Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko związane z moim autem w którym niestety wskazuje kontrolka zapchany filtr dpf i wypalanie w trasie nic nie pomogło . Nie chcę z nim więcej walczyć i postanowiłem go wyciąć oraz zaprogramować auto . Dostałem propozycję podniesienia mocy za jednym zamachem w dużej promocji i teraz moje pytanie czy w tym moim wynalazku nie będzie problemów z tym zabiegiem ? Przebieg auta to 230.000 km. i oprócz tej kontrolki dpf nic nigdy mu nie dolegało .Na co zwrócić uwagę i jakie sugestje przedstawić w warsztacie w tunera ?

 

Pozdr.

co oznacza "duza promocja" ?? jesli nie jest tajemnica to napisz moze ile taka duza promocja wynosi i jesli nie ma przeciwskazań od strony Tunera to kto to robi ... takie informacje zawsze sa pomocne na forum i są poszukiwane.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam pytanko związane z moim autem w którym niestety wskazuje kontrolka zapchany filtr dpf i wypalanie w trasie nic nie pomogło . Nie chcę z nim więcej walczyć i postanowiłem go wyciąć oraz zaprogramować auto . Dostałem propozycję podniesienia mocy za jednym zamachem w dużej promocji i teraz moje pytanie czy w tym moim wynalazku nie będzie problemów z tym zabiegiem ? Przebieg auta to 230.000 km. i oprócz tej kontrolki dpf nic nigdy mu nie dolegało .Na co zwrócić uwagę i jakie sugestje przedstawić w warsztacie w tunera ?

 

Pozdr.

 

 

Kolego a termostaty masz dobre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsat, sprawdź temperaturę w ukrytym Menu (jeśli nie domaga to wymień termostaty), a później zacznij od wypalania serwisowego lub sam poszukaj na YT instrukcji kolegi "Dziqsek" i wymuś Disem wypalanie w trasie:

Do rozpoczęcia procedury wypalania temperatura silnika musi być powyżej 75'C, oraz musi być około 10 litrów paliwa w zbiorniku (lub nawet więcej).

Procedura wypalania Dpf:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amsat nie psuj auta, znajdź usterkę, dopal go z komputera...możesz dolać dla ułatwienia do paliwa, preparat obniżający temp. dopalania...w tym silniku DPF jest właściwie niezniszczalny, robiłem mocne programy w autach z przebiegiem pow. 200tkm zrobiły następne 50tkm i dalej żyją :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedę to robił w kreatorze mocy warszawa . Konsultowałem się z kilkoma osobami i wiem ,że można ten filtr wypalić ale problem będzie powracał gdyż teraz auto jeżdzi tylko po mieście i trasy do 40 km. poza miasto . Nie ma kiedy się wypalić a z przebiegiem 230Kkm to już i tak pewnie ma dosyć .W mojej okolicy tak jak ogólnie na północno - wschodniej części kraju bida z fachowcami od tego auta i nie mają nawet wtyczek czy innych aktualnych oprogramowań aby cokolwiek sprawdzić :mad2: Wiedza ich kończy się na epoce katalizatora i golfa III :duh: Kasują ludziom błędy w parchach za 50 zł/ sztuka i tacy to fachowcy.

Mam dosyć tego filtra( ostatnio był wypalany 25Kkm temu w serwisie) i jak już tam jadę i płacę max. 1500 za wycinkę i programowanmie + hamownia to zaproponowali mi za grosze( 400 - 500 ) podniesienie mocy programem oraz diagnozę wszystkiego na hamowni .Razem wyjdzie może niecałe 2.000. Jeśli filtr jest jeszcze dobry to można to stwierdzić i wypalić ale nie wiem czy już tego chcę . Wszystko jutro będę wiedział i napiszę jak było .

