Skocz do zawartości

Jaki silnik jest dobry w e-36 318iS 320 zalety wady trwalosc


weeb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to sie mylisz, najdrozsze czesci są do 1.8IS. 2.0 to juz 6 cylindrów i to brzmienie. 2.5 w 3-ce to sam miód. Także najlepsza opcja to 2.5 literka. Z własnego doswiadczenia wiem ze 2.5 literka przynajmniej w piatkach mniej pala od 2l.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja radzilbym dalej myslec nad 325. ceny czesci praktycznie takie same jak 320. wogole moim zdaniem 320 to najgorszy wybur dlatego ze jezdzi jak 318is a pali praktycznie jak 325 (pozatym wizualnie jesli ktos sie nie zna to nie bedzie w stanie odruznic m50b25 od m50b20 bo sa niemal identyczne). ja od roku jezdze 325 i wymieniam tylko plyny

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy do czego chcesz mieć auto i (bez ironii) ile masz lat - bo prawda jest taka, że każdym z wymienionych przez Ciebie da sie jeździć, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, a 2,5 to wcale nie za dużo - z czasem i tyle to mało

-poza tym silnik 2,5 przy takiej samej jeździe jak 2,0 będzie od tego drugiego mniej palił

 

co sie tyczy 2,0 i 1,8iS - to iS będzie mniej palił, bo ma 2 garki mniej, a jest nie wiele słabszy, a podobno zbiera sie nawet lepiej.... ja jednak wolałbym 2,5, które akurat w E36 można kupić w całkiem dobrym stanie

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co ja mam 20 lat, ale studiuje dziennie wiec nie mam gotówki na własne auto, ale ojciec chce zmienić i uparł się że powyżej 2 litrow nei kupi, wiec 325 odpada..

auto ma służyć do tego żebym ja sobie pojeździł, a czasem też gdiześ z rodziną jechać i takie tam duperele..

 

2.0 ma 6 garków, więc chodzi napewno kulturalneij itp ale też pewnie więcej pali, ma ktoś z Was może e 36 z gazem, ile kosztuje w miare sensowna instalacja do jakiego silnika, bo nie jestem pewien ale chyba do 6 cylindrowców są droższe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się wyłamie i napisze, że wybrał bym jednak 320. Argumentuje to tylko w tym wypadku kwestiami luksusowymi. Prawda jest taka,że IS raczej do wypadów z rodzinką, kumplami i koleżankami ze względu na to,że jest coupe średnio się nadaje. Co 4 drzwi to 4. Chyba że lubisz dwoje, to już Twój wybór :wink: . Co do silnika to i tak bym wybrał chyba 6 garków, zużycie trochę większe, ale za taką cene można stracić troche:)

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISy w E36 były też 4-o drzwiowe, a z ojcem zawsze można pogadać - ewentualnie dać mu poczytac forum - warto, bo mniej pali i mniej zużywa sie silnik... w końcu to ciężki i bezpieczny samochód, który musi miec moc, żeby normalnie jeździł :wink:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Web zapytaj osoby które mają 2.0... jaki obecnie by wybrały silnik i pamętaj że Ty kiedyś też będziesz miał taki dylemat...

a jak juz wybierasz 6 cylindrówke to pamiętaj tylko M52 bo Vanos od M50 mniej pali :-)

 

Lazioman... 6 cylindrów i gaz, to jakie ma znaczenie dla Ciebie czy 2.0 czy 2,3 i 2,8? cena inst. gazu taka sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 ma 6 garków, więc chodzi napewno kulturalneij itp ale też pewnie więcej pali, ma ktoś z Was może e 36 z gazem, ile kosztuje w miare sensowna instalacja do jakiego silnika, bo nie jestem pewien ale chyba do 6 cylindrowców są droższe..

 

Brat jeździł IS'em kolegi i był pod wrażeniem osiągów jednak auto jest dosyć głośne więc 320 jest pod tym względem o niebo lepszy. Jeśli chodzi o gaz to podejrzewam, że z 318is będziesz miał zdecydowanie mniej problemów & wydatków.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli rozpatrywac pod wzgledem gazu to pewnie ze Is bo to 4 gary wiec i instalacja tansza. :8)

Ale ja bym wzial 320i. 6-garów to jest to. zblizona moc z wiekszej pojemnosci=mniej obciazony silnik=wieksza trwalosc. :dance: :dance:

 

co do 2.5 to uwazam ze tym juz trzeba umiec jezdzic. :!: jesli nie masz doswiadczenia z tylnim napedem to musisz uwazac. :hand: Tymbardziej, ze ciezko dostac 325 z ASC. 150KM na e-36 moim zdaniem wystarczy na początek.. :cool2: .Jak ci sie znudzi, zawsze bedziesz mogl zmienic na wieksze... :wink:

Black - Mighty - Wonderful
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

a jak juz wybierasz 6 cylindrówke to pamiętaj tylko M52 bo Vanos od M50 mniej pali :-)

 

 

tylko ze vanos potrafi sobie przy konkretnym przebiegu zaczac stukac i wtedy zaczynaja sie problemy.......

pozatym wiele osob twierdzi ze silniki bez vanosa sa duzo bardziej wytrzymale

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam 320 i przyznam że sam dzwięk to czysta słodycz :8) jak bym miał wybierać to 320 lub 325.

