Skocz do zawartości

330d - gorące powietrze na nogi i szybę przy AUTO


Art330XD

Rekomendowane odpowiedzi

ja puki co nie wiem co jest nie tak, ale zamówiłem z neta używany zawór razem z tą pompką za 99zł i zobaczę czy to pomoże, będzie może w środę ale czy ten zawór można rozebrać? i co w nim jest? może da się go naprawić? na jakiej zasadzie działa otwieranie i zamykanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja puki co nie wiem co jest nie tak, ale zamówiłem z neta używany zawór razem z tą pompką za 99zł i zobaczę czy to pomoże, będzie może w środę ale czy ten zawór można rozebrać? i co w nim jest? może da się go naprawić? na jakiej zasadzie działa otwieranie i zamykanie?

Proponuję przeczytać ten wątek jednak od początku, szczególnie zaś zainteresować się tym co z zaworkiem zrobił niejaki pankopiotr :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje! :cool2: Szkoda tylko, że fotek nie zrobiłeś, byłoby dla pokoleń do działu "zrób to sam" :8) Ja się za to będę zabierał za jakiś czas. Czy trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę przy demontażu i montażu?? Rozumiem także, że przy demontażu spłynie płyn chłodniczy?? Pozdrawiam! Łuki

 

 

witam ja dosyc nowy tu jestem

mialem tez ten sam problem

mam 320d 2003r tiptronic z klimatronikiem

grzalo cieplym powietrzem wiec jak radzil ktorys z kolegow wczesniej wymontowalem zawor (troche plynu sie ulalo ale mialem koreczki wiec szybko sobie z tym poradzilem - moga byc od wina lub sciski zeby weze zablokowac)

rozebralem ten mniejszy ijak sie okazalo rdzen byl skorodowany wraz z grzybkiem prawdopodobnie to bylo przyczyna usterki -uwaga przy gniazdku zasilania jest kondensator -odpadl przy demontarzu.

jako ze jestem elektronikiem nie byl to dla mnie problem,

przeczyscilem rdzen i grzybek podlaczylem i chodzi jak laleczka

zalecam tez sprawdzenie bezpiecznikow 28, 62 i 63

te dwa ostatnie sa 7,5 jden z nich tj 62 byl przepalony prawdopoddomnie dlatego ze rdzen cewki zaworu byl zablokowany przez rdze

mam zdjecia - dosc szczegolowe wiec jesli ktos sobie zyczy moge podeslac

pozdrawiam zycze milej jazdy w gorace polskie dni

Piotr

 

 

U mnie objawy sa identyczne wiec sprawdziłem na początek bezpieczniki rzeczywiście jeden 62 był spalony. Wymieniłem na nowy i od razu jak tylko włożyłem uległ spaleniu bez kluczyków w stacyjce tzn wszystko wyłączone i tu moje pytanie

czy na elektrozwoze cały czas jest napięcie?

tak ma być?

pewnie zwarcie robi tak jak pisze pankopiotr rdzeń lub zwarcie na cewce jak rozbiorę to się przekonam ale chciałbym się upewnić czy napięcie ma być cały czas?

 

mam możliwość mieć sam elektrozawór bez pompki i czy zamiana wykręcenie elektrozaworu z benzyny i wkręcenie na stare miejsce z pompką będzie pasować robił już tak ktoś?

Moja trzecia wielka miłość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam kolegów, ostatnio mam znów ten sam problem z ogrzewaniem, cały czas wieje gorące powietrze na nogi i szybe, nawet jeśli włącze klime. Ok 1.5 roku temu miałem ten sam problem,wymieniłem zawór ogrzewania i wszystko było ok. Ostatnio zaczął mi doskwierać ten sam problem, rozkręciłem elektrozawór i sprawdziłem ale wszystko działa, trzepień grzybek się rusza jesli zmienia sie temp, ale robi to skokowo a nie płynnie, czy tak ma być? i zauważyłem też że sam elektrozawór bardzo się grzeje, nie da się go dotknąć gdy samochód jest nagrzany. Możliwe że jest coś nie tak z panelem klimatyzacji, czy da się go jakoś sprawdzić czy działa prawidłowo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy którzy macie problem z ciepłym nawiewem na nogi i szybę ja zakupiłem autko już w takim stanie i oddałem do mechanika który wymienił jakiś zaworek za 150zł i okazało się że problem pozostał (oczywiście diagnoza postawiona błędnie ale jak to zwykle bywa hasło: "to też było uszkodzone").

Co dziwne mechanior po następnym oddaniu auta w moje ręce ( wszystko zaczęło działać poprawnie )przyznał się że problem był prostszy niż mogło się wydawać a mianowicie któryś z przewodów od climatronica był naderwany... więc go obrobił, polutował i wszystko bangla jak należy.

