Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i proszę o pomoc.

Jeżdżę E34 2.0 12V M20. Od niedawna jak odpalam rano autko silnikiem strasznie rzuca, jest to nieprzyjemna nierówna praca...po rozgrzaniu było lepiej ale z czasem ta praca jest coraz gorsza od rana nawet przerywa przy przyspieszaniu. Przy czym na gazie jest super !

Czy ktos wie o co moze chodzic? Czyzby wtryski? Próbowałem przejechać pół baku (jak wiecie nie za wiele to kilometrów :D ) z dolanym szwaksem do czyszczenia wtrysków firmy STP.

 

Sprawdzałem lewe powietrze, wszystkie wtyczki od elektryki , silniczek krokowy, sona niby daje jakies napiecie....

 

Please help ....!

 

Pozdro

Radek

Opublikowano

Pompa paliwa lub wtryski zapieczone ewentualnie wszystko naraz.

 

Niedawno wymieniałem pompkę a mimo to jak jadę rano to potrafi się zachowywać jakby niedostawał paliwa, jeśli pojedżę trochę na benzynie to sytuacja wraca do normy także chyba wtryski.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Najdziwniejsze jest to że po rozgrzaniu pracuje lepiej - może nie równo ale chociaż nie szarpie dlatego mam wątpliwości czy to wtryski. Mówiąc nierówna praca - mam na myśli wręcz rzucanie silnikiem. Przy czym obroty na obrotomierzu zzostają równe .. :(
Opublikowano

Witam

Przychodzi mi na mysl lewe powietrze a konkretnia kolektor ssacy /uszczelka/Ja mialem podobnie i jak zdjalem kolektor to uszczelka byla popekana a u Ciebie moze byc niedokrecony.Ale generalnie to cos z lewym powietrzem.

pozdrawiam

Opublikowano
Najdziwniejsze jest to że po rozgrzaniu pracuje lepiej - może nie równo ale chociaż nie szarpie dlatego mam wątpliwości czy to wtryski. Mówiąc nierówna praca - mam na myśli wręcz rzucanie silnikiem. Przy czym obroty na obrotomierzu zzostają równe .. :(

 

Lewe powietrze jak rzuca silnikiem na wolnych obrotach a ich poziom jest stabilny. Jeśli przerywa podczas jazdy to wtryski. Oba przypadki z autopsji

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
U mnie pomogła wymiana czujnika temperatury silnika. Wymieniałem go ponieważ w zimie był problem z odpaleniem, po odpaleniu też przez pare minut szarpał.
Opublikowano
mam ten sam problem w takim silniku,doradzili wyminic swiece,silnik krokowy potem przeplywomierz-jednak porblem nie zniknął.Dodam ze u mnie problem wystapil po wyminaie uszczelki pod glowica,moze to rzeczywiscie ma zwiazek z lewym powietrzem?
Opublikowano

A może by tak sprawdzić czy Sonda Lambda działa?

W tej sytuacji polecam udanie się na diagnostykę komputerową.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Zacznij od świec, wykręć i obejrzyj, ich stan może dużo powiedzieć o silniku. Były wymieniane? Czy mają dobrą wartość cieplną?
Opublikowano

A może by tak zacząć od prozaicznej sprawy jak wymiana filtra paliwa. Miałem bardzo podobnie, tzn. zawsze na zimnym silniku po odpaleniu silnik mi mało nie wyskoczył z samochodu, prychał, przerywał, kaszłał, itp.

Autko ma przejechane 200 tys. km, ja nim zrobiłem 80 tys. i filtra nie wymieniałem. Podczas wymiany okazało się, że jeździłem cały czas na oryginalnym filtrze, z którego zamiast benzyny wyciekał gęsty, brązowy szlam.

Po wymianie, jak ręką odjął. No i fura jakaś taka żywsza teraz jest.....

Opublikowano
A może by tak zacząć od prozaicznej sprawy jak wymiana filtra paliwa. Miałem bardzo podobnie, tzn. zawsze na zimnym silniku po odpaleniu silnik mi mało nie wyskoczył z samochodu, prychał, przerywał, kaszłał, itp.

Autko ma przejechane 200 tys. km, ja nim zrobiłem 80 tys. i filtra nie wymieniałem. Podczas wymiany okazało się, że jeździłem cały czas na oryginalnym filtrze, z którego zamiast benzyny wyciekał gęsty, brązowy szlam.

Po wymianie, jak ręką odjął. No i fura jakaś taka żywsza teraz jest.....

 

Tak i wystarczy że zobaczysz jak wyglądają świece by wiedzieć że coś nie tak z mieszanką, a nie problem sterowania.

Opublikowano

WItam

 

Byłem u mechaniora w Łodzi jest taki zakład na św Teresy. Całkiem kumate chłopaki.

PO regulacji zaworów (ponoć przez poprzedniego były regulowane - z tego wynika że to nie zabawa dla początkującego mechanika) i zrobieniu coś tam przy przepływomierzu - może nie ręką odjął ale jest o wiele lepiej. Rano nie szarpie a i praca jakaś równiejsza! U mnie też wymieniane była uszczelka pod głowicą tak jak u jednego z was i może rzeczywiście to się zbiegło w czasie...Ale jak to kurde sprawdzić - lubie doprowadzać takie sprawy do ideału :)

Dzieki i pozdro

Opublikowano
A może by tak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa, jak już wszystko posprawdzasz ?

 

Rozumiem że mówisz o zaworze zwrotnym paliwa?

Tylko co on ma wspólnego z temperaturą silnika?

Opublikowano

Możesz sprawdzić zawór powietrza dodatkowego, to on jest odpowiedzialny za rozruch i pracę motoru podczas nagrzewania(jeżeli chodzi o powietrze), natomiast świece o których była mowa prawdopodobnie najperw dały by znać o sobie na gazie, a ... długo potem na benzynie.

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ktory to ten zawor powietrza dodatkowego ?ja bylem u mechanika,zwiekszyl mi obroty ruszajac cos w przeplywomierzu,lepiej zapala,praca jest stabilniejsza,zuzycie paliwa nie wzroslo-ale wydaje mi sie ze nie tedy droga...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ktory to ten zawor powietrza dodatkowego ?ja bylem u mechanika,zwiekszyl mi obroty ruszajac cos w przeplywomierzu,lepiej zapala,praca jest stabilniejsza,zuzycie paliwa nie wzroslo-ale wydaje mi sie ze nie tedy droga...

 

 

 

Witam. Pytanie jaki masz dokładnie silnik, zawór powietrza dodatkowego występował w M20 2.0 l 12v niestety jeśli chodzi o rocznik to nie odpowiem.

Znajduje się w okolicy kolektora ssącego, a właściwie pod nim, dochodzą do niego dwa przewody powietrzne( wejście i wyjście) oraz przewody z cieczą chłodzącą, albo zamiast cieczy chłodzącej jest zainstalowany elektryczny element grzejny.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.