Skocz do zawartości

Awaria turbiny, skąd nowa?


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i POZDRAWIAM, jak widać jestem nowy na forum.Mam problem jak kolega - padła mi turbina i na pewno jest to Mitsubishi.Nie posiadam aktualnie aż tak dużej i wolnej gotówki by kupić nową turbawkę.Chciałbym moją regenerować i proszę was o podanie namiarów na jakiś dobry serwis który by tym się zajął,byłem dziś z turbiną w bydgoszczy (jestem z pod torunia) w CARTUR i niestety powiedzieli mi że nie mają takich części by ją zregenerować,MITSUBISHI nie robia :) , Garetta owszem...

Proszę o POMOC, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tez slyszalem z serwisu BMW, ze te Mitsubishi sa ponoc OK, ale jak mowie jest to zaslyszane tylko. Moze problem tkwi w wymianie oleju co 35kkm? Ja jak swoj wymienialem po 20kkm, to szlam sie wylal zamiast oleju.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez slyszalem z serwisu BMW, ze te Mitsubishi sa ponoc OK, ale jak mowie jest to zaslyszane tylko. Moze problem tkwi w wymianie oleju co 35kkm? Ja jak swoj wymienialem po 20kkm, to szlam sie wylal zamiast oleju.

 

masakra... tyle się pisze o wymianie oleju, a wszyscy i tak robia swoje 30 kkm i dopiero wymieniają... ja wymieniam co 10kkm może będzie dobrze, a auta nie oszczędzam. rzecz jasna, że przed startem chwila na rozgrzanie i po jeździe studzenie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez slyszalem z serwisu BMW, ze te Mitsubishi sa ponoc OK, ale jak mowie jest to zaslyszane tylko. Moze problem tkwi w wymianie oleju co 35kkm? Ja jak swoj wymienialem po 20kkm, to szlam sie wylal zamiast oleju.

 

masakra... tyle się pisze o wymianie oleju, a wszyscy i tak robia swoje 30 kkm i dopiero wymieniają... ja wymieniam co 10kkm może będzie dobrze, a auta nie oszczędzam. rzecz jasna, że przed startem chwila na rozgrzanie i po jeździe studzenie..

 

 

Dokładnie, ja wymieniam olej co tyle, ile wskazuje komp. ~35kkm i cholera wie jak to w końcu jest :roll:. Póki co - odpukać - turbo pompuje ;)

 

Może to raczej kwestia jakości/lepkości oleju, a nie ilości km robionych na nim?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i POZDRAWIAM, jak widać jestem nowy na forum.Mam problem jak kolega - padła mi turbina i na pewno jest to Mitsubishi.Nie posiadam aktualnie aż tak dużej i wolnej gotówki by kupić nową turbawkę.Chciałbym moją regenerować i proszę was o podanie namiarów na jakiś dobry serwis który by tym się zajął,byłem dziś z turbiną w bydgoszczy (jestem z pod torunia) w CARTUR i niestety powiedzieli mi że nie mają takich części by ją zregenerować,MITSUBISHI nie robia :) , Garetta owszem...

Proszę o POMOC, pozdrawiam.

 

ja kiedys turbo w e46 regenerowalem u nich i bylem zadowolony:

http://speed-lz.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mnie zastanawia jedno odnośnie wymiany oleju:

Jak miałem 320d E91 to też odliczało od 40 tys a kończyło się w granicach 33-35 tys km - turbo mitsubishi poległo przy 115tys

Teraz w 330d wymiaan wychodzi co ok 25-27 tys km hmm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i POZDRAWIAM, jak widać jestem nowy na forum.Mam problem jak kolega - padła mi turbina i na pewno jest to Mitsubishi.Nie posiadam aktualnie aż tak dużej i wolnej gotówki by kupić nową turbawkę.Chciałbym moją regenerować i proszę was o podanie namiarów na jakiś dobry serwis który by tym się zajął,byłem dziś z turbiną w bydgoszczy (jestem z pod torunia) w CARTUR i niestety powiedzieli mi że nie mają takich części by ją zregenerować,MITSUBISHI nie robia :) , Garetta owszem...

Proszę o POMOC, pozdrawiam.

 

ja kiedys turbo w e46 regenerowalem u nich i bylem zadowolony:

http://speed-lz.pl/

 

Kolega ma pecha bo akurat maja urlop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i POZDRAWIAM, jak widać jestem nowy na forum.Mam problem jak kolega - padła mi turbina i na pewno jest to Mitsubishi.Nie posiadam aktualnie aż tak dużej i wolnej gotówki by kupić nową turbawkę.Chciałbym moją regenerować i proszę was o podanie namiarów na jakiś dobry serwis który by tym się zajął,byłem dziś z turbiną w bydgoszczy (jestem z pod torunia) w CARTUR i niestety powiedzieli mi że nie mają takich części by ją zregenerować,MITSUBISHI nie robia :) , Garetta owszem...

