Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Sprzęgło w moim aucie zachowuje się conajmniej dziwnie. W większości aut pedał stawia w miarę równy opór w całym zakresie wciskania. Natomiast u mnie jest tak że mniej więcej przy 50% zakresu robi się coraz ciężej a przy 80% jest najciężej i sprzęgło nagle wpada (opór maleje i jakby przeskakiwało). Potem, jak się puszcza, to właśnie w tym momencie przełamania sprzęgło strasznie mocno wypycha a co gorsza w tym miejscu właśnie bierze. Problem jest spokojnie ruszyć (bez szarpnięć, z niskich obrotów). Trzeba się siłować z pedałem :norty:

 

Z tego co mi powiedziano to może być wina tej sprężyny przy pedale ale jak patrzyłem to ta sprężyna jest strasznie twarda i nie ma szans jej przekręcić czy jakoś inaczej ustawić by zobaczyć czy będzie różnica. Miał ktoś podobny problem i wie co można z tym zrobić?a

...... V8 ...... :)
Opublikowano
Ja bym zdjal skrzynie biegow i tam szukal :)

marrio, skrzynia jest wsadzona druga (2 tygodnie temu), sprzęgło nowe (0,5 roku temu), dwumas nowy. Nie było żadnej różnicy.

 

Cezar_2000

Chodzi Ci o hydrualiczny wysprzęglik przy skrzyni?

...... V8 ...... :)
Opublikowano

no dobra... a co to jest to CDV? :)

 

I tak na marginesie - pedał działa identycznie (w sensie oporu) niezależnie od tego czy silnik jest uruchomiony czy nie.

...... V8 ...... :)
Opublikowano
no dobra... a co to jest to CDV? :)

 

takie dziadostwo zbędne, chyba tylko w manualach, taki zawór opóźniający działanie sprzęgła.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Tu masz caly opis CDV http://www.zeckhausen.com/CDV.htm Clutch Delay Valve zawor powodujacy lekkie opoznienie przy wysprzeglaniu i przeciwdziala szarpaniu sprzegla. Na moje oko twoj objaw wyglada na wysprzeglik. Poszukaj na forum o odpowietrzaniu sprzegla i sprobuj a noz pomoze.
Opublikowano

Jak wymieniałem skrzynie to chciałem wymienić też ten wysprzęglik (był razem z drugą skrzynią) - niestety powiedzieli mi że ten od M5 nie pasuje do mojego układu - "że się nie da skręcić z tymi rurkami"...Może to faktycznie to. Dobija mnie to sprzęgło bo płynna jazda jest właściwie niemożliwa. Jestem przyzwyczajony do płynne puszczania sprzęgła a tu kurde się nie da :mad2: .

 

EDIT:

Doszukałem się na forum że nie tylko Ja mam takie problemy z sprzęgłem. Np. viewtopic.php?f=69&t=116478&hilit=CDV -- chłopaki opisują dokładnie to samo (choć to e46 i D), czyli sprzęgło ma moment przegięcia/przełamania i co gorsza w tym właśnie miejscu bierze.

 

Spróbuje jeszcze z tym odpowietrzeniem. Może pomoże...

...... V8 ...... :)
Opublikowano
Poczytałem trochę i zamierzam wywalić CDV oraz zmodyfikować tą sprężynkę a najbliższą sobotę. Napiszę później jaki to dało efekt.
...... V8 ...... :)
Opublikowano
W sobotę usunąłem CDV i przy okazji wymieniłem wysprzęglik na ten od M5 (miałem razem ze skrzynią więc szkoda było nie użyć). Efekt jest taki że pedał nie ma tego 'przełamania' które było spowodowane zwężeniem CDV. Sprzęgło bierze z samego dołu, dosłownie puszczenie pedału o 5mm powoduje poruszanie się kół. Zrobiło się też bardzo krótkie - 1/3 całego zakresu sprzęgła. Ale jak dla mnie jest to zdecydowanie poprawa na +. Duży +. Teraz sprzęgło jest w tym miejscu co pedał w podłodze. Chce ruszyć plynnie to nie ma problemu. Chce ruszyć ostro - tym bardziej nie ma problemu.
...... V8 ...... :)
Opublikowano

Nie powiem " a nie mowilem" :D

Zastanawia mnie tylko czemu wrzuciles skrzynie od M5. (czy moze zle zrozumialem twoje posty)

Opublikowano
Nie powiem " a nie mowilem" :D

Zastanawia mnie tylko czemu wrzuciles skrzynie od M5. (czy moze zle zrozumialem twoje posty)

 

Skrzynie od M5 wrzuciłem już jakiś czas temu bo moja stara skrzynia była dobita. Zresztą, jest to dokładnie taka sama skrzynia - 540i i M5 mają te same skrzynie (Getrag 220 o ile pamiętam). Różnią się tylko tym wysprzęglikiem (na tej od 540i jest model 22 a na tej od M5 - 23).

