Skocz do zawartości

520i M50 ogrzewanie e34


ciaho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie na forum :) Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem bmw 5 model e34 rok prod 90, mam problem z ogrzewaniem. Auto posiada klimę i dwa pokrętła do temperatury, lewe chodzi z pewnym oporem i ta strona grzeje, prawe pokrętło nie ma wyczuwalnego oporu i nie grzeje. Mam rozumieć że jest uszkodzona prawa strona jeśli chodzi o grzanie wnętrza? Jeśli tak to proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny takiej sytuacji. Pozdrawiam wszystkich :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chodzi tak samo, to jest tzw ogrzewanie dwustrefowe.

Lewe przy końcu ma taki opór, a prawe nie ma tego. Kumpel kiedyś mi powiedział (nie wiem czy w żartach czy serio) że to lewe (od kierowcy) to tj matka całego ogrzewania, czyli my (kierowca) nic sterujemy. Nie zgłebiałem się w szczegóły ponieważ u mnie ogrzewanie jest prawie jak webasto (sauna) :D

Ale w sumie to ciekawe, może tak na prawdę to obydwaj mamy prawe pokrętło spieprzone.

"Mogę jeździć każdym autem, byle byłoby ze stajni BMW" :D

"W życiu piękne są tylko chwile..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slave= niewolnik, czyli podrzedne do lewego

ale to tylko w wypadku jak damy lewe pokretlo ma max temp (tryb awarynjny), a tak przeciez sa dwie strefy, wiec po lewej mozesz sobie ustawic 18 a po prawej 26 i jak jest wszystko sprawne to ma tak byc

 

tak wiec wg mnie to po prawej stronie elektrozawor Ci sie nie otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

U mnie nie działa ogrzewanie, podgrzewanie tylnej szyby i obieg wewnętrzny. Panel nie reaguje na nic, ale wentylator działa jak powinien. Na szybę przednią leci cały czas ciepłe powietrze, a wszystkimi innymi wylotami zimne. Kilka razy załączyło się i wszystko na raz działało normalnie. Temperatura regulowała się tak jak powinna, tylna szyba i obieg wewnętrzny także działał.

Jeśli ktoś wie w czym może tkwić problem, to proszę o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciaho masz popsuty elektrozaworek od ogrzewania są pod maską po stronie kierowcy przy podszybiu, spróbuj walnąć w niego kluczem, bo jeśli jeździłeś na wodzie lub jakimś kiepskim płynie to mógł się zaciąć

generalnie rozebrać i sprawdzić, zaworki też da się rozebrać, tylko trzeba uważać bo łatwo je popsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, a mi sie dzieje takei cus... Kupilem 2tygodnie temu e34 525 z dwustrefowa klima ( na pokretla) i mam lipe z szybami. Wsiadam rano,super przejzystosc, przejade 10 km i zaczyna sie parowanko,wszystkei szyby dookola, jedynie przednia na ktora wieje nadmuch i boczne mam na tyle odparowane ze tylko moge zerkac w lusterka. Dziala na nerwy strasznie!!, a jesli ktos jeszcze jest ze mna w aucie to wogule...

Nadmuch na maksa, wieje wedlug mnie za slabo ( mialem e39 i o wiele lepiej dmuchalo), wyczytalem ze warto zerknac do filtra kabinowego.Jutro z samego rana biore sie za rozbieranie. Czy jesli filtr jest zawalony to moze on byc glowna przyczyna ??? I jeszcze jedno pytanko. Niewiem czy to normalne czy nie w e34, ale za kazdym razem jak odpalam auto automatycznie wlacza mi sie obieg zamkniety i klima, neisprawdzalem jeszcze czy tak juz zostaje czy sie sama wylacza, bo odrazu sam ja odlaczalem zeby dostac jakiesgos swiezego powietrza i odparowac szybki ???? Czekam na jakas podpowiedz :) Dzieki

Edytowane przez Kamcio7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra to na początek wyciągnij go całkowicie i zobacz czy to pomoże. Najprawdopodobniej jest wilgotny i przez niego szyby parują.

Miałem tak w Astrze II. Kupiłem nowy filtr i przez około pół roku był spokój, a potem znowu to samo. Teraz chwilowo jest bez filtra i wszystkie szyby są czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem sie dzis do filtra,zawalony byl strasznie wiec narazie go wyjalem i pojezdze tak ze 2dni bez. nadmuch jest o wiele lepszy. Kabina raczej sucha,troche wilgotna wykladzina od kierowcy,ale to raczej ze wzgledu na warunki pogodowe. nagrzewnica nieleje. Wymyje jeszcze szybki dokladnie i zobacze co z tego beddzie. Mial ktos moze taki przypadek ze woda sie zbierala w drzwiach za panelami ?? wiem ze ktos w e39 mial to, ale tylko raz sie z tym spotkalem ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz klimatyzację?

Wentylator działa?

Suwaki połączone z klapkami są mechanicznie, drutami w pancerzach. Jeśli nie reaguje, to musisz wyjąć najlepiej radio i panel sterowania, wtedy wszystko zobaczysz. Sprawdź łączenia w panelu i przy klapce.

Jeszcze sprawdź czy są ciepłe rurki prowadzące do nagrzewnicy. Jest ich trzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Witam.Niedawno kupiłem e 34 2.0 24 V 91 r sedan.Pytanie jak dostać się do filtra kabinowego bo nawiew na szyby i nogi jest bardzo slaby ( leci cieple powietrze ale słabo na max.nawiewie ) a na szyby w drzwiach i po środku wieje zimnym.Chcę spr.filtr kabinowy tylko nie wiem jak się do niego dostać a czemu wieje zimnym w w/w miejscach to nie mam pojęcia.Pozdr.Byniek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wpisz w wyszukiwarkę "zawory ogrzewania" i "filtr kabinowy". Filtr masz pod nogami pasażera a było o nim w poście zaledwie wczoraj. O zaworach też kilka dni temu. :search:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=120703

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=115949

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. U mnie w samochodzie jest trochę dziwna sytuacja, taka że na wolnych obrotach nadmuchy wieją zimnym powietrzem a jak dam więcej gazu to wtedy z nadmuchów wieje ciepłe powietrze co może być przyczyną takiego zachowania pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam u mnie to samo na ustawieniu na zimne powietrze leci cieple ????(te zaworki są po lewej przy podszybiu???)

i obieg wewnwtrzny nie działa ??

klima dziala wymienilem chlodnice , nabilem i jest ok:>

gdzie szukac rozwiązania z tym obiegiem??? przy przekreceniu zaplonu zapala sie na chwile dioda na przycisku i po chwili gasnie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW sam wyłącza się obieg zamknięty, żebyś nie oddychał wysuszonym powietrzem. Zawory są po lewej, obok skrzynki z bezpiecznikami.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.