 

Nie rozumiem dlaczego mówicie ,że psuję auto . Sami to robicie zawodowo i masa jest na forum aut bez filtra i z chipem . Nektórzy piszą nawet ,że to zabieg który ożywia auto i każdego to czeka prędzej czy pózniej a ja mam już dosć tych spadków mocy gdy auto muli i dociąga tylko do 3500 odrtów co staje się już dość niebezpieczne przy wyprzedzaniu gdy przyzwyczjeni jesteśmy do normalnej mocy auta .Więc jak to jest naprawdę bo już zgłupiałem ?

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony piszesz o krótkich odcinkach gdzie niema jak się DPF do palić z drugiej piszesz że 3500 obr i problem z wyprzedzaniem. Albo z ciebie pirat drogowy albo katujesz auto.

 

Najpierw znajdź przyczynę dlaczego DPF się nie dopala? Ja też jeżdżę po mieście i jakoś problemów z DPF nie mam mimo iż to za często sprawdzam.

Zrobisz program, wytniesz DPF a auto jak się nie dogrzewa tak się nie dogrzewać będzie. Rozwalisz sobie tylko auto a potem będziesz narzekał że BMW to szajs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latwo powiedziec znajdż przyczynę . Niby jak ? W okolicy mam tylko serwis w Osztynie do którego dzwoniłem i powiedzieli ,że mogą to zrobić za 650 zł . i żadnej gwarancji jeśli się nie wypali lub zaraz potem zatka znowu i jeszcze jest mozliwość ,że gdzieś go wysyłają do wypalania i auto przez 4 dni w warsztacie gwarancja na 6 miesięcy ale co jeśli problem powróci ? Termostaty sprawdzałem w styczniu jak były mrozy i po 16 km. trasy temperatura była 89 stpni .

Autem jeżdzę normalnie ale często robie trasę Szczytno - Nidzica ok. 40 km. i wyobraż sobie ,że tam też jeżdżą somochody , które trzeba wyprzedzać i czasem uciec kożystając w obrotów powyzej 3500 :nienie:

 

Nie wiedziałem ,że to taka ważna część . Jak podejmowałem decyzję o wycięciu to 90% postów było ,że lepiej to wyciąc w ciorty i będzie spokój :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram. Sam filtr raczej nie stanowi problemu. To ze są z nim problemy zwykle jest oznaką innych nieprawidłowości. Wycięcie filtra zamiast naprawy auta to bezsens. Ja miałem blisko 270KM z 2.0 i filtr nie przeszkadzał w niczym. Tez robię zwykle trasy 30-40 KM i filtr się bez problemu wypala. Podstawa to temperatura (termostaty).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latwo powiedziec znajdż przyczynę . Niby jak ? W okolicy mam tylko serwis w Osztynie do którego dzwoniłem i powiedzieli ,że mogą to zrobić za 650 zł . i żadnej gwarancji jeśli się nie wypali lub zaraz potem zatka znowu i jeszcze jest mozliwość ,że gdzieś go wysyłają do wypalania i auto przez 4 dni w warsztacie gwarancja na 6 miesięcy ale co jeśli problem powróci ? Termostaty sprawdzałem w styczniu jak były mrozy i po 16 km. trasy temperatura była 89 stpni .

Autem jeżdzę normalnie ale często robie trasę Szczytno - Nidzica ok. 40 km. i wyobraż sobie ,że tam też jeżdżą somochody , które trzeba wyprzedzać i czasem uciec kożystając w obrotów powyzej 3500 :nienie:

 

Nie wiedziałem ,że to taka ważna część . Jak podejmowałem decyzję o wycięciu to 90% postów było ,że lepiej to wyciąc w ciorty i będzie spokój :norty:

