Skocz do zawartości

e39 520 M52 wywaliło olej bagnetem


Hoofi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miałem dzisiaj taką sytuacje jechałem 40 km i jak postawiłem samochód na parkingu poczułem zapach palonego oleju, na kolektorze wylotowym było mokro i dymił olej, wyjąłem bagnet i wtedy olej strzelił jak z gejzeru. Przyjechał znajomy wsadził szmatę zamiast korka oleju kazał zapalić silnik i go rozgrzać po rozgrzaniu wszystko wróciło do normy. Dodam że mam walnięty termostat i nie dogrzewa mi silnika. Czy to mogło zamarznąć odpowietrzanie skrzyni korbowej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie dzisiaj wystapil identyczny problem. Pojechalismy na zimowa przejazdzke. Przejezdzajac przez jakas wioske poczulem smrod ale na poczatku myslalem ze ktos czyms pali w piecu ale gdy wjechalismy na parking dym spalonego oleju wpadl do srodka przez nawiewy, kolektor wydechowy zachlapany olejem. Popelnilem maly blad bo zamiast otworzyc korek wlewu oleju to chcialem sprawdzic miarka i olej wywalilo bagnetem. Dodam ze gdy odkrecilem korek poszlo niemale cisnienie z komory. 30 km wracalem bez korka oleju na silniku. Mam nadzieje ze to tylko zapchana odma a nie poszla uszczelka pod glowica

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje objawy były identyczne, ale jak założyłem zasłonkę na chłodnice i rozgrzałem silnik bez korka to już potem wracałem 40 km do domu i wszystko było ok trochę się tylko olej rozlany smażył. Słyszałem że w odmie zbiera się syf i może też skraplać trochę wody więc oby to wyniki mrozu tylko a nie głowicy czy pękniętego bloku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoja wlasnie przed chwila przegonilem porzadnie i jak narazie wszystko niby w normie. Olejem juz za bardzo w srodku nie smierdzi, pod maska dopala sie na kolektorze, cisnienie po odkreceniu korka wlewu oleju w normie, stan oleju po dolaniu ok, plyn w chlodnicy rowniez ale i tak jutro wjezdzam na warsztat bo musze wyczyscic ten olej.

Ps. Koniec z jazda na niedzielasa

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz jestem po czyszczeniu komory silnika. nie bylo az tak wiele tego oleju na silniku, wiekszosc sciekla na plastikowa oslone. Z tego co zauwazylem to bede mial do wymiany uszczelke pod pokrywa zaworow bo wlasnie nia poszedl olej dokladnie na 6tym garze.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie czytam te posty,bo trafiło mnie cos podobnego...,otóż: dziś wracając z pracy...,ale po kolei....,na parkingu przed firmą auto odpaliło normalnie,dłuzej niż zwykle tylko gasła kontrolka od oleju,ale pomyslałem,że to wina mrozu.Po przejechaniu ok dwóch kilometrów poczułem z nawiewów swąd spalonego oleju,a za mną chmura białego dymu....,jakoś dojechałem do garażu,ale spod auta i maski nadal wydobywały sie kłęby białego dymu...,po ok dwóch godzinach poszedłem do garazu,odkręciłem korek wlewu oleju/ były tam kropelki wody/ i zatkałem wlew szmatką.Odpaliłem,jednak po minucie sytuacja sie powtórzyła-zasłona dymna w całym pomieszczeniu.Stan oleju jest ok.Czy to odma czy uszczelka pod zaworami?A może jedno i drugie?Musze sam to zrobić,bo do żadnego warsztatu raczej w tym stanie auta nie dojade...,no załamka.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zlokalizowałeś źródła tego dymu?

Może to nie z oleju tylko płyn chłodniczy?

A może wywaliło ci trochę oleju z pod uszczelki dekla zaworów i poleciało po kolektorze wydechowym?

Wogóle to podziwiam. Ja jak bym zobaczył chmurę dymu i bym czuł smród spalonego oleju to bym dalej nie jechał bez ustalenia co się dzieje.

