Skocz do zawartości

320i 318i - Jaki silnik do instalacji gazowej?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moi drodzy jestem tu nowym użytkownikiem więc prosiłbym o wyrozumiałość w razie jakichś wpadek :) Otóż zastanawiam się nad zakupem modelu E46 rocznik 1999-2000 (tak pozwalają finanse) i docelowo ze względu na ilość nabijanych km chcę założyć instalację gazową. Generalnie patrzę na modele 318 z silnikami niespełna 1.9 o mocy chyba 115KM. Jednak jak to różnie bywa czasem niektóre silniki różnie współpracują z instalacjami. I tu pytanie do osób mających doświadczenie z takimi konfiguracjami czy nie będzie tu problemu czy też może jednak rozglądać się za 320, a jeśli tak to czy będzie się to wiązało ze zwiększonym znacznie spalaniem ?

 

Dzięki serdeczne zawszelkie sugestie

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja wcześniej miałem 318. Autko po zagazowaniu jeździło praktycznie tak samo jak na paliwie (instalacja sekwencyjne BRC). Przez ponad trzy lata nie było problemu z instalacją i autkiem. Aktualnie mam 320 i jestem umówiony na instalację. Jak ten silnik będzie sprawował się na LPG tego nie wiem (myślę, że też nie będzie problemu bo w dużej mierze wszystko zależy od instalacji i jej poprawnego założenia). Jeżeli zastanawiasz się pomiędzy 318 a 320 ja brałbym 320. Kultura pracy, dynamika – bez porównania a spalanie praktycznie takie same :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 320 jest 6 cylindrow - instalacja sekwencyjna gazowa bardzo droga

 

w 318 sa 4 cylindry - instalacja sekwencyjna gazowa dosc przyzwoita cena.

 

Jak zakladalem w zeszlym roku do 318 placilem za BRC 2600zl, do 320 koszty wynosik 4300 zl.

 

Te silniki znosza dobrze gaz. Nalezy jednak nie szczedzic i montowac dobre instalacje jak np BRC.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę no to nie sądziłem że jest aż taka różnica w cenie, no ale faktycznie jeśli to są już inne silniki i do tego 6-cylidrowy to różnice moga być. Bardziej interesowała mnie informacja jak oba te silniki znoszą gaz ale jeśli mówicie że tu i tu nie powinno być problemów to pewnie skupię się jednak na 318.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 320 jest 6 cylindrow - instalacja sekwencyjna gazowa bardzo droga

 

w 318 sa 4 cylindry - instalacja sekwencyjna gazowa dosc przyzwoita cena.

 

Jak zakladalem w zeszlym roku do 318 placilem za BRC 2600zl, do 320 koszty wynosik 4300 zl.

 

Te silniki znosza dobrze gaz. Nalezy jednak nie szczedzic i montowac dobre instalacje jak np BRC.

 

pozdr

 

Aktualnie cena instalacji do R6 nie jest taka droga. Średnia cena to 3500zł. (na dobrych komponentach i u sprawdzonego instalatora). Tak, więc różnica w cenie niezbyt wielka a różnica w jeździe znacząca (pomiędzy tymi dwoma silnikami), ale ja nikogo nie przekonuję na siłę, po prostu mówię to co sam doświadczyłem. Kolejne BMW też będzie z silnikiem R6, bo taki mi wystarczy.

Pozdrawiam i życzę owocnego poszukiwania. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli cena spadla do 3500 (choc nie chce mi sie wierzyc ze az tyle juz spadlo?) to pewnie dla 4 cylindrow tez spadla cena instalacji gazowej.

 

Jednak podzielam opinie ze jezeli Cie stac bierz 320, silnik pracuje o niebo lepiej i piekniej, ciszej itp.

 

Ja mam 318, jest na pewno ekonomiczniejsza, jednak frajda z jazdy 320 jest wiele wieksza.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 318, jest na pewno ekonomiczniejsza, jednak frajda z jazdy 320 jest wiele wieksza.

