Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Wczoraj pisałem o problemach grzania się silnika w mojej E39 2.0i Do dziś nie rozwiązałem problemu i niewiem co dalej!

Poruszę go jeszcze raz.

Otóż Gdy jadę po mieście i świeci słońce to wskazówka wskakuje mi nawet a czerwone pole od temp silnika lecz gdy jeżdzę wieczorem lub pada deszcz wszystko jest ok!

Proszę mi wyjaśnić co się dzieje z moim układem chłodzenie miał ktoś coś podobnego? Wiem że to śmieszne ale tak mam!

Układ chłodzenia u mnie jest ok termostat wymieniłem visco nawet ale dalej to samo!??

Jakieś pomysły/?

Opublikowano
Wiem że to śmieszne ale tak mam!

nie wiem czy to takie smieszne..

 

jezeli czasem wskazowka wchodzi na czerwone pole i zdarzylo Ci sie to juz pare razy to ja bym sie zaczal martwic o silnik w tym aucie a nie o chlodzenie.. dlugo moze juz nie pociagnac :mad2:

Opublikowano
oczekuję pomocy z waszej strony silnik pracuje równo i dobrze skazówka 2 razy mi wskoczyła na czerwone pole po czym zaraz zeszla do połowy nie wiem co się dzieje i to mnie martwi!
Opublikowano

Jeśli nie gotuje Ci płynu, to stawiam na czujnik, kabelki lub problem z zegarami. Czujnik nie kosztuje majątku, więc sugeruję wymianę i obserwacje. Jeżeli problem, się powtórzy to poszukaj przetarć na izolacji przewodu czujnika. To że problem się zdarza w podwyższonej wilgotności powietrza, nasuwa mi też przyczynę powiązaną z możliwością wystąpienia zwarcia do masy. Musisz też sprawdzić czystość pinów we wtyce czujnika. Najlepiej wymyć je contact spray-em.

 

Powodzenia

Darek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak byś miał dostęp do jakiegoś kompa < nawet carsofta > to w funkcji "LIVE DATA" możesz odczytać wartość temperatury silnika.

Trzeba wiedzieć , że są dwa czujniki temperatury cieczy. Jeden podaje sygnał do sterownika silnika. Drugi podaje sygnał do wskaźnika na desce.

Są od siebie zupełnie niezależne.

Z kompa odczytasz wartość czujnika sterownika silnika.

Jeśli nie pokazuje jakichś dziwnych wartości to nic złego się nie dzieje.

 

 

Jeśli u ciebie wskazówka skokowo zmienia wskazania to jest prawdopodobne , że wina leży po stronie czujnika.

 

Ale jeśli falowo zmienia wskazania to może i ci się coś dzieje z silnikiem.

 

Do sprawdzenia :

-Czujnik i jego kabelki i styki.

-To nowe Visco < jeśli to jakiś zamiennik to może byc szmelc > Sprawdź czy ono wogóle się załącza?

-pompa wody < może już nie mieć wirnika lub wirnik się obraca na osi>. Sprawdź strumień płynu pod korkiem chłodnicy.

-termostat

-poziom płynu oczywiście

-czy nie jest zapowietrzony? < czasem są kłopoty z odpowietrzeniem>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witam.

Jeżeli wskazówka temperatury wskoczyła Tobie na czerwone a coś nie tak jest z układem chłodzenia...to powinny być wyraźne ślady płynu (bardzo wyraźne) przy rurce odprowadzającej w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli nie ma tych śladów (a płyn w zbiorniku jest) to coś nie tak jest z układem wskazującym. Życzę Tobie by to właśnie było.

U mnie niestety zawsze to była głowica :mad2: . Ale też i inne miałem wtedy auto....525tds.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano

koledzy pomocy:(((

mam problem. Pare dni temu zakładałem w garazu sekwencje do buni 528. wysztko przebiegło idealnie. Po podłaczeniu reduktora wiadomo zleciałeo troche płynu chłodzacego ale dolałem. Potem uruichomiłem silnik poczekałem az sie zagrzeje i odkreciłem srubke na zbiorniczku wyrównawczym oraz na przewodzie gumowym w celu odpowietrzenia układu. pojezdziłem kilka dni samochodem wszystko sie ładnie sprawowalo. Wczoraj musiałem wyminic uszczelke na parowniku i znowu zleciało troche płynu z tym ze zdiałem przewód i go tak zostawilem na pol dnia. Ubytek płynu uzupełnilem jednak układ zapowietezył sie tak bardzo ze para bucha cały czas ze srubek a silnik grzeje sie i wskazówka pokazuje czerwone pole:((((

czy jest jeszcze jakis sposob na odpowietrzenie układu ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba poprostu prawidłowo odpowietrzyć.

Opisy odpowietrzania są na forum.

Nie wystarczy tylko dolać i jeździć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kiedys mialem podobne problemy. Silnik lapal temperature nieregularnie. Tak jak napisales ze jak swieci slonce to sie grzeje a wieczorem kiedy jest chodniej jest ok. Po prostu nie wychladza silnika. Mialem cos takiego i pomoglo umycie chlodnic. Miedzy chodnicami klimy, od wspomagania, skrzyni i wody mialem tyle syfu ze nie bylo przeplywu powietrza i dlatego wskazowka temperatury przekraczala norme. Obejrzyj je pod tym kontem. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.