Zawsze możesz wpaść do Bydgoszczy , usuniemy dpfa plus mały remapp oczywiście z hamownia i za mniejsza kwotę , sporo mniejsza ...;) jeden użytkownik też sie wybiera w któryś weekend z Gdańska wiec możemy was umówić we dwójkę i może będzie Wam razniej :)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybiera sie :) tylko czekam na info czy ten czy nastepny :)

i faktycznie chce robic to co Ty i tez mam M47 163 koniki ... z czego akutalnie mam 150 bo okazalo sie ze mam chipa ... ale w dół :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybiera sie :) tylko czekam na info czy ten czy nastepny :)

i faktycznie chce robic to co Ty i tez mam M47 163 koniki ... z czego akutalnie mam 150 bo okazalo sie ze mam chipa ... ale w dół :)

Jak tylko będę znał termin to podam :)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do zwolenników filtra :

1) co daje filtr poza zyskami dla środowiska ? ( te zyski przy zdrowym silniku nie są takie oczywiste ... chociarzby dlategoi ze ilość substancji bez filtra jest i tak poniżej progu normy a za to silnik minimalnie wiecej pali ... )

2) czym różni się silnik M47 163 z DPF o M47 163 bez DPF ... bo są dwie wersje ... ? jakies podzespoły się różnią ?? wejsja z DPF ma inne niedostosowane do pracy bez filtra ?

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za droga zabawa z nowym . Też tak chciałem ale nawet w serwisie mi doradzili ,że w tak leciwym już aucie i z takim przebiegiem , które kosztuje obecnie ok. 35 tysi. to zbyt drogi wydatek ( z wymianą w aso Olsztyn ok. 7000 zł) a cała operacja to ułamek tych kosztów i brak stresu ,że się znowu kiedyś zapali ta kontrolka i brak mocy .

Z tego co wiem wychodziły wersje bez filtra i jest ok .

Dobre pytania .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsat- skoro masz dobre termostaty to musisz pojeździć autem kasując błąd do momentu aż auto nie zacznie samo dopalać DPF i błąd zniknie sam, kwestia zrobienia tego we dwóch i trochę to trwa.

 

BTW: Odcinek 40 km jest wystarczający do pełnego dopalenia DPF - no chyba ze uzyskasz na nim średnią wyższą niż 120 km/h wtedy może być na granicy pełnego dopalenia.

Filtr DPF w Niemczech to koszt 500 EUR - u nas 7000 pln - nieźle co !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale błąd u mnie znika gdy wyłaczę zapłon . Po ponownym odpaleniu auta za np. 1 godzinę i rozgrzaniu silnika kontrolka zapala sie ponownie średnio po ok. 10 km. jazdy . Nie mam z kim pojeżdzić i nikt u mnie nie ma programu do wymuszonego wypalania tego filtra .

Sam jezdziłem trasą ok. 80 km. w jedna i druga stronę razem ok. 170 km. z jednostajną predkoscią ok. 110km/h na 4 biegu przy obrotach 3200 i nic tylko ciagle ta kontrolka. Przegoniłem auto zdrowo i mam wrażenie ,że zapala sie ona zawsze gdy zaczyna się wypalanie ale nic dalej sie nie dzieje .

Jutro w kreatorze myśle ,że sprawdzą jak wyglada sprawa z tym filtrem badając wskazania przed i za filtrem . Nikt inny nie może mi tego zrobić więc jadę do fachowców , którzy mi zdjagnozuja auto i od razu mogą wszystko zrobic na miejscu co bedzie niezbędne aby auto było w pełni sprawne a przy okazji jeszcze trochę koników dodać i wyrównać wykres. Nie mam juz innych pomysłów bo serwis mi tego nie zapewni a oni z tego co mówili maja wszystko co potrzebne na miejscu aby wykonać kilka opcji poprawienia stanu auta . Ech wiosna idzie a tu same kłopoty :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b. dobry wybór na Kreatora, "Rafał" robi to od lat,chyba był jednym z pierwszych, przerobił już kilkanaście e90, ~5 lat temu czytałem artykuły o wycince PDF z zdjęciami z jego warsztatu, ma doświadczenie, zapłacisz trochę więcej a będziesz miał zrobione właściwie...