Proponuję sprawdzić to w pierwszej kolejności bo zajmuje najmniej czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy rozebrałem ten zaworek i sprawdiłem czy działą i wyglada na to że działa tak jak powinien, przy 16 stopniach na klimatroniku zawór się zamyka, przy 16,5 się otwiera, tutaj filmik

. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy czasem pod tym grzybkiem nie powinno być jakiejś uszczelki? tutaj zdjęcie wnętrza elektrozawóru http://c.wrzuta.pl/wi16360/087e8fbb001a5ca550aa190d/elektrozawor_bmw

 

Elektrozawór wygląda na sprawny, jednak dalej przy 16 stopniach grzeje ciepłe powietrze na nogi i szybe, a klimatronic prawidłowo steruje elektrozaworem, wiec w takim razie co do cholery jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczesałem dziś internet wzdłuż i wszerz i na 99% znalazłem rozwiązanie problemu. Elektrozawory mogą popsuć się na kilka sposobów:

- ten grzybek z trzepniem może skorodować bądź się zakamienić przez co się zacina i nie domyka dopływu ciepłej wody, wtedy leci cały czas bardzo gorące powietrze na nogi i szybe

 

- winne mogą być też uszczelki w elektrozaworze(prawdopodobnie jest tak u mnie), przez co grzybek nie domyka szczelnie dopływu wody i z kratek na nogi i szybe leci ciepłe powietrze

 

Można naprawić elektrozawór, na forum bmw diesel jest super opisany poradnik jak rozebrać elektrozawór i co w nim naprawić, co prawda jest to podwójny zawór z e38 i e39 ale zasada działania jest taka sama http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5171&p=39304&hilit=elektrozawory#p39304

 

Tutaj też inny poradnik w pdf: http://pliczek.net/index.php?p=29047

 

Tutaj na allegro kolega z forum 7er sprzedaje zestaw naprawczy do elektrozaworów http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=4973851

 

uszczelki już zamówiłem i zabiorę się za ich wymiane jak do mnie dojdą.

 

Mam nadzieje że rozwieje to wszytkie wątpliwości co do problemów z ciągłym gorącym powietrzem w naszych autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam! mam podobny problem z ogrzewaniem ale dość specyficzny. Otóż problem u mnie się zaczyna jak przekraczam ponad 2tys rpm podczas jazdy, wtedy wieje mi chłód z każdej strony i problem znika jak spadnie poniżej tych obrotów. Wymieniałem ten słynny elektrozawór wody,panel sterowania wentylacji( jednostrefowy climatronic) i nie pomogło :(

układ chłodzenia mam raczej ok, nie jest zapowietrzony. Jedyną opcją by było ciepło podczas jazdy to muszę ustawić temp nawiewu na 32stopni ale po chwili jest mi za gorąco. Jak ustawie 31,5stopni to po chwili mi już leci zimno oczywiście jadąc powyżej 2 tys rpm. Poniżej 2tys jest jak najbardziej w porządku na całym zakresie regulacji temp. Jak do tej pory żaden mechanik mi nie pomógł i innych forach mówiąc że takim przypadkiem jeszcze nigdy mieli do czynienia :|. Liczę na to, że na tym forum ktoś mi pomoże. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Niestety i ja spotkałem się z tym problemem. Gorące powietrze dmuchało na szybę i nogi, a w kratce było chłodne.

Dzięki waszym uwagom pozbyłem się problemu. A mianowicie:

Fotorelacja z E46 318i

 

Wykręciłem elektrozawór (patent z korkami od wina genialny)

 

http://www.okamestudio.pl/bmw/0279.jpg

 

Sprawdziłem zawór podłączając go do akumulatora i pięknie działał. Chciałem go już skręcać, ale coś mnie tknęło. Rozkręciłem go i okazało się, że w środku jest kawałek plastiku

 

http://www.okamestudio.pl/bmw/0275.jpg

 

Nie wiem jakim cudem coś tak wielkiego znajdowało się w obiegu (skąd to mogło się urwać)

 

http://www.okamestudio.pl/bmw/0278.jpg

 

Ten kawałek plastiku uszkodził trochę uszczelkę

 

http://www.okamestudio.pl/bmw/0281.jpg

 

A trzpień z elektrozaworem wygląda tak

 

http://www.okamestudio.pl/bmw/0285.jpg

 

Podczas skręcania wszystkiego, za mocno przykręciłem śrubę i ją ukręciłem (ktoś tam wcześniej pisał by na to uważać). Wymieńcie je na zwyczajne wkręty, by nie musieć później godzinę tracić na wykręcenie urwanej śruby.

 

http://www.okamestudio.pl/bmw/0288.jpg

 

A tak wygląda wszystko skręcone

 

 

http://www.okamestudio.pl/bmw/0292.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Powrót do tematu po prawie dwóch latach. Problem zaczął występować częściej i robi się to irytujące. Mianowicie centralnie leci zimne a na nogi i szybę gorące. Podniesienie temp do 32 na chwile i zejście do niższej pomaga, czasem na krótko czasem na parę godzin. Dziś rozebrałem ten zawór odkręcając cztery śrubki torx i oddzieliłem go od dolnej części i nie było raczej widać brudu (a może wyjąć wszystko i zobaczyć czy w tej dolnej części nie ma syfu), ale mam pytanie jak on powinien się zachowywać? bo u mnie to jest tak że przy 16 C jest w jednej pozycji już nie pamiętam dokładnie ale chyba trzpień jest w dole, ale np. przy 18 trzpień chodzi regularnie góra dół dość szybko, a np. przy 21 z mniejszą intensywnością, czy tak to powinno wyglądać?

