Skocz do zawartości

Nierówna praca na zimnym V8


Realista

Rekomendowane odpowiedzi

Moje zagazowane M62 przez 100tys km działało perfekcyjnie i pojawił się problem. Jak jest zimny pracuje strasznie nierówno. Im jest cieplejszy tym jest lepiej. Rozgrzany pracuje idealnie. Komp wskazuje, że problemy są z cylindrami po lewej stronie. Auto ma 240 tys , ale badanie sprężania wykazało, że jest OK. Wymieniłem czujnik położenia wału i membranę, nie bierze fałszywego powietrza, świece wymienione, sondy działają prawidłowo. Na gazie czy na benzynie pracuje tak samo. Co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zagazowane M62 przez 100tys km działało perfekcyjnie i pojawił się problem. Jak jest zimny pracuje strasznie nierówno. Im jest cieplejszy tym jest lepiej. Rozgrzany pracuje idealnie. Komp wskazuje, że problemy są z cylindrami po lewej stronie. Auto ma 240 tys , ale badanie sprężania wykazało, że jest OK. Wymieniłem czujnik położenia wału i membranę, nie bierze fałszywego powietrza, świece wymienione, sondy działają prawidłowo. Na gazie czy na benzynie pracuje tak samo. Co to może być?

Witam.Mam też V8 m62 b35 z gazem i nawet ten sam przebieg i na zimnym chodzi bardzo nierówno.Jak się dobrze rozgrzeje to chodzi bardzo równo.Na diagnostyce pokazało czujnik wałka rozrządu,wypadanie zapłonu ale nie wiadomo na których garach i sondy lambda przed katem.Wymieniłem czujnik,kupiłem jedną cewkę i po kolei ją przekładam(może trafię na tą uszkodzoną)Mam też lambdę i może ktoś wie jak sprawdzić domowym sposobem która jest kaput?Jutro wymieniam świece.Wiem też,że lewy katalizator się sypie i mam zamiar go wymienić.Posiadam carsoft 6,5 ale nie bardzo znam angielski i poza odczytem i kasowaniem błędów nie potrafię zdziałać więcej.Czy ktoś zna odpowiedzi i potrafi nam pomóc?Pozdro.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie konkretnie bledy wyskakuja? Wklejcie w temacie odczyt :!:

Nie wkleję,bo byłem na stacji diagnostycznej,a teraz jestem na obczyżnie.Komp był boscha i po polsku.Pokazało te błędy o których piszę.Sondy wypisało 1 czyli chyba te przed katem.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione NGK BKR 6 EK.Jest poprawa zważywszy na to,że stare były trochę powypalane ale nadal na zimnym chodzi nierówno,a na rozgrzanym jest ok.Realista widzę,że wymieniłeś jedną sondę lambda napisz jaki komp zdiagnozował ci tą jedną sondę.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Witam wszystkich szczęśliwych jak i może nieszczęśliwych posiadaczy bmw e39 V8 jestem nowy na forum ale mam ten sam problem z moją V8 posiadam auto od roku bardzo długo szukałem modelu 540 e39 manual 6biegów w stanie bdb. i jak kupowałem to wydawało by się że w końcu znalazłem, ale do rzeczy któregoś pięknego dnia pojawiły się objawy telepania silnikiem na zimnym i poprawy gdy rozgrzeje początkowo myślałem że to przyczyna gazu jaki ma zamontowany, aby wyeliminować podejrzenie lpg jeździłem na pb i nic poprawy, więc słuchając jak pracuje odniosłem wrażenie jak by łapało gdzieś fałszywe powietrze więc zaślepiłem wejścia w kolektorze i auto zaczeło poprawnie pracować ale na krótko, no to co pojechałem na kompa błędy wypadanie zapłonu, 2,3,cylinder w końcu wszystkie, coś z sondą lambda, więc co kupiłem 2 sondy nowe chwile było dobrze i znowu więc kupiłem przepływke ,bez zmian no to silniczek krokowy bo na gazie chodziła i znowu jakiś czas dobrze , i znowu więc moja cierpliwość kończyła się i zamówiłem 8 cewek jak becia kolejny raz zaczeła wyłączać cylindry ale zanim doszły zauważyłem że to nie cewki bo przekładając je nic się nie zmieniało nie chodziła na połowę silnika cała jedna strona.Zawszę była poprawa po zresetowaniu oprogramowania przez carosofta.I nie mam już siły z tym walczyć jestem mechanikiem z zawodu wszystko robię sam przy swojej buni jest to moja 3 z kolei beta pierwsza była e30 1.6 chyba najmniej awaryjna sąsiad kupił do dzisiaj jeździ bezawaryjnie, 2 e36 2.0 też miałem trochę przebojów, ale się nie zraziłem i chciałem sobie polepszyć kupując V8 i sobie pogorszyłem Pomocy co jest z tym modelem jakaś wada wszyscy pytają a nikt nie wie :?: :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tutaj, podobny temat: viewtopic.php?f=72&t=120425

