Skocz do zawartości

320d niska temperatura silnika


kaszanowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

szczerze mówiąć ten termostat egr to za dużo nie daje,też posłuchałem rad z forum wymieniłem na nowy i żadna poprawa,a więc następny krok zrobiłem wymieniłem termostat główny fakt że stary był zepsuty,poprawa jest ale nie za duż wogule 90stopni mi nie łapie,70 może troszkę więcej.na postoju to samo.zmieniałem wczoraj szybę przednią i musiałem nagrzać auto chodziło do 2 godz i tylko 40 stopni złapało i nic więcej.a może te nasze bunie już tak mają z tą temperaturą :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju diesla na nagrzejesz! Sprawdźcie czy w ogóle macie sprawny podgrzewacz bądź webasto....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, bmw e46 320d Temp silnika nagrzanego to 78 C, z webasto. Wskazówka maxymalnie zawsze w pionie. Czy to normalne? Jeśli nie to który termostat sprawdzić / przeczyścić? Ile powinno być?

pewnie termostat EGR....ale najczęściej obydwa są uwalone!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki Inpą?????????????

Inpa to program do diagnostyki BMW w połączeniu z interfacem doskonałe narzędzie !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie w 320D 136km jest następujący problem: wskaźnik nie osiaga pionowej kreski, jeżeli trochę ją przegazuję to wskakuję ale przy spokojnej jeździe później opada nieco. tak z 2mm od pionu albo nawet do pierwszej białej kreski od pionu. Dodam że w samochodziu robi się bardzo szybko ciepło i bardzo dobrze grzeje, więc raczej bym odpuścił uszkodzony EGR (a może się mylę? ). Pewnie to wina termostatu głownego, ale czy napewno przy tych mrozach? Nie chcę na darmo wyrzucić kasy w błoto. Więc proszę o radę.

 

Rozmawiałem z fachowcem i powiedział, żeby narazie nic nie wymieniać, poczekać do większej temperatury, bo w zależności od sprawności silnika to temperatura silnika ma prawo spadać i nie trzymać temp. przy mrozie. Tłumaczy to, że jest to spowodowane dużym i małym obiegiem i diesle tak mają. Sam jeździ audi 115km i u niego jest tak samo. Gdy jedzie w trasie to trzyma temp. a jak wjedzie do miasta, postoi trochę na światłach to temp. lekko spada, jak w moim przypadku.

 

Więc albo on w pewnym stopniu się myli, albo koledzy z forum którzy bezgranicznie trzymają się zasady zmieniania termostatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp ma być na środku i tyle !!!!!!!!!!!!

aha i mogę się założyć że oba termostaty do wymiany ( w głównym urwane uchwyty )!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się dzieję z tymi termostatami bmw e46 2.0D kupiłem drugi termostat i znów uchwyty w nim padły a co nie tania rzecz,co jest z nimi czu one jakoś pod odpowiedni wymiar muszą być?odkręcam termostat z znów uchwyty plastikowe urwane w obudowie termostatu.czy jest jakiś sposób na zrobienie go czy tylko nowy ratuje?.zaznacze że ten co ostatnio kupowałem kupiłem urzywke z allegro od auta niby z przebiegiem 120000 czy to miało może wpływ na to że termostat znów padł???a jak kupię znów w sklepie nowy i padnie to znów 200nie moje :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obudowy pękają ze zmęczenia materiału. To tylko plastik.

Ja kupiłem nowy jakieś 15kkm temu i jest wszystko ok. Także może kup ori nowy.

Być może w nowych użyto lepszego materiału albo te termstaty wytrzymują ok 120kkm. Także twój kupiony używany trzymał się na słowo honoru.

Na przyszłość takie elementy jak termostaty czy poduszki silnika, lepiej kupować nowe.

