Skocz do zawartości

E36, 1.6 M40 wibrująca kierownica przy hamowaniu


marcingt

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak w temacie, kiedy naciskam pedał hamulca przy prędkości do 100Km/h kierownicą lekko rzuca ale kiedy np. przydzie hamować z prędkości około 150 Km/h (na niemieckiej autostradzie oczywiście :D ) kierownicą rzuca już bardzo MOCNO;( zaznaczam ze na 100% nie jest to wina tarcz ani klocków gdyż niedawno je wymieniałem a przed wymiana tez sie to działo ale w mniejszym stopniu. Hamulce działaja normalnie. Co to może być?? z góry dziękuje za pomoc :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

sprawdz moze koncowki drazkow, u mnie dzieje sie podobnie,podejrzewam niezbyt dokladne zalozenie kola na piaste, przy hamowaniu kolo moze wpadac w wibracje,

mozesz sprawdzic tez czy "przypadkiem" nie odczepili ci jakiegos odwaznika przy zdejmowaniu/zakladaniu kol ale to mogloby byc odczuwalne nie tylko przy hamownaiu

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem wibrującej kierownicy przy hamowaniu są krzywe tarcze hamulcowe.

 

Tarcze nie są krzywe bo miesiąc temu założyłem nowe ,a na starych tez sie tak dzialo jak już napisałem odważniki na kołach też odpadaja bo na zimówkach działo sie to samo ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzić sworznie i tylną tuleje wahacza.

Na własnym doświadczeniu wiem że mają duży wpływ na bicie steru szczególnie tylna tuleja.

 

 

Zgadza się, u mnie jak auto kupiłem też telepała się kierownica przy hamowaniu, po wymianie czterech sworzni, dwóch tulei i dwóch łączników stabilizatora problem znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za podpowiedzi ale ogumienie raczej niema na to wpływu gdyz na zimówkach jest to samo. A mam jeszcze takie pytanie czy moze być przyczyna krzywa piasta koła?? albo jakies mocowanie zacisku??

 

Może ale pierwsze co to jedź na szarpak i będziesz widział które elementy do wymiany a jeśli to nie pomoże będziesz kombinował dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej bedzie to piasta,ja pozmieniałem u siebie wszystko dopiero jak zmieniłem, łozyska przednie(piasty) problem ustał całkowicie.wymiana swozni i tulei oraz tarcz spowodowało ze bicie było mniejsze ale nie znikneło całkowicie.

wymieniłem na sportowe łozyska firmy mastersport:

http://allegro.pl/item678423077_sportowa_piasta_kola_przod_bmw_e34_e36_e46_e32.html" target="_blank

 

moze jeszcze byc luz na maglownicy

///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed chwilą wyważyć kółeczka (poraz trzeci w ciągu pół roku) i cyk :shock: :shock: po tym wyważeniu telepanie jest ledwo co odczuwalne, czyli jak widać szpecę nawet tak prostą sztukę potrafią spaprać jak wyważanie kół...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam podobny problem. Przy ostrzejszym hamowaniu drży kierownica.

Działo się tak na starych tarczach , były już i tak cienkie więc wymieniłem na nowe (Brembo + klocki TRW). Z początku wydawało mi się ,że jest lepiej, ale to była chyba tylko autosugestia. Czy możliwe jest by nowe tarcze tak szybko się pokrzywiły ? Przejechałem na nich z 12 tyś km.

Co jeszcze może być przyczyną drgań przy hamowaniu? Coś z zawieszenia? Końcówki drążków? Jakieś tuleje?

 

Pojawił mi się jeszcze jeden problem. Mam lekko przekrzywioną kierownicę. Auto prowadzi się OK , ale kierownica nie stoi prosto. Zauważyłem to po zmianie kół na letnie (alusy 16", Fulda Carat Progresso 205/55 R 16). Opony prawie nowe, przebieg z 20 tys km.

Nie wiem czy łączyć ten fakt ze zmiana kół , czy coś w zawieszeniu zdechło po zimie.

 

Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ja wam dopowiem moje odczucia.

Przed zimą wymiana kompletna zawieszenia-przód meile nowe odboje i osłony tył bilstain +nowe odboje.Zimą oczywiście zimówki.Zero problemu z hamowaniem -może dlatego że zbyt ślisko na ostre heblowanie. Ale teraz oponki letnie ,aluski 16'' i niewyważone kólka.Ludzie zabić się idzie.Przy hamowaniu nie ściąga na szczęście ale telepanie kiery jest !! .Przy prędkościach do 70 spoko po 70 lekkie drgania a przy 150 już czuć dobre pięć milimetrów ruchu kierwnicą na prawo i lewo !! Problem z ostrą zmianą pasa można z drogi wypaść .

Pojechałem na wyważenie kółka i drgania ustały ale zawieszenie tak po gaciach dostało,że po zimie znowu do wymiany na 100%.Te nasze drogi .

A doszło jeszcze jedno.

Nie wiem czy u was też się to dzieje. Rano samochód zimny wsiadam a bunia trzeszczy jak rozjechana żaba.Po kilkunastu kilometrach nprzejażdżki naszymi drogami tak jak by się wszystkie gumy rozgrzały trzeszczenie znika.heheh .Słyszałem też kilka beemek z takimi samymi objawami.Ciekawe co to może macie sugestie.

Sorki ,że się doczepiłem z tym piszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawoj78 to że masz przekrzywioną kierownicę to znaczy że pewnie Ci lekko zbieżność uciekła, choć nie powinno się to stać przy zmianie kół, oczywiście takie coś zauważysz także przy np rozsypanej tulei wahacza. U mnie po długotrwałych bojach z wibracjami przy hamowaniu okazało się że tylne tarcze były krzywe-a dał bym sobie łep obciąć że to prawe przednie koło, i co dziwne wibracje ustawały np przy wymianie sworzni, tulei, wyważeniu kół właśnie z przodu :? po wymianie tarcz nastał całkowity spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.