Skocz do zawartości

[automat] skrzynia wchodzi w tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam chyba problem ze skrzynią bo w przeciągu pół roku już trzeci taz weszła w tryb awaryjny, ale auto postoi trochę i jest wporządku. Nie wiem czy się bać bo szykuje mi się dalszy wyjazd a auta do porządku nie mogę doprowadzić. 525 2,5 24V "92r

Proszę podpowiedzcie czy coś mechanicznego się knoci czy może coś z elektroniką?

A może można jakoś skrzynie pod kompa podpiąć? 5HP18

Pozdrawiam

Opublikowano

A jak wygląda sprawa oleju?? Sprawdzałeś czy masz odpowiedni poziom.

Czasami wystarczy tylko wymienić olej na nowy jest to chyba najtańsza operacja jeśli chodzi o temat naprawy skrzyni.W wileu przypadkach tryb awaryjny i szarpanie jest spowodowane przepracowanym olejem lub jego niskim stanem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

olej wymieniałem w tym roku i nie przeleciał więcej jak 20000 stanu nie sprawdzałem od zalania i chyba będę musiał teraz to zrobić(wycieków nie widać) Zresztą to cała skrzynia była wymieniana bo mi padła (nie mam szczęścia do tych automatów bo trzeci w tym aucie w przeciągu 150000 km). Dodam że po pierwszej wymianie skrzyni bardzo na nie uważam więc nie wiem w czym sęk a wiem jak co niektórzy eksploatują te skrzynie i dziwie się że jeżdzą bez problemów.

Myślałem że objawem niskiego stanu oleju jest opóźniowe wchodzenie wstecznego biegu. Czy się mylę?

Opublikowano
jeszcze jedno a mianowicie jest już trzecia skrzynia w tym aucie i każda ma szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3 bieg moim zdaniem to trochę dziwne bo każda ma to samo? Nie zawsze ale przy jakimś tam obciążeniu. Reszta biegów wchodzi płynnie i niezauważalnie niezależnie czy pedał w podłoge czy delikatnie. Może to wina elektroniki? jakiegoś sterownika czy coś w tym rodzaju?
Opublikowano

Jeśli wchodzi w tryb awaryjny to jest duża szansa, że zwykłym carsoftem da się sprawdzić o co chodzi.

 

Próbowałeś podmienić kompa od skrzyni?

Opublikowano

a co to jest carsoft bo się nie orientuje, kompa nie podmieniałem bo nie mam nawet w okolicy takiego drugiego autka (a gdzie się znajduje komputer od skrzyni?)

Konwenter zawsze był wymieniany do każdej skrzyni.

Pzdr

Opublikowano
(nie mam szczęścia do tych automatów bo trzeci w tym aucie w przeciągu 150000 km).a wiem jak co niektórzy eksploatują te skrzynie i dziwie się że jeżdzą bez problemów.

Myślałem że objawem niskiego stanu oleju jest opóźniowe wchodzenie wstecznego biegu. Czy się mylę?

kupowałeś używane skrzynie? Niestety,teraz coraz mniej dobrych używanych na rynku jest.Fakt,tańsze niż regeneracja ale większe ryzyko-może w tym sęk.Proponowałbym regeneracje-masz gwarancje i wiesz co i kiedy w skrzyni było robione.

Ja miałem kilka automatów-z żadnym 0 problemów.

Objawów niskiego stanu oleju może być kilka np.przeciąganie na biegach.

 

jeszcze jedno a mianowicie jest już trzecia skrzynia w tym aucie i każda ma szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3 bieg moim zdaniem to trochę dziwne bo każda ma to samo? Nie zawsze ale przy jakimś tam obciążeniu. Reszta biegów wchodzi płynnie i niezauważalnie niezależnie czy pedał w podłoge czy delikatnie. Może to wina elektroniki? jakiegoś sterownika czy coś w tym rodzaju?