Proszę o POMOC, pozdrawiam.

 

osobiście jestem przeciw regeneracji ale jedyne miejsce w którym bym sie zdecydował to zrobic to autorysowany dystrybutor i serwis Garretta i Mitsubishi, firma Moto Remo z Iławy. Koszt podstawowy regeneracji to 750 PLN netto a nie powinien przekroczyć 1400 PLN netto. Mają wszystkie części oryginalne, dobry sprzet do tego typu napraw, diagnostyki, wyważania itd. Jeśli już jestes skazany na regeneracje to tylko tam.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się osobiście średnio w temacie orientuję i TFU!!! oby tak pozostało jak najdłużej :) ale:

po pierwsze wydaje mi się, że aktualnie ludzie masowo turbiny regenerują zamiast płacić taką grubą kasę na nową i to niezależnie od marki auta,

a po drugie i najważniejsze - jesli między regeneracją a nową jest róznica powiedzmy 1500zł do 5000zł a jeszcze dają na to wszystko gwarancję, to czego się obawiac?? Pomijając fakt, ze za te 5 koła mozna 3 razy turbinę zregenerować?

 

I jeszcze raz wielkie TFU!! zeby wilka z lasu nie wywoływać :)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i POZDRAWIAM, jak widać jestem nowy na forum.Mam problem jak kolega - padła mi turbina i na pewno jest to Mitsubishi.Nie posiadam aktualnie aż tak dużej i wolnej gotówki by kupić nową turbawkę.Chciałbym moją regenerować i proszę was o podanie namiarów na jakiś dobry serwis który by tym się zajął,byłem dziś z turbiną w bydgoszczy (jestem z pod torunia) w CARTUR i niestety powiedzieli mi że nie mają takich części by ją zregenerować,MITSUBISHI nie robia :) , Garetta owszem...

Proszę o POMOC, pozdrawiam.

 

osobiście jestem przeciw regeneracji ale jedyne miejsce w którym bym sie zdecydował to zrobic to autorysowany dystrybutor i serwis Garretta i Mitsubishi, firma Moto Remo z Iławy. Koszt podstawowy regeneracji to 750 PLN netto a nie powinien przekroczyć 1400 PLN netto. Mają wszystkie części oryginalne, dobry sprzet do tego typu napraw, diagnostyki, wyważania itd. Jeśli już jestes skazany na regeneracje to tylko tam.

 

widze, ze na poczatku tematu nie byles wogole zorientowany w tej kwestji a teraz juz uwazasz sie za specjaliste. ja tak ja mowie turbo regenerowalem w speed-lz, sam ja wyciagalem i montowalem, i wszystko bylo ok - chodzila cicho i moc miala tak jak powinna. moto remo nie regeneruje turbosprezarek garretta ze zmienna geometria lopatek, poniewaz garrett im zabronil, ze niby jest to nie do zrobienia, chociaz jeszcze jakis czas temu bylo to przewidziane przez technologie producenta i w moto remo to robili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiszę raz jeszcze.

na czym polega regeneracja turbiny? jakie podzespoły zostają stare, a jakie NOWE ? (nieregenerowane)

 

odpowiedź jest prosta, ale większość ludzi, którzy nieregenerowali turbiny myslą, że wyjmowane są wszystkie dudy i to właśnie one są regenerowane - otóż NIE :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze, ze na poczatku tematu nie byles wogole zorientowany w tej kwestji a teraz juz uwazasz sie za specjaliste. ja tak ja mowie turbo regenerowalem w speed-lz, sam ja wyciagalem i montowalem, i wszystko bylo ok - chodzila cicho i moc miala tak jak powinna. moto remo nie regeneruje turbosprezarek garretta ze zmienna geometria lopatek, poniewaz garrett im zabronil, ze niby jest to nie do zrobienia, chociaz jeszcze jakis czas temu bylo to przewidziane przez technologie producenta i w moto remo to robili...

 

w temacie zorientowany byłem tylko troche ale jak pojawił sie problem to poczytałem, podzwoniłem, popytałem i wiem już wiecej. Nie napisałem nigdzie, ze jestem specjalistą, po prostu pisze co wiem na podstawie wiedzy, która uzyskałem.

 

Na początku zastanawiałem sie nad regeneracją ale zdecydowałem sie na nową, nie wiem w czym problem.

