Skocz do zawartości

Problem z Active Steering po wyładowaniu akumulatora


XCRacing

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedłem rano do samochodu a akumulator wyładowany do zera.

Możliwe że alarm się włączył bo już mu się takie numery zdarzały.

Odpaliłem kablami od innego samochodu ale wyskoczył komunikat o awarii Active Steering.

Efekt jest taki, że wspomaganie działa jakby w połowie, kierownica chodzi ciężej ale bez problemu da się jechać.

Co to może być? Czy elektonika się coś pogubiła po rozładowaniu? Ktoś tak miał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem wcześniej sprawdzić bo umarł mi akumulator i załatwiałem nowy.

Po odpaleniu zrobiłem co radziliście, przejechałem kilka kilometrów i nic, ale po ponownym odpaleniu po kilku kilometrach na szczęście wszystko wróciło do normy.

Pozostał jednak komunikat o problemie z Restraint System i zapalone kontolki od pasów i airbagów no i rozładowuje mi się akumulator w nocy ale to już sprawa na inny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pare dni temu rozladowal mi sie akumulator z mojej winy gdyz zostawilem na swiatlach postojowych.Auto jeszcze odpalilo,ale pojawil sie komunikat "Active sterering fault" i kierownica nie byla w takiej pozycji jak powinna.Po naladowaniu akumulatora wszystko wrocilo do normy na pare minut...Zaswiecila sie katrolka od ABS,Dynamik Drive,A.steering.Wylaczylem silnik i odpalilem ponownie i wszystko bylo ok.Po przejechaniu 50km znowu zaswiecilo sie "Active sterering fault".przyjechalem do domu ladowalem akumulator cala noc ,gdy rano odpalilem samochod pokrecilem kierownica w prawo, lewo wszystko wrocilo do normy.Ruszylem w trase po przejechaniu 20km znow ten sam problem...przejechalem kolejne 200km i lampka nie zgasla...

Czy konieczna jest wizyta w serwisie?czy moze wystarczy podpiac pod komputer i wykasowac bledy?Jeszcze jutro sprawdze ladowanie bo rano jak jest zimny silnik po odpaleniu slychac "gwizd" ale napewno to nie pasek predzej alternator

 

Czekam na jakies pomocne rady

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej stawiałbym na problemy z ładowaniem, zobacz jak zachowują się inne odbiorniki prądu, np spryskiwacz i wycieraczki gdy wywala Ci ten komunikat.

 

U większości z nas to po prostu znika i nie ma żadnych problemów.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak wycieraczki pracowały? płyn mógł zamarznąć...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze,ze nawet nie zwrocilem uwagi,ale chyba wydaje mi sie ze normalnie.A wlasnie przed chwila odlaczylem akumulator i bede go ladowal do rana.Moze sie naprawi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pare dni samochod stal na dworzu i przy temperaturze ponizej -7 stopni. Po porannym wywalilo mi blad, ze jest niski poziom plynu w ukladzie kierowniczym. Po "restarcie" silnika bylo juz OK. Dziwnym trafem jak samochod stoi w garazu to nic takiego sie nie pojawia.

Co myslicie - trzeba cos tym zrobic? Nawet za bardzo nie wiem, gdzie jest ten plyn - musze poszukac.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz pod maską poszukać koreczka z kierowniczką :)

a potem z boku zerknąć na poziom :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala noc ladowalem akumulator ,a kontrolka jak sie swiecila tak swieci nadal.Musze zmierzyc napiecie,tylko mam maly problem bo wlasnie przejechalem kolem po mierniku...Czy ktos z was wie jakie powinno byc napiecie na wolnych i wysokich obrotach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne 300km i nic sie nie poprawilo... "Active Steering Fault" co prawda kierownica jest juz w prawidlowej pozycji,ale wspomaganie nie dziala jak powinno,trzeba zrobic ponad obrot,zeby skrecic kola do konca.

Sprawdzilem akumulator i jest ok, swieci na zielono...ladowanie na wolnych obrotach 14,81 przy wyzszych 2.500rpm 14,86

Czy to jest prawidlowe ladowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem - po wycofaniu nagle wyskoczył błąd "Active Steering fault...steering wheel can be in angle".

Rzeczywiście - jadę prosto a kierwnica obócona o jakieś 15 stopni.