 

lepiej dać do osoby, która robi niż do osoby, która pisze, że zrobi...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do zwolenników filtra :

1) co daje filtr poza zyskami dla środowiska ? ( te zyski przy zdrowym silniku nie są takie oczywiste ... chociarzby dlategoi ze ilość substancji bez filtra jest i tak poniżej progu normy a za to silnik minimalnie wiecej pali ... )

2) czym różni się silnik M47 163 z DPF o M47 163 bez DPF ... bo są dwie wersje ... ? jakies podzespoły się różnią ?? wejsja z DPF ma inne niedostosowane do pracy bez filtra ?

Filtr rzeczywiście nie jest dla auta, ale dla środowiska. A konkretnie dla ludzi, żeby nie chorowali na raka płuc. Niestety sadza jest rakotworcza. Dla silnika filtr niewątpliwie jest pewnym obciążeniem. Mimo wszystko jednak wycinać bym go radził w ostateczności.

 

Jednak w tym wypadku nie chodzi o sam filtr, ale o podejrzenie, że dzieje się coś złego z samym silnikiem, a filtr daje tylko objawy tego źe są jakieś inne problemy. Chodzi o to by najpierw stwierdzić co jest przyczyna problemów z filtrem, a dopiero potem podjąć decyzje o jego wycięciu jeśli nie będzie innej opcji i faktycznie okaże się, ze to on sam jest przyczyna problemów a nie co innego.

 

Moim zdaniem jazda jakby nie patrzeć nowoczesnym autem i puszczanie czarnych bąkow z rury to zwyczajnie wstyd. Niewiele sie to różni od puszczania bąków przy obiedzie rodzinnym, bo się nie chce iść do toalety.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b. dobry wybór na Kreatora, "Rafał" robi to od lat,chyba był jednym z pierwszych, przerobił już kilkanaście e90, ~5 lat temu czytałem artykuły o wycince PDF z zdjęciami z jego warsztatu, ma doświadczenie, zapłacisz trochę więcej a będziesz miał zrobione właściwie...

 

lepiej dać do osoby, która robi niż do osoby, która pisze, że zrobi...

...akurat tak sie składa ze robimy sporo dpf off i to nie tylko z bmw ale też z opli , mazd itp ...

Również w Bydgoszczy jest wszystko na miejscu łącznie ze sprzętem aby wymusić dopalanie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robimy, robimy :) na zyczenie klienta albo wylatuje w calosci albo przerabiamy obudowe na tlumik przelotowy wizualnie DPF, a w rzeczywistosci tlumiczek :) zawsze sugeruje najpierw probe wypalenia ale 99% klientow nie chce wogole slyszec slow ''wypalanie'' i "dpf'' :norty: ostatnio klient e60 wrecz blagal zeby jak najszybciej to cudo wyciac, poniewaz przerazil go wzrastajacy poziom oleju w silniku, oczywiscie usluga natychmiastowo wykonana klient mega szczeliwy :cool2:

TC-performance Bydgoszcz - Hamownia Podwoziowa


Warsztat, chiptuning, diagnostyka, dpf off-wszystkie marki,

regeneracja vp44

regeneracja turbospreżarek

http://www.TC-PERFORMANCE.eu

https://www.facebook.com/TeCebydgoszcz


725 537 442

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a ja zrobiłem czyszczenie chemiczne filtra i auto zaczęło się zachowywać jak by go wcale nie miało. Czym prędzej szukałem sprawnego filtra, bo wnerwiał mnie duszący zapach spalin za zewnątrz. Tłumik był oczywiście okopcony.

Fuksem kupiłem prawie nowy filtr i od prawie 2 lat jest spokój. Najczęstsze trasy, to 2 x 20-25 km (rano 20km i po południu 20km, czasami w weekend kilkadziesiąt km).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.