Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak znajdziesz warsztat który potrafi zdjąc ją z felgi bez uszkodzenia nie powinno byc problemu. Przed naprawą powiedz jaka to jest opona, bo nie wszyscy "fachowcy" wiedzą o co chodzi :roll: . Najlepiej przedtem sprawdź sam (np. wodą z dodatkiem płynu do naczyn) gdzie ucieka powietrze - dobrze jest przedtem napompować oponę do max wartości ciśnienia.
  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak znajdziesz warsztat który potrafi zdjąc ją z felgi bez uszkodzenia nie powinno byc problemu. Przed naprawą powiedz jaka to jest opona, bo nie wszyscy "fachowcy" wiedzą o co chodzi :roll: . Najlepiej przedtem sprawdź sam (np. wodą z dodatkiem płynu do naczyn) gdzie ucieka powietrze - dobrze jest przedtem napompować oponę do max wartości ciśnienia.

 

 

Dzięki, bo byłem w jednym serwisie to gość mi powiedział, że się nie naprawia.

 

Tak właśnie sprawdzę, będzie widać. Serwis taki, który ma pojęcie o zdemontowaniu ROF znalazłem, także spoko.

 

Pzdr.

Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.
Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.

 

 

Chodzi Ci o te gumowe kołki? Kiedyś miałem naprawianą zwykłą oponę w ten sposób, ale gość jeszcze od wewnątrz to zabezpieczył czymś w rodzaju łatki.

Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.

 

 

Chodzi Ci o te gumowe kołki? Kiedyś miałem naprawianą zwykłą oponę w ten sposób, ale gość jeszcze od wewnątrz to zabezpieczył czymś w rodzaju łatki.

 

Czesc opone ROF naprawiaja tak jak normalne nic sie nie zmienia sciaga, szlifuje, koleczek i od spodu cosik w rodzaju latki po sprawie robilem byl sobie wkret wiec go wydarlem i flaczek sie zrobil tyle ze sie dojechalo do wulkanizacji

Opublikowano
to nie kołek , tworzywo termoplastyczne które się rozszerza i stygnie. nie znam się na tym ale od dawna tak mam naprawiane koła. w zimowym ROF dziurę miałem po 3 miesiącach użytkowania ( w oponie mała srubka).
Opublikowano

I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

Opublikowano
ja letnie ROF continental zmieniłem po 3 miesiącach ( w nowym aucie ) na zwykłe pirelli. z kontrolką ciśnienia żadnego problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.

Wg fachowców wklejenie łaty od wewnątrz gwarantuje szczelność na 100%. Kołki sprawdzają się, ale tylko do małych i regularnych otworów np. po gwoździu. Kołek to mozna sobie samemu wkleić. po co do tego wulkanizator?

A co do opon bez ROF nie ma żadnych komunikatów. Opony zimowe mam bez ROF (miękkie Micheliny 205/55/16) i przez dwa sezony ani jednego komunikatu.

Opublikowano
I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

 

Bzdura :wink: Ja także zmieniłem z ROF na zwykle i jest pięknie . Polecam .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

 

Bzdura :wink: Ja także zmieniłem z ROF na zwykle i jest pięknie . Polecam .

 

Pozdrawiam

 

 

Oj Ci wulkanizatorzy to w ogóle.. szkoda gadać. Ten mówi, że się nie da, tamten, że cośtam... dramat :mad2: :mad2:

Ostatni sezon tych gum, także zobaczę czy ponownie założę ROF czy zwykłe.

 

Pzdr.

Opublikowano

eXiDe , jakbyś potrzebował to mam ContiSportContact 2 SSR 17" ( z tego roku ) po minimalnym przebiegu, leżą w garażu i się kurzą :wink:

 

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A ja chciałem zapytać co zrobić, gdy już nam się przebije opona (czy to run-flat czy zwykła) i nie mamy dojazdówki. Wzywamy assitance i co oni robią? Opcja wzięcia na lawetę nie jest dla mnie rozwiązaniem, szczególnie jak jadę na wakacje. Czy assiatance dodawany do ubezpieczenia lub dodatkowy (starter24.pl czyli ADAC) działa w tem sposób, że panowie przyjeżdzają ze swoją oponą i na miejscu ją zakładają? Jeżeli tak, to czy mają sprzęt żeby założyć na moją felgę (po zdjęciu uszkodzonej opony), czy może przyjeżdżają ze swoją felgą? No i ile dodatkowo to kosztuje, bo wiadomo że trzeba za taką oponę zapłacić?
Opublikowano
wątpie, zeby przejechali z oponą czy z całym kołem bo ile musieliby tego mieć. Najpewniej laweta albo zdejmą koło do swojego auta i skoczą do wulkanizacji

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

 

Bzdura :wink: Ja także zmieniłem z ROF na zwykle i jest pięknie . Polecam .

 

Pozdrawiam

 

Potwierdzam, nic nie wariuje. Wszystko jest OK.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Hej,

 

Skoro juz o Run Flatach to mam ciag dalszy zabawy z drzeniem kierownicy w zakresie 80-100km/h(opisywalem to w oddzielnym watki). Felgi wyprostowane - 17stki oryginalne BMW - opony Michelin Pilot Sport 3(zwykle) i Michelin Primacy HP(RF) - obydwa komplety nowe i nadal drzenie jest. 5 warsztatow wywazalo i nadal nic - aha dowazanie na pulawskiej rowniez nie pomaga.

