Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie to podobnie wygląda ale najgorzej jest jak jade na klimie i zwalniam na światłach Edytowane przez mlodydark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos polecił mi sprawdzenie czy maglownica nie robi oporu ciśnienia co obciąża silnik,więc dziś ściągnąłem paski z silnika i co się okazało!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się NIC falują :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema czy może ktoś z was orientuje się jak ma być podłączony czujnik sprzegła , muszę w końcu go podłączyć . Dziś próbowałem ale robiłem z opisu z neta i lipa

ma niby być tak

W wersji 3 pin podpinamy następująco :

Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy

Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME

Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME

 

wszystko ładnie pięknie ale w pinie 26 w dme podpięty jest czujnik temp. jak go wypiąłem to temp płynu miałem na max i już zgłupiałem ... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bez pasków żadnych oporów,muszę rolki napinacza wymienic bo głośne ale luźne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, napiszę posta trochę z dupy ale może troszkę rozjaśni sprawę falujących obrotów, robiłem przeróbkę odmy jak w tym temacie- wszystko okej oleju prawie że nie bierze :D czasami furka jeździła fajnie żwawo ale czasami czułem jakbym ciągnął lekką przyczepkę.... błędów na kompie zirro, Wymiana świec na denso k20tt żeby sprawdzić jakie będzie zachowanie silnika- tak wiem ngk... ale 300 PLN wydać od tak sobie mi się nie za bardzo widziało. Wywaliłem pompę powietrza wtórnego, ten błyszczący kapselek przypominający egr, który zostawiłem- zaślepiłem kawałkiem blachy wyciętej z obudowy zasilacza atx, okazało się że podkładka która była tam oryginalnie, przepaliła się/rozleciała, po zaślepieniu tego elementu wiedziałem że teraz jest szczelnie i szukam lewego dalej... Zabrałem się za sprawdzenie kolektora ssącego, wymieniłem oringi na grzebieniu, koszt w sklepie metalowym 50gr/szt (na stronie bmw ok 5-6zł/szt :norty: ) najprawdopodobniej tutaj na forum znalazłem info o króćcach które są od strony grodziowej w kolektorze ssącym, po wywaleniu obudowy filtra kabinowego, jak wsadziłem tam łape okazało się że są jakieś gumowe zatyczki, przy próbie ich zdjęcia rozleciały się w palcach.... Nigdzie nie mogłem takich dostać więc gumowy wąż z jednej strony z wkręconą śrubą sprawdził się znakomicie. Skasowałem wieczorem adaptacje i nie jeżdżąc poszedłem konfigurować kompa do wgrania softu eu2.... Godzina 2 w nocy mam wszystko na kompie ustawione, bateria naładowana, nic tylko podłączyć bunie i flashować. Podjarany z motylami w brzuchu poszedłem spać że jutro z samego rana jak przyjadę do roboty to wgram sobie cudowny soft. Rano trasa do pracy zrodziła w mojej głowie wątpliwości czy aby na pewno "grzebać" przecież zapierdala całkiem dobrze :D Jednak pokusa nowego softu i tej opisywanej momentalnej reakcji na gaz nie dawała mi spokoju, po przyjeździe do pracy od razu zacząłem działać prostownik, komp odpalony i jedziemy z koksem... Winkfp przy 15% wywalił błąd :mad2: furka kręci ale nie odpala, drugi raz winkfp powiedział że pierdoli i nie robi.... inpa niby się łączy ale nie działa jak trzeba bo wywala błędy, dis nie skonfigurowany.... ogólnie mega panika :duh: Cały dzień zeszło mi na szukaniu elektronika który to ogarnie, najbliższy który wiedział o co chodzi był jakieś 65km odemnie więc trochę słabo.... potrzebowałem gościa który mi to ogarnie "na dzielni" a nie żebym się bujał z holowaniem. Na sam fajrant zobaczyłem ogłoszenie na olx że gościu 5km od miejsca mojej awarii robi cuda z elektroniką w samochodach każdej marki, nieśmiało zadzwoniłem do gościa, nauczony doświadczeniem że po raz kolejny mogę dostać zjebke że jak sam popsułem to niech sam naprawię :P okazało się że temat czai bardzo dobrze i od razu wie o co chodzi :D cenowo też nadzwyczaj przystępnie. Wiem że kolo musiał wyjmować ecu, przelutowac pamięć i wrzucić oprog... Bałem się softu eu2 więc powiedziałem żeby wgrał emisję eu4 taka jaka była, tyle że on wrzucił najnowszą wersję tego oprogramowania i teraz najważniejsze: :)