Rozjezdzajace sie adaptacje na gazie, pewnie najtansza ins gazowa i gazownik bez pojecia. Niestety ludziska ida po kosztach a pozniej sa konsekwencje. Dobry gaz do 540 kosztuje 5 - 7 k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich szczęśliwych jak i może nieszczęśliwych posiadaczy bmw e39 V8 jestem nowy na forum ale mam ten sam problem z moją V8 posiadam auto od roku bardzo długo szukałem modelu 540 e39 manual 6biegów w stanie bdb. [..]sąsiad kupił do dzisiaj jeździ bezawaryjnie, 2 e36 2.0 też miałem trochę przebojów, ale się nie zraziłem i chciałem sobie polepszyć kupując V8 i sobie pogorszyłem Pomocy co jest z tym modelem jakaś wada wszyscy pytają a nikt nie wie :?: :duh:

 

Dobre zagazowanie silników V6, R6, V8 to wbrew pozorom duża sztuka. Ja miałem w przeszłości 3 auta na gazie, jedną R4 i dwie V6-stki. R4 jeździła 100kkm bez najmniejszych problemów, ale to był silnik 1.8 bez elektroniki.

Z V6-stkami był niestety problem, mimo, że w drugiej nauczony doświadczeniem założyłem jedną z najlepszych na ówczesną chwilę instalacji sekwencyjnych, jaka była na rynku. I miałem dokładnie takie objawy, jak Ty. Na rozgrzanym chodziła O.k., ale w zimie, zanim się rozgrzała, telepało nią na wszystkie strony (na PB, bo jak przełączałem na gaz, sytuacja się normowała). Jeździłem kilkanaście razy na regulację i niestety niewiele to dawało. W pewnym momencie miałem już dosyć, przestałem jeździć na gazie, wcześniej resetując komputer benzynowy. Po resecie na benzynie samochód sprawował się bez zarzutów. I tak się zakończyła moja przygoda z gazem, po której powiedziałem sobie, że nigdy więcej LPG w autach z dużymi silnikami. Małe, jak najbardziej. Duże, niestety moim zdaniem wolą PB :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam słuchajcie tego poczytałem o tych problemach z v8 no więc postanowiłem nie jeździć na gazie tylko na pb oczywiście po wcześniejszym zresetowaniu kompa i za dużo to nie pomogło ciutke lepiej jest ale na rozgrzanym jak jadę to sobie nie raz rozłączy cylindry i później włączy błędy w carosofcie to raz że sondy chociaż są nowe jakiś błąd actiwation map colding 139 aktywcjia mapy chłodzenia bez sensu nikt z elektryków nie umie mi powiedzieć co to za błąd , wypadające zapłony na różnych garach ale to zależy więc co byłem tak zdesperowany że dotarłem do bardzo interesujących informacji na niemieckich stronach gdzie piszą o tym przypadku w v8 i jak takie błędy wyskakują jest to wada fabryczna oprogramowania i zalecanie jest wgranie nowszego \, piszą również o za małych obrotach podczas skręcania kierownicą ponieważ ustawienia fabryczne miały ustawione za małe obroty proporcionalnie do obciążenia silnika przez wspomaganie kierownicy a czasami też mi się tak zdarzyło że auto zgasło co o tym myślicie tam tyle było wypisanych wad elektryki tej marki różnych modeli ze głowa boli na sam widok jutro jadę do szpeca od bmw opisałem mu obiawy i zaprasza mnie wiec chyba wie co boli moją bunie jak będe po to dam znać czy wyleczył moje v8 z ćkawki Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Elementem wspolnym wszystkich, ktorzy maja problemy z V8 jest instalacja gazowa i pewnie tam trzeba szukac problemu. Ten silnik nie ma "wad fabrycznych"

