Skocz do zawartości

E46 320d Prosze o pomoc w diagnozie.


Jaroszy_ok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po podlaczeniu Inpy i zczytaniu bledów bloku DDE (tj. silnika M47) wyszkoczyly mi nastepujace bledy:

5 -Nadelbewegungsfuehler - blad wtrysku sterujacego

54 - Ladedrukfuehler- blad cisnienia doladowania.

Z tym drugim sie uporalem- wypieta wtyczka na czujniku w kolektorze dolotowym.

W przypadku bledu pierwszego podejzewam ze trzeba bedzie kupic nowy wtryskiwacz sterujacy :?

Ale zastanawia mnie jeszcze wskazanie w zakladce Status / Analag 2: Luftmasse [kg/h] pokazuje wartosc : !44 . Wymieniony przeplywomierz na nowy BOSCH ale wartosc pokazuje Luftmase nadal 44 (na biegu jalowym). O co moze chodzic? Czy trzeba cos zmieniac , przeprogramowywac przy zmianie tego przeplywomierza?

Mam jeszcze pytanie czy kat wtrysku(wartosc zadana) 4.11[Grad KW] i dawka 5.91 [mg/Hub]to dobra wartosc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odnośnie wskazania przepływomierza to np. u mnie (ten sam silnik) na biegu jałowym mam wskazanie ponad 30 kg/h jak wcisne troche gaz to wskakuje na 60 kg/h. Szukam juz nowego przeływomierza, ale zaciekawiło mnie to, że u Ciebie po wymianie masz to samo :/. Kiedy go wymieniałeś, jak z osiągami auta? Moj jest obecnie tak zamulony jakby miał góra 90KM ( konie systematycznie uciekały po kolejnych wizytach w autoryzowanych servicach BOSCH, m.in. Grudziądz i Bydgoszcz - odradzam tego typu warsztaty). Generalnie ciężko z czasem, żeby cokolwiek samemu przy aucie pogrzebać z doskoku podłączyłem kompa i zadziwiło mnie wskazanie przypływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ostatnio 2 takie bmw na diagnozie

 

(jedna rok 98) wskazie luftmasse było identyczne jak u was w granicy 40 kg/h (auto pracowało normalnie,odpalało normalnie i jeździło normalnie)

 

właśnie w tym modelu miałem też błąd od wtrysku sterującego (jest to wtrysk nr 4 ) opór na cewce we wtrysku sterującym o ile dobrze pamiętam powinien wynosić 120 ohm po zdjęciu kolektora dolotowego jest idealny dostęp do wtyczki (wynikiem uszkodzenia cewki na wtrysku sterującym był opóźniony kąt wyprzedzenia wtrysku na biegu jałowym)

 

(druga rok 99) luftmasse odczyt identyczny w granicy 40 kg/h

 

i teraz czy tak już jest z tym luftmasse czy we wszystkich są padnięte przepływomierze ??

 

w tym tygodniu będę podpinał disa pod bmkę z 99 i zobaczę jakie da to odczyty i będę miał porównanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie to wyglada tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1eb8b31e5d3c5ce2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a8de1619fd0e1b3.html

 

Co do przeplywomierza to wymienilem na nowy BOSCH, tylko ten nowy ma juz inne numery i producent zaleca odwiedzic serwis po wymianie, jednakze byl juz kiedys ten temat na forum i stwierdzono ze z tym serwisem to pic na wode, proba wyciagniecia kasy. Przypominam ze na nowym wartosc Luftmasse pokazuje tak samo, tak ze prawdopodobnie mam na sprzedaz przeplywke :)

Po usunieciu bledu Ladedruck auto jezdzi dobrze, wczesniej brak mocy i "batory" za samochodem.

Ma ktos sprawny wtrysk sterujcy na sprzedaz? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy wie ktoś co znaczą te wskazania:

 

Spritzbegin Soll

Spritzbegin Ist

Aktuelle Menge

?