 

pozdr

 

az tak wielka nie jest, niecała sekunda róznicy w przyspieszeniu do setki

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak Maciek do pierwszej 100 roznicy nie ma sporej (choc 1 sek to troche odczuwalne ;) ). Jednak zobacz sobie jak wyglada z przyspieszaniem na danym biegu od 60 - 100 itp.

 

Inna sprawa to kultura pracy silnika. W tym przypadku nie ma porownania ;)

 

Naprawde wez 320 nie bedziesz zalowal ;) a pewnie mlody jestes to na paliwo zarobisz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam 320i +sekwencja i powiem przed kupnem a było to 2 lata temu zastanawiałem się nad 318 i 320 i powiem ci że nie żałuje że kupiłem 320,fakt że instalacja jest droższa bo 2 gary więcej (dodam że mam sekwencję ale z niższej półki) ale naprawdę dobrze się sprawuje,po za tym masz 150 kobył i to moim zdaniem też nie jest potęga,a jak masz 125KM czy mniej to na taką budę to za mało.Spalanie jak w każdym samochodzie zależy od "ciężkości buta",ale ja jadąc po trasie 200 km w jedną i drugą w tym gdzieś 30-40km po mieście samochód spalił mi w przeliczeniu na złotówki 80zł,ktoś może powie że jechałem jak 80 letni dziadek ale jadąc w 3 osoby dorosłe i dziecko zawsze mniej więcej miałem na budziku 100 110 km/h,jak mu gwałtownie nie wstawiasz po garach to i tak sporo nie spali,ale jak chcesz poszaleć to wiadomo jak to dla twojego baku się skaczy.Polecam 320i,tylko najpierw musi dobrze chodzić na benzynie żeby samochód gazować,bo inaczaj ładu nie dojdzie gazownik i potem mechanik,i jeden na drugiego będzie winę zganiał.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja zakladalem gaz w mińsku mazowieckim w bmw 3 e46 w silniku 1.8 118km zaplacilem 2 tys. juz minie rok czasu od zamontowania i mialem tylko dwa problemy 1)zaciecie sie zaworka 2)parownik głosno pracowal ale pojechalem powiedzialem co sie dzieje zrobili bez zadnego problemu bez zadnych kosztow bo na gwarancji.. spalanie 10 litrow cykl mieszany..jestem zadowolony wiec Polecam ulica Szpitalna..a w siedlach polecam warsztat na ulicy sportowej ( obok stadionu pogoni). cena wysoka ale gaz zakladaja super....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Bunia 318i zagazowana, koszt 2400. Wszystko super spalanie trasa 9,3 przy Średniej prędkości 100-130, miasto 10,5-11l

jeden nie przyjemny incydent, po instalacji oczywiście wybrałam się na wycieczkę ;) wszystko było ok do czasu usłyszałam dziwny dźwięk pod maską jakby obcieranie. Pod czas jazdy powyżej 60-70km/h gdy wrzuciłam na luz samochód gasł. I tak za każdym razem. na drugi dzień wizyta u speców od gazu, samochód był na sprawdzeniu cały dzień i wszystko ok. Musiałam sama szukać przyczyny bo oni tylko podpięli pod komputer samochód, i błędów nie było. Kazali pojeździć i sprawdzić czy nadal tak się dzieje. I oczywiście nadal tak sprawdzali żałosne.. I trzeba było samemu znaleźć przyczynę. Mój słuch mnie nie zawiódł okazało się że przewody źle zamontowali i gruby przewód i on opierał się na mieszek z rezonatorem przedziurawił sie od paska. Zdziwieni bardzo spece zakleili część bo jest z problem z kupieniem tej części. Musze sama szukać i obiecali ze oddadzą kase. Zobaczymy.. :) Tylko brak czasu na szukanie jej. Jak chyba wszędzie żeby coś zrobić coś muszą popsuć heh. Silniczek chodzi ogólnie rewelacyjnie. polecam.

