Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
o i jeszcze jedno co masz na myśli pisząc o nie sprawnym PDF-fie kiedy zobaczę że coś jest nie tak ?

Dpf może być sprawny. Problemem jest eksploatacja i nieumozliwianie jego wypalenia. Albo niesprawny termostat i temperatura za niska do wypalenia dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Filtr oleju oczywiście z górnej półki.

Co masz na myśli czyli jaki może jakiś link?

 

oczywiście Mann

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano
A jak to sprawdzić domowym sposobem ?

 

Jest zupełnie odwrotnie, olej w dieslu wymienia się rzadziej niż w benzynie. W silniku benzynowym olej zużywa się szybciej. Kolor nie zawsze jest miernikiem zużycia.

Jeśli DPF jest niesprawny, to już zupełnie inna sprawa i taki olej nawet po 1 tyś km może być rozrzedzony przez ropę i nie trzymać minimalnych, wymaganych parametrów. Taki olej wymienia się od razu po zauważeniu jego zwiększonego poziomu w silniku.

 

Co sadzicie o płukankach przed wymiana oleju? (nigdy nie stosowałem).

Kolego jeśli ktoś nie jeździ wyłącznie w trasy to w zasadzie prawie nie ma opcji żeby co kilka tysięcy km nie mieć dolewki ON do oleju jeśli ma się dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje auto jeździ codziennie 2 x 20-25km (w tym 1/3 tego dystansu jest po mieście). Auto ma słabe warunki do wypalania, bo zanim się rozgrzeje do prawie normalnej temp, to jest już miasto...

Najczęściej 1 lub 2 razy w miesiącu jest robiona trasa 2 x 50-60 km.

Przybywania oleju przez okres 3,5 roku nigdy (odpukać) nie zauważyłem. Regularnie go dolewam, bo zużycie jakieś jest (ogólnie raczej niewielkie,normalne).

 

Dobry filtr to: oryginał z Bmw, Mann, Mehle, Knecht, Bosch, Purflux, Hengst...(ostatnio oglądałem filtr Meyle i choć był tani, to wyglądał solidnie).

 

Z wypalaniem tak łatwo ogólnie nie jest. Nawet czasami ciężko jest je nawet zauważyć. Na pocieszenie jest to, że system DPF ze wszystkich marek, w BMW jest najbardziej niezawodny.

Ja od siebie polecam cykliczne sprawdzanie temperatury w ukrytym menu, wymianę termostatów co kilka lat (nigdy nie spotkałem się ze sprawnym termostatem EGR w E9x w kilkuletnim aucie), tankowanie na sprawdzonych stacjach...

Jeśli ktoś chce trzymać się wymian oleju wg wskazań komputera, to proponuję zalewanie silnika PRAWDZIWYM SYNTETYKIEM (baza olejowa full syntetyk), a ten zaczyna się od około 200zł za bańkę w hurcie (Millers, Motul, Liqui Moly).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
A która to jest sekcja w ukrytum menu zeby zobaczyc temp? Bo rozumiem że jak osiagnie ponad 70 to jest ok bo mozna liczyć że się wypali ;-) jak sie jezdzi autostarami - jezeli te nasze drogi mozna tak nazwac
Opublikowano
Ja od siebie polecam cykliczne sprawdzanie temperatury w ukrytym menu, wymianę termostatów co kilka lat (nigdy nie spotkałem się ze sprawnym termostatem EGR w E9x w kilkuletnim aucie)

U mnie nie był wymieniany od nowości termostat i wciąż pracuje bez zarzutów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wymieniałem u siebie oba termostaty jakieś 3 lata temu. Ostatnio jeszcze działały ok, ale i tak niebawem sprawdzę dokładnie temperaturę przed zimą.

O ile termostat główny traci raczej stopniowo swoje właściwości, to Egr często przepuszcza całkowicie i praktycznie nie trzyma temperatury wcale.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja wymieniałem u siebie oba termostaty jakieś 3 lata temu. Ostatnio jeszcze działały ok, ale i tak niebawem sprawdzę dokładnie temperaturę przed zimą.

O ile termostat główny traci raczej stopniowo swoje właściwości, to Egr często przepuszcza całkowicie i praktycznie nie trzyma temperatury wcale.

O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

 

...ale w M57T2D30 są dwa termostaty. Nie pamiętam jak jest w N47 - możliwe że tylko jest główny.

Najczęściej uszkodzony termostat EGR widziałem w M47. U mnie w M57 termostat EGR też wcale nie trzymał, aż do wymiany na nowy oryginał.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Co sądzicie o tych specyfikach do plukanie silnika liqui moly? Stosował ktoś? D tej pory auto latalo na 5w30 Bmw ( castrol) teraz chyba zaleje Millersa albo motula i tak kombinuje czy nie zalać najpierw tego specyfiku. Przebieg auta 237 tys. Co sądzicie? Zaszkodzi czy pomoże?
Opublikowano
O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

 

...ale w M57T2D30 są dwa termostaty. Nie pamiętam jak jest w N47 - możliwe że tylko jest główny.

Najczęściej uszkodzony termostat EGR widziałem w M47. U mnie w M57 termostat EGR też wcale nie trzymał, aż do wymiany na nowy oryginał.

W N47 jest tylko główny i nie pada tak często jak w M47.

Opublikowano
O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

 

...ale w M57T2D30 są dwa termostaty. Nie pamiętam jak jest w N47 - możliwe że tylko jest główny.

Najczęściej uszkodzony termostat EGR widziałem w M47. U mnie w M57 termostat EGR też wcale nie trzymał, aż do wymiany na nowy oryginał.

W N47 jest tylko główny i nie pada tak często jak w M47.

A jak padnie, to jest bardzo tani. W ASO 140 zł

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Do auta z mojego roku są dwa rodzaje Filtrów, shit, który jest który, czy ktoś może podać mi pełen kod silnika? W szukajce jakoś tego nie ogarnąłem. E91, 2006 rok, 320D 163PS, czy po rozkodowaniu Vinu wyjdzie pełen kod silnika? A nie tylko M47t2?
Opublikowano
Do auta z mojego roku są dwa rodzaje Filtrów, shit, który jest który, czy ktoś może podać mi pełen kod silnika? W szukajce jakoś tego nie ogarnąłem. E91, 2006 rok, 320D 163PS, czy po rozkodowaniu Vinu wyjdzie pełen kod silnika? A nie tylko M47t2?

Do Twojego silnika są dwa termostaty, główny i egr. Tu masz większy wątek na ten temat viewtopic.php?f=70&t=157748

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Hej.


Ktoś mi jest w stanie powiedzieć jakie są klucze potrzebne do wymiany oleju i wszystkich filtrów. Najbardziej mnie interesuje filtr powietrza, bo wiem że jest do niego ciężko dostęp w 2.0 163hp.


Chciałbym zrobić to sam, ale wolę wcześnie się przygotować z kluczami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.