 

Po za tym nie wiedzieć czemu Inpe mam zainstalowana in eng. a wszystkie parametry odnośnie sterowania silnikiem są po niemiecku. :roll:

 

Czy możecie napisać jakie są u was wskazania dla ww. parametrów przy gazie wciśniętym w podłogę?

 

Coś mi się wydaje, że mamy ta samą wersje INPY i coś z nią jest nie tak :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spritzbegin Soll - moment wtrysku lub inaczej kat poczatku wtrysku paliwa- wartosc zadana

Spritzbegin Ist - moment wtrysku lub inaczej kat poczatku wtrysku paliwa- wartosc aktualna

Aktuelle Menge - dawka paliwa

 

Jak widac na zalaczonych wczesniej fotkach u mnie Spritzbegin Ist =0, przyczyna jest uszkodzony wtrysk sterujacy ktory jest na cylindrze pierwszym od strony kabiny, objawy: delikatny spadek mocy, kopcenie na czarno przy butowaniu, zwiekszone spalanie. Co do wartosci luftmasse to tak ma byc w granicach 40 na biegu jalowym ( ja sie nacialem i wymienilem przeplywke - niepotrzebnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,

 

No to juz nie mam pomysłu na swoją przypadłość. U mnie aktualny kąt wtrysku odpowiada mniej więcej zadanemu ( różnice w setnych lub dziesiętnych częściach) .Ale zastanawia mnie dawka paliwa. W przedziale obrotów, w których auto jest słabe ( 0-3000 rpm) wynosi ok 30-40 natomiast powyzej 3000rpm wartość dawki oscyluje w granicach 50-60 nie więcej. No i czuć wiecj mocy ale to i tak nie to co było kiedyś.

 

Mam pewne obawy co do usług swiadczonych przez mechaników :)

Po regeneracji pompy wtryskowej w zakładzie w Tucholi z tego co słyszałem ( z realcji ojca - auto jest jego) została zmniejszona dawka paliwa, która żekomo była za wysoka. W związku z czym chciałbym prosić, któregoś z kolegów o wskazanie mi mniej więcej jaka powinna byc dawka przy pełnym gazie dla pełnego zakresy obrotów w silniku m47.

 

Nie wiem, juz co mam mysleć. Przymierzałem się do kupna przepływki,ale chyba narazie sobie odpuszcze. Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie a najlepiej namiar na speca w kuj-pom :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam serdecznie.

Mam taka prośbę odnośnie tematu:

czy po wymianie wtrysku sterującego zmieniła się Tobie wartość tego Spritzbegin Ist =0????

bo ja mam ten sam problem przy butowaniu kopci na czarno wartość tego Spritzbegin Ist mam tez 0, i wymieniłem przepływke która pokazuje mi ta sama wartość co wcześniejsza czyli ok 34 na Inpie.

 

tylko jedyna różnica to ze mi nie wyskakuje błąd 5 -Nadelbewegungsfuehler.

 

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, chciałbym się skonsultować z kolegami odnosnie przepływomierza. Na INPie pokazało mi air-mass[kg/h] 30,91 na biegu jałowym, natomiast jak przygazowałem do ok. 3000 obrotów Inpa pokazała mi ok. air-mass[kg/h] 200, czy to są prawidłowe wartości? bardzo proszę o komentarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się skonsultować z kolegami odnosnie przepływomierza. Na INPie pokazało mi air-mass[kg/h] 30,91 na biegu jałowym, natomiast jak przygazowałem do ok. 3000 obrotów Inpa pokazała mi ok. air-mass[kg/h] 200, czy to są prawidłowe wartości? bardzo proszę o komentarz

 

jeśli posiadasz disa to zrób test przepływomierza i zobaczysz co i jak

 

inpa przy m47 zawsze pokazywała cuda na przepływce jest na to kilka opisów użytkowników na forum poszukaj

