Skocz do zawartości

debu85

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O debu85

  • Urodziny 03.05.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 540i
    E34 M54b30
  • Lokalizacja
    Nowe Miasto n/Pilicą

Osiągnięcia debu85

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. szkoda, że zrobiłeś foty nie umytego spodu, co nie zmienia faktu, że jest tak jak powinno być w każdej E34 czyli bez rdzy i wycieków :cool2:
  2. ładna ,ale więcej zdjęć dorzuć
  3. nie sprzedawaj takiego rarytasa BBS, bo jego cena spokojnie może sięgnąć 5 tyś. zł .To jest unikat i to jeszcze w takim stanie :wink:
  4. kapitalne auto, pozazdrościć :cool2: załóż galerię na bmw5er.pl :wink:
  5. pokaż środek i zrób zdjęcia od spodu, przy takim przebiegu to wszystko powinno być jak nowe :) tak czy siak ładna lalka :cool2:
  6. zdejmij pokrywkę piasty koła i dokręć nakrętkę od piasty dużym momentem 280 Nm, bo to wina luzu na łożysku piasty koła.
  7. Witam Krótki manual z wymiany sprężyn tył ;) Zaczynamy od podniesienia auta na podnośniku i zdjęciu tylnych kół . W środku demontujemy tylną kanapę z oparciem . Siedzisko kanapy wyciągamy energicznym szarpnięciem do góry i odkładamy gdzieś na bok :) , następnie wyciągamy do góry osłony plastikowe pasów bezpieczeństwa w górnej części oparcia ,a później odkręcamy 4 nakrętki mocujące oparcie do karoserii : 2 tutaj: http://images10.fotosik.pl/1201/d82d55b3b4d0ac3a.jpg 2 nakrętki (jedna z lewej strony i druga po przeciwnej stronie) http://images10.fotosik.pl/1201/b7841624b2dd78b6.jpg Odciągamy oparcie w kierunku przednich foteli i opieramy je o przednie foteli .oparcie będzie podtrzymywane przez naciągnięte pasy bezpieczeństwa . Następnie odsuwamy matę wygłuszająca która jest na mocowaniach amortyzatora i odkręcamy 3 nakrętki na klucz 13 trzymające mocowanie amortyzatora (lub jak kto woli poduszki amora) . tu zdjęcie pustego otworu po wyjeciu mocowania górnego http://images10.fotosik.pl/1201/b1ae26b5f63f21e0.jpg od spodu odkręcamy śrubę na klucz 22 i gumowym młotkiem wybijamy amortyzator z uchwytu http://images10.fotosik.pl/1201/09bbb99c595dccfe.jpg i wyjmujemy całą kolumnę http://images10.fotosik.pl/1201/34ab968f84e5a8a1.jpg Następnie zakładamy na sprężyny ściskacze sprężyn i ściskamy http://images10.fotosik.pl/1201/b055169265c803ad.jpg po ściśnięciu sprężyn do momentu kiedy sprężyna będzie w kolumnie luzno się przesuwać góra/dół ,ścigamy gumową osłonę nakrętki i zabieramy się za odkręcenie górnej nakrętki na klucz 17 amortyzatora ,ale najpierw musimy zablokować sam amortyzator najlepiej kluczem żabą ,żeby nam sie amor dookoła włąsnej osi nie obracał razem z odkręcaniem nakrętki http://images10.fotosik.pl/1201/51cecbe60544bfa0.jpg Po odkręceniu nakrętki wyciągamy mocowanie do góry i zdejmujemy sprężynę http://images10.fotosik.pl/1201/8d16819be6c5baba.jpg Przy zakładaniu sprężyny zwrócić należy uwagę na to aby weszła dobrze w gumowe podkładki pod sprężyny , no i przy zakładaniu sprężyny lub nawet zdejmowaniu jej z amortyzatora należy najpierw zdjąć ściagacze ze sprężyny bo moze być problem ze zdjęciem sprężyny z amora bo robi się ciasno na amorku ;) Ja wymieniałem sprężyny na krótsze o -30mm więc już później przy zakładaniu ich na amortyzator nie musiałem używać ściągaczy i bez problemów mogłem nakładać górne mocowanie . tutaj zdjęcie gotowej juz kolumny do założenia do auta http://images10.fotosik.pl/1201/b81b6463c5041251.jpg No i później zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu ,przy czym należy dokręcać odpowiednim momentem 3 nakrętki górne i 1 dolną śrubę mocującą amortyzatora dopiero po opuszczeniu samochodu na koła ,żeby kolumna się dobrze ułożyła w uchwycie dolnym i górnym . Przy zakładaniu oparcia trzeba zwrócić uwage na wystające metalowe zaczepy w oparciu(w górnej części ) które muszą wejśc na zakladkę w oparcie w karoserii ,żeby później oparcie dobrze przylegało do tylnej półki i żeby nic nie odstawało ;)
  8. poduszki tylnej belki do wymiany bo pewnie są pozrywane i dlatego przy skręcie i ruszaniu może pukać a tym bardziej przenoszą wibrację, przechodziłem to u siebie i sam je wymieniałem. koszt jednej to ok.60zł
