Skocz do zawartości

Nikt nie wie co się dzieje z moim M40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Byłem już u wielu magików i nikt nie potrafi mi pomóc. Przy 4000tys.obr. silnik zaczyna drżeć i traci moc (to samo na gazie i benzynie!) Na początku zdażało się to rzadko po prostu puszczałem nogę z gazu spadały obroty do ok. 2000tys. i potem znowu mogłem przyciskać. Teraz przez cały czas max. 4000tys. jeśli troszeczkę przeciągnę to muszę puszczać gaz. Coś jakby przestawał pracować jeden gar. Fachowcy sprawdzili przewody wysok.nap.-ok, kopułka i palec- ok, generalnie wszystko od zaplonu ok. Wiadomo, że sonda lambda leży, ale ja głównie jeżdżę na gazie(instalację mam najprostszą). Ostatni (były mechanik Hołka) powiedział, że może to być pęknięta jedna ze sprężyn popychających zawory i przy większych obrotach nie domyka zaworu- tego jeszcze nie sprawdziłem (mało czasu). Może komuś przytrafiło się coś takiego i potrafi mi pomóc .

Pozdrawiam

Igor

Opublikowano
Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Czy M40 ma odcinanie zapłonu za pomocą bezwładnościowego wyłącznika w palcu rozdzielacza?

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Witam,

u mojego kolegi w E 36 1,8 M40 była podobna sytuacja.Auto nie posiada instalacji gazowej a objawy były podobne.Na początku przy 5300-5400 obr/min następowało tak coś jak odcięcie zapłonu,silnik tracił moc.Po odpuszczeniu gazu i spadnięciu obrotów znowu było dobrze do momentu gdy silnik osiągnął 5300-5400 obr/min.Jakiś czas jeżdził aż odcinało mu przy 4800.Okazało się że jedna lub dwie (nie pamiętam teraz) dzwigienki od zaworów były wytarte i zawory otwierały się za mało.Po wymianie jest normalnie a odcięcie jest przy 5900 lub coś takiego.

 

 

Pzdr Olek

Opublikowano

Hello,

Miałem to samo w 1.6i e30, pisalem juz na forum o tym, wymienialem swiece, kable - nie pomagalo. Okazalo sie ze dwa popychacze na drugim garze byly walniete. Po wymianie samochod chodzi jak igla - tak mowi moj ojciec - ja sprawdze to osobiscie w przyszly weekend, to potwierdze.

Ale objawy identyczne - po "przeciagnieciu" autko zaczynalo wibrowac i nie mogło wejsc na obroty tak jakby jeden gar nie palil - po zmniejszeniu obrotow i predkosci do ok 120km/h - znowu było ok. Auto przyspieszlo normalnie do momentu odpuszczenia gazu.

Poczatkowo myslalem ze cos nie tak z walem - ale to samo dzialo sie tez na nizszych biegach.

Pozdrawiam, 316i e30 '90

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Staaryy!!!

Ja w moim M40 miałem identycznie.

Zaden z mechaników mi nie potrafił pomuc wiec sam sie za to zabrałem.

Wymieniłem popychacze i juz ok

jeden na drugim gaze był uszkodzony.

Koszt jednego popyczacza to 60zł.

Powodzenia

Opublikowano

Jest dokładnie jak wyżej koledzy wspominają: dwie przyczyny

1- pęknięta sprężyna -ny i auto nie rozwija mocy

2- uszkodzone hydrauliczne kasowacze luzu

 

Jeśli nie zrobisz sam to nikt Ci nie pomoże

Cze.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Jest dokładnie jak wyżej koledzy wspominają: dwie przyczyny

1- pęknięta sprężyna -ny i auto nie rozwija mocy

2- uszkodzone hydrauliczne kasowacze luzu

 

Jeśli nie zrobisz sam to nikt Ci nie pomoże

Cze.

 

Sory za zabawę w paleotnoloaga ale... mam to samo...

a.d.1) O jaką sprężynę chodzi?

Opublikowano

Potwierdzam opinie kolegów. Prawdopodobnie masz wykończone popychacze. Czy auto klepie przez kilka(naście) piwrwszych sekund po odpaleniu zimnego silnika? Jezeli tak, to doprowadzanie autka do porządku zacznij od wymiany popychaczy.

 

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
do tego można dodać jeszcze prawdopodobieństwo wytarcia wałka - u mojego kumpla - Baura (Marcina) z beemka-klubu w M40 był przypadek, że się silnik (zdrowiutki) nie chciał wkręcać powyżej 5000RPM i wynikało to właśnie z wytarcia się krzywek ... więc sprawdziłbym całość od wałka i jego krzywek zaczynając a na popychaczach i (być może) pękających sprężynach kończąc, bo generalnie dzięki niedopracowanym hydroregulatorom w M40 właśnie ten układ bywa niedosmarowany i przez to zawodny - taki już urok tego silnika

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Witam

Wlasnie wrocilem z warsztatu .

Wpadlem zasiegnac opini na temat klepania i ew wymiany popychaczy.

Opinia jest taka, ze jak wymieniac to wszystko! bo przewaznie oprocz popychaczy walek i dzwigieni oraz podkladki.Wierze facetowi bo robocizna to 180pln a czesci kupuje ja dsumowujac calosc to ok 1500 pln.

Ja sie wstrzymam bo sobie tak poklepuje i mnie to nie przeszkadza :D

poczekam az zacznie na powaznie a przez ten czas moze czesci stanieja :D :D

pozdrawiam

Acha powiedzial mi ze najlepiej jak bym zmienil na M43!

Ale o tym wiedza wszyscy :)

Opublikowano
pewnie ze nie oplaca sie tego remontowac - M40 to porazka ze wzgledu na zywotnosc. Za cene remontu SAMEGO ROZRZADU masz pod maska 6 garkow :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

A zużyty wałek rozrządu, to jaki? Mój jest wytarty tak na jakieś

0,2-0,3 mm i dźwigienki pewnie tak samo. Cz takie zużycie kwalifikuje go już do wymiany. Generalnie silniczek pracuje dobrze, jedynie zimny pracuje jak diesel.

Opublikowano
to nic z nim nie rob tylko jezdzij, zbieraj kaske na lepszy silnik - jezeli chcesz pozostac przy 4ech garkach to polecam M42,M44 (ISy) a jak 6tka to m20,m50.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.