Dodatkowo pierwszy raz dziś mi się zdarzyło że na panelu nadmuch włączony a nic nie leciało, uderzyłem ręką od strony pasażera troszkę poniżej panelu klimy i zaczęło chodzić - to by trochę wskazywało na jeża tylko czy jeż ma w ogóle coś wspólnego z elektrozaworem że on tak chodzi czy może to problem dwóch części? a może panel? (niestety nie mam z kim podmienić na próbę)

Na dzień dobry podstawowe pytanie czy tak jak u mnie powinien się zachowywać elektrozawór czy jednak "nie wariować" aż tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli dobrze rozumiem to w zależności od zadanej temperatury i aktualnej w aucie trzpień będzie stał w jednej pozycji, może się otwierać/zamykać dość szybko lub wolno bo sobie sam reguluje? Przy 16 był w jednej pozycji, jak dobrze zobaczyłem to w dole czyli zamknięty (nie dopuszcza ciepłego?), przy 17 tak samo ale już przy 18 dość szybko chodził góra dół (dopuszcza trochę ciepła i zamyka?) przy 21 wolniej się porusza (więcej ciepłego dopuszcza?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, po prostu trochę byłem zdziwiony że się zamykał i otwierał w dość szybkim tempie, tym bardziej że ktoś wyżej ilustrował filmik i jemu przy 16 a 16,5 działo się tak jak u mnie dopiero przy ok 20, tzn między 16 a 17 u mnie nic się nie działo, dopiero od 18 zaczął chodzić.

skoro piszecie że tak ma być znaczy elektrozawór raczej sprawny, nie przycina się i teraz ból, gdzie szukać problemu.

Dzisiejszy pojedynczy przypadek braku nadmuchu mimo włączonego nawiewu i załączeniu po stuknięciu w okolice jeża mógłby wskazać na niego, chociaż przez prawie dwa lata miałem sporadycznie problem z nawiewem gorącym góra dół ale nie było problemu z prędkościami nawiewu czy też jego brakiem, poza tym jeż chyba nie ma nic wspólnego z nawiewem ciepła tu a zimnego gdzie indziej tylko z dziwnymi prędkościami lub załączaniem się mimo braku włączonego nawiewu. Panel też nie wykazuje jakiś dziwnych zachować i tu się zaczyna rebus (jak zawsze w moim przypadku.)

 

*bmtriko - przy zbiorniczku od chłodziwa, za lampą, ja mam dwa ten większy z tego co wyczytałem jest od pompy a mniejszy właśnie od nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie są tak na prawdę te objawy??że trzeba nim się zając?

 

bo dodam,że ja jak ustawię temperaturę np w zimę 24stp i auto to na nogi leciało ciepłe

 

a teraz jak dam 16stp i auto to na nogi leci normalne nie gorące.To warto tam grzebac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie napiszę, że nie szukaj na siłę problemu. Skoro nie zauważyłeś że coś się dzieje dziwnego to pewnie jest ok aczkolwiek włącz klimę nastaw max nadmuch, 16 stopni, nogi czy cokolwiek i jak zawsze będzie lecieć zimne to jest ok. U mnie jak jest ok to leci zimne a jak lipa to gorąc i z opowieści kolegi wyżej wychodzi że w moim przypadku problemem nie jest zawór. Nie wiem może panel, jakaś trefną wiązka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej kolego to jeszcze tak spytam...

 

odkręce te 4śrubki i włącze panel klimatyzacji na 16stp wtedy trzepień ma być na dole tak? a dla czego jedna osoba pisze,że przy 16.5stp juz się otwiera a druga osoba tu pisała,że otwiera się dopiero przy 18stp? to u kogo jest okej a u kogo żle??

 

 

i spytam jeszcze bo jedna osoba napisała,że przy temperaturze 18stp trzepień chodzi góra dół... to prawda? nie jest to na zasadzie,otwiera,zamyka? czy on też chodzi np tak co chwila góra i dół itp? czy tak nie może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np u mnie między 16 a 16,5 właśnie nie było różnicy a dopiero przy 18 zaczął chodzić intensywnie, a przy 21 wolniej. Myślałem że jest lipa ale z tego co tu ktoś napisał zależy to też od tego jaka jest teraz temp w samochodzie, bo np masz zadaną 16 a w garażu w samochodzie podobnie więc nic się nie dzieje ale już nastawiając 18 musi trochę dogrzać, dlatego chodzi góra dół żeby puścić trochę ciepła itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.