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Elementem wspolnym wszystkich, ktorzy maja problemy z V8 jest instalacja gazowa i pewnie tam trzeba szukac problemu. Ten silnik nie ma "wad fabrycznych"

Jesli wiekszosc ma LPG to i czesciej taka grupa bedzie miala jakies problemy, to tylko statystyka.

U mnie LPG nie ma wlpywu na prace na PB bo odlaczylem ja calkiem dla potwierdzenia powyzszej tezy i po tygodniu, po resecie kompa zadnych zmian...tzn problem nadal jest...

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Elementem wspolnym wszystkich, ktorzy maja problemy z V8 jest instalacja gazowa i pewnie tam trzeba szukac problemu. Ten silnik nie ma "wad fabrycznych"

Jesli wiekszosc ma LPG to i czesciej taka grupa bedzie miala jakies problemy, to tylko statystyka.

U mnie LPG nie ma wlpywu na prace na PB bo odlaczylem ja calkiem dla potwierdzenia powyzszej tezy i po tygodniu, po resecie kompa zadnych zmian...tzn problem nadal jest...

Przeprowadz te statystyke na tym forum, gdzie wcale nie taka wiekszosc ma LPG. Wskaz mi przypadek, kiedy V8 dziala nierowno bez LPG.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementem wspolnym wszystkich, ktorzy maja problemy z V8 jest instalacja gazowa i pewnie tam trzeba szukac problemu. Ten silnik nie ma "wad fabrycznych"

Jesli wiekszosc ma LPG to i czesciej taka grupa bedzie miala jakies problemy, to tylko statystyka.

U mnie LPG nie ma wlpywu na prace na PB bo odlaczylem ja calkiem dla potwierdzenia powyzszej tezy i po tygodniu, po resecie kompa zadnych zmian...tzn problem nadal jest...

Przeprowadz te statystyke na tym forum, gdzie wcale nie taka wiekszosc ma LPG. Wskaz mi przypadek, kiedy V8 dziala nierowno bez LPG.

Nie chce mi sie... :) pozatym ty powinienes lepiej wiedziec czy wiekszosc uzytkownikow 540 tutaj ma lpg czy nie..

Jak instalacja jest zle zamontowana, ustawiona, zle dobrane "graty", a tak jest w wiekszosci przypadkow to wtedy bedziesz mial racje. U mnie akurat lpg nie ma znaczenia w zwiazku z problemem ktory opisalem w innym poscie.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementem wspolnym wszystkich, ktorzy maja problemy z V8 jest instalacja gazowa i pewnie tam trzeba szukac problemu. Ten silnik nie ma "wad fabrycznych"

Wad fabrycznych może nie mieć, ale popsuć się ma prawo, jak każdy inny silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli wiekszosc ma LPG to i czesciej taka grupa bedzie miala jakies problemy, to tylko statystyka.

U mnie LPG nie ma wlpywu na prace na PB bo odlaczylem ja calkiem dla potwierdzenia powyzszej tezy i po tygodniu, po resecie kompa zadnych zmian...tzn problem nadal jest...

Przeprowadz te statystyke na tym forum, gdzie wcale nie taka wiekszosc ma LPG. Wskaz mi przypadek, kiedy V8 dziala nierowno bez LPG.

Nie chce mi sie... :) pozatym ty powinienes lepiej wiedziec czy wiekszosc uzytkownikow 540 tutaj ma lpg czy nie..