 

No i dzięki za wskazówkę dotyczącą tego CDV. Nie powiem że nie miałem stracha. W skrócie: odkręciłem przewód doprowadzający płyn; zaczęło się lać; zatkałem; szwagier szybko przekręcił wysprzęglik; wsiadam do auta; wciskam sprzęgło... a ono w podłogę i ani mu się widzi wrócić... trzeba było odpowietrzyć :cool2:

 

Tak czy inaczej - jak ktoś chce mieć normalne (choć bardzo krótkie i czułe) sprzęgło to niech wywala to dziadostwo.

...... V8 ...... :)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Sprzęgło w moim aucie zachowuje się conajmniej dziwnie. W większości aut pedał stawia w miarę równy opór w całym zakresie wciskania. Natomiast u mnie jest tak że mniej więcej przy 50% zakresu robi się coraz ciężej a przy 80% jest najciężej i sprzęgło nagle wpada (opór maleje i jakby przeskakiwało). Potem, jak się puszcza, to właśnie w tym momencie przełamania sprzęgło strasznie mocno wypycha a co gorsza w tym miejscu właśnie bierze. Problem jest spokojnie ruszyć (bez szarpnięć, z niskich obrotów). Trzeba się siłować z pedałem :norty:

 

Witam, mam dokladnie to samo

 

auto to E34 oryginalnie 2,5tds teraz skonczylem niedawno swapa na 3.0d z E39 po lifcie 193KM. przy swapie zalozylem nowy docisk i lozysko oporowe od 3.0d i tarcze tez nowa wymiary wszystkie takie same jak w 3.0d ale wieloklin inny zeby skrzynia od tdsa pasowala. przy swapie rozebralem sobie pompe sprzegla i tam wszystko ok, teraz zmienilem wysprzeglik na nowy bo myslalem ze on cos szwankuje ale dalej to samo. myslalem ze to ma jakis zwiazek ze swapem, np zbyt duzy skok tloczka w wysprzegliku ale czytam na forum ze ludzie maja w "normalnych" samochodach takie same jaja po wymianie sprzegla na nowe a mam pyatanie do Kaczyxp czy to sie tak "samo" u niego stalo, czy juz tak kupil, czy po jakiejs naprawie?

Opublikowano

Rowniez nie mam cdv i potwierdzam, ze skok wydaje się krotki i czuły - ale to tylko wrażenie z racji braku opoznienia. W rzeczywistości bierze tak samo.

I wlasnie tak powinno pracowac sprzeglo we wszystkich autach. Wsiadajac w inne auto stwierdzam, ze nie umiem jezdzic ;)

Opublikowano

A wie ktoś może co jest powodem takiego zachowywania się sprzęgła? Tzn co w tym CDV się psuje/zatyka, że sprzęgło tak dziwacznie działa.

Da się to jakoś reanimować, żeby sprzęgło było takie jak powinno być? tzn takie jak wyjechało z fabryki, no bo na pewno z fabryki nie wyjechało z takim efektem przełamania i nierównomiernej siły odbijania pedału sprzęgła.

Bardzo mnie to interesuje bo prawie we wszystkich E39 które oglądałem do tej pory sprzęgło właśnie w podobny sposób działało, że miało przełamanie i po lekkim popuszczeniu zaczynało mocniej odbijać i samochód szarpał i w ogóle. Czy tylko wywalenie tego CDV przynosi poprawę? Czy to można jakoś wyczyścić albo wymienić na nowe żeby działało jak w nowym aucie?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

ja u siebie nie mam CDV, sprzeglo nowe, wysprzeglik nowy, pompa sprzegla ok a "przelamanie" wystepuje... :/ bardzo prosze o wypowiedz kogos kto zna rozwiazanie tego problemu albo tych co maja ten sam problem o wypowiedz w sprawie okolicznosci powstania tego problemu, czy:

-tak juz bylo jak kupilem ten samochod

-stalo sie to samo z siebie, podczas jazdy, postoju, lub problem sie nasilal w dluzszym okresie czasu

-stalo sie tak po naprawie, jesli tak to jakiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.