Skocz do zawartości

Czujnik ABS


uriel81

Rekomendowane odpowiedzi

Świeci mi się kontrolka ABS, kontrolka ASC i nie działa prędkościomierz.

Wg wypowiedzi na forum to najprawdopodobniej czujnik ABS przy L/T kole.

jak wjeżdżam na nierówności prędkościomierz wylicza mi średnią głębokość dziur, więc to raczej nie sterownik (mam nadzieję).

Jaki czujnik wybrać:

- ATE około 300 zł

- AUTLOG około 133 zł

- FEBI około 360 zł

- SIEMENS około 335 zł

- ORYGINAŁ (jeszcze się nie dowiedziałem, ale około 400-500 pewnie)

- inne?

Czy ten czujnik się na coś wkleja (od strony czujnika, nie wtyczki), czy wystarczy go tylko przykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie taki posiadam. Mam jednak nadzieję, że to czujnik. Z tego co pamiętam w sterownikach pękają ścieżki (na płytce z elektroniką), a ja mam wyraźny wpływ wstrząsów na działanie prędkościomierza, więc raczej obstawiam okolice zawieszenia / koła.

Samego sterownika nie sprawdzę, więc wolę najpierw poświęcić jakieś 300 zł na czujnik, niż wysypać ponad 2k na sterownik + jeszcze zaprogramowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik da się regenerować, ja tego co prawda nie robiłem, a zajmuje się tym m.in. użytkownik tego forum biały2005, chyba 250zł więc bez tragedii o ile oczywiście sterownik jest winny ...

tu masz fachowo opisane jak można sprawdzić sterownik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1028312.html

jarek555m ładnie opisuje co i jak

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 99% przypadków "awaria" ABS to czujnik. Jeśli chodzi o to na jaki najlepiej wymienić, to polecam oryginał (ok. 400 PLN), ewentualnie SIEMENS (ok. 300 PLN). Oryginał to też z reguły SIEMENS, tyle, że ma kosztowne, warte 100 PLN logo "Będziesz Miał Wydatki" obok napisu "SIEMENS". Jeśli chodzi o pozostałe dostępne na rynku czujniki to zdecydowanie odradzam TOPRAN/HANS PRIES, choć 2 lata temu miałem taki założony, był OK i mogłem je śmiało polecać. Ostatnio wymieniałem chyba z 7 razy w ramach reklamacji i za każdym z nich już od razu po założeniu był cyrk z ABS i ASC... Widać jak ruszyła sprzedaż to przestawili się z jakości na ilość... Ostatni, siódmy zwróciłem, odebrałem gotówkę, założyłem oryginał i wszystkie problemy zniknęły...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

TYLKO ORYGINAŁ.

 

ja tez kombinowałem i kupowałem tanie łajno i różne cuda były, a to nie działało, a to błędnie pokazywał prędkość, próbowałem to kasować komputerem i itp. W serwisie kupiłem 2 sztuki (bo 2 miałem uszkodzone) po 340zł i po podłączeniu wszystko zaczęło działać jak dawniej - działa już ponad 1,5 roku bez zarzutu.

 

Także jeśli czujniki to tylko oryginał

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z kolei mogę śmiało polecić ATE, który to jest produkowany na flakach siemensa(=oryginał). co do wynalazków typu hans preis to faktycznie strata kasy.

Poza tym jak nie podłaczysz pod kompa i ci dokładnie nie poaże który to czujnik to na zapas nie kupuj. Możesz ewentualnie sprawdzić ten czujnik l/t przekładając stronami czujniki z lewej na prawą strona- ale uważaj, czasami czujnik jest tak zapieczony, że wyciągniesz go w kawałkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie taki posiadam. Mam jednak nadzieję, że to czujnik. Z tego co pamiętam w sterownikach pękają ścieżki (na płytce z elektroniką), a ja mam wyraźny wpływ wstrząsów na działanie prędkościomierza, więc raczej obstawiam okolice zawieszenia / koła.

Samego sterownika nie sprawdzę, więc wolę najpierw poświęcić jakieś 300 zł na czujnik, niż wysypać ponad 2k na sterownik + jeszcze zaprogramowanie.

Jeśli drgania mają wpływ na działanie prędkościomierza, to może trzeba najpierw posprawdzać połączenia kablowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Świecą mi kontrolki ABS i ASC. Podczas diagnostyki, INPA pokazuje, że mam błąd prawego przedniego czujnika. Sprawdzane było też na kilku kontrolerach ABS i po podłączeniu każdego z tych kontrolerów pokazywał się błąd prawego przedniego czujnika. Natomiast podczas jazdy, jednocześnie z diagnozą INPA czujnik prawego przedniego koła pokazuje prędkości z tym, że mniejsze niż pozostałe 3 czujniki. Proszę o pomoc w tej sytuacji, bo nie wiem, czy czujnik jest uszkodzony i trzeba go wymienić czy jest inny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na czujnik... Sterownik analizuje prędkości wszystkich kół i jeśli wskazanie jednego koła (tym bardziej, że nie napędzanego) jest inne, to może być znak, że jest błędny. Wymień czujnik i będzie po problemie, tylko nie kupuj nic poniżej ATE / SIEMENS / BMW (=30% droższy SIEMENS, z racji dodatkowego wytłoczenia BMW).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem juz dwa czujniki ABS na przodzie i po podlaczeniu kompa wystakuje staly blad lewego przedniego kola ktorego nie da sie w ogole usunac. Po odpalniu sa takie objawy ze pala sie kontroli ABS i ASC po czym gasna mam ABS i trakcje ale przejade sie pare km i znow sie wszystko zapala i nie mam trakcji ani abs. MIał ktos podobne objawy? Czy to wyglada na sterownik? Dodam ze wczesniej na komputerze wyskakiwaly rozne cyrki z czujnikami poniewaz na zmiane pokazywalo raz ze na przdoze sa uszkodzone, raz ze da z tylu lub na skos, pare razy nie dzialal mi licznik, nie wymienialem tylnego lewego czujnika a mimo to juz dlugo jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam pytanie odnosnie tematu a niechce nowego zakładac, zdazyła sie sytuacja taka ze pozyczyłem siostrze auto i ona przebiła mi opone i sie zatrzymała jej maż załozył zapas tylko ze zapas jest o cal mniejszy od pozostałych felg. felgi na samochodzie 18cali zapas 17cali i teraz swieci mi kontrola trakcji i zwiazku z tym mam pytanie czy to przez minimalna roznice wielkosci opon? teraz niestety stoje na prakingu musze kupic dwie opony bo nienadaje sie do naprawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To całkiem prawdopodobne, że koło zapasowe ma różnicę w obwodzie.

Czujniki ABS wykrywają, że nie wszystkie koła jednakowo się kręcą. System twierdzi, że jesteś w ciągłym poślizgu i ostatecznie wywala błąd.

Myślę, że zamiana na te same koła załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Trzeba sprawdzić czy we wtyczkach przy nadkolach nie gromadzi się woda, błoto itp.

Wystarczy niewielkie przebicie i objawy jak w powyższych postach.

Przerabiałem taką sytuację, sprawdziłem wszystko łącznie z sterownikiem ABS.

Przyczyną błędów było "niewielkie" przebicie we wtyczce przy nadkolu.

Przed wymianą czujnika warto go przeczyścić i ponownie sprawdzić.

LW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.