- Nie ma ŻADNEGO!!! falowania obrotów a jeszcze dzień wcześniej było...

- Nie przygasa jak dojeżdżam do świateł

- Wcześniej na postoju jak dawałem lekko gazu tak do max 1200 obr... i przy ich schodzeniu na poziomie ok 800 jak musnąłem gaz to obroty spadały poniżej 500 a czasami nawet auto zgasło, teraz nie ma mowy o jakimkolwiek przygaśnięciu, obroty spadają ruszę gaz to idą do góry

- Zauważyłem że pedał gazu działa od samego początku i jest strasznie czuły, a wcześniej 3-4 mm musiałem wcisnąć żeby cokolwiek obrotów podniosło (to na pewno nie przez adaptację bo wcześniej je kasowałem i nie było poprawy)

- Zauważalnie lepsze przyspieszenie, przyjemniejsza jazda, nie mam tego efektu w bani że muszę gnieść non stop tylko sobie leciutko pykam gaz i spalanie o wiele niższe, ostatnio nawet do 16l/100km dobiłem, teraz więcej jak 13l/100km nie weźmie

- Na wstecznym bez przygazówek nie mogłem ruszyć bo bym zgasił albo ruszał 5 min na półsprzegle, teraz przy cofaniu muszę się pilnować bo tak szybko rusza i się nie dławi, nie ma mowy o dodawaniu gazu tak jak wcześniej.

 

Zupełnie inne auto, ja sam nie dowierzam a naprawdę jestem mocno wyczulony na pracę silnika, czytałem o zimnych lutach w ecu że powoduje telepanie na zimnym, falowanie i inne cuda ale takich tematów jest mnóstwo i wiadomo że każdy przypadek inny bo może pompa paliwa może vanosik a raczej większość osób boi sie grzebać przy ecu. Polecam poszukać jakiegoś speca od sterowników i podogrzewać luty w ecu- na pewno nie zaszkodzi. Dla rozjaśnienia, za naprawę ecu gościu wziął odemnie 150zł, węc jeśli chodzi o poprawę lutów uczciwy gość nie powinien wziąć więcej jak 100zł. Nie taka duża kwota w porównaniu do tego co robią niektórzy zaczynając od wymiany filtra paliwa i w efekcie kończąc na wymianie całego osprzętu silnika. A telepanie na zimnym występuje i głównie wkurzające chyba to przygasanie na wolnych.

 

Opisałem wszystko co robiłem przy samochodzie więc wymiany cewek, czujników, szlifowania przepustnicy, wymiana samonapinaczy itd chyba nie ma sensu. Sam wyczyściłem w tamtym roku wszystkie możliwe elementy osprzętu silnika (icv, przepustnice itd itd...) i chyba na marne bo nic się nie poprawiło a brudne też nie było.

 

Pozdrawiam, mam nadzieję że przyda się ten post i komuś ożywi bimmerka, pzdr 5!

