Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie mam probem z moim e34 520 91r.

od kiedy założyłem niższe sprężyny z przody(amortyzatory orginalne) przy prędkości 90-100 km/h trzesie mi autem.

myslałem że to zbierzność ale po ustawieniu jej dalej jest to samo. po dłyzszej jeździe z predkościa 90 troche ustaje telepanie. szczególnie wszystko drży gdy szybkoprzyspieszam powyżej 100 km/h.

koła już sprawdzałem i zakładałem inne i dalej jest to samo.

co to może być??

Opublikowano

Czy auto mogloby wpadac w drgania?? Cholera go wie ale przychodzi mi do glowy pytanie - po co poprawiac fabryke i zakladac krotkie sprezyny?? Bolidu F1 nie zrobisz, a przy normalnych i wyzszych predkosciach i tak dobrze trzyma (ja mam zalozone normalne utwardzane, autko stoi normalnie i pieknie smiga po winklach).

Moim zdaniem zmiana dlugosci sprazyny nie powinna miec wiekszego wplywu na trzepanie autem, no chyba ze jest na tyle krotka ze jak auto podniesiesz to lata na amorku...

Opublikowano
Poprostu zajedź do wulkanizacjii i wyważ koła. Problem powinien zniknąć. Sam mam sprężyny KONI i zwykłe amory i tego problemu nie mam na oponach 245/40/17 z przodu i 255/40/17 z tyłu
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
mam ten sam problem gdy zmienilem ostatnio kola na letnie i przy 90km/h trzesie mi autem ale samym przodem amorki mam nowe a co jeszcze za to moze odpowiadac wiem ze koncowki sie koncza ale czy to moze byc przez to?

 

Sam sobie odpowiedziałeś, jak zmieniłeś koła i zaczęło telepać to niewyważone są, mógł spaść obciążnik (u mnie tak raz było).

Opublikowano
Dużo rzeczy może być za to odpowiedzialnych-skocz gdzieś na szarpak, wejdź sam do kanału (mechanicy filozofują często :) )i oglądaj jak się elementy gumowo metalowe np sworznie, tuleje, jak są wysypane też może telepać.
Opublikowano
byłem na szarpakach i twierdza ze ok tylko koncowki sie koncza zastanawia mnie jedno kupilem opony uzywane i czy moze to byc przez nie tak niby nie widac zeby byly zorane czy cos

 

na wywazarce to powinno wykazac.

 

co do telepania - jesli nastapilo to po zmianie sprezyn, moze warto zalozyc normalne ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej juz to przechodziłem jak robimy tzw leżaka i felga jest duża w 5er zalecana jest wymiana poduszek górnych wachaczy na pełne(sztywne) i drgania znikną.... usztywniłes góre mac persona a dół masz miekki i dlatego koło chodzi przód tył bo sie buja na gumie z poduchy której kąt sie zmienił i pracuje bardziej niz zwykle z powodu krótszej sprężyny.. smieszne ze zawsze przy 90km/h to wychodzi i na felgach wiekszego kalibru... robiłem tak w e28 i e34 na poczatku tez myslałem że felga bo na 15cali była cisza a na 18e szarpało kierownica ...
  • 1 rok później...
Opublikowano

witam

Miałem podobny problem .wymieniłem poduszki belki tylnej i wszystko jest ok. A objaw był podobny, wibracje na przednich siedzeniach i cały tył drgał(takie mrowienie) w przedziale od 85 km/h do 120 km/h i pozniej około 140 km/h, a na kierownicy nic nie było czuć. Wymieniłem podporę wału oraz amortyzator drgan skrętnych wału(nie mylić z amortyzatorem łączącym wał ze skrzynią -one są razem zespolone u mnie ale można je rozłączyć -cena łacznika to 150zł i można go kupic w każdym sklepie moto ,natomiast amortyzator drgań skrętnych wału można kupić tylko w aso za 390 zł! :) kieszeń zabolała:) ) i sprawdziłem wał na kleszczowej z ryżową w Wawie(nie polecam gościu wali w ch... , powiedział że wyważył wał a ja dokładnie pamiętałem gdzie sa odważniki na wale i nic tam się nie zmieniło,ale wyszło na moje :) .powymieniałem różne rzeczy z przodu które były podejrzane a i tak dalej było tak samo .Dopiero jak rozmontowałem całe tylnie zawieszenie : najpierw cały wydech póniej półosie ,wał i mechanizm różnicowy i wyjałem belkę tylnią ,okazało się że poduszki tylnej belki są wyrobione i guma popękana w tych poduszkach na łączeniu gumy z metalową tulejką (bez zdejmowania poduszki wyglądały na sprawne (przebieg 165000km jesli wierzyć licznikowi:) ) .Na szczęscie mam prasę hydrauliczną samoróbke :) i wymieniłem poduszki na nowe lemfordera. Po zamontowaniu wszystkiego z powrotem autko jeździ jak nówka ,zero drgań i masażu na fotelach kierowcy i pasażera

Polecam to sprawdzic i wymienic . koszt poduszki to 68 zł lemforder w auto wróbel warszawa przy targowej. roboty dla jednej osoby od ch.... , i siła się przyda w pojedynkę :cool: bo ciężko.pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

wow no to niezle i gratuluje ze rozwiazales swoj problem. Ja mam to samo w swojej e36. Masaz tylka i plecow zalacza sie od 160km/h, cala buda mi drga. Tylko ze w moim przypadku to sa nasilajace sie drgania naplywajace falami przez podloge, fotele i deske w odstepach kilku sekund, czyli nie drga caly czas tylko falowo w tych samych odstepach. Kola i zbierznosc juz wykluczylem i wlasnie bede wymianial gume na wale bo jest lekko popekana. Jesli to nic nie da no to bede mial juz kolejny temat do sprawdzenia z tymi poduszkami.

 

Jeszcze nie jestem pewien co do zawieszenia bo nie jest ori tylko jakies gwintowane po bylym wlascicielu no i sa zalozone dystansy z przodu. Ale nie wiem czy od tego mial bym tego typu wibracje i dopiero od 160km/h? Ponizej 160 auto jedzie jak po stole nic nie czuc. W dwoch warsztatach twierdza ze to wal wiec od tego zaczynam.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.