Skocz do zawartości

Będziesz Miał Wydatki - prawdy i mity


Michall

Rekomendowane odpowiedzi

Już któryś raz słyszę od ludzi, którzy mają do czynienia z autami, że BMW jest strasznie drogie w utrzymaniu. Większość ludzi doradza zakup AUDI. Jak to faktycznie jest, pytanie kieruje do ludzi którzy mieli do czynienia z Audi jak i BMW. Czy naprawdę w tym porównaniu, jeżeli chodzi o koszty utrzymania tak jednoznacznie wygrywa Audi? Jak jest z awaryjnością (np 2.0 tdi Vs 2.0 d)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj koło Brodnicy pogałam sobie z wlaścicielem M5. Właśnie sprzedaje, poniewaź odbiera X6M...

Pytałem, jak to jest z tym skrótem, który Ty w tytule wątku przytaczasz...

Odparł, że tragedii nie ma; jeździł japończykami, wieloma, lecz stwierdził, że jak sie do bawary przesiadł, to innej marki juz nie chce.

Co do skrótu, to bardziej prawdziwy jest Będziesz Mógł Wyprzedzać...

I była to prawda; przez ileś km jechaliśmy w sznurku pojazdów. W pewnym momencie zrobiło sie trochę luźniej.... :shock: i tyle go widziałem... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czy chcesz kupować nowe czy uzywane i gdzie serwisować. Orientacyjnie:

1. przeglądy olejowe co ok. 30.000km lub 2 lata - kosztw aso ok. 650pln

2. wymiana płynu hamulcowego co 2 lata - koszt w aso ok. 230pln

3. hamulce wg wskazan komputera (u mnie wypadnie ok. 60000km) - cena za przód i tył w ASO jakieś 3000pln

4. przeprogramowanie auta - nowy soft w związku z problemami z blokadą kierownicy ok.600pln.

Generalnie auta bezawaryjne - mam na myśli nowe modele.

 

dane dotyczą aut typoszeregu e90, e87, e60.

Edytowane przez greg523

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od konkretnego modelu. Bez obrazy jak ktoś kupuje E36 za 5k zł, albo E39 za 12k zł, to później płacze, że pół auta do wymiany. Jak wydasz "odpowiednią" sumę na samochód i przed zakupem go konkretnie zlustrujesz, to na pewno nie będzie później płaczu. Jedna zasada, przeglądając allegro omijaj szerokim łukiem "okazje", prawda jest taka, że nikt Ci dobrego auta nie sprzeda za śmieszne pieniądze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis tydzien temu przechodziłem | rocznice kiedy jestesmy razem.........

fakt , widziałem usmiechy jak ze glupi jestem , ze przeplaciłem bo takie mozna miec ......za.............

szukałem auta z małym przebiegiem, trafił sie akurat 76tys. stan auta nienaganny.

wydatki eksploatacyjne po sprowadzeniu wymiana 2 poduszek amorków tył- 80zł, a miesiac temu wymieniłem olej, filtr, i olej w skrzyni, bo tak mowiła ksiazka i wskazania koputera. Za rok wymiana plynu chłodniczego i hamulcowego.

W moim starym e36 , zawsze było cos do zrobienia, 240tys i nascie lat robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesuje konkretnie porównanie BMW e90 320d (163KM) z Audi A4 2.0 TDI (140KM) oba 2005 rok. Chodzi mi konkretnie o to czy faktycznie Audi jest tak znacząco mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji od BMW, mowa tutaj o naprawach nie koniecznie w ASO. Dużo się słyszy o tym, że: Audi prawie każdy naprawi, a do BMW już będzie problem ze znalezieniem mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesuje konkretnie porównanie BMW e90 320d (163KM) z Audi A4 2.0 TDI (140KM) oba 2005 rok. Chodzi mi konkretnie o to czy faktycznie Audi jest tak znacząco mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji od BMW, mowa tutaj o naprawach nie koniecznie w ASO. Dużo się słyszy o tym, że: Audi prawie każdy naprawi, a do BMW już będzie problem ze znalezieniem mechanika.

 

Kwestia egzemplarza, eksploatacji, momentu produkcji (różne zmiany w fabrykach). Nie słyszałem o jakiś wadach silnika M47N , natomiast wiem że 2.0 tdi to problemy z głowicami, gdzie akcja serwisowa objeła bardzo duzo pojazdów, ale nie wszyscy na nią dotarli.

Ciekawi mnie natomiast, co to znaczy że Audi naprawi prawie każdy a BMW nie. Nie rozumiem. Do BMW są potrzebne jakieś inne klucze ? Śruby krecą się w druga stronę ? Czy trzeba znać jakieś zaklęcia ? Komputer diagnostyczny, podstawa warsztatu jest inny i dla BMW i dla Audi, natomiast dobre warsztaty mają oba.

