Skocz do zawartości

320d M47 adaptacja przepływomierza - instrukcja


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle czasu borykałem się z brakiem mocy , właśnie wracam z samochodu i POLECAM , cała operacja zajęła może 10 minut a auto nie do poznania , nawet dźwięk ma jakby inny , wkręca się od dołu i zamyka ekonomizer na 4 , robiłem normalnie bez prostownika na akku wszystko OK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polecam jak najbardziej reset ustawień przepływomierza jak i sondy w silniku m47n z normą EU4 DDE5

 

 

Co zauważyłem od razu po tym zabiegu na 3200 a teraz but i skala.... tak samo z jazdą 4 bieg but no i tak sobie leci a teraz 4 bieg but i moment i 120km/h jest

 

 

 

 

:cool2:

 

aha i przepłwka nie mierzy już 1380/1400 tylko 1200/1250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie .

 

I ja zdecydowałem się na aktualizacja softu .

Ze swojej strony - pamiętajcie o synchro ews - żeby wykonać poprawnie , aczkolwiek w razie W - można z poziomu inpy zrobić reset ews i wszystko śmiga .

 

Co do samych wrażeń - powiem tak warto poświęcić te 15 min - bo sam proces aktualizacji to moment , więcej tego wpisywania.

W moim przypadku miałem chwilowy dóół na 4 biegu 2700 obr , oczywiście po reprogramacji - problem ustąpił wraz z pierwszym km (gdzie jeszcze się teoretycznie adaptuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowilem ze synchro ews dde pomoze ;) ale strachu bylo :)

Co do adaptacji to jest co innego niz reprogramacja czyli update softu ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z zrobiący reset adaptacji w 320/330D czyli dde5.0 zwróicłi uwage na parametry jaie się wyświetlają po wejściu w opcje adaptacji czyli zapisane adaptacje dla pracy na biegu jałowym i pod obciążeniem ? u mnie za każdym razem jest to 0,0 i wydaje się że stąd mój problem skaczącego chwilowego spalania i ekonomizera latającego lewo prawo. Zerknijcie na filmik, tu jest prawidłowo bo pokazuje stare dane. Ma ktoś pomysł o co chodzi u mnie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam,

odgrzeje trochę kotleta, bo nie wiem jak zaktualizować sam soft (re programować) w 320d po lifcie.

 

znalazłem coś takiego od kolegi tryni81

 

Instrukcja przeprogramowania

 

do przeprogramowania będą potrzebne:

Part nummber,basic control unit (sczytane z identyfikaci DDE)

Part number,prog.control unit (z tabeli z tis w zależności od starej wersji)

Vin

Przebieg

 

programowanie:

1 Uruchamiamy dis v44 (nowsze wersje nie mają funkcji programowania)

2 Naciskamy przycisk coding/program.

3 Wybieramy 5 programing i naciskamy przycisk szczałki w prawo

4 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

6 wybieramy 2DDE programming i naciskamy przycisk szczałki w prawo

7 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

8 wybierany 1Replace control unit i naciskamy przycisk szczałki w prawo

9 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

10 wybieramy 1Determine basic control unit i naciskamy przycisk szczałki w prawo

11 program spyta się czy sterownik jest uszkodzony, naciskamy przycisk NO

12 wpisujemy Part nummber,basic control unit i naciskamy przycisk YES

13 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

14 wprowadzamy VIN i przyciskamy przycisk YES

15 wpisujemy Part number,prog.control unit (nowy!) i przyciskamy przycisk YES

16 Wyświetli objaśnienia kture, przewijamy do samego dołu i wtedy pojawi się opcja szczałki w lewo którą przyciskamy

17 wybieramy 2Program basic control unit i naciskamy przycisk szczałki w prawo

18 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk szczałki w prawo

19 wpisujemy 7 ostatnich znaków VIN-u i przyciskamy przycisk YES

 

 

 

 

ale IMO to jest tylko do adaptacji przepływki.

 

to jest zrzut z indetyfikacji DISem

http://www.img.pl/544e3d304116c/

 

Napisałby mi ktoś krok po kroku jak to zrobić?

Pozdrawiam all.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do programowania DDE3 najlepszy DIS V44

 

Do polftowych nie trzeba przy zmianie przepływomierza programować, ale warto zaprogramować najnowszym softem sterownik silnika z powodu innego, w miarę eksploatacji ujawniały się różne usterki programu i aktualizacje miały je wyeliminować.