Macie moze jakies inne pomysly?

 

BTW: jak wejde do iDrive do Opony -> Flat Monitor -> to mi pokazuje, ze mam zrobic jakas koretke - tak ma byc?

 

Pzdr,

Opublikowano
może chodzi o zresetowanie czujnika od opon

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
może chodzi o zresetowanie czujnika od opon

 

a jak sie robi taki reset? :)

I co z tymi kolami? dzisiaj obdzwonilem juz 3 dealerow bmw i kazdy mowi - zle wywazone kola... :/

 

pzdr,

Opublikowano

Na postoju, na pracującym silniku.

 

Jest instrukcja obsługi w pierwszym poście, a druga sprawa, że było już o tym.

 

To raczej nie ma wpływu na drżenie, tylko na sygnalizaowanie spadku ciśnienia w oponach.

 

Druga sprawa, może a raczej pewne, że nie jest to wina kół, jak sam napisałeś byłeś w kilku zakładach i wszystko ok.

 

Sprawdzał ktoś zawieszenie pojazdu, wał, inne elementy gumowe?

 

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Czytałem te wszystkie opinie i jak Wy wszyscy z jednymi się zgodzę a z innymi nie.

Jeśli chodzi o moje doświadczenie z oponami typu Run On Flat jest tak:

Autko kupiłem na 18' felgach - przód 225/40 tył 255/35 oczywiście Bridgestone Potenza RE050 A Run On Flat.

Zawieszenie jest "usportowione" więc samo w sobie jest twardsze.

Na zimę moją Bestię postanowiłem obuć w "zimowy" rozmiar 205/55/16.

Kupiłem aluski na których też były Bridgestone Blizaak także typu Run On Flat.

 

Co do wrażeń: Nie zauważyłem wielkiej różnicy w komforcie jazdy między 18' a 16'.

Trochę lżej wykonuje się skręty kierownicą ale to chyba normalne przy tak różnej szerokości opony.

W spalaniu nie zauważyłem zbytniej różnicy, może 0,5l/100km.

 

Są różne zdania o tych oponach, ale moim zdaniem nie jest na nich tragicznie. Co więcej - auto prowadzi się pewnie, na autostradach sunie jak po szynach, każdy najmniejszy ruch kierownicą przekazywany jest natychmiast na koła, dla mnie rewelacja. Czuć sportowego ducha siedzącego w BMW! Na oponach zrobiłem już ponad 50tkm i po ich stanie wnioskuję, że wytrzymają jeszcze spokojnie ok. 20tys.

Kiedy pytałem jednego fachowca o zmianę opon na zwykłe powiedział, że nie stanowi to problemu aczkolwiek sportowe zawieszenie przystosowane jest do właśnie tego typu opon i na autostradzie przy dużych prędkościach i przeciążeniach auto może myszkować, w najgorszym wypadku wypaść z toru jazdy.

To moje zdanie i osobiście nie narzekam - jak będę potrzebował większego komfortu kupię sobie serie X :norty:

 

Pozdrawiam Forumowiczów!

Opublikowano

Kiedy pytałem jednego fachowca o zmianę opon na zwykłe powiedział, że nie stanowi to problemu aczkolwiek sportowe zawieszenie przystosowane jest do właśnie tego typu opon i na autostradzie przy dużych prędkościach i przeciążeniach auto może myszkować, w najgorszym wypadku wypaść z toru jazdy.

zmien fachowca :lol:

Opublikowano
Kiedy pytałem jednego fachowca o zmianę opon na zwykłe powiedział, że nie stanowi to problemu aczkolwiek sportowe zawieszenie przystosowane jest do właśnie tego typu opon i na autostradzie przy dużych prędkościach i przeciążeniach auto może myszkować, w najgorszym wypadku wypaść z toru jazdy.

zmien fachowca :lol:

Lepiej będzie, jak Ty się dokształcisz, bo fachowiec miał rację. Z tym wypadaniem z toru jazdy może trochę przesadził, ale reszta to jak najbardziej prawda.

Opublikowano

sportowe zawieszenie nie ma nic wspolnego z oponami Run Flat-

a juz na pewno nie jest pod opony Run Flat jakos specjalnie przystosowane, pod nie zaprojektowane itd

opony Run Flat nie sa wymagane czy zalecane przy SPORTS SUSPENSION SETTINGS-

zreszta- to to tylko 2-3 cm nizej :lol:

Na Run Flatach jest inna, twardsza charakterystyka jazdy i pokusilbym sie nawet o stwierdzenie ze

na Polskich nierownych drogach to na Run Flatach jest niebezpieczniej- bo opona nic nie amortyzuje i auto "skacze"-

a jazda na normalnych oponach na pewno nie charakteryzuje sie tym ze jakies myszkowanie czy niebezpieczenstwo przy duzych predkosciach itd- bzdura,- rownie dobrze mozna by napisac zeby

kilka plyt chodnikowych wlozyc do bagaznika bo inaczej auto bedzie myszkowac :lol:

- sportowe auta na "18 czy "19 nie jezdza na Run Flatach- bo sa za ciezkie.

Jak myslisz- dlaczego M3 wychodzi na oponach "normalnych" ?

PS-

Chyba ze mowimy o "15- balonach- na takich kolach z oponami balonami faktycznie auto "plywa".

Ja jezdze na "19, mam profil opony 3,5 cm i przy predkosciach ‹200 km/h nic nie myszkuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.