Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :D

 

Jestem tu nowy, nie bardzo jeszcze zorientowany na tutejsze porządki, więc jeśli źle zrobiłem tworząc nowy wątek to z góry przepraszam.

 

 

Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem E32 735i z 90 roku manual, jest to moje pierwsze BMW, generalnie podsumowując pewnie innej marki już nie będzie 8)

 

wracająć jednak do tematu, jedynym mankamentem jest oczywiście spalanie tego smoka. Zastanawiam się nad jakimś gazikiem, ceny benzyny sięgają już najwyższych w Europie (szkoda, że nie w parze z zarobkami :( ), jednak potrzebuje opinii osób posiadających takie auto i użytkujących je na gazie. Z tego co się orientuję, w grę wchodzi tylko najdroższa instalacja, a więc mieszkając w Wawie i przejeżdżając rocznie najwyżej 20 000 km mam następujące pytania:

 

- gdzie najlepiej?

- na co uważać?

- ile to powinno naprawdę kosztować?

- czy przy tak rzadkim jeżdżeniu ma to w ogóle sens?

 

dziękuję bardzo za wszelkie sugestie i podpowiedzi,

 

pozdrawiam serdecznie :)

radocha z jazdy!
Opublikowano
Z tego co się orientuję, w grę wchodzi tylko najdroższa instalacja....

 

A niekoniecznie. Na II (a nawet I) generacji też pojeździsz trzeba tylko dbać o świece i przewody wysokiego napięcia wtedy zminimalizujesz ryzyko wystrzałów. Podstawa to dobry montaż.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
tak uważasz czy masz jakieś doświadczenia? Wiesz, Twoja wiadomość mocno mnie ucieszyła, nie dziw się, że podchodze do tego z lekkim niedowierzaniem :D :)
radocha z jazdy!
Opublikowano
tak uważasz czy masz jakieś doświadczenia? Wiesz, Twoja wiadomość mocno mnie ucieszyła, nie dziw się, że podchodze do tego z lekkim niedowierzaniem :D :)

 

Od roku ujeżdżam 730/R6 z instalacją I generacji tzn. komputer jest ale odłączony przez poprzednika - sonda lambda jest kiepska więc to jest pewnie przyczyna.

Też mnie straszyli że bmw na gazie nie będzie jeździć a jak będzie to z problemami itp. O dziwo zrobiłem w tym czasie 17 tyś km i kłopotów nie mam żadnych ani z gazem ani z silnikiem który jeździ na LPG chyba od 1998 r. Spadek mocy :?: na pewno jest ale i tak mam przewagę nad większością uczestników ruchu :P

Czytając posty na tym forum można dojść do trochę fałszywego wniosku że jak zakładać gaz to tylko sekwencję bo nic innego nie ma prawa działać a przecież silniki M30 3.0/3.5 l to jedne z najmniej problemowych jednostek do zagazowania jeśli chodzi o BMW.

Tak jak pisałem gwarancja sukcesu to w 100% sprawny układ zapłonowy (dobre przewody WN, kopułka + świece NGK) oraz zlecenie montażu instalacji komuś kto wie co robi i nie jest to pierwsza taka bmka do której zakłada gaz.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Od roku ujeżdżam 730/R6 z instalacją I generacji tzn. komputer jest ale odłączony przez poprzednika - sonda lambda jest kiepska więc to jest pewnie przyczyna.

Też mnie straszyli że bmw na gazie nie będzie jeździć a jak będzie to z problemami itp. O dziwo zrobiłem w tym czasie 17 tyś km i kłopotów nie mam żadnych ani z gazem ani z silnikiem który jeździ na LPG chyba od 1998 r. Spadek mocy :?: na pewno jest ale i tak mam przewagę nad większością uczestników ruchu :P

 

Tyle, że pewnie autko żre Ci więcej niż 750tka :D Zużycie paliwa takie że niewiele taniej na benzynie by było, mam rację?

