Skocz do zawartości

320d M47 adaptacja przepływomierza - instrukcja


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Ftis.bmwcats.com&sl=ru&tl=pl&hl=&ie=UTF-8

Pod tym linkiem znajduje się tis online gdzie jest instrukcja na temat przeprogramowania i tabele z numerami softu

 

idziemy po kolei:

problem

Dynamiczne własności mechanicznych

Nierównomierne zmiany prędkości

Hot-wire przepływomierz powietrza (HFM) E38 E39 E46 z M47, M57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja mam numer softu 77 94 710 i data zmiany 30.07.04.... czyli są jeszcze nowsze softy???

a może ktoś podpowie czy da radę sprawdzić czy auto miało robiony chiptuning?????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja przeprogramowania

 

do przeprogramowania będą potrzebne:

Part nummber,basic control unit (sczytane z identyfikaci DDE)

Part number,prog.control unit (z tabeli z tis w zależności od starej wersji)

Vin

Przebieg

 

programowanie:

1 Uruchamiamy dis v44 (nowsze wersje nie mają funkcji programowania)

2 Naciskamy przycisk coding/program.

3 Wybieramy 5 programing i naciskamy przycisk szczałki w prawo

4 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

6 wybieramy 2DDE programming i naciskamy przycisk szczałki w prawo

7 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

8 wybierany 1Replace control unit i naciskamy przycisk szczałki w prawo

9 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

10 wybieramy 1Determine basic control unit i naciskamy przycisk szczałki w prawo

11 program spyta się czy sterownik jest uszkodzony, naciskamy przycisk NO

12 wpisujemy Part nummber,basic control unit i naciskamy przycisk YES

13 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

14 wprowadzamy VIN i przyciskamy przycisk YES

15 wpisujemy Part number,prog.control unit (nowy!) i przyciskamy przycisk YES

16 Wyświetli objaśnienia kture, przewijamy do samego dołu i wtedy pojawi się opcja szczałki w lewo którą przyciskamy

17 wybieramy 2Program basic control unit i naciskamy przycisk szczałki w prawo

18 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

19 wpisujemy 7 ostatnich znaków VIN-u i przyciskamy przycisk YES

 

Ponieważ tyle mogłem zrobić bez podpięcia do samochodu resztę podaje z pamięci!!

 

20 wpisujemy przebieg samochodu i naciskamy przycisk

Następuje teraz programowanie po którym zostanie wyświetlony komunikat z prośbą o wyłączenie zapłonu na 25s

Następnie program spyta się czy dokonać synchronizacji DDE-EWS którą wykonujemy (robi się to prawie automatycznie)

Po całym procesie wyłączamy zapłon GOTOWE!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. ja mam e46 M43 i tez wymienilem przeplywke, wiec tez musze zrobic adaptacje przeplywki?? Czy w tym modelu nie jest konieczne? Dodam ze to jest zamiennik o takich samych numerach co oryginal. Pozdro

 

U ciebie nie trzeba nic robic, dotyczy to tylko diesli, ale mogłes sobie kupic boscha bo zamienniki nie są dobre, wiele osob miało problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam do was pytanie bo moja bunia jest z 2000r wiec ma ta wadliwa przepływke a chciałbym wgrać jej chipa . Wiem ze najlepiej wymienić ta przpływke na nowa i tu moje pytanie. Czy po tej wymianie muszę jechać na adaptacje a potem do tunera czy wystarczy tylko jechać do tunera i on mi zrobi te dwie rzeczy za jednym zamachem

 

Też mnie to ciekawi. Może ktoś zna odpowiedz?

I jeszcze chciałem spytać jak wygląda taka adaptacja w samochodzie gdzie ejst już zrobiony chip. Czy mapy nie wrócą do stanu przed chiptuningiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Korzystając z instrukcji tryni81 napotkałem problem, taki że po wpisaniu Part nummber,basic control unit pojawia mi się komunikat jak na fotce. Próbowałem wpisywac różne numery ale problem jest ten sam. Może problem dotyczy tego, że nie mam zainstalowanego Tis-a?

 

http://img408.imageshack.us/img408/7333/disproblem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale popełniłem szkolny błąd zamiast wpisac Part number, basic control module wpisywałem Part number, programmed control module. Teraz prośba do was o potwierdzenie czy Part number,prog.control unit (nowy!) do mojego auta to 7789559. Boje się, że znowu wpisze coś innego.

