momentu kupna , przejechałem ok 20 tyś km

Opublikowano
Opisłem problem jaki mam u siebie. W silniku m43 jest hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. I ten napinacz działa pod wpływem ciśnienia oleju silnika( podobnie jak popychacze ). Sprawny napinacz powinien utrzymać ciśnienie nawet po wyłączeniu silnika, a padnięty go nie utrzymuje w wynku czego podczas rozruchu zanim napinacz ponownie sie napełni i słychać łańcuch.
Opublikowano
Opisłem problem jaki mam u siebie. W silniku m43 jest hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. I ten napinacz działa pod wpływem ciśnienia oleju silnika( podobnie jak popychacze ). Sprawny napinacz powinien utrzymać ciśnienie nawet po wyłączeniu silnika, a padnięty go nie utrzymuje w wynku czego podczas rozruchu zanim napinacz ponownie sie napełni i słychać łańcuch.

 

 

Pewnie wiekszosc was wymieniała sama olej w silniku czy jest to taki stukot jak zlejemy stary olej zalejemy swieżym i jak jest on jeszcze nie rozprowadzony po silniku gdy odpalałem słychac było przez 2 s jakby zawory klepały pozniej wszystko wporządku

Opublikowano
Opisłem problem jaki mam u siebie. W silniku m43 jest hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. I ten napinacz działa pod wpływem ciśnienia oleju silnika( podobnie jak popychacze ). Sprawny napinacz powinien utrzymać ciśnienie nawet po wyłączeniu silnika, a padnięty go nie utrzymuje w wynku czego podczas rozruchu zanim napinacz ponownie sie napełni i słychać łańcuch.

 

 

Pewnie wiekszosc was wymieniała sama olej w silniku czy jest to taki stukot jak zlejemy stary olej zalejemy swieżym i jak jest on jeszcze nie rozprowadzony po silniku gdy odpalałem słychac było przez 2 s jakby zawory klepały pozniej wszystko wporządku

 

Cos w tym stylu ale nie jestem przekonany ze to jest własnie to.

Ciekawe ze po nocy tego nie ma?

Opublikowano
Witam, mam ten sam problem co Wy , na poczatku też myslałem ,żę to napinacz ale w serwisie mi powiedzieli ,że to przy przepustnicy są takie łopatki i jak one są padnięte to tak klekoczą. Jest to w tym miejscu gdzie jest ten wyllot zaślepiony kratką. Na serwisie powiedzieli mi ,że nie ma to wpływu na pracę silnika i na dalszą jazdę.
Opublikowano
Witam, mam ten sam problem co Wy , na poczatku też myslałem ,żę to napinacz ale w serwisie mi powiedzieli ,że to przy przepustnicy są takie łopatki i jak one są padnięte to tak klekoczą. Jest to w tym miejscu gdzie jest ten wyllot zaślepiony kratką. Na serwisie powiedzieli mi ,że nie ma to wpływu na pracę silnika i na dalszą jazdę.

 

 

Gdzie przy przepustnicy są te łopatki?? chodzi o klapke w kolektorze (DISA)?? Bo jeśli tak to o innym dzwięku tu mowa (klapke juz przerabialem)

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/p/e/19.png

 

Wymienić napinacz razem z szyną? #10 i #13

 

Czyli wiąże się to z ingerencją w silnik? Popraw mnie jeśli się mylę tak wynika z rysunku a druga sprawa domorosły ze mnie "mechanik" :D

Jeśli tak to problem bo wybrałem bmw min żeby żaden Kazio nie grzebał w silniku. Tak źle i tak nie dobrze :roll:

Opublikowano (edytowane)

Myślę, że zainteresowani tą sprawą mogą nagrać auto podczas odpalania i 'komisyjnie' porównamy. Proponuję otworzyć maskę, stanąć dokładnie na środku i nie przykładać dyktafony/komórki do silnika tylko nachylić się nad nim tak 0,5 metra. Ktoś znajomy może odpalić, a Wy nagracie. Potem na forum 'do porównania'.

 

Poniżej moje nagranie. Silnik zimny, odpalany w garażu, stąd echo. Tu można posłuchać: http://w449.wrzuta.pl/audio/1Pyqvzj3Wjz/m43tu_cold_engine_start

Edytowane przez jacek.kupracz
Opublikowano
W mojej 318stce mam podobnie, u mnie slychac jakby silnik przy starcie przez chwile nie mial smarowania, bez roznicy zimny czy cieply
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzisiaj porównywałem zapalanie z inną 318i i różnica choć nieznaczna ale jest. Zastanawiam się, czy wymieniać napinacz razem z szyną?

 

Czy trzeba rozkopywać pół silnika żeby to wymienić? Mysle nad wymiana nie chcę żeby łancuch przeskoczył.

Opublikowano
Raczej tak. I chyba ustawić rozrząd. Przy okazji wymieniłbym też sam łańcuch dla świętego spokoju.

 

Ciekawe ile taka "operacja" by kosztowała ale chyba wiekszy problem to gdzie to oddać żeby nic nie zwalili przy ustawianiu :|

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wydatek duży zastanów sie ten rozrząd ma fabryczną gwarancje 500000 km i wymiana chyba jest bez celu chyba ze masz taki duży przebieg w co wątpię
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
U mnie nic takiego nie występuje.Czy to na zimnym czy ciepłym silnik odpala normalnie
Opublikowano

Odsłuchałem

i wg mnie to nie jest rozrząd .

Miałem kiedyś , ale w innym aucie/ to był duży fiat .../ rozrząd do wymiany

bowiem łancuch / też metalowy , czyli taki jak w rowerze

był naciągnięty . Efekty to grzechotanie / dosłownie , metalu o metal ... .

 

W bmw jest napinacz i / z tego co wiem ,nie robi się przy łańcuchu rozrządu

"przez całe życie" /...jak kolega wyżej pisał : 500 tyś.-1 mln km , i o takich przypadkach słyszałem .

 

Czyli to nie łańcuch rozrządu . Nie grzebcie w tym co fabryka zrobiła.

 

A co to jest , to sam bym chciał wiedzieć ...

panta rei

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.