Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jakie polecacie amory do e39 przod??wiem ze najlepsze sa sachs i blinstein ale sa bardzo drogie.Co sadzicie o firmie delphi lub kraft??Ma ktos takie zalozone??Bo slyszalem rozne opinie nawet takie ze firma delphi robi dla bmw/mini i mercedesa ...

Link

http://www.motofocus.pl/news,1941,amortyzatory-delphi-na-pierwszy-montaz.html

z gory dzieki za odpowiedzi...

Opublikowano

Witam

 

Do tego auta polecam Bilstein - cena ok 750 komplet. Niestety, do takiego auta z takim naciskiem na jedno kolo (500kg) to jak wstawisz zabawki typu kraft to za pół roku wymienisz ponownie. Nie zapomnij tez o ważnym tyle. Wstawisz nowe na przód, to mogą Ci od razu wyjść tyły do wymiany (przód będzie sztywniejszy i tył będzie Ci pływał).

Oryginalnie w tym aucie były właśnie Bilsteiny. Ja w swoim rok temu wstawiałem Monroe i to był błąd - no i teraz właśnie będę wstawiał w tym roku ponownie ale juz Bilsteina przód i tył.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
a co z tymi monroe Ci sie stalo ze mowisz ze to byl blad??Delphi ma 24 miesiace gwarancji
Opublikowano
a co z tymi monroe Ci sie stalo ze mowisz ze to byl blad??Delphi ma 24 miesiace gwarancji

 

 

Witam

 

Strasznie sztywny na nich jest i slychac lekkie pukanie na wybojach (praca amorków). Mialem kiedyś Monroe w Clio i objaw był ten sam - głuche pukanie. Wymieniłem w Clio na Sachsa i cisza.

Ciężko zareklamować amorek, musisz montować z specjalistycznym zakładzie. Mi się udało, bo montowałem w zakładzie zajmującym sie amorkami.

 

 

 

pozdro,

Tomek

Opublikowano

Ja do listopada 2009 miałem oryginały prawie 300 tys km, auto ponad dwa lata w Polsce. Wymieniłem na Delphi, płaciłem około 220 zł za sztukę (zakupione na allegro). Prawdą jest że właśnie w Krośnie robią na pierwszy montaż dla Niemców, jednakże nie mam pewności czy na rynek wtórny jest ta sama jakość?. Zima ta pokazała, a zwłaszcza wyrwy które nie zawsze da się ominąć że nie są z tych najgorszych które po miesiącu się wylewają. Nie wiem czy wszystkie amortyzatory posiadają oznaczenia jak ułożyć sprężynę ale te miały.

Ja się nie wsłuchuję w stukanie przez wzgląd na amortyzatory, teraz z profilu opony zimowej 55 zszedłem na 50 i jest wyczuwalna różnica choćby na załatanych wyrwach.

 

Montowałem sam, a gwarancję podbiłem w warsztacie gdzie ustawiali mi zbieżność.

BMW
Opublikowano
Na pierwszy montaż w e39 idzie Sachs/Boge.

 

 

A czy ktos testowal KAYABA w E39?

W Mercedesie W124 zastapilem oryginaly wlsnie Kayabami i super sie sprawowaly.

Teraz czuje, ze przyjdzie niedlugo pora na amortyzatory w E39 i zastanawiam sie czy tez KAYABY nie zamontowac...

Opublikowano
Witam. Ja w tym roku zakupiłem amorki firmy Bilstein zapłaciłem 640zł i sam je montowałem i jak na razie zero problemów :cool2: a oryginały miałem Sachsa różnica między nimi była wiadomo w cenie i to że są stalowe ,a nie aluminiowe.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przylącze się do tematu. Jeździłem kiedyś Vectra C i wymieniłem na Sachsy. Szczerze.. jak ktoś jeździ z punktu A do B to bedzie zadowolony.... Jeżeli jeżdzicie na trasie scinajac winkle trzymajac opone na 3/4 powieżchni na skraju asfaltu przy predkosciach to polecam Bilsteina :)

 

W E39 po zakupie zalamalem sie:) auto siedzialo na czerwonych sprezynach i przy testach w miescie przed zakupem i 700km od domu nie moglem i nie mialem mozliwosci dokladnei zbadac auta..... bylo ok....