 

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czytając posty na tym forum można dojść do trochę fałszywego wniosku że jak zakładać gaz to tylko sekwencję bo nic innego nie ma prawa działać a przecież silniki M30 3.0/3.5 l to jedne z najmniej problemowych jednostek do zagazowania jeśli chodzi o BMW.

Ja raczej dochodzę do innych wniosków czytając posty nt gazowania BMW. Jeśli montowałbym gaz to tylko sekwencję. Nie dlatego że inne instalacje nie będą działać tylko dlatego że chciałbym zminimalizować ewentualne problemy z gazem (np strzały i w koncekwencji kosztowne uszkodzenie przepływomierza) oraz chciałbym mieć mocy pod maską mniej więcej tyle ile fabryka dała a nie 15-20% mniej :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Od roku ujeżdżam 730/R6 z instalacją I generacji tzn. komputer jest ale odłączony przez poprzednika - sonda lambda jest kiepska więc to jest pewnie przyczyna.

Też mnie straszyli że bmw na gazie nie będzie jeździć a jak będzie to z problemami itp. O dziwo zrobiłem w tym czasie 17 tyś km i kłopotów nie mam żadnych ani z gazem ani z silnikiem który jeździ na LPG chyba od 1998 r. Spadek mocy :?: na pewno jest ale i tak mam przewagę nad większością uczestników ruchu :P

 

Tyle, że pewnie autko żre Ci więcej niż 750tka :D Zużycie paliwa takie że niewiele taniej na benzynie by było, mam rację?

 

 

Pozdrawiam

 

trasa 12-15

miasto 18-23

 

To są wartości graniczne spalania jakie zanotowałem. Pewnie, że sekwencja będzie lepiej chodzić ale nie każdego stać na montaż gazu za ok 4,5 tyś zł, dlatego piszę, że na gazie za ok 2tyś też tym autem można jeździć . Jestem pewien, że większość 730/735 z tego forum (jeszcze) jeździ na na instalacjach I lub II generacji.

 

Tak przy okazji, widziałem już BMKI z gazem za 5 tyś zł i chodziły beznadziejnie więc nie popadajmy w euforię źle zamontowana sekwencja nic nie da montaż to podstawa.

kiedyś


E32 730

E36 318

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ach, gdybyś :search: to znalazłbyś posty, jakie pisałem na temat LPG!

 

- II generacja - tania instalacja, jeżeli zamontowana przez gazownika, który WIE CO ROBI, to w miarę bezawaryjna, spalanie jak smok, spadek mocy nawet na benzynie z powodu kryzy w układzie dolotowym, jeżeli założy ją badziewnik, a nie gazownik, to odłóż od razu kasę na przepływomierz!

 

- wtrysk - instalacja droższa, spalanie 15% więcej niż PB, moc na benzynie jak fabryka dała, na LPG może być niewielki spadek, zapominasz o wystrzałach

 

w obu przypadkach: uwaga na świece i kable WN

 

jeżeli jeździsz, tak jak piszesz, 20Mm rocznie w mieście, to się nie zastanawiaj, za rok masz instalację zwróconą

Kai
Opublikowano

trasa 12-15

miasto 18-23

 

Czyli w mieście żłopie jak smok... a sprawdzałeś kiedyś ile Twoje auto ma do 100 km/h? Być może Twoje E32 da się już objechać większością nowych aut z silnikami 1.4?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

trasa 12-15

miasto 18-23

 

Czyli w mieście żłopie jak smok...

 

A ile ma palić Twoim zdaniem :?: Najwyższą wartość osiągnąłem w zimie teraz wychodzi +/- 20 litrów w normalnym ruchu ulicznym czyli trochę świateł i krótkich dystansów - myślę, że benzyny by spalił 15/16 l w tych warunkach. Co do przyspieszenia to nie sprawdzałem ale w trasie ok 190km wyciąga na 4 biegu więc tragedii nie ma.