  9. Witam Ostatnio kupiłem tutaj : http://www.bmwads.ugu.pl/index.html ten interfejs ADS pod RS232 (mój komp IBM T43 z rs232) za 150 zł i jestem mega zadowolony :bmw: . Inpa 5.0 hula aż miło, wszystkie dane czyta , i w końcu znalazłem interfejs który połączył się z moim silnikiem (2 L vanos sterownik Dme siemens Ms 40.1 5wk9002 ) Interfejs współpracuję również z disem v44 . Ja jestem bardzo zadowolony i polecam tego kolegę . Pomoc techniczna i dobry kontakt w zestawie :)
  10. sprawdź sobie po vinie nr przepływki ,a mój nr. przepływki to musiałbym sprawdzić
  11. Witam Panowie mam małe drgania silnika w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze , oraz kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km i jest z 94r. Wymieniałem już ,świece ,fajki ,wszystkie poduszki silnika i skrzyni i nie dało to żadnej poprawy . U mnie jest koło zamachowe jednomasowe i ono nie wykazywało ,żadnych luzów ani nie było widać żadnych uszkodzeń . Obsłuchiwałem auto również stetoskopem i tych drgań nie mogłem zlokalizować. Napinacz paska klinowego(sprężynowy) ma luz ,ale w normie (pasek klinowy pod naciskiem palca ugina sie o ok.10mm) ,no i pasek ani żadna rolka nie piszczy i nie wyję. Alternator również wymieniony został na nowy . Sprawdzałem ciśnienie sprężania na ZIMNYM silniku i na wszystkich sześciu cylindrach jest mniej więcej równo ok 15 Bar ( tylko na 5 cylindrze jest 15,6 Bara ) . Kiedyś w komputerze od auta podmieniałem pamięć która niby podnosiła moc i dzieki temu auto nie miało odcinki przy 6,2k ,tylko kręciło się do max obrotów= 7k/min ,ale wtedy drgań jeszcze nie było i po przejechaniu ok 10 tys km drgania zaczęły się pojawiać . Oczywiście auto nigdy nie było katowane itp. Po przejechaniu tych 10tys km . podmieniłem pamięć na starą i zresetowałem komputer wg. zalecanej procedury ,ale i to nic nie pomogło . Teraz sie zastanawiam czy podmiana tej pamięci mogła spowodować te objawy ,czy to zupełnie inna przyczyna to powoduję ? Mimo wszystko podmieniłem komputer na inny od tego samego modelu silnika i ze zgadzającym się nr. komputera i nadal to samo ,ale co dziwne auto nawet na innym komputerze dalej kręci się do 7tys obr/min ,a wcześniej przed modyfikacjami auto zawsze odcinało zapłon przy 6,2 tys obr/min. Zmieniałem jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów i oglądałem napinacze łańcucha oraz walki itp. i wszystko wygląda w porządku .Wałki ustawione są fabrycznie równo i wg. znaczników także przeskoczenia rozrządu nie biorę pod uwagę ,ale oczywiścię mogę się mylić . Vanosa nie słychać podczas pracy silnika . Silnik wkręca się równo na obroty na postoju i w czasie jazdy . Na biegu jałowym nie ma żadnych falowań obrotów . Podczas pracy silnika wypinałem również wtyczki cewek w celu sprawdzenia równej pracy silnika na biegu jałowym i zawsze po odpięciu którejś ze wtyczek była zauważalna gorsza i nierówna praca silnika i zaraz po jej ponownym podpięciu silnik wracał do normalnej pracy . Olej i filtry zawsze wymieniane co rok i auto jeżdżone na Pb98 . Auto nie szarpie podczas przyśpieszania .Na kompie nic nie wykazuję . Zastanawiam się jeszcze nad kołem pasowym tym z przodu ,ale po wstępnej obserwacji namacalnej nie zauważyłem nic niepokojącego .Autem można jeździć bo w czasie jazdy to nie jest odczuwalne wg.relacji świadków :D ,ale drażniące są te mini wibracje na fotelach i chciałbym aby to ustąpiło w końcu. Mam jeszcze pytanie odnośnie vanosa ,czy sam vanos może wywoływać takie wibracje w tym przedziale obrotów(2,5k-3,2k obr/min) Nie chcę się ładować w koszta bo planuję swap ,ale może jest to jakaś pierdoła i korzystając z waszych doświadczeń coś tam uda się naprawić tanim kosztem ;) Pozdrawiam
  12. Ja mam jamexy -40 na sprzedaż na przód . przebieg 7 tys. km ,teraz jeżdże na gwincie (B8 + HR ) na przodzie i springi są mi zbędne :wink:
  13. debu85

    E34 520 Całe auto drży

    To jak ostatnio ktoś ci robił przekładnie to tym bardziej bym ja sprawdził :) .jak podjedziesz na stację diagnostyczną to zejdz do kanału i poruszaj dźwignią przy przekładni ,ona łączy drązki kierownicze z przekładnią .Trzeba ją poszarpać góra/dół i nie może byc przy szarpaniu żadnych luzów ani stuków ,a jeśli luzy występuja to masz przyczynę drgań :) Ja walczyłem z tym u siebie i wystarczyło u mnie na przekładni śrubę regulacyjną dokręcić i jest OK :cool2: . Co do śruby to ona jest od góry przekładni na klucz imbusowy ,a na śrubie masz nakretkę do kontrowania .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.