Pozdrawiam Panów 'Gaziarzy'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym dołożyć pytanko od siebie co tego wątku. To mój pierwszy post tak wiec witam wszystkich. :hand:

 

Przymierzam się do kupna 318i Touring 2.0 143 KM i później gazowania. Z Waszych postów czytam że zdecydowanie mocniejszym autem jest 320, ale porównujecie ją chyba do 318i 115 KM , czy tak? Właśnie ten silnik 143 konny wydawał mi się idealny do gazowania, moc wystarczająca, dobry moment, 4 cylindry czyli tańsza instalacja - prawda?

 

I jeszcze jedno, może zna ktoś dobrego speca od instalacji w Trójmieście?

 

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dołożyć pytanko od siebie co tego wątku. To mój pierwszy post tak wiec witam wszystkich. :hand:

 

Przymierzam się do kupna 318i Touring 2.0 143 KM i później gazowania. Z Waszych postów czytam że zdecydowanie mocniejszym autem jest 320, ale porównujecie ją chyba do 318i 115 KM , czy tak? Właśnie ten silnik 143 konny wydawał mi się idealny do gazowania, moc wystarczająca, dobry moment, 4 cylindry czyli tańsza instalacja - prawda?

 

I jeszcze jedno, może zna ktoś dobrego speca od instalacji w Trójmieście?

 

Dziękuje i pozdrawiam

 

Faktycznie jeżeli patrzeć na parametry tych dwóch silników 1,8 (143KM) a 2,0 (150KM) to różnicy nie ma zbyt wielkiej. Ten silnik 1,8 to nowsza konstrukcja i jest na Valvetronicu i tu nie wiem jak sprawuje się on na LPG. Lepiej poczekaj aż odezwie się ktoś z zagazowanym takim silnikiem. Wiem tylko że silniki te jest ciężko wyregulować i należy do instalacji LPG użyć bardzo zaawansowanej elektroniki.

 

Większość ludzi poleci ci R6 bo silniki te mają lepszą kulturę pracy niż R4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dołożyć pytanko od siebie co tego wątku. To mój pierwszy post tak wiec witam wszystkich. :hand:

 

Przymierzam się do kupna 318i Touring 2.0 143 KM i później gazowania. Z Waszych postów czytam że zdecydowanie mocniejszym autem jest 320, ale porównujecie ją chyba do 318i 115 KM , czy tak? Właśnie ten silnik 143 konny wydawał mi się idealny do gazowania, moc wystarczająca, dobry moment, 4 cylindry czyli tańsza instalacja - prawda?

 

lepszy będzie 320i (czy to 2.0 czy 2.2). 318i 143KM jest ogólnie problemowy, a z gazem może być problemowy do kwadratu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpisze sie pod tym co kolega napisał wyżej Kaleczycie takie auta i zupełnie nie rozumiem po co kupujecie bmw skoro nie stać was na eksploatacje takiego auta,sam kiedys popełniłem taki błąd kupiłem e36 coupe silnik co prawda 1,8is 140KM z sekwencja Stag 3+ była to wtedy najnowsza generacja i wszystkie podzespoły praktycznie z najwyzszej półki i nie powiem bo na poczatku byłem ogromnie zadowolony i wogóle nie wiedziałem co znaczy instalacja gazowa w aucie tylko jezdzilem na stacje tankować i wymiana filtrow i swiec itd zaoszczedziłem napewno ale tylko do czasu kiedy po raz pierwszy wymieniłem sonde lambda oryginał Bosch pozniej kolejny raz sonda dochodziły problemy ze auto nie miało mocy na paliwie zaczynało gasnac pozniej na gazie poprostu temat rzeka z usterkami i to nie tylko moj pojedynczy przypadek , ale zależy tez ile kto robi km ja dziennie pokonywałem około 100-130km.

tak wiec reasumując jesli nie stać was na utrzymanie bmw w benzynie kupcie sobie diesla badz tez jakies inne tańsze auto w eksploatacji bo z perspektywy czasu jak widze ze jakis koles jedzie bmw nowsze modele a na zderzaku widze wlew od gazu to poprostu pusty smiech mnie ogarnia to tak jakby kupic nowego mercedesa i nie stać cie było na myjnie wybaczcie ale to jest tylko moje zdanie.

Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.