 

Żeby było jasne - ja tu nie chcę dowieść że nie warto zakładać sekwencji do e32 jeśli kogoś stać to nie ma co się zastanawiać tylko wydać te 4.5/5 tyś i cieszyć się bezproblemową jazdą, natomiast jeśli fundusze nie pozwalają to M30 może jeździć na II generacji, zalecana jest tylko większa ostrożność przed montażem (ale o tym juz pisałem i Kai potwiedził).

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Żeby było jasne - ja tu nie chcę dowieść że nie warto zakładać sekwencji do e32 jeśli kogoś stać to nie ma co się zastanawiać tylko wydać te 4.5/5 tyś i cieszyć się bezproblemową jazdą, natomiast jeśli fundusze nie pozwalają to M30 może jeździć na II generacji, zalecana jest tylko większa ostrożność przed montażem (ale o tym juz pisałem i Kai potwiedził).

 

zgodze sie z kolegą- wiadomo sekwencyjny gaz napewno jest lepszy ,ale nie wszystkich stac na taka instalacje , ja tez mam juz dosc tego, ze jak pytam o gaz to zamiast obiektywnej oceny otrzymuje odpowiedzi typu:co ty chcesz BMW profanowac, albo ze II generacja to straszna nędza nie da sie jezdzic itd

ja teraz tez bede zakaldac gaz IIgeneracji bo nie stac mnie na lepsza instalacje , a w przyszlosci mam nadzieje ze kupie sobie albo niezażyłowanego diesla albo benzyne na sekwencyjnym gazie

Opublikowano
Co do przyspieszenia to nie sprawdzałem ale w trasie ok 190km wyciąga na 4 biegu więc tragedii nie ma.

 

190 km/h to v-max? I to nie tragedia? Tyle to by to auto osiągało przy silnku o mocy 130KM... zdaje się 143-konne E38 725TDS przekracza 200 km/h bez problemu... :(

 

Domyślam się, że masz automat? Więc ile kosztuje Cie sprawdzenie przyśpieszenia do setki? Bardzo mało, a polecam to zrobić by się przekonać o mozliwościach swojego auta i ku przestrodze innych...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
190 km/h to v-max? I to nie tragedia? Tyle to by to auto osiągało przy silnku o mocy 130KM... zdaje się 143-konne E38 725TDS przekracza 200 km/h bez problemu... :(

Pozdrawiam

 

Na 4 biegu :mad2: :mad2: :mad2: zostaje jeszcze 5 i bez problemu przekroczy 200 tylko że nie mam ani miejsca ani ochoty to sprawdzać. EOT

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Co do przyspieszenia to nie sprawdzałem ale w trasie ok 190km wyciąga na 4 biegu więc tragedii nie ma.

 

190 km/h to v-max? I to nie tragedia? Tyle to by to auto osiągało przy silnku o mocy 130KM... zdaje się 143-konne E38 725TDS przekracza 200 km/h bez problemu... :(

Pozdrawiam

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Michael chycba za wszelka cene chcesz udowodnic ze II generacja jest do bani

Opublikowano

od ładnych paru latek BMW może poszczycić się piątym biegiem w skrzyni manualnej :D :P

 

 

od niedawna nawet 6 potrafi być :D

 

 

pzdr

radocha z jazdy!
Opublikowano

Moja E32 na instalacji II generacji poleciała 220 - wtedy odpuściłem bo droga się kończyła :mrgreen:

Sądzę, że spokojnie doszłaby do książkowych 230 km/h (automat). :cool2:

 

Tak więc II generacja dobrze zrobiona też działa a utrata mocy ? Kto wykorzystuje 100% mocy w takim aucie ?

Aha, średnie spalanie miasto-trasa 15-16 litrów, przy ciężkiej nodze.