 

Może ustal gdzie ten dym powstaje ?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to jest olej,który wyciekł spod pokrywy zaworów wprost na kolektor wydechowy cylindrów 4,5,6....,myśle,że tak jak u poprzedników zrobił się zator lodowy w odpowietrzeniu skrzyni korbowej/ odma,separator oleju/ i powstało tak duże cisnienie oleju aż wywaliło w najsłabszym miejscu.../ planowałem wymiane uszczelki zaworowej,bo było lekkie łzawienie oleju/,no i mam....wymiane.Uszczelka na bank do wymiany,bo oprócz wycieku na zewnątrz mam jeszcze olej w gniazdach świec cylindrów 4 i 5...,ale najciekawsze,że ktos juz kiedyś te uszczelke potraktował jakimś silikonem czy czymś podobnym i nie mam pojęcia czy uda mi sie "oderwać" pokrywe od głowicy zaworowej.../ czy to fakt,że ona jest z tworzywa??/....,zostaje jeszcze ten nieszczęsny separator oleju...,wyjąłem obudowe filtra powietrza i przepływomierz i dalej nie ma dojścia do odmy..Dać sobie z nią spokój?Ale chyba tamtedy/odmą/ też poszedł olej,bo z tej strony blok silnika jest zaolejony.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego orginalnie pod pokrywa zaworow w okolicach vanosa byl kladziony silikon wiec ty bym sie nie przejmowal. Wiesz moze jaki jest rozmiar klucza do swiec ? bo jutro zabieram sie za wymiane tej uszczelki. Edytowane przez andrzej29

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ty chcesz świece wykręcać?Chyba,że masz zamiar wymienić.....,co do rozmiaru klucza,to chyba 19 mm,ale na bank nie jestem pewien....,o tym silikonie w okolicach Vanosa czytałem na forum,ale u mnie jest tym cała uszczelka upaćkana,bo widze w gniazdach świec na uszczelce takie zielone "cusik".....,jutro sie za to biore.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyczyna wycieku oleju byla uszkodzona uszczelka gniazda swiec. Dokladnie 4,5,6 gar. Gdy wczoraj zabralem sie za wymiane podczas denontarzu cewek na 4 garze bylo troszke oleju w gniezdzie , 5 zalany olejem do polowy, na 6 tez troszke. Po wyjeciu pokrywy mialem problem z wyciagnieciem tej uszczelki poniewaz byla twarda jak plastik i przy kazdej probie kruszyla sie. Operacja trwala ok 1,5 godzinki. przy okazji sprawdzilem jeszcze droznosc odmy zeby znow cyrkow nie bylo.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchaniem w nia :) . Czytalem o tym patenciku wlasnie tu na forum kilka dni temu.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To, że wywaliło olej bagnetem to jeszcze nic. Na podstawie mojego przypadku radzę większą uwagę zwrócić na tzw. odmę. przypadek ten miał miejsce w czasie tych dużych mrozów kiedy postanowiłem rozgrzać silnik bo autko stało od dwóch dni. po przejechaniu 2 kilometrów wjechałem do garażu i zostawiłem włączony silnik po około pół minuty samochód zaczął kopcić białym śmierdzącym dymem. Zanim wyłączyłem silnik usłyszałem trzy uderzenia w silniku. Teraz moje autko stoi u doktora. Po rozebraniu okazało się, że przez odmę na 3i4 cylinder dostało się tak dużo oleju, że tłoki będąc w trakcie sprężania napotkały opór i w wyniku którego skrzywiły się dwa korbowody.

Taką diagnozę postawił lekarz, a jakie jest wasze zdanie?

PS: Chyba trochę to będzie mnie kosztowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem drugi raz odmę w ciągu 1,5 roku użytkowania samochodu, tyle że tym razem założyłem wersję na "zimne kraje"

http://www.aboveallmotorwerks.com/Products/GENUINE-BMW-Oil-Separator-Assembly-With-Hoses-Cold-Country-Version-Crankcase-Ventilation-System-NOTE--Kit-includes--insulated-valve-and-two-hoses__GENUINE-spc-BMW_11617534237_S.aspx

Kilka słów o niej:

http://www.bmwservicect.com/oil_separator.html

Ta wersja była droższa o ok 20zł od zwykłej, wszystkie inne rurki pasują, więc raczej nic nie zaszkodzi, a może coś poprawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.