Skocz do zawartości

Wymiana lozyska piasty przod - jak i jakie?


Stelmacher

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od pewnego czasu w aucie zaczelo cos buczec mysle ze to prawe przednie lozysko do wymiany i teraz pytanie

jakiej firmy kupic aby po 20tys znow nie wymieniac i czy sam sobie poradze przy wymianie??

tzn czy potrzeba troche specjalistycznych narzedzi jak np prasa??

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam SKF (chyba najdroższe). Do wymiany, tyle o ile, nie potrzeba żadnych specjalnych narzędzi, potrzebne będą jedynie nietypowe klucze 16,18 przy wymianie bez wyciągania piasty, ale ostrzegam będzie ciężko odkręcić śruby łożyska (klucz udarowy na nic się nie przydał). Zdejmujesz zacisk hamulca, luzujesz amortyzator zsuwasz piastę i w tym momencie zaczynają się schodki z odkręcaniem śrub. Ja dociąłem sobie rurę pasującą na klucz, tak aby mieściła się w nadkolu.

Jeśli chcesz sobie ułatwić wymianę samego łożyska to polecam zdjąć piastę i zamocować ją w imadle, tu niestety jest problem z wypięciem przegubów. Byle jakim ściągaczem (np. takim z Castoramy) nie poradzisz, nie nadużywaj młotka bo powypadają tuleje. Dalej już tylko z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pudełku SKF znajdziesz piastę FAG (jedyny oryginał), a różnica w cenie zakupu to ponad 100 zł/szt. Jedyna różnica to to, że w pudełku FAG nie będzie nowych śrub. Na stare kapniesz trochę kleju do gwintu i stówka w kieszeni.

Ja wymieniłem lewą, a druga leży już w bagażniku. Jak będziesz potrzebował pomocy w zakupie, to napisz na private.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam SKF (chyba najdroższe). Do wymiany, tyle o ile, nie potrzeba żadnych specjalnych narzędzi, potrzebne będą jedynie nietypowe klucze 16,18 przy wymianie bez wyciągania piasty, ale ostrzegam będzie ciężko odkręcić śruby łożyska (klucz udarowy na nic się nie przydał). Zdejmujesz zacisk hamulca, luzujesz amortyzator zsuwasz piastę i w tym momencie zaczynają się schodki z odkręcaniem śrub. Ja dociąłem sobie rurę pasującą na klucz, tak aby mieściła się w nadkolu.

Przecież tam chyba nie można inaczej wymieni łozyska jak razem z piastą

Jeśli chcesz sobie ułatwić wymianę samego łożyska to polecam zdjąć piastę i zamocować ją w imadle, tu niestety jest problem z wypięciem przegubów.

Przegubów? z przodu w E39?

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam SKF (chyba najdroższe). Do wymiany, tyle o ile, nie potrzeba żadnych specjalnych narzędzi, potrzebne będą jedynie nietypowe klucze 16,18 przy wymianie bez wyciągania piasty, ale ostrzegam będzie ciężko odkręcić śruby łożyska (klucz udarowy na nic się nie przydał). Zdejmujesz zacisk hamulca, luzujesz amortyzator zsuwasz piastę i w tym momencie zaczynają się schodki z odkręcaniem śrub. Ja dociąłem sobie rurę pasującą na klucz, tak aby mieściła się w nadkolu.

Przecież tam chyba nie można inaczej wymieni łozyska jak razem z piastą

Jeśli chcesz sobie ułatwić wymianę samego łożyska to polecam zdjąć piastę i zamocować ją w imadle, tu niestety jest problem z wypięciem przegubów.

Przegubów? z przodu w E39?

"Przeguby" to pewnie wahacze :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kolegów "mądrzejszych" wyjaśnienie:

1. @DarioKa przeguby to nie wahacze,

2. @tn23 a co jest na końcach wahaczy i drążków kierowniczych jeśli nie przeguby kulowe?

2a. tak łożysko koła jest zespolone (stanowi jedność) z piastą koła, natomiast to co wg OEM nazywa się łożysko wahliwe to właśnie jest piasta (nazwa zamienna zwrotnica) - dolna część kolumny mcphersona. W razie wątpliwości polecam wikipedia+mcpherson.

Polskie nazewnictwo części w OEM pochodzi z jakiegoś translatora, a jak one tłumaczą fachowe słownictwo to już inna sprawa,

 

Ciekawi mnie tylko dlaczego wcześniej nie zabraliście głosu w temacie, tylko czepiacie się do skądinąd merytorycznie poprawnych wypowiedzi!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

od pewnego czasu w aucie zaczelo cos buczec mysle ze to prawe przednie lozysko do wymiany i teraz pytanie

jakiej firmy kupic aby po 20tys znow nie wymieniac i czy sam sobie poradze przy wymianie??

tzn czy potrzeba troche specjalistycznych narzedzi jak np prasa??

