Skocz do zawartości

[E36] Wymiana filtra kabinowego (bez klimatyzacji)


Zoomer

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wszystko rewelka, opis pierwsza klasa, nie było problemu. Z potrzebnymi narzędziami zabrałem sie do roboty. Było zimno i zaczeło się ściemniać z opisem w głowie zajeło mi to może 25-30 minut, a już chciałem zabierać moją bawarkę do jakiegoś "specjalisty". Zarobiłem na czasie i kasie. Dzięki :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

a powiedzcie mi gdzie mam go szukac w COUPE IS 92 rok chyba ze musze sciagnac cala ta kratke ale wtedy jestem zmuszony wycieraczki pozdejmowac tak??

i jak wyciagnac to z kablami z pod spodu??pod ta kratka??

z góry dziekuje??

witajcie tylnonapędowcy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
gdyby ktos potrzebował to jest zamiennik Febi. InterCars go sprowadzi na zamówienie.

Symbol FE 19474 cena 180,6 PLN bez rabatów. Cena jest za komplet.

Uwaga: filtry nie dadza się założyć z orginalnymi obudowami ale w komplecie są dwie obudowy Febi - www.febi.com w okienku wyszukiwarki wpisać 19474

Pozdrawiam

 

 

Co myślicie o zakupie tego kompletu....?

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Do orginalnych to muszą tylko że cena 192 zł za 1 filtr

febi komplet=dwa filtry i dwie obudowy

 

Właśnie kupiłem i wymieniłem filtry nawiewu u mnie w furce, zamontowałem nowe i orginalne ("stożki okrągłe" nr.ref.BMW:64119404386) - jest to kpl 2 szt filtrów wraz z osłonami, koszt 197 zł brutto/detal (AUTO FUS BMW). Warto dodać że wymiana filtra w furce z M50 wymaga trochę więcej czasu, L nie wychodzi od tak :cry2: - trzeba go ścisnąć by był płaski :cool2: potem sam wraca do wcześniejszej formy. Nawiew powietrza po wymianie :cool2: :cool2: :cool2:

 

P.S. W ASO dowiedziałem się o 3 rodzajach filtrów do furki bez A/C (montowanych w podszybiu), przed zamówieniem warto sprawdzić kto jaki ma zamontowany :worried:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja u siebie nie mogłem wyjąc filtra od strony kierowcy ,w koncu delikatnie sie rozsypał ale jakos go poskladalem ;) dzieki za opis.

 

 

PS.

@Zoomer tą syrene to sobie umieść gdzieś indziej bo takto pianka i po syrenie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam!!

 

Jestem jednym z tych (nie)szczęśliwców który niestety nie posiada filtra w poszybiu - tylko same plastiki/osłonki. Chciałbym jednak taki filtr załozyć bo jak dam na nadmuch 3-4 to jakieś paprochy mi lecą :(

 

Czy ktoś z was -osób które nie miały wkladu, tak jak ja probowal go zakładać??

 

Pytam sie bo nie chce kupić wklad za ponad 100pln'ów i potem dowiedzieć się ze nie moge zainstalować wkladu.

 

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Kontynuując temat dawno zaczęty chciałem dodać, ze jest możliwe zainstalowanie takiego filtra w samochodach w ktorych taki filtr nie był fabrycznie zainstalowany.

 

Ja wlasnie jestem posiadaczem modelu bez filtra kabinowego, e36 coupe 320 1992.12.

 

Wkurzały mnie lecace w twarz fragmenty wysuszonych liści i innych "paprochów" kiedy włącze wentyator na 3-4-tą prędkość, a także szybko parujace szyby w deszczowe dni i zimą.

 

Postanowiem zainstalować sobie filtr kabinowy ktorego nie miałem, w miejscu gdzie powinien być były "zaślepki" ?? -plastiki widoczne na zdjęciu poniżej:

 

%5B640%3A410%5Dhttp%3A//img264.imageshack.us/img264/7172/cimg1219ka4.jpg

 

 

Instalacja w moim samochodzie była podbna do opisanej przez autora tego wątku tylko, że troche bardziej skomplikowana - żeby podnieść plastikowa kratke dającą dostęp do podszybia musiałem odkręcić wycieraczki. Reszta też była podobna ale chyba bardziej sie nagimnastykowałem bo mam 6-ścio cylindrowy silnik - jeszcze mniej miejsca niz przy 4-ro cylindrowych.

 

Filtry udało się zainstalować, nie było potrzebnych żadnych przeróbek. Stare zaślepki trzeba usunąć i założyc filtry wraz z plastikowymi oslonkami które są załączone w komplecie.

Poniżej pare zdjęć zrobionych zaraz po wsadzeniu filtrów.

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img215.imageshack.us/img215/4707/cimg1217ql1.jpg

 

Prawy filtr wszedł bez problemu

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img442.imageshack.us/img442/203/cimg1216fl2.jpg

 

Z lewym mialem niezły kłopot - jak widac na zdjęciu dostęp do lewego filtra jest blokowany przez mechanizm wycieraczek:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img510.imageshack.us/img510/3627/cimg1218fs1.jpg

 

 

Ponizej załączam kopie instrukcji instalacji filtra (po kliknięciu zobaczysz powiększenie):

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img410.imageshack.us/img410/868/cimg1226nu0.jpg

 

Na instrukcji pisze ze ten filtr jest do compakta, ale pasuje do wszystkich e36 bez klimy.

 

Koszt filtra - 99zl

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
to co dales to nie sa zadne zaslepki tylko pozostalosc po orginalnym filtrze poprostu nie wszyscy inwestowali w nowe filtry i ich nie zakladali bo sa drogie ale my polacy lubimy jak jest wszystko zrobione tak jak trzeba i 200 stowy za komfort swierzego powietrza to zadna cena :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ten filtr kupilem na Allegro :) za 99zł na skanie z instrukcji jest nazwa firmy i modelu. jest to zwykły filtr. Można sobie jeszcze założyc droższy - węglowy filtr, ale to juz zależy od właściciela :)

 

 

 

 

 

to co dales to nie sa zadne zaslepki tylko pozostalosc po orginalnym filtrze poprostu nie wszyscy inwestowali w nowe filtry i ich nie zakladali bo sa drogie ale my polacy lubimy jak jest wszystko zrobione tak jak trzeba i 200 stowy za komfort swierzego powietrza to zadna cena :D

 

To co było u mnie to nie jest pozostalość po fitrze tylko tak jak wspominalem zaślepka. Nie ma możliwości zainstalowania filtra i wykorzystania tej plastiowej części - filtr sie tam nie mieści i jest instalwany w szczelinach montażowych w których byl zainstalowany ten plastik/zaślepka - to tak w ramach sprostowania do poprzedniego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Jako dopełnienie dobrej instrukcji, chciałbym dodać,że filtr od strony kierowcy najwygodniej jest zmontować z osłoną w środku. Inaczej można pognieść filtr :). Chyba,że ktoś ma ochotę zdejmować mechanizm wycieraczek :P.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
To są dwa filtry tam w podszybiu? Kurde myślałem że za mechanizmem wycieraczek to niemożliwe żeby był drugi, i że tylko z jednej strony siedzi :/ Jak go wyjąć zza tego mechanizmu? bo ten jeden to bez problemu się wyjmuje i wkłada. U mnie prawie nie wiało wcześniej, a teraz to halny wieje :D Ale syfu na filtrze było że szok :/
Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.