Jak instalacja jest zle zamontowana, ustawiona, zle dobrane "graty", a tak jest w wiekszosci przypadkow to wtedy bedziesz mial racje. U mnie akurat lpg nie ma znaczenia w zwiazku z problemem ktory opisalem w innym poscie.

Dokladnie, taka ingerencja w silnik nie jest latwa do wykonania. Dlatego pewnie tak czesto pojawiaja sie problemy.

 

Elementem wspolnym wszystkich, ktorzy maja problemy z V8 jest instalacja gazowa i pewnie tam trzeba szukac problemu. Ten silnik nie ma "wad fabrycznych"

Wad fabrycznych może nie mieć, ale popsuć się ma prawo, jak każdy inny silnik :)

Wiadomo, chociaz ktos mi kiedys powiedzial, jak sam sobie cos zepsulem, ze najczesciej to uzytkownik jest winny. BTW, mam nadzieje, ze N62 sa rownie niezmordowane jak starsze M62... :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Elementem wspolnym wszystkich, ktorzy maja problemy z V8 jest instalacja gazowa i pewnie tam trzeba szukac problemu. Ten silnik nie ma "wad fabrycznych"

Jesli wiekszosc ma LPG to i czesciej taka grupa bedzie miala jakies problemy, to tylko statystyka.

U mnie LPG nie ma wlpywu na prace na PB bo odlaczylem ja calkiem dla potwierdzenia powyzszej tezy i po tygodniu, po resecie kompa zadnych zmian...tzn problem nadal jest...

Przeprowadz te statystyke na tym forum, gdzie wcale nie taka wiekszosc ma LPG. Wskaz mi przypadek, kiedy V8 dziala nierowno bez LPG.

 

Witam,

Pozwolę sobie odświeżyć wątek bo właśnie ja jestem przypadkiem, że V8 nierówno pracuje, a nigdy nie było w nim LPG.

Właśnie od kilku dni, jak zrobiło się chłodniej, zauważyłem takie same objawy jak wszyscy pozostali koledzy, czyli nierówna praca na zimnym, wręcz bujanie całą budą (przynajmniej takie odnoszę wrażanie ;)) i wszystko jest ok gdy wskazówka temp staje w pionie. Widzę, że w tym wątku nie ma odpowiedzi na pytanie co jest przyczyną. Czy ktoś może wie w czym jest problem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję udać się do warsztatu Radka w Opocznie - tel 500543763

Problem rozwiąże od ręki :mrgreen:

 

Tutaj koledzy mieli identyczny problem:

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=25800

 

:norty: :norty: Akurat będę w okolicy Opoczna za tydzień, to nie omieszkam zajrzeć do Radka po wcześniejszym umówieniu się.

Mam nadzieję, że pomoże i będzie, jak to się mówi, przyjemne z pożytecznym :norty:

Dzięki za wskazówkę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie pomogła wymiana termostatu.Ma on wbudowany jakiś czujnik do "sterowania charakterystyką".Faktem jest,że nie buja.Ale co z tego jak nadal mam problem z wolnymi obrotami,raz dobrze raz źle.

 

Co masz konkretnie na myśli z tym "sterowaniem charakterystyką"? Problem z obrotami (falowanie) też tylko na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale ja już zapomniałem o tym problemie i tym temacie.Jakiś czas temu wymieniałem uszczelki pod głowicami i kazałem też wymienić odmę.Nie buja silnikiem na zimnym i jest oki.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że to odma może mieć wpływ na bujanie silnikiem jak jest zimny.

Wymieniali Ci tylko element odmy, który jest z tyłu kolektora ssącego czy ten separator oleju, który jest przy rozrządzie też wymieniali?

Mnie się wydaje, że to może być od odmy, bo u mnie też zaczyna się czasem pojawiać lekkie bujnięcie silnikiem przy odpaleniu jak temp. spada poniżej 0.

Odpalam i wskazówka obrotów robi 2-3 wahnięcia od 500 do 1000obr i jest spokój, ale to zły znak.

A że odma nie była zmieniana u mnie to i ona być może jest przyczyną tego zjawiska.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.