Skocz do zawartości

Przerywana praca silnika na benzynie


Radek29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc.

Jeżdżę E34 2.0 12V M20. Od niedawna jak odpalam rano autko silnikiem strasznie rzuca, jest to nieprzyjemna nierówna praca...po rozgrzaniu było lepiej ale z czasem ta praca jest coraz gorsza od rana nawet przerywa przy przyspieszaniu. Przy czym na gazie jest super !

Czy ktos wie o co moze chodzic? Czyzby wtryski? Próbowałem przejechać pół baku (jak wiecie nie za wiele to kilometrów :D ) z dolanym szwaksem do czyszczenia wtrysków firmy STP.

 

Sprawdzałem lewe powietrze, wszystkie wtyczki od elektryki , silniczek krokowy, sona niby daje jakies napiecie....

 

Please help ....!

 

Pozdro

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa lub wtryski zapieczone ewentualnie wszystko naraz.

 

Niedawno wymieniałem pompkę a mimo to jak jadę rano to potrafi się zachowywać jakby niedostawał paliwa, jeśli pojedżę trochę na benzynie to sytuacja wraca do normy także chyba wtryski.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to że po rozgrzaniu pracuje lepiej - może nie równo ale chociaż nie szarpie dlatego mam wątpliwości czy to wtryski. Mówiąc nierówna praca - mam na myśli wręcz rzucanie silnikiem. Przy czym obroty na obrotomierzu zzostają równe .. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to że po rozgrzaniu pracuje lepiej - może nie równo ale chociaż nie szarpie dlatego mam wątpliwości czy to wtryski. Mówiąc nierówna praca - mam na myśli wręcz rzucanie silnikiem. Przy czym obroty na obrotomierzu zzostają równe .. :(

 

Lewe powietrze jak rzuca silnikiem na wolnych obrotach a ich poziom jest stabilny. Jeśli przerywa podczas jazdy to wtryski. Oba przypadki z autopsji

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak zacząć od prozaicznej sprawy jak wymiana filtra paliwa. Miałem bardzo podobnie, tzn. zawsze na zimnym silniku po odpaleniu silnik mi mało nie wyskoczył z samochodu, prychał, przerywał, kaszłał, itp.

Autko ma przejechane 200 tys. km, ja nim zrobiłem 80 tys. i filtra nie wymieniałem. Podczas wymiany okazało się, że jeździłem cały czas na oryginalnym filtrze, z którego zamiast benzyny wyciekał gęsty, brązowy szlam.

Po wymianie, jak ręką odjął. No i fura jakaś taka żywsza teraz jest.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak zacząć od prozaicznej sprawy jak wymiana filtra paliwa. Miałem bardzo podobnie, tzn. zawsze na zimnym silniku po odpaleniu silnik mi mało nie wyskoczył z samochodu, prychał, przerywał, kaszłał, itp.

Autko ma przejechane 200 tys. km, ja nim zrobiłem 80 tys. i filtra nie wymieniałem. Podczas wymiany okazało się, że jeździłem cały czas na oryginalnym filtrze, z którego zamiast benzyny wyciekał gęsty, brązowy szlam.

Po wymianie, jak ręką odjął. No i fura jakaś taka żywsza teraz jest.....

 

Tak i wystarczy że zobaczysz jak wyglądają świece by wiedzieć że coś nie tak z mieszanką, a nie problem sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

 

Byłem u mechaniora w Łodzi jest taki zakład na św Teresy. Całkiem kumate chłopaki.

PO regulacji zaworów (ponoć przez poprzedniego były regulowane - z tego wynika że to nie zabawa dla początkującego mechanika) i zrobieniu coś tam przy przepływomierzu - może nie ręką odjął ale jest o wiele lepiej. Rano nie szarpie a i praca jakaś równiejsza! U mnie też wymieniane była uszczelka pod głowicą tak jak u jednego z was i może rzeczywiście to się zbiegło w czasie...Ale jak to kurde sprawdzić - lubie doprowadzać takie sprawy do ideału :)

Dzieki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić zawór powietrza dodatkowego, to on jest odpowiedzialny za rozruch i pracę motoru podczas nagrzewania(jeżeli chodzi o powietrze), natomiast świece o których była mowa prawdopodobnie najperw dały by znać o sobie na gazie, a ... długo potem na benzynie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
ktory to ten zawor powietrza dodatkowego ?ja bylem u mechanika,zwiekszyl mi obroty ruszajac cos w przeplywomierzu,lepiej zapala,praca jest stabilniejsza,zuzycie paliwa nie wzroslo-ale wydaje mi sie ze nie tedy droga...

 

 

 

Witam. Pytanie jaki masz dokładnie silnik, zawór powietrza dodatkowego występował w M20 2.0 l 12v niestety jeśli chodzi o rocznik to nie odpowiem.

Znajduje się w okolicy kolektora ssącego, a właściwie pod nim, dochodzą do niego dwa przewody powietrzne( wejście i wyjście) oraz przewody z cieczą chłodzącą, albo zamiast cieczy chłodzącej jest zainstalowany elektryczny element grzejny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.