Skocz do zawartości

E90- Wymiana gałki zmiany biegów. Pomocy!


krzysiekb0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem. Chce wymienic galke zmiany biegow w 6-biegowym manualu E90. Patrzac na nowa galke, wydaje mi sie ze trzeba ta galke tylko mocno pociagnac do gory i sama zejdzie. Probowalem to zrobic i nic, nawet nie drgnie. Moze trzeba uzyc wiecej sily, ale ja boje sie cos popsuc. Czy ktos juz to wymienial? Prosze o pomoc.

Z gory dziekuje

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

złap oburącz, możesz spróbować lekko poobracać raz w lewo raz w prawo ale minimalnie, żeby tylko rozruszać. A potem pociągnij energicznym ruchem do góry powinna zejść. Siedzi na wcisk. Tylko lusterka nie strac jak bedziesz to robił :D

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Lusterko to pół biedy, kolega sobie zeba złamał jak własnoręcznie gałką po zębach sobie przydzwonił:D

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

Mozecie mi odpowiedziec na jeszcze jedno pytanie? Czy musze jedna reka trzymac ten skorzany mieszek, bo nie chce za bardzo zeby mi wyskoczylo pol auta razem z ta galka :D. A moze niczym sie nie przejmowac tylko ciagnac za galke i uwazac na zeby.?

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dzieki za odpowiedzi.

Mozecie mi odpowiedziec na jeszcze jedno pytanie? Czy musze jedna reka trzymac ten skorzany mieszek, bo nie chce za bardzo zeby mi wyskoczylo pol auta razem z ta galka :D. A moze niczym sie nie przejmowac tylko ciagnac za galke i uwazac na zeby.?

Krzysiek

Uważać na zęby . Jak masz srebrną gałkę (czyli standard) to mieszek nie jest przymocowany do gałki na stałe. Jak masz typ gałki "sportowy" to mieszek jest razem z gałką. Na wszelki wypadek możesz mieszek odczepić ciągnąc do góry przy brzegach mieszka.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi. Ale zeby tak podrazyc temat do konca:), to ja sie po prostu boje czy jak pociagne ta galke z calej sily to moge cos jeszcze wyciagnac/popsuc/zlamac? Ja tak naprawde nie wiem co sie kryje pod tym meszkiem, a nie chcem go sciagac bez potrzeby zeby tylko tam zajrzec. Moge cos urwac jak mocno pociagne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi. Ale zeby tak podrazyc temat do konca:), to ja sie po prostu boje czy jak pociagne ta galke z calej sily to moge cos jeszcze wyciagnac/popsuc/zlamac? Ja tak naprawde nie wiem co sie kryje pod tym meszkiem, a nie chcem go sciagac bez potrzeby zeby tylko tam zajrzec. Moge cos urwac jak mocno pociagne?

 

Nic nie urwiesz ;), energicznym ruchem pociągnij i już.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z tego co pamietam mieszek jest osobno, dotyczy gałki standardowej. Zmieniłem na sportową i w tej mieszek jest już zintegrowany z gałką.

Ja będziesz ciągnął do góry nie wybij sobie zębów i nie zlam lusterka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
witam panowie mam pytanko w tym zamarłym już temacie, chce wymontować standardowy srebrny drążek zmiany biegów i zamontować ten krótszy czarny od m pakiet, z tego co widze w tym temacie to standardowa elegancko zejdzie sama a co z tą krótką m pakietową czy wejdzie ona bez problemu w to miejsce?? czy trzeba ją wymieniać razem z mieszkiem całym pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Ale zrezygnowałem bo to wcale nie jest taka prosta sprawa.

Przy zakupie gałki w salonie BMW od razu zapłaciłem za montaż. I nie trwało to 5 min. tylko zdecydowanie dłużej.

Tak do końca nie wiem - ale z tego co widziałem to u mnie demontowali też całą obudowę obok gałki żeby precyzyjnie dopasować mieszek.

 

Kupiłem nową oryginalną gałkę M sport i należy dodać że oprócz wyglądu, poprawia się też komfort zmiany biegów :cool2:

Gałka M jest mniejsza od standardowej, lepiej leży w łapie i nie ślizga się tak jak ta brzydka standardowa.

Po kilku miesiącach zmiany na tą gałkę stwierdzam że warto ją założyć nie tylko ze względu na wygląd,

bo dzięki temu poprawia się też wrzucanie biegów - wsteczny też jakby lepiej wchodzi.

 

 

Niektórzy narzekają na to że ciężko wchodzą biegi, a ja mam wrażenie że właśnie z gałką M jest idealnie i bardzo precyzyjnie.

Odkąd mam 3 to ani razu nie zdarzyło mi się źle wrzucić bieg, albo jakoś niedokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam nie jestem pewien czy trwa to tak szybko i banalnie stąd moje pytanie, również chyba pozostawie to do zamontowania w salonie tym bardziej że mam zamiar za jednym zamachem zmienić też blend kierownicy na m pakietowy a z tym to już sobie sam na pewno nie poradze.

 

Kolego LEWAN a gdy zamawiałeś w bmw tą gałke m pakietową to informowali cie że w zestaw wchodzi sama gałka czy również mieszek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gałki sportowe niższe występują tylko z mieszkiem. Wymiana jest banalnie prosta, wyciągasz starą gałkę, energicznym ruchem, potem wyciągasz ramkę i tyle. Z nową robisz to wszystko w odwrotną stronę. 3 minuty roboty nie da się nic spieprzyć :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poinformowali mnie czy będzie nowy mieszek. Ale oczywiście był nowy w komplecie.

 

 

Wszyscy mówią że to niby taka banalna sprawa, ale nie zapominajcie że oprócz wyciągnięcia siłą tej starej, trzeba jeszcze dobrze umieścić nową,

wpasować nowy mieszek - u mnie do tego ściągali aż całą obudowę przy gałce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warszawiak86: a możesz konkretnie podać co to jest ten blend na kierownicy, który to element?

 

Ja też się zastanawiam, ale nad wymianą całej kierownicy na M pakietową. Nie wiedziałem że

można też tylko poszczególne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warszawiak86: a możesz konkretnie podać co to jest ten blend na kierownicy, który to element?

 

Ja też się zastanawiam, ale nad wymianą całej kierownicy na M pakietową. Nie wiedziałem że

można też tylko poszczególne elementy.

 

 

Ja znalazłem coś takiego: http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/oslona-blenda-dolna-m-pakiet-bmw-1-e81-e87-3-e90-e91.html

wygląda na to że można wymienić sam ten blend na kierownicy a nie kupować nowej która kosztuje jakieś 3500 zł chyba :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowi to o czym piszecie to sprawy banalne do zrobienia we własnym zakresie, serio.. nie trzeba być inżynierem, żeby wymienić gałkę (źle wsadzić się jej nie da) blendę na kierownicę tak samo w łatwy sposób się wymienia. Sam wymieniałem ostatnio kierownicę i przekładałem wszystkie bebechy z mojej starej.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.