 

pozdrawiam

 

Kolego - zanim rozbebeszysz zawiechę i wydasz niemałe pieniądze na łożyska/piasty sprawdź wcześniej jedną rzecz. Przyjrzyj się dokładnie oponom. U mnie też zaczęło buczeć i już liczyłem ile siana z kielni trzeba wyjąć na łożysko/łożyska ale coś mnie podkusiło i założyłem na próbę komplet kół zimowych - i co? I ciiiiiiisza... Przyjrzałem się oponom letnim i okazało się, że na brzegach są już trochę wyząbkowane. Być może amory są już troche wyeksploatowane a być może przy którymś z ostrych 2 hamowań jakie miałem ABS nie złapał w porę i oponę mi przytarło mocno w kilku miejscach.

Jeśli masz możliwość taką to załóż inny komplet kół/opon i przetestuj auto.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

od pewnego czasu w aucie zaczelo cos buczec mysle ze to prawe przednie lozysko do wymiany i teraz pytanie

jakiej firmy kupic aby po 20tys znow nie wymieniac i czy sam sobie poradze przy wymianie??

tzn czy potrzeba troche specjalistycznych narzedzi jak np prasa??

 

pozdrawiam

 

Kolego - zanim rozbebeszysz zawiechę i wydasz niemałe pieniądze na łożyska/piasty sprawdź wcześniej jedną rzecz. Przyjrzyj się dokładnie oponom. U mnie też zaczęło buczeć i już liczyłem ile siana z kielni trzeba wyjąć na łożysko/łożyska ale coś mnie podkusiło i założyłem na próbę komplet kół zimowych - i co? I ciiiiiiisza... Przyjrzałem się oponom letnim i okazało się, że na brzegach są już trochę wyząbkowane. Być może amory są już troche wyeksploatowane a być może przy którymś z ostrych 2 hamowań jakie miałem ABS nie złapał w porę i oponę mi przytarło mocno w kilku miejscach.

Jeśli masz możliwość taką to załóż inny komplet kół/opon i przetestuj auto.

Pzdr.

Zgadzam się z Manolito77, opony czasem potrafią głośniej hałasować niż łożyska, chociaż mój kolega w E46 jak zlikwidował huczenie opon, to dopiero usłyszał łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tak myslalem aby zmienic opony i tak jutro zrobie

dzis bylem w sklepie i krzykneli mi za lozysko FAG 350 zl ;/

dodam ze buczenie zaczyna sie od 45km/h i przy tej predkosci drzy lekko kierownica, drzenie i buczenie nasila sie rowniez przy skrecie w lewo gdy jest duzy nacisk na prawa czesc auta

 

ale zobaczymy jutro po zmianie ogumienia

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie buczenie zaczyna się także od około 40km/h i także nasila się przy skrętach (dlatego, że opony wtedy bardziej obciążone są na krawędziach - czyli tam, gdzie najbardziej wyząbkowane) - objawy identyczne jak przy wywalonych łożyskach. A jednak okazało się, że łożyska są ok a opony są już do luftu...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
U mnie buczenie zaczyna się także od około 40km/h i także nasila się przy skrętach (dlatego, że opony wtedy bardziej obciążone są na krawędziach - czyli tam, gdzie najbardziej wyząbkowane) - objawy identyczne jak przy wywalonych łożyskach. A jednak okazało się, że łożyska są ok a opony są już do luftu...

Pzdr.

Mam to samo u siebie, za dużo bokami chyba było i mam to nieznośne huczenie teraz, przy lekkim nawet skręcie w prawo przestaje, wystarczy tylko lekko kierownicą pobujać autem i słychać wyraźnie jak przestaje lub narasta - to raczej nie jest opona ... Na jakiej wielkości wydatek mam się nastawić bo nie widzę w tematach cen itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

witam,podłączę sie do tematu.

Mam pytanko,jak zsunąć amortyzator ze zwrotnicy na tyle aby się dostać do śrób,czy jest to w ogóle możliwe?