 

Nie napisałem też, ze turbiny Garretta regeneruje Moto Remo

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wymienione w ASO, na razie wszystko ok, auto jeżdzi, nic nie hałasuje, cena jak na ASO też do przełknięcia.

 

Na razie jeżdze dość spokojnie, uwazam na nową częsć, jak długo trzeba jeżdzić "bez zamykania obrotomierza"? 1000 km? czy nie ma znaczenia?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

 

I jak panowie, jak sprawują się Wam nowe, wymienione turbiny? Wszystko ok.

 

Niestety i mie też to trafiło. Postaram się w skrócie. Wysłałem swoją do firmy turbo-tec. Dziś oddzwonili, niestety nie nadaje się ona do regeneracji, odsyłają mi. Zaproponowali mi nową za około 3900netto.

AutoFus Bmw proponuje 5 379,33 zł , przy zwrocie starej.

 

Wiem, że można dostać ją taniej, ma może ktoś namiar, jakieś zniżki itp? Próbuje znaleźć coś sensownego więc zwracam się o pomoc. Przez moje poszukiwania straciłem wiarę w regenerowane turbiny czy używane, nie wiadomo w rzeczywistości w jakim stanie, każdy zapewnia krótki przebieg i krótką gwarancję rozruchową lub jej brak. Z resztą jak co do czego przyjdzie to i tak wina będzie leżała z naszej lub mechanika strony więc te gwarancje to chyba wielka ściema.

 

Chciałbym jeszcze pojeździć ze 2 lata bez obaw.

 

Wyprzedzając niektóre pytania auto nie dawało wcześniej jakichkolwiek oznak że jest coś nie tak. Auto straciło nagle w trasie moc, turbina gwizdała, w pierwszej chwili myślałem że Panowie mnie zatrzymują;) Auto po tej akcji nie kopciło, nigdzie nie poszedł olej.

Tak jak w tym temacie ktoś już pisał tak i ja obchodzę się z samochodem jak z jajkiem. Na zimnym jak kapelusznik, po jeździe odpowiednia przerwa przed zgaszeniem. Olej motul, filtry mann, wymiana po 15-20Tyś (może i to za dużo;)? Wymiana odmy, czyszczenie egr.. Ogólnie dbałem jak mogłem i na ile miałem wiedzę.

Firma nie potrafi postawić diagnozy, powiedziano mi że przyczną mogło być wszystko, a może po prostu starość;)? W sumie nigdy nie dowiem się jak użytkował go poprzedni właściciel, historia auta nie ma tu wiele do rzeczy. Także muszę jak najszybciej się zdecydować, mam dylemat, ale jestem na dzień dzisiejszy na 70% zdecydowany na nową. Czy warto?nie wiem, boję się żeby znowu coś nie padło. Przebieg 175 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina ponad 5 tys ? Wyglada na to, że podrożały. Na początku wątku można było kupić w ASO za 3,5 tys ( to samo na Allegro pół roku temu można było znaleść za 3,3 tys teraz 4 tys.) - może to przez ostatnie wydarzenia w Japonii - w końcu to turbina Mitsubishi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze, że kolega KreniO mial dokładnie tak samo jak ja, o auto dbał, jeżdził dośc spokojnie i kompletnie bez żadnych objawów torbo padło.

 

Jesli masz turbo Mitsubishi to tego się nie regeneruje, tzn, może ktoś to gdzieś robi ale wiesz jak to jest, potem czyta sie, ze "regenerowałem ale potem usieli jeszcze 3 razy poprawiać a i tak kupiłem nową". Gdyby to był Garrett to oddałbym do Moto-Remo bo koszt niższy ale tak nie pozostaje nic innego jak kupić nową. Ja za swoją w ASO przy wymianie u nich zapłaciłem ok 3500 za częsć

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
widze, że kolega KreniO mial dokładnie tak samo jak ja, o auto dbał, jeżdził dośc spokojnie i kompletnie bez żadnych objawów torbo padło.

 

Jesli masz turbo Mitsubishi to tego się nie regeneruje, tzn, może ktoś to gdzieś robi ale wiesz jak to jest, potem czyta sie, ze "regenerowałem ale potem usieli jeszcze 3 razy poprawiać a i tak kupiłem nową". Gdyby to był Garrett to oddałbym do Moto-Remo bo koszt niższy ale tak nie pozostaje nic innego jak kupić nową. Ja za swoją w ASO przy wymianie u nich zapłaciłem ok 3500 za częsć

 

Natek, w ktorym ASO?