Hm...na postoju szarpnięcia pojawiają się kiedy chcemy zmienić bieg mając podwyższone obroty.Może skrzynia nie rozłącza na czas zmiany biegu napędu,ale to raczej dziwne że w każdej tak jest...Nie wiem.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
witam posiadam M60 B30 e34 94 rok w automacie .Przerabiam ten sam temat od roku kupilem swoja bunie z uszkodzona skrzynia i tak sie zaczelo .Obecnie mam juz 3 skrzynie.Jesli moge ci poradzic to sprawdz w wlasnym zakresie sesli masz takie warunki stan oleju .Jesli wyswietla ci sie na zegarach GETRIBE PROGRAM to jedyne co mozesz zrobic to zrub reseta komputera jak to nie pomorze musisz podlaczyc ja pod kompa w jakims warsztacie.Pisales ze wymieniles juz trzecia.Marz ja na LPG ? :?: :8)
Opublikowano

Nic mi się na zegarach nie wyświetla i mam instalacje gazowa sekwencyjna, czy LPG ma cos do skrzyni?

Moze ktos sie orientuje co to za ustrojstwo (sterownik od czegos czy co?) jest za dolnym glosnikiem pod nogami pasazera bo wydobywa się czasami z tego dzwiek jakby stycznik zalaczal i rozlaczal(moze to cos od skrzyni?).

Pzdr

Opublikowano

Jeszcze raz: sterownik skrzyni jest pod maską, z prawej strony auta, tuż przy podszybiu.

 

Carsoft to prosty program diagnostyczny. W tym wypadku dość wystarczający. Jeżeli odczytasz kod błędu, będę mógł coś dalej doradzić, bez tego na odległość to wróżenie z fusów...ale obstawiam elektrykę.

 

Muchozol nie ma nic do skrzyni.

Opublikowano
wes pod uwage prace silnika jesli praca silnika nie jest rowna lub silnikowi czegos brakuje to automatycznie skrzynia bedzie wariowac pozdro :8)
Opublikowano
Mam czasami podobny problem ale tylko jak jest zimny silnik a później jak już przejade troche to wszystko jest ok poza wstecznym, jak jest rozgrzana to wsteczny działa jak trroche gazu dodam a jak zimny to albo wogóle nie ciągnie albo lekko szarpnie i sama jedzie bez gazu do tyłu. Mam zamiar albo wyremontować skrzynie bo kupno używanej to moim zdaniem wyrzucenie pieniędzy w błoto albo sprzedam tak jak stoi. Jak jest ktoś chętny to możemy się dogadać bo tak to ładnie się prezentuje a szkoda żeby stała u mnie( od 2 miesięcy nie użytkuję bo mi szkoda w taką pogodę eksploatować)
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

No właśnie muszę najpierw doprowadzić silnik do porządku bo jak przepływkę podłącze to trzęsie silnikiem i nierówno chodzi ale jak odłącze to jest wporządku (na LPG chodzi dobrze i tak i tak) .

Pojadę na kompa na wykasowanie błędów bo ręczne resetowanie nie pomaga.

Czy może przejść w tryb awaryjny przez to że przypadkiem zgasiłem go jak sktzynia była w pozycji D? (bo właśnie po tym mi się tak stało)

To była pierwsza sytuacja kiedy wszedł w ten tryb drugiej nie pamiętam czy coś zrobiłem nie tak a trzecia to podczas problemów z nierównymi obrotami.

Pzdr

Opublikowano
to ze zgasiles na draiw nie ma znaczenia pojedz na kompa niech zdjagnozuja motor i skrzynke ,MAM TEN SAM PROBLEM I TRZECIA SKRZYNIA,jakos to bedzie jak sie teraz sypnie to podepne ja pod manuala :cool2:
Opublikowano
mi tez taka mysl przez glowe czasami przechodzi, ale zawiozę starą skrzynie do mechanika niech zajży jak nie bedzie dużo kosztowało to niech robi i będę miał na zapas (może będę woził w bagażniku jak koło zapasowe ;p)
Opublikowano

pytałem o to urządzenie co jest z prawej strony za głośnikiem pod nogami pasarzera i nikt mi nie potrafił odpowiedzieć, ale zauważyłem że jak tyka (wiecie jak załącza i rozłącza stycznik, przekaźnik) to sktzynia przechodzi w tryb awaryjny i z powrotem w normalny. Poprostu włancza i wyłancza tryb awaryjny skrzyni. Oba tyknięcia są jedno po drugim i trwa to 2 sekundy.