Jeśli ktoś już to robił i udało się to proszę o podpowiędz ponieważ do rozpięcia wahaczy nie mam narzędzi a młotka nie będę używał.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciejp26 bierzesz dluga i gruba breche lub drut lub rure. Wsadzasz pod amortyzator ktory wczeniej poluzowales, breche zapierasz o wahacz i podnosisz amora. Wtedy druga osoba zkreca go by nie opadl. Mozna to samo zrobic przy pomocy podnosnika.... Ja troche z innej beczki. Wymienilem dwa przednie lozyska razem z piastami i po tej wymianie przestal dzialac mi abs i asc. Pomyslalem ze pewnie wymieniajac piasty zniszczylem czujniki abs. I tak bylo.... wiec kupilem dwa na alledrogo po 60zl. Dzis wsadzilem je i pojechalem na kompa gdzie wykasowal mi gosc blad. Ujechalem 100metrow i znow abs przestal dzialac. I tak 2 razy. Czy moze to byc wina szajskich czujnikow? Zdenerwowany pojechalem do sklepu i zamowilem dwa siemensa po 270zl szt. I mam nadzieje ze to koniec moich wydatkow chyba ze zkladajac piasty uszkodzilem te plastikowe obrecze co z nich czujnik sygnal bierze....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. właśnie czekałem na jakąś radę,idę zaraz próbować,dziękuje bardzo :)

-ABS trochę mnie przestraszyłeś ponieważ jest to piasta jedna z najtańszych,gdyż musiałem wymienić ją już w tej chwili, ale mam nadzieję że wytrzyma ze dwa miesiące.

jeszcze raz dziękuję.

pozdrawiam maciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec dodam tylko ze jesli ktos uszkodzi czujniki abs podczas wymiany lozysk lub lozysk z piastami tak jak ja to nie NIE KUPUJCIE NIEORYGINALNYCH takich jak kitoom tanszych a nawet febi drozszych bo one poprostu nie dzialaja. Dzialaja TYLKO oryginalne i siemens. Podobno tez ate dzialaja ale tego nie jestem pewien. Zreszta ate (tez tylko slyszalem) to to samo co siemens
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawem uszkodzonego łożyska był dźwięk przypominający wetknięty kamień w bieżnik opony cały czas myślałem że coś w oponie siedzi lecz co się okazało po ściągnięciu tarczy- problem leżał po stronie łożyska.Kolega z sklepu załatwił mi taniej łożysko FAG za 200zł.

Myślałem że obejdzie się bez demontażu zwrotnicy, ale niestety amortyzator blokował jedną śrubę.

Ogólnie wymiana nie jest taka ciężka jak się wydaje,ale pamiętajcie nie kupujcie piast tanich nieznanych firm lepiej dołożyć trochę grosza i zaoszczędzić sobie podwójnej roboty-w końcu to element który dźwiga całe auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak "piasta -łożysko" była do wymiany to podczas szybszej jazdy było słychać huk dobiegajacy od strony koła i oczywiście przy pokonywaniu zakrętów cichło. Równiez mam założone firmy FAG tylko ja płaciłem 280zł szt półtora roku temu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec dodam tylko ze jesli ktos uszkodzi czujniki abs podczas wymiany lozysk lub lozysk z piastami tak jak ja to nie NIE KUPUJCIE NIEORYGINALNYCH takich jak kitoom tanszych a nawet febi drozszych bo one poprostu nie dzialaja. Dzialaja TYLKO oryginalne i siemens. Podobno tez ate dzialaja ale tego nie jestem pewien. Zreszta ate (tez tylko slyszalem) to to samo co siemens

To głupot Ci naopowiadali, bo ATE, owszem, robi czujniki, ale tylko zużycia klocków. Oryginalne czujniki prędkości koła (ABS-u) są marki Siemens VDO. Hella coś jeszcze struga, lecz nie mam jeszcze opinii na temat jakości ich produktów, ale raczej będą OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

wiec reasumując jakie łożyska do przodu e46 330D 2000r. sa najlepsze takie sprawdzone bo 10 miesiecy temu zakladalem takie u mechanika za 200 i juz po nich a opony mam nowe i amory roczne :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o tansze lozyska, to meyle albo maxgear sie sprawadza. Ja mam te ostatnie i na razie smiga, ale zrobilem tylko z 10 tys. Jesli chodzi o czujniki ABS to faktycznie z zamiennikow tylko siemens albo ATE, reszta w miarowych odstepach wywala bledy ABS co potrafi byc wkurzajace a nawet niebezpiecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli najlepiej wcisnąć FAGa i miec spokój

chyba ze na oponce 225/45/17 kilka dziórek i po nim, mialem kupic oponke na profilu 50 ale trochę brzydko wyglądala taka wysoka

 

kolego kupuj FAGa i bez problemu da radę na takim ogumieniu jak piszesz, bo sam jeżdże na takiej rozmiarówce, aha i mój zestaw zawsze zawierał piastę i nowe śruby bo ktoś wcześniej wspominał o zakładaniu na stare :nienie:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.