Skocz do zawartości

m47 najpierw panewki a teraz?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Jakis czas temu pojawiło się u mie dość mocne drganie na pedale sprzęgła. Kazde ruszanie samochodem z czasem było coraz gorsze, szarpalo jak cholera przy puszcaniu sprzęgła wieć pomyslalem ze to pewnie w nim tkwi problem. Kupilem i wymienilem caly komplecik : Dwumas, tarcza , docisk i lozysko.

 

Po poskladaniu wszystkiego ruszać da się juz bezproblemow natomiast drganie na sprzęgle pozostało nadal. Pytam się wiec Was szanowne grono czy ktos jzu z was mial podobny problem. Słychac metaliczne stuki podczas ruszania i pracy silnika. Moja wiedza pozwala mi podejrzewac padnieta panewke na wale ale chcialbym sie mylic. Moze ktos mial juz podobny problem ? Z gory dzieki za pomoc

Edytowane przez endru
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz drgania na pedale sprzęgła i metaliczne stuki zobacz czy ten nowy dwumas jest na 100% ok bo objawy wskazywałyby właśnie na padniete koło dwumasowe.
Krzysztof
Opublikowano
moze poduszki pod silnikiem i tak telepie

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano

Założyłem nowy komplet LUKa sprzegło samo w sobie chodzi jak malina. Po naciśnieciu na maxa sprzęgło kopie jednak duzo mocniej niz przed wymianą (prawdopodobnie dlatego ze nowe sprzęgło nie ma takich luzów jak poprzednie) Dzisiaj podjade pod znajomy warszat co sie ima takimi naprawami od wielu lat to mam nadzieje dowiem sie czegos wiecej :/

 

Podejzenie na panewki padło po tym co przytrafilo się poltora roku temu. Padło i turbo na autobanie przy dosc wysokiej predkosci. Ojej z silnika wyssalo momentalnie no i lekko sie silnik przytarl. Udalo sie go jednak po naprawie odpalic i przez ponad rok bylo extra.

podejzenie :arrow: podejrzenie

Opublikowano

:) tez tak pomyslalem. Zdazylo sie komuś na forum kupić nowa dwumase, ktoraby okazala się byc wadliwa ?

 

Wiec po dzisiejszej diagnozie stawiam nato z ektorys zwtryskiwaczy juz niedomaga :)

 

Zazegnalismy groze uszkodzonych panewek. Silnik chodzi jakby na 3 cylindrach wiec podejzenie oada na wtryski. Jutro zawitam w serwisie to mam nadzieje bede wiedzial szczegoly.

zdazylo :arrow: zdarzylo

Opublikowano

Wiec auto stoi właśnie w serwisie, z pierwszych informacji wynika ze silnik jest OK.

 

Prawdopodobnie cos ze sprzęgłem bądź skrzynią. Bede wiedział dokładnie to zrelacjonuje. :)

Opublikowano
Radosc byla jednak przedwczesna. Spece z serwisu przy sprzegle nie znalezli nic za to podejzewaja pekniety wal korbowy badz panewke :/ Koszta rosna :( Jutro bede wiedzial wiecej :/
Opublikowano

Coz cisnienie oleju bylo OK

Nie wiem dokladnie jak wyglada to pękniecie dzisiaj pojade do serwisu to dowiem sie czegos wiecej. Tymczasem szukam wału korbowego wraz z panewkami do M47 136KM Moze ktoś ma na stanie ?

Opublikowano

Silnik rozebrany, diagnoza:

Pekniety wał na wykorbieniu 4 cylindra.

 

Rozwiazań generalnie było kilka:

1 pozukać uzywanego wału wraz z panewkami - wbrew pozorom dość trudne do znalezienia wiec po tygodniu poszukiwan pomysł porzucono

2. poszukać silnika - srednia cena silnika w "ponoc" dobrym stanie to ok 4000

3. zamowic nowy wal wraz z panewkami i wymienic - koszt nowego walu 2800

 

Stanelo na tym ze:

Bedzie nowy wal wraz z panewkami, przy okazji sprawdzi sie i ewentualnie wymieni pierscienie na cylindrach, czyli krotko mowiac remont silnika. w sumie powinno sie wszystk ozamknac w kwocie 7000 zł :/ (uszczelki, plyny, filtry, poduchy pod silnikiem w cenie)

 

Przestroga dla posiadaczy M47 z pierwszych lat produkcji, drganie pedału sprzegla nie koniecznie oznacza padniete sprzeglo !! W serwisie mowili ze wały w tych silnikach pekaja na potege :/

Opublikowano

oj powoli ju zmam dosyc e46. bez kitu :(

juz wiem na 100 % ze po tym bmw wracam do japonczykow bo z nimi nigdy niemaielm problemow NIGDY

Szkoda bo ladne sa te beemki :((

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano

Dobrze mowisz. :/E46 to cos pechowa seria :/

 

Ojciec w swojej E36 ma TDSa i nic przy nim nie robi. Leje rope wymienia olej i filtry i nic poza tym :/ Zadneczo czyszczenia zaworkow przy turbo doslownie nic :/

 

 

Mam jeszcze pytanie do znawcow, ktorzy mieli podobny problem. Na ile serwis powinien udzielic mi gwarancji na te robote ????

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

2 tygodnie temu odebrałem autko po wymianie wału. Koszt 8200 w sumie.

 

Działało bez zarzutu przez 1 wszy tydzien. Postawiłem po robotą auto na górce i po 8 godzinach ni umialem go odpalic. Zacholowalem auto do garazu rozebralem oslony i sprawdzielm czy paliwo dociera do wtryskiwaczy. Układ był zapowietrzony :/ .Odpowietrzanie zajęło jakies 2 godzinki i tu oczom moim pokazalo sie pewne niedociagniecie. Na 2 wtryskiwaczach były przedmuchy z cylindrów. Uszczelki pod wtryskami albo były że założone albo wcale nie wymienione (glowica ponoc byla planowana wiec wtryski musialy byc zdjete).