 

Po 400km pokonanych do domu wiedzialem ze jest jakas kupa w tym samochodzie.... okazalo sie, ze koles zalozyl czerwone sprezyny (nie mam pojecia co to bylo) E39 530D automat bez Mpakietu. Po przyjezdzie pojechalem na test i tam bylo 61-68 przod i tyl.... Niby ok... ale ja i tak zamówiłem Bilstainy B4. Auto dopiero zaczelo tlumic.... tyle ze oprucz przechylow bocznych, na kilku drogach w okolicy mojego miasta sa 2-3m odcinki z delikatnie zapadnietymi odcinkami asfaltu.... Auto wpadajac w cos takiego zamiast radzic sopie z tym odpowiednim ugieciem sprezyny i wytlumieniem tego ruchu amorkiemok dwa razy bujało dlugim przodem gora dol..

 

Przez pewien okres tak jezdzilem, zastanawiajac sie co i jak i wchlaniajac rożne opinie i fachowa informacje ;)

Przy okazji kupilem stabilizatory poprzeczne przod i tyl od Mpakietu oraz nowe gumy. Jak by ktos sie interesowal 2mm grubosci in plus na kazdym.... Moze wydawac sie to malo.... ale niech ktos sprupuje wygiac pret m8 a m10;) dokladne wymiary dostepne sa np realoem i nie bede ich szukac obecnie...

 

Podczas jednego weekandu u siebie zmienilem w 10 min tyl.... Po 2 miesiacach udało mi sie namówić mojego mechanika, by mi wymienil przedni... Dlaczego:)? Bo tego tak prosto nie da się zrobić.... Nie da sie fizycznie przlelozyc tego stabilizatora.... Założona miałem ramę na gore i podczepiony silnik, oraz 2gie zabezpieczenie ...

podparta skrzynie automatyczna. Stopniowo luzujac prawie do konca przednie śruby od wózka, i calkowicie odkrecajac ostatnie na styk i 1-2 mm luzu, przeszedł stabilizator :norty: zakłada się nowe gumy (nalezy mieć rowniez blachy mocujące do mpakietowskich gum! ) I potem 30 min skrecania....

 

I teraz Was zadziwie.... wydaje mi sie, ze najbardziej, nawet dla malo wrazliwej na niuanse osoby, tyl bedzie od razu zauważalny!!! Zmiana zajebista.... Zalety przedniego dlugo szukałem.... a powiem wiecej.... na początku byla masakra... :( Wypalilem z 10 paczek zanim przyszlo olśnienie;) tych co włożą mtechnik stabilizatory, wysylam od razu na geometrie tylu i przodu!!! I po wyjeździe pojawia sie banan...

 

Zapytacie a co z bujaniem od ktorego zaczalem?? :) trochę było lepiej.... ale...

Tyl:

Ponownie rozebrałem auto i na tył włożyłem nowe, standardowe sprężyny (amorki dla przypomnienia B4) . Czasami jezdzac 300-600km w Polske po naszych polskich drogach nie chciałem zamęczyć pasażerów, którzy źle odczuwali podróż bimmerem;) Druga sprawa,.... Nie chciałem usztywniać tyłu z uwagi na gorsze prowadzenie auta w zimie na sztywnym tyle;)

 

Przód:

Znajomy pracuje w Mitsubishi Rally Art przejechał się tym samochodem i odrazu kucając i pytając mnie o amorki i sprężyny potwierdzil swoje odczucia..... Powiedział... koleszko, masz za krótkie sprezyny i w przypadkach tych dlugich dołkach i rożnych kątach zakrętów, na które szybko najeżdża auto, sprężyna najpierw ugina się i po odbiciu na długość amora i (rozciągnięciu w zależności od intensywności), za krótka do amora sprężyna, ma za dużą siłę ściągającą. Powoduje to ponowne dobicie - nurkowanie przodu... Im cięższy silnik tym bardziej zachodzi kwadratura reakcji....

