Skocz do zawartości

e39 Wszystko na temat wymiany plynu w chlodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio chlodnica mi padla i bylem u takiego bystrego mechanika ze nie dosyc ze nie odpowietrzyl mi ukladu to mam wode w ukladzie :shock: Teraz musze sam sie zabrac za ta robotke i musicie mi pomoc bo sam nie poradze :)

Pytanie numer 1 -jaki kupic plyn ?

2.ile litrow sie miesci...?

3.przez srubke numer 9 tylko spuszcza sie plyn? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

4. W jaki sposob zalewac nowy plyn ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zalał ci wodę to musisz teraz wymienić cały płyn a nie tylko zlać z chłodnicy.

Musisz zlać też z bloku silnika. Pod kolektorem wydechowym masz korek spustowy. Wyglada jak zwykła śruba wkręcona w blok.

Płyn ja mam petrygo.

Wchodzi koło 10L z tego co pamietam.

O odpowietrzaniu to na forum jest tyle , ze nie chce mi się pisać jeszcze raz. Poszukaj chwilkę.

 

Przy okazji koniecznie zmień Mechanika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

To chodzi o srube nr 2 ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=17_0161&hg=17&fg=05

Ty masz kolego Petrygo a inni jaki maja plyn ? Koledzy wypowiadajcie sie :)

NA jednym z forum wyczytlaem tak: Przy zalewaniu plynu auto musi byc zimne. Trzeba odkrecic odpowetrznik przy zbiorniczku?wlać plyn i auto powinno samo sie odpowietrzyc?chyba ze jest cos nie tak NAstepnie we wnętrzy nawiew na ciepłe na max i pilnowac temperatury żeby nie zagotować (korek od zbiorniczka odkrecony) Jak cos jest zle to opiszcie wlasnymi slowami.. Bede bardzo wdzieczny

 

Aha i jeszcze jedno ktos widzialem ze napisalem że przez wyrównawczy nie uzupełni się dokładnie plynu i odpowietrznikiem przy termostacie trzeba wlewac plyn.?

Opublikowano

Niedawno wymieniałem płyn. Napisze jak ja to robiłem:

1.odkręcasz korek spustowy z chłodnicy - zeszło ale nie dużo

2.śrubę z bloku - ciężko się dostać ale zleci napewno więcej niż z chłodnicy. Dobrze jest założyć nową podkładkę pod tę śrubę.

3.dodatkowo odpiąłem jeszcze węże od spodu od chłodnicy - zleciało dodatkowe może 1,5 litra

Według vin powinno wejść około 10,5litra płynu. Mi weszło 8l pewnie dlatego, że gdzieś jeszcze stary został.

Zalałem płyn prestone.

  • 3 lata później...
Opublikowano

witam

odkopuje bo bez sensu kolejny temat zakladac

chcialbym wymienic plyn u siebie. Niewiem co tam mam wyglada na zielony albo niebieski albo to i to (wiem bo spuszczalem do wymiany termostatu) a w misce wyglada na czarny heh

Moje pytanie to jakiej specyfikacji jest zalecany plyn

czy np czerwony G12 bedzie sie nadawal

- czy jak tam teraz jest powiedzmy niebieski to gdy spusze z bloku i chodnicy (wiadomo ze cos zostanie) to czy nie wejdzie w jakas reakcje niechciana

Wiem ze wszyscy polecaja Prestone i jest on mieszalny ze wszystkimi plynami ale tu w UK oni sprzedaja je w butlach 4L a moze sie okazac ze bede potrzebowal wiecj i wtedy bedzie lipa a najtaniej jest przez internet wiec kupowanie extra butleki wrazie czego i pozniejsze jej oddawanie jest bezsensu

dzieki i pozdro

Opublikowano

jak pisalem nieda sie 10L tylko 8 lub 12. Za 12L to wydatek ok 46F wiec troche jest.

Dobra jak zaleje prestone to mi sie czasem nie zrobi jakis -majonez- skoro tam jest zielony albo niebieski?

Opublikowano
Pewnie masz koncentrat BMW.On jest taki zielonkawy.Ja zawsze nim zalewam (oczywiście z wodą) i jest ok. i jak przeliczysz po rozcięczeniu,to nie jest aż tak drogi.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Dzieki perszing 740I zamowilem orginal faktycznie nie wychodzi tak drogo :)

A powiedz jak go rozrabiasz 1:1?

i jeszcze pytanko

czytalem ze sa 2 lub 3 odpowietrzniki ja u siebie mam jeden czy to mozliwe? Ten na rurce do termostatu glownego(egr termostatu niemam). Niby powinien byc jeszcze jeden gdzies pod filtrem kabinowym, patrzalem z lewej i prawej nic takiego niema a websto niby jest (bo naklejka jest z boku) ale niewiem tak naprawde czy jest niemam pojecia jak to wyglada ale napewno nic nie bzeczy ani dmucha po zgaszeniu. Wiec chyba niemam albo zepsute heh

  • 2 lata później...
Opublikowano
Moze ktos dokładnie wytłumaczyć gdzie jest korek spustowy z bloku silnika w e39 530d i co trzeba odkręcić, aby do niego sie dostać? Bede mega wdzięczny, bo głowilem sie dzisiaj nad tym półtora godziny
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Też będe za niedługo wymieniał płyn chłodniczy bo nigdy chyhyba nie był wymieniany tylko ewentualnie dolewany.

Gdzie znajduje sie ta śruba w bloku ? Mógłby ktoś wskazać na REALOEM ?

  • 4 lata później...
Opublikowano
podbijam temat, po wymianę chłodnicy zaczął mi się pojawiać komunikat odnośnie sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego. Auto było zalane i odpowietrzone przez mechanika. Dziś postanowiłem to sam sprawdzić. Płynu jest tyle co trzeba, czyli do poszerzenia zbiorniczka. Rano sprawdziłem odpowietrzenie śrubą przy zbiorniczku i poszedł płyn, także chyba wszystko jest oka. I co ciekawe, w zbiorniczku był pływak. Wieczorem postanowiłem zajrzeć do zbiorniczka, czy poziom się nie zmniejszył i wszystko jest tak jak trzeba, poza tym, że zniknął pływak ;). Gdzie on może być, poszedł na dno, mimo że układ jest zalany? Gdzieś się przyblokował? Komunikat o poziomie płynu nadal się wyświetla, czy to będzie błąd czujnika, czy np. po wycieku płynu z chłodnicy trzeba zresetować błąd?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.