 

Na drugi dzien podjechalem pod serwis z golym silnikiem, zobaczyli i wymienili uszczelki na miejscu. Potem bylo ok.

 

Od 2 dni natomiast zmagam sie z zapowietrzającym się układem paliwowym. przed wyjmowaniem silnika z nadwozia w warsztacie wszystko bylo ok. Wiec podejżewam ze problem tkwi gdzies w komorze silnika.

 

Pytanko mam takie . Ile i gdzie są jakieś zaworki zwrotne. Oraz jakie są dokłądne wejscia i wyjścia z filtra paliwa ? (gdzie) :)

 

Z góry dzieki za info

zacholowalem :arrow: zaholowalem

Opublikowano
i pomyśleć że auto było w serwisie... eh. brak uszczelki, teraz coś z zasilaniem paliwa nie halo... masakra. mozesz zdradzic sekret w którym serwisie tak "naprawiają" auta?
Opublikowano
Przestroga dla posiadaczy M47 z pierwszych lat produkcji, drganie pedału sprzegla nie koniecznie oznacza padniete sprzeglo !! W serwisie mowili ze wały w tych silnikach pekaja na potege :/

 

Mogłbyś blizej opisac drganie sprzegla jesli paiętasz? ja bardzo było to odczuwalne? czy tak ze nie dało się jezdzic? czy na wcisniętym czy na puszczonym czy na troche wcisnietym, czy podczas jazdy czy na postoju? U mnie tez własnie troche drga i martwie sie czy aby nie to samo mam

jeszcze mi drga buda podczas ruszania i telepie,a jak przypale sprzęgoo to sie rusza gładziutko wiec przymierzam sie do wymiany własnie kompletu sprzęgła . o dwumasie nie mysle bo strasznie drogie. W jakim stanie było u Ciebie uszkodzone koło dwumasowe? czy były inne objawy uszkodzenia czy tylko to drganie? myslisz ze mozna by je zostawic i wymienic tylko sprzegło?

Opublikowano
jak rozbierzesz wszystko do sprzegła i wyjmiesz je to i obejrzysz dwumase i wszystko bedzie widac, czy jest ok, czy nie... nie zapomnij wymienic tez łozyska pilotującego.
Opublikowano

Mogłbyś blizej opisac drganie sprzegla jesli paiętasz? ja bardzo było to odczuwalne? czy tak ze nie dało się jezdzic? czy na wcisniętym czy na puszczonym czy na troche wcisnietym, czy podczas jazdy czy na postoju? U mnie tez własnie troche drga i martwie sie czy aby nie to samo mam

 

Pedał dgrał cały czas, natomiast podczas postoju odczuwalne było to duzo mocnej(ze względu na mniejsze obroty silnika). Odczuwalne było dosc znacznie. Jak naciskałem sprzęgło do oporu to cała noga drgała. Generalnie takie zachowanie sprzęgła jest jednym z objawów problemow z wałem i panewkami. Moje sprzęgło finalnie było ok. Przed wymianą kompletu sprzęgła i po efekt był taki sam.

 

jeszcze mi drga buda podczas ruszania i telepie,a jak przypale sprzęgoo to sie rusza gładziutko wiec przymierzam sie do wymiany własnie kompletu sprzęgła . o dwumasie nie mysle bo strasznie drogie.

 

I myśle ze to jest dobry pomysł, zająbym się samą tarczą z dociskiem.

 

W jakim stanie było u Ciebie uszkodzone koło dwumasowe? czy były inne objawy uszkodzenia czy tylko to drganie? myslisz ze mozna by je zostawic i wymienic tylko sprzegło?

 

Generalnie nie znalazlem zadnej roznicy miedzy nowa dwumasa a ta wyjeta z auta. Moj przypadek z analizy tego forum wyglada na wyjątkowy co troche przeczy "znawcom" z serwisu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
A w czasie jazy były jakieś objawy, np. jakiś hałas, drgania dziwne, czy coś?? Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano
Poza stukami w silniku oraz tego sprzegła to żadnych objawów nie było. Z czasem ruszamie z miejsca było trudne. Tak szarpało autem że lubialo gasnac.
Opublikowano

Witam!

 

Ja miałem identyczną sytuację jak endru tylko robiłem remont dwa razy. Opisałem ją w tym wątku.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=80259

 

Od remontu jest wszystko ok, zrobiłem 20 tys. km. Endru ile ty zrobiłeś ?

Czy ktoś wie czego te wały się ukręcają, są wadliwe czy połączenie silnika ze skrzynia poprzez koło dwumasowe to robi (jest źle rozwiązane) ??

Opublikowano

wg mnie wada konstrukcyjna, bo zawsze w podobnym miejscu pęknie. wysilony silnik, diesel (duże sprężanie), wał zbytnio odchudzony...

podobnie w peugeot boxer 2,2hdi 2008 rok (mam u siebie w firmie takiego). pękł tłok. wada konstrukcyjna. nowe tłoki przyszły zupełnie inne, bardziej solidne; w innych urywają się korby, w innych pękają włąśnie wały korbowe. te usterki występują poniżej 100tś km, niektóre nawet już po 10 tyś! masakra. w serwisie gdzie mi to robili to było ich już 30 któreś auto w roku! szok! :shock: :shock: :shock: dzisiejsze auta są z drewna i papieru, no i troche tam jeszcze plastiku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.