Ten czerwony wynalazek byl -5cm i o wiele grubszy od orginalu...Z allegro ściągnąłem komplet sprężyn z zawieszenia Mtechnik -2cm. Wizualnei bajka... Stala sie jakaś magia:) auto jeszcze siadło i z 3 palców do nadkola przy 17' wchodzą 2...:) Myślałem, ze po 2-3 km bedzie inaczej... wróciłem na warsztat i tak samo.... no to sobie usiadlem... :D Dorwalem pewien katalog, gdzie ukazane sa w zależności od konfiguraracji E39 opisane i zwymiarowane do 0,1mm sprezyny... Okazalo sie, ze jest to zestaw do benzyniaka, oprucz wersji V8.... :( załamka...

 

Benzyna ma o 0,2 cieńsze zwoje a ja mam automatyczna skrzynkę i dochodzi kolejne 0,1 co daje zagubione 0,3mm. :) Obecnie lezą juz idealne do silnika 3,0D z automatyczna skrzynia. Jest ok.... nawet więcej niż ok :D ale w lipcu zakladam do zestawu B6 ... :)

. Tak na urodziny :lol:

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano
Na pierwszy montaż w e39 idzie Sachs/Boge.

 

 

A czy ktos testowal KAYABA w E39?

W Mercedesie W124 zastapilem oryginaly wlsnie Kayabami i super sie sprawowaly.

Teraz czuje, ze przyjdzie niedlugo pora na amortyzatory w E39 i zastanawiam sie czy tez KAYABY nie zamontowac...

niewiem jak w e39,ale kiedys kupilem do e34,wagowo podobnie,bylem b.niezadowolony,w porownaniu z oryginalami byly miekkie,mialem odczucie ze hustaja autem,slabo trzymaly,podejrzewalem ze moze sprzedali mi od jakiego mniejszego auta,sa to oczywiscie moje odczucia,choc kupilem je w polsce w renomowanym sklepie ,to zaufanie raczej niemam,kiedys sprzedano mi tam klocki od peugoeta,i cos jeszcze niepamietam,tak ze moze cos z wiarygodnoscia tych amorow tez moglo byc cos nietak?w kazdym razie jesli pytasz o kayaba,to niekupilbym ich wiecej

Opublikowano
Rzeczywiscie amortyzatory sachsa zdrozaly patrzylem teraz na allegro za sztuke tzreba dac kolo 400zl.Ja jak kupowalem to bylo 2 lata temu placilem 340zl za sztuke moze kurs euro byl inny.Bo sprzedajacy tak mi mowil ze cena czesci jest uzalezniona od kursu euro.
  • 8 lat później...
Opublikowano

Witam

Potrzebuje zmienić amortyzatory do bmw e39 3.90d Touring automat i chciałem wybrać Sachsy... czytałem gdzieś że są 3 rodzaje tych amortyzatorów a ich wybór powinien być uzależniony od rodzaju zawieszenia. W moim aucie jest standardowe zawieszenie i chce wybrać amortyzatory które dadzą mi możliwie największy komfort jazdy. Przeglądałem allegro i znalazłem Sachsy na 2 rożnych aukcjach. Posiadają takie same nr katalogowe. Nie wiem czy jest między nimi jakaś różnica? Wyczytałem gdzieś na forum żeby wybrać te czarne z niebieskim paskiem. Czy to jest tak na dobrą sprawę te same amortyzatory?


http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-przod-oslony-odboje-bmw-5-e39-i7413014253.html


https://allegro.pl/sachs-amortyzatory-kpl-bmw-5-e39-przod-odb-oslon-i5772310591.html#thumb/3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak numer jest ten sam to są takie same, widocznie teraz robią białe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.