 

Kręcenie w lewo, prawo, centrowanie nie pomaga.

 

Gdzie jest realizowane to "ustawianie" kierownicy ? W kolumnie, czy w maglownicy ? Wiecie może jak to jest realizowane ?

Ehhh...układ kierowniczy to powinna być porządna niezawodna mechanika bez udziwnień.

 

@PAWEL ZZZ

W jaki sposób wróciłeś do właściwej pozycji kierownicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naladowalem akumulator i odpalilem silnik i kierownica zaczela sie obracac i taki dziwny odglos dochodzil od przekladni.Ale niestety caly czas pojawia sie ten sam komunikat...Moze jutro podlacze do komputera i sprobuje wykasowac blad,moze pomoze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz nie wiem co z tym samochodem,jak jedzilem w sobote caly czas wyskakiwal mi komunikat "Active sterering fault".Auto stalo cala niedziele w garazu i jak wczoraj rano odpalilem bylo juz wszystko ok.Zrobilem pare kilometrow wczoraj i dzisiaj ukald kierowniczy spisywal sie bardzo dobrze juz myslalem ,ze po problemie.Teraz jak wprowadzalem auto do garazu "Active sterering fault"

 

Czy jest mozliewe ,zeby jakies kostki przy przekladni zasniedzialy?moze wlasnie to jest przyczyna? ,bo z napieciem jest na 99% wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem identycznie i pomogła wymiana klemy minusowej (typowa usterka) a ten błąd wspomagania pojawia się w większości przypadków z przyczyn prądowych. U mnie bywało tak jak piszą niektórzy że gasło samo po przejechaniu jakiejś odległości, nieraz gasło dopiero po przejechaniu iluś km i po ponownym włączeniu silnika a nieraz bywalo tak że musialem wykasować przez kompa. Błąd od poduszek jak juz się pojawiał to pozostawal do momentu podłączenia kompa. Po wymianie klemy problem z głowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odswierze temat

Prosze o wypowiedzi osob ktore doswiadczyly tego problemu i potwierdzaja przyczyne.

Mi Active stering po wyzerowaniu czujnikow ustawieniu kierownicy i wykasowaniu bledow zapala sie po ok 1 km jazdy, wraz z nim zapala sie za jakis czas DSC. Prawdopodobnie dzieki wam znalazlem przyczyne, poniewaz mam wyladowany akumulator i to moze byc przyczyna i mam nadzieje ze tylko dlatego. Mecze sie z tym bledem juz 2 tygodnie , a moze sie okazac ze problem tkwi w takim banale jak prad. Mam nadzieje ze rozwiaze problem juz sie nie moge doczekac jutra. Dzieki za takie tematy jak ten

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Mam problem z ukladem kierowniczym, z blędem Active Stering Fault. Swieci się kontrolka i kierownica jest pochylona ok 20% w lewą strone.

Stało sie to gdy,przekladalem w e60 530i 2003r caly uklad kierowniczy czyli kolumna kierownicza, magiel itp. , Bylem juz u elektronika na dokodowanie czujnika połozenia kierownicy. Zostal on dokodowany kontrolki zgasly i kierownica byla prosto . Po wyjechaniu z warsztatu po ok 1-2 km kontrolka zapala sie ponownie . Powrot do warsztatu i reset jeszcze 2 razy bez rezultatu. Majster powiedzial ze padniete czujniki w maglu. Podmienilismy czujniki z drugiego magla i to samo. Gdzies przeczytalem ze moze byc to spowodowane padnietym akumulatorem. Ja mialem aku na wyczerpaniu. Juz przy kodowaniu musieli podpinac pod prostownik zeby odpalil, ale diagnoza elektronika byla inna " Magiel do wymiany"

Nie chce kupowac 3-go , bo dwa juz kupilem , kazdy 1500zl zamrożone przez widzimisie pewnego mechanika i ciagle nic.

 

Poszukuje dobrego warsztatu mechanicznego, elektronika ktory by to ogarnal, czyli ustawil wszystko mechanicznie i elektronicznie wlacznie ze zbieżnościa , zakodowaniem czujnikow, usunieciem bledów i uruchomieniem Active Stering. W okolicy Lublina nie znalazlem nikogo kto moglby temu sprostac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.