 

aaa spalanie jeeeeezu jakie małe :D aż sie zdziwiłem naprawde jak na BMW to malutkie(zaleznie od sposobu jazdy) jak docisne to spali ile dasz ale normalna jazda to sama słodycz polecam 320 i 325-większa moc :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja radzilbym dalej myslec nad 325. ceny czesci praktycznie takie same jak 320. wogole moim zdaniem 320 to najgorszy wybur dlatego ze jezdzi jak 318is a pali praktycznie jak 325 (pozatym wizualnie jesli ktos sie nie zna to nie bedzie w stanie odruznic m50b25 od m50b20 bo sa niemal identyczne). ja od roku jezdze 325 i wymieniam tylko plyny

 

pozdro

 

Moze i jezdzi jak iS, ale napewno nie pali jak 2.5i. Chyba mylisz m50 z m20 gdzie tak wlasnie bylo, a do tego m20b20 jezdzil gorzej niz m42b18.

 

Co do gazu: koszt instalacji zarowno w przypadku 2.5 jak i 2.0 bedzie taki sam. Taniej wyjdzie w 1.8iS, ze wzgledu na zeliwny kolektor ssacy.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

a jak juz wybierasz 6 cylindrówke to pamiętaj tylko M52 bo Vanos od M50 mniej pali :-)

 

 

tylko ze vanos potrafi sobie przy konkretnym przebiegu zaczac stukac i wtedy zaczynaja sie problemy.......

pozatym wiele osob twierdzi ze silniki bez vanosa sa duzo bardziej wytrzymale

 

pozdro

 

Jeśli Vanos będzie brzęczał to nie znaczy że jest do wymiany . Po zmianie oleju reguluje się Vanosa jest do tego śruba . Kolega chce kupić 6 cylindrów bez Vanosa to będzie musiał szukać auta w przedziale 91-92r .Co do wytrzymałości to lepiej mieć silnik bez Vanosa gdy myśli się o późniejszym jego uturbianiu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz napewno bedzie z czasem (chyba ze paliwo bedzie kosztowalo mniej niz 3zl) wiec napiszcie czy instalacja w przypadku iS-a bedzie duzo tansza od instalacji w <2.0 jakie ceny instalacji i ile to pali. Rozumiem ze kwestie przegladowe roznia sie dodatkowymi 2 swiecami wiecej plynow.

Od zawsze podobal mi sie ten piekny glos 6 cylindrow. Napiszcie co to jest ten VANOS i jak go poznac i czy ten typ silnika jest bardziej nowoczesny od zyklej 320 325 czy 318iS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos –system zmiennych faz rozrządu . Auto jest trochę bardziej elastyczne. Silnik z Vanosem ma trochę lepsze osiągi i nieco mniejsze spalanie .

 

Bez Vanosa:

 

http://img224.imageshack.us/img224/1469/bezvanosa1ib.jpg

 

 

Z Vanosem :

 

http://img291.imageshack.us/img291/4205/zvanosem6dv.jpg

 

Chodzi o tą kulkę .

Litr paliwa za mniej niż 3 zł :D Zapomnij :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

is to faktycznie jest troszke malo jak juz sie duzo jezdzilo. zrobilem 25tys 730 6R i tez zastanawialem sie nad mniejszym autkiem, bo zona do pracy do w-wy jezdzi i w 730 spalanie 17 nawet gazu to troche duzo.

No i kupilem 318is coupe zalozylem wtrys gazu za 3000zl pali mi od 9,5 przy spokojnej jezdzie 120-140 km/h do 11,5 przy predkosciach w okolicach 160 po miescie 10-11 w zaleznosci jak sie jezdzi.

Jezeli chodzi o wielkosc to mam córeczke 1,5 roku i nie narzekam na miejsce . bagaznik 400l nawet z tuba jest duzy jak na wielkosc pojazdu.

Uwazam ze na poczatek jak dla Ciebie is bedzie super.

 

Napewno jak nazbieram troszke kaski to kupie sobie cos wiekszego np.325,328,330 E46 coupe,a może E39 540??????????? :mrgreen:

 

Wybor nalezy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może teoretycznie były :), ale szczerze mówiąc jeszcze 4 drzwiowych nie widziałem , a trochę się już ich naglądałem. ..

 

Na allegro sa dwie albo wiecej

 

Wracajac do tematu to rozumiem ze silnik bez VANOS-a jest bardziej wytrzymal ale slabszy i czy sa jakies czeste usterki VANOSOW na ktore nalezy zwrocic uwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam że silnik z Vanosem jest mniej trwały to śmiać mi się chce.Dziwne teorię niektórzy wysnuwają - mało trwałe silniki BMW . Dobry olej + Vanos +regulacja po wymianie oleju i nic się nie dzieje . Niektóre Vanosy są dobrze wyregulowane i sobie trochę brzęczą . Po zmianie oleju bez regulacji , każdego Vanosa bardziej słychać. Po prostu o Vanosa trzeba dbać i tyle.

Każdy szuka auta z Vanosem a weeb odwrotnie . Dobry gaz do 6 cylindrowego silnika kosztuje trochę .(plastikowy kolektor itp). W iesie nie będzie tego problemu . Co do iesów w sedanie to szły od 94’ więc nie jest to nic niezwykłego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko vanos .. oczywiscie gaz bedzie ciut drozszy .. ale .. zalezy jaki gaz - roznica przy wtrysku (a poco gazowac IeSa czyms innym - zeby tracic i tak te mizerne osiago ??) bedzie max 500 zeta - poprostu trzeba jeszcze jeden wtryskiwacz .. a z tych dwoch nad ktorymi sie zastanawiasz - tylko 2.0 !!

 

chociaz ja to bym teraz chetnie kupil 2.8 .. ;)

 

a jeszcze co do osiagow - to IS - troszeczke - ale jednak zostaje ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.