Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Może moje pytanie wydaje się trochę śmieszne...

ale po przesiadce z A4 1.9 131KM jestem trochę zaskoczony przyspieszeniem mojego nowego 530d

może jestem jeszcze nie przyzwyczajony/oswojony z autem bo mam go dopiero drugi tydzień...

 

otóż:

 

W A4 (manual) miałem takie "je.bnięcie" na poziomie 1800-2000tys/obr

 

w 530d (manual) jak zauwazylem do tych 2-2,5tys/obr auto jedzie, bo jedzie...bez rewelacji.. natomiast dopiero od 2,5 ostro się rwie do przodu.. żeby utrzymywać dynamikę na przyzwoitym poziomie najelpiej jak zauważylem trzymać auto w zakresie 2-3tys/obr przez cały czas.. bo wtedy nawet muśnięcie gazu powoduje wciskanie w fotel :P

 

nie wiem czy to jest powód do zmartwienia czy po prostu te silniki tak mają...

w jakim zakresie obrotów wasze bunie tak naprawdę zapier...lają ?

pytanie oczywiście do użytkowników E60 530d 218KM.

Opublikowano
U mnie od ok 1800 idzie jak trzeba.Musi być coś nie tak skoro porównujesz do audi 1,9 i nie czujesz różnicy.Albo wręcz sugerujesz że audi szło lepiej.Pozdrawiam
Opublikowano
U mnie od ok 1800 idzie jak trzeba.Musi być coś nie tak skoro porównujesz do audi 1,9 i nie czujesz różnicy.Albo wręcz sugerujesz że audi szło lepiej.Pozdrawiam

 

Moze nie do konca A4 szlo lepiej... tylko miało lepszy dół od 530tki..

moja bejca jak juz zlapie te 2,5tys/obr to naprawde zapieprza jak głupia.. tylko własnie ten dół jest taki "zamulony" i czesto przy wyprzedzaniu musze redukować.. :(

 

może turbawke czeka regeneracja??

albo cos jest przypchane?

jak myslicie?

Opublikowano
sprawdz zmienna geometrie turbiny, podlacz pod kompa- moze jakis czujnik wysiadl, w ostatecznosci przeplywomierz, ale moze tak na poczatek, zeby wyeliminowac Twoje przezwyczajenia do audi polec gdzies na hamownie i niech Ci zmierza ile tam tego wszyskiego masz i w jakim zakrecie obrotów, i wydrukuja wykres, wtedy bedziesz wiedzial co i jak jest tak albo nie tak z autem, jezeli chodzi o moc...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz kolektor już bez klapek.

hej

 

to ma być żart? ludzi piszą , że nie ma różnicy - kolektor bez klapek vs oryginał z klapkami, masz jakieś doświadczenia Tora w tym temacie?

Opublikowano
Może masz kolektor już bez klapek.

hej

 

to ma być żart? ludzi piszą , że nie ma różnicy - kolektor bez klapek vs oryginał z klapkami, masz jakieś doświadczenia Tora w tym temacie?

 

a co ma piernik do wiatraka??

Opublikowano
Nie pomyślałem o tym że przyczyną mogą być klapki!!! Tak jak nie pomyślałem że można być lepszym od inżynierów i wpaść na debilny pomysł usunięcia ich.Sprawdz czy masz klapki w kolektorze.jeśli nie to masz odpowiedz na swoje pytanie.Jeżeli kupiłeś auto w polsce to masz odpowiedz na pytanie bez sprawdzania.pozdrawiam
Opublikowano

myśle, ze to kwestia przyzwyczajenia, w VAGach rzeczywiście jest bardzo mocno odczuwalny moment uderzenia, kiedy turbo daje optymalnie, natomiast BMW przyspiesza bardzo równomiernie, mam wrażenie, ze liniowo i przyspieszanie jest dość jednostajne, charakterystyka niemalże jak w benzynie :D

Osobiscie jestem z tego bardzo zadowolony.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
myśle, ze to kwestia przyzwyczajenia, w VAGach rzeczywiście jest bardzo mocno odczuwalny moment uderzenia, kiedy turbo daje optymalnie, natomiast BMW przyspiesza bardzo równomiernie, mam wrażenie, ze liniowo i przyspieszanie jest dość jednostajne, charakterystyka niemalże jak w benzynie :D

Osobiscie jestem z tego bardzo zadowolony.

bardzo mozliwe ze VAGI maja bardziej odczuwalny moment... Ktory ja u siebie w e60 czuje... Ale bardzo pozno... Dopiero przy 2300-2500obr

zaczynam podejzewac ze turbawka glupieje :?