 

Jesli planujesz kupic BMW a obawiasz się o koszty utrzymania, to czy aby na pewno stać cię na BMW ? Lub Audi ? Albo w ogóle na samochód ? W obu markach cena decyduje o jakości części zamiennej. Jesli szukasz taniego serwisu to zapomnij o klasie premium.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moge porownac Mercedesa do BMW. Mam SLK 2005 i ceny w ASO sa smiesznie niskie. Kupowalem elementy zawieszenia lacznie z amortyzatorami, wszystko taniocha, czesci przychodzily wysokiej jakosci, zamowilem jakis plastik to pszyszedl od razu z zamontowanymi spinkami, o czym w BMW mozna pomarzyc, nie dosc, ze plastiki ktore zamawialem do X3 czy 850 sa nedznej jakosci, to jeszcze duzo drozej i sa gołe (bez spinek itp.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mnie interesuje konkretnie porównanie BMW e90 320d (163KM) z Audi A4 2.0 TDI (140KM) oba 2005 rok. Chodzi mi konkretnie o to czy faktycznie Audi jest tak znacząco mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji od BMW, mowa tutaj o naprawach nie koniecznie w ASO. Dużo się słyszy o tym, że: Audi prawie każdy naprawi, a do BMW już będzie problem ze znalezieniem mechanika.

 

Nie chodzi o bmw, ale o auto w ogole. Wydatki zalezą od tego czy poprzedni własciciel/wlasciciele dbali o samochod czy maxymalnie je eksploatowali. W pierwszym wypadku nabywca bedzie zadowolony, bo bedzie uzupelnial na bierząco, a w drugi wypadku nabywca bedzie przeklinał, ze znowu coś sie spie....

 

Co do audi a4, nie oszukujmy sie to odrobine lepsza wersja skody/vw/seata, kupujac w serwisie skody zaplaci sie mniej za to samo niz w serwisie audi, bo silnik 2.0tdi 140 KM ma takze octawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trzy auta, które serwisuje w ASO. Porównując ceny za robociznę, przy zbliżonym zakresie prac przeglądowych ...

 

1. Volvo S60 ... przegląd po 2 latach ... 850 pln

2. Suzuki Swift przegląd 60k km ... 480 PLN

3. BMW Z4 ... inspekcja I ... 420 pln (zniżka klubowa)

 

Dodatkowa ciekawostka, tarcze i klocki Bosha do Swifta są droższe niż do Z4 :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie interesuje konkretnie porównanie BMW e90 320d (163KM) z Audi A4 2.0 TDI (140KM) oba 2005 rok. Chodzi mi konkretnie o to czy faktycznie Audi jest tak znacząco mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji od BMW, mowa tutaj o naprawach nie koniecznie w ASO. Dużo się słyszy o tym, że: Audi prawie każdy naprawi, a do BMW już będzie problem ze znalezieniem mechanika.

 

Audi ani nie jest mniej awaryjne ani tańsze w eksploatacji. BMW ma na pewno znacznie lepszy silnik i ogólnie jest fajniejszym autem. Części do BMW są dość tanie i jest bardzo dużo dobrych zamienników. Ja osobiście bym się nie zastanawiał i brał E90, bo to naprawdę dobre i mało awaryjne auto no i nowsze technologicznie niż A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie kupi padline to bedziesz mial wydatki .

 

Ojciec mojego znajomego kiedys powiedzial mu swiete słowa "pamietaj synku niestac Cie na okazje "

 

i mial racje . Za dobre auto trzeba zaplacic swoje , nikt auta doinwestowanego nie sprzedaje za bezcen .

 

Ja zawsze za auta daje wiecej niz cena rynkowa ale zawsze kupuje igły w ktorych nie mam nic do roboty , a jak juz to jakies drobnostki .

 

Uwazam ze jakbym kupil mesia E klase czy np audi A6 to mialbym podobne koszta co w BMW.

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Wszystko zależy od egzemplaża, w jakim jest stanie, jak poprzedni właściciel o niego dbał. Jeśli kupisz jakiekolwiek zaniedbane auto to musisz liczyć się ze sporymi wydatkami na naprawę lub wymianę części. Zadbana bawarka odwdzięczy się bezawaryjną jazdą. A jaka przyjemność z jazdy... :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, odsmażone, ale jak można porównać a4 z silnikiem 2.0 do e90 2.0 w dieslu...

Audi było kiedyś, teraz to jest klamot...w ogóle koncern VW zszedł na psy generując katastroficzne silniki dieslowskie i tfsi, do którego mało kto chce się dotknąć...

Moja kobieta ma audi a5, w 3 litrowym dieslu i bez komentarza - auto z salonu, roczne...ale w sumie dobrze, bo wymienia na F10 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.