 

Do polifta M47N DDE5 to już Dis v44 jest za stary, robi się go WinKFPT ściągnij nowsze SP-DATEN do e46 np SP-Daten 49,0 lub nowsze, to dla e46 jest bezznaczenia

aktualizuj Winkfpt

1 -Odpalasz WinKFP ->Import\export ->import->P-SGBD to pliki ECU w spDATEN zaznaczasz wszystkie i klikasz importuj z danego EXX

nastepnie wybierasz PABD to pliki IPO (sp daten folder sgdat)importuj wszystkie

 

Teraz przechodzisz do Import \export->import->Assembly line data->i zaznaczasz folder DATA z spdaten.

-przechodzisz do Import \export->import->Assembly line data->i zaznaczasz folder DATA/ Gdaten z sp-daten\DATA\ GDATEN (niektórzy twierdzą że lepiej go skopiować i wkleić niż importować nie zawsze chce to zrobić.

 

2-odpalamy Winkfp-> COMFORT

 

3-wybieramy UPDATEZUSB i wybieramy nasza grupe np DDE5 wciskamy ok

 

 

4- wpisujemy vin - wciskamy DONE

 

5- teraz pod F3 ukaże sie updata.prog cos takiego wciskamy, winkfp odczyta uif i zaproponuje nam ostatni nr jaki ma dla naszego stera z zapytaniem czy przejsc do programowania

 

synchronizacje DDE - EWS też trzeba zrobić można z INPY to żadna różnica

 

do programowania podpinamy prostownik taki co wytwarza co najmniej 30W lub może być drugi samochód zapalony

oczywiście w ediabasie.txt trzeba zaznaczyć port 6801 , można programować też istą P sama wszystko znajduje i proponuje

więcej informacji na temat programowania znajdziesz w działach E90, e60, e87 nawt są filmy na Youtube z programowania WinKFPT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie,

 

Dzięki za odpowiedz, ale dalej mam problem z aktualizacją softu... mianowicie nie wiem co wybrać jak wybieram "Update ZUSB" DDE 50x . Będę wdzięczny za pomoc :)

 

poniżej wklejam zrzuty z ekranu z INPy

 

http://postimg.org/image/xycjdko2t/

http://postimg.org/image/660o3jkyt/

http://postimg.org/image/7j0jdhybv/

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Wymieniłem dzisiaj przepływomierz w aucie (E46 320d M47 z czerwca 2001 r.). Kupiłem oczywiście model poprawiony (... 527). Z racji, że auto jest z czasu kiedy montowano już poprawione wersje przepływek, ucieszyłem się, że nie będzie potrzebna adaptacja. Podczas demontażu okazało się, że mam wersje 314. Czy zdarzało się, że fabrycznie montowano w tym czasie stare wersje czy to może być jedynie zły dobór przez kogoś kto dokonywał wymiany w trakcie użytkowania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Chciałbym odświeżyć temat. W mojej BMW 320D 150km 2002r mam problem z adaptacją przepływomierza (końcówka 468). Cały zabieg był wykonywany Disem - dodam, że w momencie wchodzenia w funkcje adaptacja przepływomierza mam podaną zerową 0 wartość obrotów zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem.

 

Początkowo (po adaptacji) auto zachowywało się bez zarzutów. Następnie po przejechaniu 50-100 kilometrów zaczynało bardzo kopcić - tak jakby adaptacja została utracona. Po przeprowadzeniu kolejnej wszystko wracało do normy - lepsza praca silnika, auto nie kopciło.

 

Aktualnie mam problem z obrotami w momencie gwałtownego przyśpieszania. Na 2 lub 3 biegu obroty rosną, a za chwilę (powyżej 2000 obrotów )wskaźnik obrotomierza delikatnie się cofa (dokładnie opisuje to filmik). Zjawisko przypomina efekt ślizgającego się sprzęgła. Dodam, że przy normalnej, spokojnej jeździe to nie występuje.

 

1.

 

2.

 

Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej BMW 320D 150km 2002r mam problem z adaptacją przepływomierza (końcówka 468).

M47N od początku produkcji do 2003 roku ma wadę fabryczną oprogramowania oraz turbiny. Trzeba zaktualizować soft do poprawionej wersji i wtedy zrobić adaptację przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.