 

Robię 100km dziennie i na jazdę na benzynie mnie nie stać - mógłbym mieć jakieś 1,4, ale wolę 735 z gazem 8)

 

Są tacy. którzy nie lubią gazu - ich wybór, są też tacy, którzy wolą nowe seicento bo nowe - ich sprawa. :D

Opublikowano

Mam podobne auto z podobnego rocznika na gazie II generacji, więc wtrącę swoje trzy grosze:

 

Auto kupiłem już z gazem (I generacja). Ostatnio przerobiłem na II generację (czyli dołożyłem komputer). Wśród gazowników dość powszechna jest opinia, że do tego auta lepiej już dawać I niż II generację (bo można ustawić bogatszą mieszankę i zmniejsza się ryzyko strzału. Co prawda instalacja I generacji do aut z katalizatorem jest nielegalna - może się zdarzyć, że samochód nie przejdzie przeglądu, dodatkowo cierpi na tym katalizator i sonda lambda, ale podobno ryzyko strzału jest mniejsze i wiele aut tak jeździ - ufff, ale zdanie mi wyszło...)

 

Jednakże pomimo I generacji i tak zdarzały mi się strzały gazu (na przejechane 25000km zdarzyły mi się 2 wystrzały bez widocznego powodu, z czego jeden rozwalił mi przepływomierz.).

 

Odnośnie dynamiki auta na gazie - jest widoczna różnica po zdjęciu elementów układu gazowego. Auto z założonym gazem jest wyraźnie słabsze, i to tak na benzynie, jak i na gazie. Nic w tym dziwnego, przecież mikser i klapa antywybuchowa mocno zwężają dolot powietrza - czyli mamy taką sytuację, jakby jeździć samochodem z nie otwierającą się do końca przepustnicą. Dynamika musi być słabsza.

 

Mierzyłem u siebie przyspieszenie 0-100 na gazie. Wyszło mi około 16 sekund (około, bo mierzyłem nie stoperem, a zwykłym zegarkiem z sekundnikiem). Do wartości znamionowych brakuje sporo (około 5 sekund.)

Jeżeli bardzo zależy Ci na "sportowej" jeździe, pomyśl raczej nad wtryskiem. Jednakże jeżeli traktujesz auto użytkowo (tak, jak ja) - to nawet te ograniczone parametry samochodu zupełnie wystarczą do komfortowego używania tak w mieście, jak i na trasie.

 

Jeszcze jest dość istotna sprawa związana ze strzałami i bezpieczeństwem. Przy mocniejszym strzale wyskakuje kolanko prowadzące do odmy silnika. Jak ono wyskoczy, przepływomierz się przymyka, a silnik bierze większość powietrza przez dziurę po kolanku. Wskutek tego - nie chce pracować (ma za dużo powietrza, a za mało paliwa). Jeżeli coś takiego zdarzy się podczas wyprzedzania (a mi się tak raz zdarzyło), to może być poważny problem - nie można skończyć tego manewru. Na szczęście w moim przypadku droga była cała wolna, nic z przeciwka nie jechało, mogłem spokojnie zjechać rozpędem na lewe pobocze i tam zajrzeć pod maskę. Ale gdybym akurat wyprzedzał korzystając z luki w sznurze samochodów z przeciwka, mogłoby być nieciekawie.

 

W końcu zmieniłem sobie przepływomierz na HFM i strzałami przestałem się przejmować, jestem z gazu jak na razie zadowolony. Jednakże gdybym miał takie auto bez gazu i miał dopiero zakładać instalację, raczej zdecydowałbym się na wtrysk. Instalacje te potaniały do tego stopnia, że moim (subiektywnym) zdaniem jak już zakładać gaz, to lepiej dołożyć trochę więcej i jednak założyć coś lepszego. Ale oczywiście każdy decyduje sam o tym, co zrobi ze swoim autem. I i II generacja mają swoje wady, choć nie są one tak poważne, żeby przekreśliły sens ich instalowania.

Opublikowano

16 sekund do 100 km/h ?

 

Ja mam teraz sprawdzone 8,5 i nie chce z tego rezygnować :D

 

 

To mnie mocno przekonuje co do generacji ewentualnej instalacji :)

 

 

dzięki za wyczerpującą informację.

 

pzdr.

radocha z jazdy!
Opublikowano
16 sekund do 100 km/h ?