Edytowane przez matimisztal

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne że nowe przecież to tylko plastik który jakby nie patrzeć pracuje w wysokiej temperaturze i dosyć dużych wibracjach.....

ja wszystko rozumiem opony używane .... ale termostat :mad2: może świece też niektórzy zakładają używane , albo filtr paliwa .... tyle rozkręcania po to żeby założyć używkę :duh:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkońcu uporałem się z niską temperaturą w mojej bmw e46 2.0d wskazówka stoi w pionie.kupiłem termostat główny firmy febi.podstawą jest w naszych bmw bardzo dokładne odpowietrzenie układu chłodzenia.po odpowietrzeniu nawet webasto się obudziło i zaczeło chodzić auto łapie temperaturę 90stopni w miarę szybko i cały czas wskazówka stoi w pionie na trasie przy większej prędkości na trasie temperatura nie spada wogule.rada jest taka mechanika który mi robił:podstawą jest dokładne odpowietrzenie układu chłodzenia,niedokładne odpowietrzenie powoduje nie właściwe grzanie,wskaznik temperatury nie w pionie i długie łapanie temperatury.możę tak krótko opiszę odpowietrzenie

1.odpowietrzyć pierw węże na którym jest odpowietrznik koło filtra oleju,

2.odkręcić odpowietrznik koło webasto i na przewodach jak są odpowietrzniki.

3.do odpowietrznika przy wlewie płynu(chłodnicy) włożyć przewód ze sprężonym powierzem i powoli dmuchać aż z odpowietrzników będzie leciał sam płyn bez powietrza.oczywiście wszysko to robimy przy zakręconym odpowietrzniku na termostacie AGR.jeśli już odpowietrzymy to to bierzemy odpowietrzamy odkręcając odpowiertznik na AGR i cały czas to samo dmuchamy w odkręcając śróbkę na odpowietrzniku obok korka chłodnicy,jeśli z odpowietrznika z AGR poleci sam płyn zakręcamy odpowietrznik. i ostatni krok odpowietrzania to wlewamy płyn przez korek do wlewu aż przez odpowietrznik koło chłodnicy będzie leciał płyn.i podkreslam jak dmuchamy odpowietrzając zawór na webasto , przewodach i AGR dolewamy ubywający płyn gdyż ubywający płyn rozchodzi się po naszym układzie chłodzenia :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie:

Na postoju bezproblemowo mogę nagrzać silnik z zimnego startu do temperatury około 92 stopnie...(ogrzewanie wyłączone, temperatura sprawdzana według testu numer 7)

 

Czy oznaczałoby to że oba termostaty są w "dobrym" stanie i działają OK :?: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich i chciałem się podzielić moimi doświadczeniami z walka z niska temperaturą.

Podobnie jak większość miałem problem z nagrzewaniem silnika do 90 stopni, wskaźnik temperatury ledwo przekraczał niebieskie pole.

Wczoraj mój mechanik wymienił mi termostat główny i tak jak pisał arni83x dokładnie odpowietrzył układ chłodzenia. Efekt – temperatura momentalnie rośnie do 90 stopni i tak zostaje.

KOLEDZY wniosek jest prosty, podstawa to dobry mechanik, trzeba kupić nowy oryginalny termostat główny i bardzo dokładnie odpowietrzyć układ chłodzenia. U mnie sama wymiana termostatu trwała 15 min, odpowietrzenie układu około godzinę. Trzeba kilkakrotnie nagrzać silnik i dwoma zaworami odpowietrzać układ chłodzenia.

Koszty – nowy termostat 210 pln usługa 100 pln.

Nie ma co się bawić w sprawdzanie molina rzeczy i tracenie czasu.

Jeśli ktoś będzie zainteresowany mogę polecić bardzo dobrego mechanika do BMW i VOLVO z Żyrardowa 50 km od Warszawy.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Jestem nowym użytkownikiem możne było już na ten temat pisane ale nie mogę znaleźć

Mam problem u mnie temperaturę na wskaźniku pokazuje lecz z nawiewów leci zimne powietrze nie wiem jaka jest przyczyna proszę o jakieś wskazówki.BMW e-46 320d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak chyba coś nie nie do końca te termostaty są u mnie OK...jeździłem ostatnio z testem 7.0 na wyświetlaczu: silnik szybko łapie temperaturę, ale tylko do około 75-78 stopni...jeśli samochód postoi trochę z włączonym silnikiem to temperatura dojdzie to tych 90 - 92 stopni...

 

I teraz nie wiem, który termostat wymieniać?...przeczytałem masę tematów o temperaturze/wymianie termostatów, ale wiem wszystko i nic... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.