 

http://img825.imageshack.us/img825/5262/06082010.png

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy ten błąd z Inpy poniżej ma coś wspólnego z uszkodzonym przepływomierzem. Nęka mnie od dłuższego czasu.

 

http://img295.imageshack.us/img295/4229/silnikn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie czy ten błąd z Inpy poniżej ma coś wspólnego z uszkodzonym przepływomierzem. Nęka mnie od dłuższego czasu.

 

Niektorzy tutaj widze maja odwage :D ... mowa o reprogu DDE.

 

Raczej ze sterowaniem turbina ... albo czujnikiem cisnienia w kolektorze. Zrob w DISie test module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam (juz prawie sie za to zabralem) ale co ja zrobie w NL jak cos pojdzi enie tak. W TIS pisze ze jesli sie cos wysypie to nalezy odlaczyc DDE od zasilania na 1 min i znowu probowac. Ma on zastosowana pamiec typu flash ktora mozna nadpisywac.

1,5 roku walcze z moca i rozwiazanie juz jest tak blisko a musi poczekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale popełniłem szkolny błąd zamiast wpisac Part number, basic control module wpisywałem Part number, programmed control module. Teraz prośba do was o potwierdzenie czy Part number,prog.control unit (nowy!) do mojego auta to 7789559. Boje się, że znowu wpisze coś innego.

 

Dokładnie ten numer. Życzę powodzenia w przeprogramowaniu i podłącz prostownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Juz po... :)

W DIS ustawilem vm na off i mialem obawy czy dosc szybko chodzi ale skan robil bez problemu.

Przeplywke mialem nowa BOSH 527 z czescidobmw.pl

Podlaczylem prostownik pomimo ze mam akumulator z 2009.

Wpisujemy wszytsko jak w instukcji. I poszło ok.

Samo programowanie moze z 1min. Calosc z 10 min.

 

Pytania:

Na terminalu wyswiletlao mi napiecie 0 volt - dziwne trochu

Po wlaczeniu inpy nadal jest wykrzyknik przy wskazaniach na wolnych obrotach (moze te modele tak maja).

 

Test na drodze:

Jest duzo, duzo lepiej. Ekonomizer doszedl do 19,5 na 4 biegu (nie bylo gdzie doscisnac do konca gazu).

Wczesniej tylko max 17-18 l i sie cofał, teraz sie nie cofa.

Dziurki nie bede musial robic heheeh

 

Dziekuje autorowi za tego posta. Czytalem TISa ale braklo odwagi. Teraz po opiniach innych dalem rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrzyknik jest zawsze w modelu przed liftem , także tym się nie przejmuj , ale nie umiem odpowiedzieć dlaczego tak jest.......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniles przpelywke to programowanie pomorze. Ja tez milem ten blad z 3 razy ale jakos nie wraca.

Programowanie wymagane chyba. Napisz jak poszlo. Podlacz prostownik.

 

Jestem po zabiegu. Rewelacja samochód jak nowo narodzony. Jedynie co mnie zastanawia to czy przy ostatnim kroku "Następnie program spyta się czy dokonać synchronizacji DDE-EWS którą wykonujemy (robi się to prawie automatycznie)

" ręka mi nie poleciała na NO zamiast YES. Teraz nie wiem czy robic programowanie ponownie czy tak można jeździć.

 

Orientuje się ktoś czy można DIS-em również zrobić update skrzyni aut.

 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam soft 7794709 i przeplywke 314,czy jak kupie 512 jest potrzebna adaptacja.Samochod idzie nawet dobrze tylko na wymagane 1000 osiaga max 860 przeplywomierz.Mysle tez nad pierburgiem ,co o nim powiecie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stanek90 Twój przypadek jest trochę dziwny! masz soft nowy a przepływkę starą. Soft 13 61 7 794 709 to nowy soft pod nową przepływkę ktoś widocznie kiedyś już przeprogramował, żeby mieć nowy soft, ale chyba nie był z tego zadowolony. Sprawdź w INPA w skrypcie silnika pod F3 tam jest chyba kodowanie w prawym dolnym rogu czy jest 0, ale raczej będzie więcej niż 0, cyfra ta oznacza ile razy był programowany sterownik silnika. Co do twojego pytania zmień przepływke tylko na BOSCH nie kombinuj z innymi firmami, a reprogramować już nie musisz. Różnicę na pewno poczujesz gwarantuję ci 150 jednostek powietrza to trochę mocy jest, miałem to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.