Opublikowano
coś musi być nie teges, one w serii mają ponad 500Nm i dół mają bardzo mocny, 130pd odpada w przedbiegach :D
no a przykładowy AWX 1.9 130km ma 280 :shock: i wydawało mi sie że dużo wczesniej i mocniej wstawał.. aczkolwiek jak ten (3.0d) zapieprza od tych 2500obr to tamten wtedy kończył swój "sprint"..

tak czy siak auto na dniach idzie do doktora.. wiec zobaczymy jaka bedzie diagnoza i pewnie napisze tutaj co nie co o tym..

Opublikowano

Kolego, szukasz szczęsia...

 

VAGi w serii często mają taki przebieg momentu obrotowego, że łamią kręgosłup przy 2k rpm a już od 3tys nie ma bardzo czym jechać. Moim zdaniem uciążliwa charakterystyka, bo dół do bani i góra nie nadaje sie do niczego.

 

BMW ma bardzo dobry silnik i cały zakres oborotów jest używalny. Nie ma takiego pie*dolnięcia bo nie musi być i tak ejst lepiej.

 

TO, że Tobie się tak wydaje...........tak ma być. W pupie nie masz stopera a odczuwasz tylko nagłe skoki przeciążeń. Weź stoper i sprawdź jak szybko zbiera się i zdziwisz się jak ten zmulony samochód killuje audi.

 

wiecej zadowolenia :-)

Opublikowano
Kolego, szukasz szczęsia...

 

VAGi w serii często mają taki przebieg momentu obrotowego, że łamią kręgosłup przy 2k rpm a już od 3tys nie ma bardzo czym jechać. Moim zdaniem uciążliwa charakterystyka, bo dół do bani i góra nie nadaje sie do niczego.

 

BMW ma bardzo dobry silnik i cały zakres oborotów jest używalny. Nie ma takiego pie*dolnięcia bo nie musi być i tak ejst lepiej.

 

TO, że Tobie się tak wydaje...........tak ma być. W pupie nie masz stopera a odczuwasz tylko nagłe skoki przeciążeń. Weź stoper i sprawdź jak szybko zbiera się i zdziwisz się jak ten zmulony samochód killuje audi.

 

wiecej zadowolenia :-)

uwierz mi chcialbym żeby tak było :) chyba faktycznie musze zmierzyc czas do paczki... :P ewentualnie podjade gdzies na hamownie..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zobacz jakie masz czasy 60-100 km/h i 80-120 km/h i podaj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najszybsze jakie mozesz, ja mam automat i tak z marszu kiedys zmierzyłem i miałem 3,8s (60-100) i 4,2 s (80-120). Moze na podstawie Twojego wyniku da sie cos okreslic, a od 0 do 100 tez mozezsz zmierzyc, a jak dasz rade to od 0 do 200 powinno byc ok 30 s :)
Opublikowano

Wiec jest tak...

 

0-100km/h ~7,16s

60-100km/h 3bieg ~4,60s

80-120km/h 4bieg ~5,60s

 

czasy mierzone stoperem w telefonie wiec te kilka setnych może być w tą lub w drugą..

 

 

od zera do paczki niby tak jak katalogowo :lol:

 

a reszta ??

jakie opinie?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Taka dyskusja to wróżenie z fusów, hamownia 200 pln i będziesz wiedział wszystko.

Wykres fabryczny jest tylko schematem, w praktyce moment jest w sprawnym silniku wyższy np. u mnie

525 nm/1900 obr, a moc 225/ 3750 obr.

Jeżeli jest wyraźnie gorzej, to musi być powód.

:cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.