Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Yoshi przecierz sam pisałeś,że to najleprze rozwiązanie. Nie kumam.
Opublikowano
I ciągle podtrzymuje że to najlepsze rozwiązanie niż jakieś tandetne zaślepki :cool2:

 

Zapewniam Cie ze zaslepki sa mniej tandetne niz kolektor i kosztuja polowe z tego :P ... Kazdy chwali swoje :twisted:

Opublikowano
Co niby jest tandetnego w zaślepkach? Jak koś nie chce obcinać osi klapek, wkręcać śrub i jeszcze kleić tego locklite'm to wywala całość i wstawia aluminiowe zaślepki - proste.
Opublikowano

Czy kolektor od e90 318d będzie pasował... wg zdjęć teoretycznie tak, montował to ktoś z e90?

 

e46 m47n

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTE0ODVfcA==.png

Intake manifold AGR with flap control - BMW parts catalog

 

e90 318d m47n2 Intake manifold AGR without flap control

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTg4MzExX3A=.png

Intake manifold AGR without flap control - BMW parts catalog

 

 

i taka trochę dla mnie nie jasna aukcja http://allegro.pl/kolektor-ssacy-nowy-bmw-e90-318d-e46-318d-e91-i1201913283.html... typ pisze że kolektor jest z silnika m47n2 rok 2008 - a te silniki wsadzali do 2007 czyli modeli przedliftowych.

 

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
Będzie pasował od E90 318d 122ps do roku 2007,bo od roku 2007 jest całkiem inny silnik
Opublikowano
Ja sie troszke wtrace do tej rozmowy kolektor a zaslepki... mi osobiscie sie wydaje ze zaslepki sa lepsze gdyz nie trzeba wkrecac zadnych SRUBEK i robic klamizerskich kombinacji z gruszka sterujaca klapkami wkrecam ladne zaslepki z oringiem w miejsce gdzie byly przewidziane takie same z oska wyciagam naped klapek i po temacie sterowanie zostaje orginalnie na swoim miejscu i nie martwie sie silikonem i srubka w wezyku ale jak kto woli... zreszta co do gladkosci kolektora to przeciez zaslepki sa na bocznych sciankach i nie zaslaniaja przelotu! Z gory przepraszam za brak polskich znakow ale z telefonu pisze wiekszosc postow :oops:
Opublikowano
Witam, ja wsadziłem do swojego silnika kolektor od E90 (nie wiem dokładnie jaki rocznik). Z zaślepkami też eksperymentowałem bo poszły do kumpla silnika, moim zdaniem oba rozwiązania są dobre. Mniej roboty jest z nowym kolektorem od E90 ponieważ w komplecie jest gruszka do sterowania klapkami (których tak naprawde w tych kolektorach nie ma) i te elektroniczno-pneumatyczne cudeńka (bez których komp wywala błędy), więc wszystko co należy zrobić to wyciągnąć stary kolektor odkręcić od niego EGR, przykręcić do nowego kolektora i całość wmontować na silnik.
Opublikowano
Zapomniałeś kolego, że trzeba przełożyc zaworek do sterowania gruszką , zaślepić i podłączyć bo ci wywali błąd,a co do reszty usunąć,czyli gruszkę i mechaniżm do sterowania klapkami,wiem bo sam to przerabiałem wtawiłem kolektor od 318d bez klapek
Opublikowano
Tak wszystko rozumiem ale po co się bawić w zaślepianie zaworka i usuwanie gruszki, lepiej to zostawić i niech sobie ta gruszka pracuje w powietrzu i steruje pozytywną energią :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Po lekturze tego postu i jego podobnym wziąłem się wczoraj za wywalenie nieszczęsnych klapek. Po demontażu okazało się, ze klapki generalnie są w super stanie, miały tylko lekki luz osiowy, ale oczywiście poszły precz :D. Klapka najbliżej zaworu AGR była poza tym zasmarowana strasznie tłustą sadzą a reszta tylko odymiona. Tak samo w kolektorze - przy wlocie najbliżej AGR była kilkumilimetrowa warstwa tłustej sadzy ale w ostatnim tylko czarna, sucha sadza i bardzo cienk warstwa. Za to zawór uwalony ma maxa. :(.

Czytałem o oczyszczeniu kolektora i po próbach oczyszczenia mojego stwierdzam, ze ci, którzy pisali o myjce ciśnieniowej to chyba tylko samopoczucie sobie tym zabiegiem poprawili a nie usunęli pozostałości z wnętrza :D. Skrobanie rozumiem ale co potem :?: . Porażka.

Kontynuując, ja wywaliłem klapki, uciąłem ośki, nagwintowałem otwór, wkręciłem śrubki z silikonem wysokotemperaturowym, wyrzuciłem pręt sterujący (odłączyłem od gruszki przegub kulisty), grucha została ... i śpię spokojniej.

Pozdro.

Opublikowano
po dokładnym przeczytaniu tematu oraz tym na forum bmw-sport będę w najbliższym czasie usuwał klapki, zastanawiam się nad tymi klapkami od kolegi krzysiek80r czy ktoś już od niego kupował, montował? w zasadzie myślę że będzie to lepszy zabieg niż śrubki... a rozumiem że jak jeżdżę spokojnie to klapki powinny dłużej wytrzymać a urywają się od mocnego kręcenia? ...
Opublikowano

no chyba nie do końca

zapewne urywaja sie gdy mech. otwierania ich zawiedzie, lub same klapki od nadmiaru syfu zostana zablokowane, a turbinka dmuchnie mocniej :cool2:

Opublikowano
ja mam jedno pytanie, jak wygląda mechanizm klapek w M47T2 i M57T2, tzn. w E90? bo w nich jakoś się nie urywają... a przynajmniej nie słyszałem o takim problemie.
Opublikowano (edytowane)

Przy kupnie uszczelek pod kolektor w Aso Szczecin, rozmawiałem z mechanikiem , potwierdził że to samo dzieje się w E90 Ile w tym prawdy, trzeba by było zapytać użytkowników E90-tek z dużymi przebiegami.

 

Jeżeli chodzi o zaślepki klapek od krzysiek80r - ostatnio przyszły pocztą , wyglądają bardzo solidnie do tego przystępna cena. Także polecam

Edytowane przez mole
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
uszczelki polecacie wymienić? ile kosztuje taki zestaw uszczelek? tych co trzeba by wymienić , sorry laik jestem problem dopiero badam od kilku dni wcześniej o tym nie słyszałem, mechanik mi odradza usuwanie klapek ale sam czasami się z nim nie zgadzam więc postanowiłem że wolę spać spokojnie...
Opublikowano

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2004/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

 

http://www.mototec.pl/etk.php

 

Elementy do wymiany nr 2,3 i 4... jeżeli chcesz demontować i czyścić egr. Należało by je wymienić, ale niektórzy twierdzą że jeżeli wyglądają dobrze i guma nie jest sparciała to po co.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.