 

zrób test disem wtedy otrzymasz miarodajny wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam a co powiecie na takie wskazania

http://img691.imageshack.us/img691/1614/screenshot23b.jpg

 

o przepływomierzu w inpa przy m47 było już sporo więc nie ma co się wypowiadać wartość z wykrzyknikiem luftmasse pokazywana przez inpa to standard przy tych silnikach

 

natomiast wartość z wykrzyknikiem na w/w screenie Spritzbeginn Soll to wartość kąta początku wtrysku która wykracza lekko po za granice

 

czy przy diagnozie dde masz jakieś błędy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"czy przy diagnozie dde masz jakieś błędy ??"

 

Przy diagnozie INPA mam błędy 8 - coolant temperature heather i 27 - glow device,

 

może to wpływać na dynamikę auta??, ponieważ mam z nią problem, nie przyśpiesza jednostajnie tylko skokowo:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyli podgrzewacz wody i swiece zarowe raczej. Mialem to samo. Narazie swiece zrobione.

Jak przyspiesza skokowo to poczysc filterki przy turbo i erg (opis w zrob to sam). Ja bym jeszcze popsikal na sztange od turbo WD + smar do zabezpieczenia. Mi to pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym nie wiedzieć czemu Inpe mam zainstalowana in eng. a wszystkie parametry odnośnie sterowania silnikiem są po niemiecku.

 

Skrypt odpowiedzialny za DDE3.0 jest po prostu nie przetłumaczony. Plik o który chodzi to \EC-APPS\INPA\SGDAT\DDE30.IPO

Nie wiem tylko czy występuje inna wersja niż niemiecka?

 

Jeśli chodzi o przepływkę w tym silniku to testy wykonane za pomocą INPY nie są miarodajne i żeby cokolwiek mądrego powiedzieć, to trzeba użyć DIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

moje parametry po adaptacji przepływomierza na zimnym silniku, (jak silnik złapał 60 st. pokazywało 40 kg/h)

przepływka przed adaptacją kilka postów wyżej.

 

http://img8.imageshack.us/img8/9080/83528987.jpg

 

http://img704.imageshack.us/img704/2977/32709277.jpg

 

Wszystkie parametry są OK??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

koledzy pytanie odnośnie odczytów z INPY chodzi o silnik M47 czy da radę poznać kończącą się pompę paliwa ????

i zastanawia mnie jeszcze fakt za dużej masy powietrza na wolnych .... nie wiem czy praca EGR ma jakiś wpływ ja też mam wartość Luftmase ok 40 ale wiem że mam zepsuty zaworek od EGR i zawór się nie otwiera .... a na wolnych powinien i może stąd te wskazania....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zeby nowego tematu niezakladac zapytam wtym :wink:

Podlaczylem autko pod kompa i sprawdzilem troche w jezdzie .

Mi pokazuje przy.. akurat mam wydrukowane :

4270 (rpm)engine speed/ air-mass ( kg/h)!503.68

Co otym myslicie?

Pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :wink:

Dodam jeszcze ze w

desired/current values 1 desired air mass (mg/Hub) pokrywa sie z tym co oczekuje komp a tutaj wychodza cyrki.

Jutro jeszcze raz podlacze i zobacze na wolnych obrotach :8)

Pozdrawaim

Aaaa ..jaki program slozy do screnow bo musze wszystko print-owac a pozniej drukuje :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
koledzy pytanie odnośnie odczytów z INPY chodzi o silnik M47 czy da radę poznać kończącą się pompę paliwa ????

i zastanawia mnie jeszcze fakt za dużej masy powietrza na wolnych .... nie wiem czy praca EGR ma jakiś wpływ ja też mam wartość Luftmase ok 40 ale wiem że mam zepsuty zaworek od EGR i zawór się nie otwiera .... a na wolnych powinien i może stąd te wskazania....

 

witaj u mnie jak pompa paliwa sie kończyła to przy 1/4 paliwa w zbiorniku auto gasło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.