Piter20 napisał że sterownik od skrzyni mam pod maską przy podszybiu obok komputera ECU a ja wyciągnąłem zza tego głośnika gdzie mi tykało skrzyneczkę z napisem GETRIEBESTEUERUNG i coś mi się wydaje że to jest właśnie sterownik skrzyni. Dlaczego ja jego tam mam jak z tego co pisze kolega powinienem mieć w innym miejscu? I czego ten sterownik mi tak tyka i przełącza ten tryb? Olej sprawdzałem i jest stan (Mobil1 dextron3)

Pzdr

Opublikowano
Jeszcze raz jak sprawdziles ten olej :?: To jest warzne .A sterownik od skrzyni powinienes miec na zewnatrz tak jak pisal kolega.A marz go w srodku ok gorzej jak by go nie bylo.Jak wyglada wiazka do kompa nie jest pokaleczona :?: Wyglada na orginalnom :?:
Opublikowano
A z tym olejem to nie rozumiem zbytnio Mobil nie ma oznaczenia dextron 3 tylko castrol.A do skrzyni 5HP 18 powinno sie wlac mobil ATF 220 lub castrol
Opublikowano

sprawdzałem normalnie od dołu na zimnym silniku i włączonym biegu i próbowałem dolać ałe wszystko co wstrzyknąłem to się wylało.

Mobil lałem ATF 320 to klasa dekstron 3 zdecydowałem się na niego po prześledzeniu forum i mechanik od skrzyń też polecał trójkę.

Opublikowano
pytałem o to urządzenie co jest z prawej strony za głośnikiem pod nogami pasarzera i nikt mi nie potrafił odpowiedzieć, ale zauważyłem że jak tyka (wiecie jak załącza i rozłącza stycznik, przekaźnik) to sktzynia przechodzi w tryb awaryjny i z powrotem w normalny. Poprostu włancza i wyłancza tryb awaryjny skrzyni. Oba tyknięcia są jedno po drugim i trwa to 2 sekundy.

Piter20 napisał że sterownik od skrzyni mam pod maską przy podszybiu obok komputera ECU a ja wyciągnąłem zza tego głośnika gdzie mi tykało skrzyneczkę z napisem GETRIEBESTEUERUNG i coś mi się wydaje że to jest właśnie sterownik skrzyni. Dlaczego ja jego tam mam jak z tego co pisze kolega powinienem mieć w innym miejscu? I czego ten sterownik mi tak tyka i przełącza ten tryb? Olej sprawdzałem i jest stan (Mobil1 dextron3)

Pzdr

 

No to znalazłeś sterownik, tylko co on tam robił? Podjedź na kompa, bo na odległość to wróżenie z fusów!

 

pozdr

Opublikowano
Tak jak kolega napisal, sterownik powinien znajdowac sie w skrzynce przy prawym kielichu na podrzybiu.Dlatego podjec do elektryka i niech sprawdzi komunikacje silnik -skrzynia bo tam jest jakies druciarstwo.Pozdro
Opublikowano

Kolego oczy mi wyszły jak czytam,że masz sterownik pod nogami pasażera :shock: Ja u siebie zdejmowałem dywanik bo korozja mi zjada podłogę i tam z tego co pamiętam idą tylko jakieś grube kable z napięciem :? Ktoś musiał kombinować :? Kiedyś już chyba zakładałeś temat bo właśnie ze skrzynią miałeś kłopot po zalaniu syntetykiem (dexron III)? I jak? Od tamtej pory było dobrze przez jakiś czas? Powiem Ci ,że jak u Malczenki w Zamościu podłączałem pod kompa silnik (miałem cewkę padniętą), to on wszedł jeszcze kompem w informacje skrzyni i sprawdzał (mam też problem tyle że drobny- nie wraza mi z S na E w czasie jazdy). Może pożycz ze złomu na Lipskiej sterownik skrzyni i podmień na chwilę?

 

Dodam ,że Bogu dzięki mi od 3 lat nie wchodzi w tryb awaryjny, a weszło 3 razy: jak wariowałem na śniegu i pozostałe sytuacje to wjechanie w tą samą dziurę w asfalcie w drodze do pracy - może utrata przyczepności kół ...nie wiem.Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.