 

Mam dylemat, czy kupić turbinę regenerowaną czy nową - mowa oczywiście o Mitsubishi. Jedni mówią, że przy regenerowanych nie będzie się nic działo (że ponoć dostaje się turbo z dostosowanym "elektrozaworem") inni, żeby nie ładować się w regenerowaną bo to pociągnie w rezultacie za sobą podobne koszta. Dodatkowym problemem jest to, że samochód został w Olsztynie (padł w drodze powrotnej z urlopu), ja jestem z Warszawy, wszystkim muszę sterować na odległość.

 

Ponadto, mam obawy, że to może jednak nie turbina padła, a coś innego. W trakcie jazdy samochód stracił moc, wył tylko jak odkurzacz/gwizdał. Dopiero powyżej 2k obrotów na postoju zaczęło coś chrobotać. Wstępnie warsztat mówił, że to może jakaś nieszczelność w układzie .. po czym sprawdzili (tylko od góry, nie wzięli samochodu na kanał), że to jednak turbo mimo, że samochód nie dymi (a nie dymił w ogóle do tej pory, nawet przy wysokich obrotach - nic a nic) i nie wypluł oleju. Dziś mają wyciągać turbo. Podpowiedzcie, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Coś jeszcze sprawdzić przed wymianą turbiny? Wydaje mi się, że samochód pozostawiłam w dobrych rękach, takie jest moje pierwsze wrażenie, aleeee, może jednak poprosić o dodatkową weryfikację konkretnych elementów?

 

Dodatkowo, jeśli to właśnie będzie turbo, to co zalecacie jeśli chodzi o dodatkowe wymiany/czyszczenie itp? Samochód mam od 2 m-cy, więc jak już wszystko będzie rozebrane, to chciałabym to zrobić na tip-top. Oczywiście do wymiany:

- olej + filtr

- separator oleju

- filtr powietrza

- w jednym z zakładów zalecają wymianę filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej (??? potrzebne to jest?)

 

Co z egr'em? Przepływką i innymi elementami. Jeej, to dla mnie czarna magia :( Będę wdzięczna za każdą pomoc :)

 

 

Aaaa i jeszcze przez myśl przeszły mi mody. Może wstawić inną turbinę (większą), nowego IC i zrobić program .. jeśli to wyniesie mnie nie wiele więcej? Pewnie prędzej czy później padłby dwumas .. no ale coś za coś :) Mało jest tematów zmodzonych 320d na forum, wolałabym wybrać już "przetarty szlak" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja zdecydowałem się na wymianę na nową w ASO bo tam byla najlepsza cena

2. Gdyby była mozliwosć regeneracji u autoryzowanego dystrybutora i w serwisie Garreta, mitsubishi to dziś z perspektywy czasu zastanowilbym sie nad regeneracją. Ale tylko i wyłacznie w takim miejscu a jak wiadomo teraz wszyscy i wszędzie regenerauja.

3. Naprawa w ASO Tłokiński i cena z ulicy nie była zbyt korzystna, ale robiłem już u nich kilka rzeczy, troche mnie znają, troche negocjacji i cena do przełknięcia się stała. Zdecydowałem się na nową bo 2 lata gwarancji mam zamiar pojeżdzić jeszcze troche tym autem.

4. U mnie wcześenij przed awarią tez nie było absolutnie żadnych objawów, kiedy padla też nic nie dymiło, po prostu lekko wyła i auto nie jechało

5. sprawdzić jaka była dokladnie awaria, czy tylko wirnik dostał luzu, czy wirnik zmasakrowany czy jak. Jesli puścila sporo oleju to sprawdzić czy nie ma syfu w intercoolerze, ew płukanie, czyszczenie. Odme koniecznie wymienić, zwłaszcza, że to nieduży koszt.

6 EGR nie ma nic do tego a przepływka jest jeszcze przed turbina także tu teżnic nie robisz.

 

7. Ja szanuje serię i nic nie modyfikuje licząc na długą bezawaryjną jazdę.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie; co zrobiłeś w momencie gdy padła turbina? (na przyszłość do wiadomości).. laweta=> dom, czy "dowlokłeś się" jakoś do domu z objawami?

 

Nie wiem do kogo skierowane jest pytanie ale w moim przypadku brak mocy pojawil sie w trakcie wyprzedzania, na szczescie mialem taka roznice predkosci z wyprzedzanym autem, ze dalem rade zakonczyc manewr. Przejechalem jeszcze jakies 500 m zwalniajac i toczac sie i szukajac zjazdu z drogi. Wylaczylem silnik, potem uruchomilem go jeszcze dwa razy probujac sprawdzic co jest problemem a potem juzz laweta i do serwisu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.