 

 

PS dodam że programowanie ecu się u mnie wysypało najprawdopodobniej dlatego że miałem pęknięty jeden przewód przy trafie i prostownik nie działał do końca poprawnie jednak nic nie dał po sobie poznać... Dopiero przy grubszej robocie jak strzelił "fuse" Robiłem zwykłym kabelkiem od viakena, wiec myślę że jak już wgrywało to przy dobrym prostowniku wgrało by do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema czy może ktoś z was orientuje się jak ma być podłączony czujnik sprzegła , muszę w końcu go podłączyć . Dziś próbowałem ale robiłem z opisu z neta i lipa

ma niby być tak

W wersji 3 pin podpinamy następująco :

Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy

Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME

Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME

 

wszystko ładnie pięknie ale w pinie 26 w dme podpięty jest czujnik temp. jak go wypiąłem to temp płynu miałem na max i już zgłupiałem ... :mad2:

Podłącz pin 3 czujnika sprzęgła do "+" po stacyjce. Masz go blisko przy pedale hamulca, przy włączniku światła "stop".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za podpowiedź z czujnikiem sprzegła już sam dotarłem :)

dziś byłem z moim kompem u znajomego elektronika i zobaczył płytkę i faktycznie były mikropękniecia na lutach ...

poprawił mi luty i wygrzał procesor gorącym powietrzem .... i wieczorem sprawdzę czy coś to dało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde u mnie nic nie dało , tylko że mój problem jest już znikomy i inny niż na początku walki z m54. tylko jak auto się rozgrzewa i jak już osiągnie temp. to jest bajka :D

myślę sobie czy cewki już nie jak auto jest zimne to kuleją bo innej opcji nie ma . sprawdzałem je miernikiem i mają wszystkie 0,6 a niby mają mieć 0,8 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam odwtotnie ,jak zimny lub ciepły to ok ale jak rozgrzany i postoi to potem falują
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opisze swoje zmagania, jakie czynności wykonałem aby poprawić prace silnika. Dodam że te wszystkie zabiegi spowodowały znaczną poprawę we wszystkich zakresach opisywanych tu problemów.

2001r M54b25 LPG 300 tys przebiegu.

-Eliminacja lewego powietrza, świece Bosch Platinum.

-Usunięcie zwęzki na wysprzęgliku CDV

-Nowy silniczek krokowy zamiennik.

-Regeneracja Vanosa(uszczelki, tłoczki,gniazda, nowy łańcuch ślizgi itp, ustawianie wszystkiego na blokadach oryginał BMW. (Spodziewałem się większego wpływu na rozwiązanie problemów)

-UPG niestety nieplanowana naprawa,kompresja w normie,lekko planowana głowica.

-Kolektory wydechowe z m52tub28, tłumik końcowy m54b30 klapka otwarta,katalizatory z m52 zostały , super dzwięk i lekkie basowe bąki przy hamowaniu silnikiem :) (największa odczuwalna zmiana widoczna na hamowni i dupohamowni, bardzo polecam te kolektory i tą modyfikację)

-Przeróbka odmy wg przepisu Buckey'a (dzięki za pomoc i instrukcje)

-Najnowszy lub prawie najnowszy soft ms43

-Remap u Bagora,obroty jałowe ustawione na 800rpm oraz Cat-preparation (aktywne tylko 2 przednie sondy) Polecam kolege Bagora

-Dorobione 3 wejście zimnego powietrza ze zderzaka do filtra oraz szufla (modyfikacja z pomysłu mlodydark) za grilem, filtr Pipercross.

-Relokacja czujnika temp powietrza dolotu do puszki filtra powietrza (brak zamuły w ciepłe dni np po postoju w korku)

-Polerka przepustnicy, pozbycie się 2 uskoków

-Pedał gazu po lifcie z wersji z automatyczną skrzynią biegów

 

Zostało zająć się zimnymi lutami w ECU o ile takie będą występować i sprawdzić czy oby napewno jest naj naj naj najnowszy soft m43.

Wykres z hamowni zamieszcze po zajęciu się tymi zimnymi lutami i softem aby ostatecznie zamknąć temat wydawania grubej kasy na to auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.