 

Ja mam teraz sprawdzone 8,5 i nie chce z tego rezygnować

 

Tak myślałem. Dodam jednak gwoli wyjaśnienia, że ja mam silnik 3-litrowy z automatem, znamionowo do setki ma 10,6s. Czas się więc wydłużył o ok. 50%. U Ciebie powinno być więc jakieś 12-13s. Chociaż to pewnie i tak dla Ciebie za dużo.

 

Jak będzie okazja, znowu zdemontuję elementy gazowe i sprawdzę czas dokładnie - po kilka prób, żeby wyznaczyć średnią. 1)Bez instalacji gazowej, 2)z instalacją, ale na benzynie i 3)na gazie.

A może ktoś już taką próbę zrobił i może podać wyniki? Próbowałem :search: ale nic nie znalazłem (może użyłem złych słów kluczowych).

Opublikowano

Tak myślałem. Dodam jednak gwoli wyjaśnienia, że ja mam silnik 3-litrowy z automatem, znamionowo do setki ma 10,6s. Czas się więc wydłużył o ok. 50%. U Ciebie powinno być więc jakieś 12-13s. Chociaż to pewnie i tak dla Ciebie za dużo.

 

Jak będzie okazja, znowu zdemontuję elementy gazowe i sprawdzę czas dokładnie - po kilka prób, żeby wyznaczyć średnią. 1)Bez instalacji gazowej, 2)z instalacją, ale na benzynie i 3)na gazie.

A może ktoś już taką próbę zrobił i może podać wyniki? Próbowałem :search: ale nic nie znalazłem (może użyłem złych słów kluczowych).

 

Ale kup sobie przed tym stoper. Pomiary stoperem to ok. +-0,5sec. więc zegarkiem błąd pomiaru pewnie byłby ok. +-1sec. a to już trochę.

Opublikowano
16 sekund do 100 km/h ?

 

Ja mam teraz sprawdzone 8,5 i nie chce z tego rezygnować

Jak będzie okazja, znowu zdemontuję elementy gazowe i sprawdzę czas dokładnie - po kilka prób, żeby wyznaczyć średnią. 1)Bez instalacji gazowej, 2)z instalacją, ale na benzynie i 3)na gazie.

A może ktoś już taką próbę zrobił i może podać wyniki? Próbowałem :search: ale nic nie znalazłem (może użyłem złych słów kluczowych).

 

a proszę bardzo:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=11315&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=4390df75cd213be0f61bba46e7c5ec54

kiedyś


E32 730

E36 318

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Z gazem to jest tak ze nie do każdego auto jest wymagana najdroższa instalacja. Niedawno zakładałem gaz do mojego Dodga i chciałem założyć sekwencje bo nie lubię oszczędzać na samochodzie. Pojechałem do polecanego mi gazownika pokazałem mu samochód i facet skutecznie mi odradził sekwencje powiedział ze do tego silnika nie ma po co jej wkładać ze na II generacji będzie tak samo jeździł. To faceta posłuchałem i nie żałuję. Auto jeździ super nie czuje różnicy w osiągach pali mi 2 litry więcej gazu niż benzyny. A przecież mógł mi wcisnąć sekwencje za 5 tysiaków a tak mam za połowę tej ceny i jest naprawdę OK :cool2:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

no... jestem szczesliwym posiadaczem e32, 735, 90 r... przejechalem juz 35 tys km... i sprawuje sie super....

:D :D :D

co do spalania...

to na trasie... przy utrzymaniu stalych obrotow na okolo 2000 na 5 biegu.. srednie spalanie to jakies 8,5 do 9,0 litrow.. ale wtedy jedzie sie jakies tylko 100 - 110 km/h

jesli jade okolo 120-140 km/h to spalanie na trasie okolo 10-11 litrow...

po miescie to jakies 14,5 ale jak korki to i nawet 17...

 

CO DO GAZU !!! NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

i raz jeszcze NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

tylko nie gaz :mad2:

Edytowane przez cosmo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.