Skocz do zawartości

uklad chlodzenia silnika - grzeje się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam bmw316i 2000r 1.9 silnik bezyna.auto stalo ponad rok mam problem z ogrzewaniem tz nie dziala i auto grzeje sie podczas jazdy,w trakcie postoju niema problemu z teperatura, cieczy.prosze o pomoc.sprawdzalem elektro zawor od ogrzewania i termostat.
Opublikowano
nie działa w sensie nie dmucha wentylator, czy nie ma nawiewu ciepłego powietrza na kabine. Jeżeli mimo rozgrzanego silnika nie ma nawiewu ciepłego powietrza na kabine to najpredzej sprawcą zamieszania bedzie zawór przy nagrzewnicy.
Opublikowano
zauwarzylem niewielki wyciek plynu chlodniczego z kolanka na zbiorniku wyruwnawczym czy to moze byc przyczyna braku ogrzewania
Opublikowano
Może być np. zapowietrzony układ, walnięty termostat, zatkana chłodnica, wentylator nie wiem czy masz elektryczny czy wisko... Jeśli chłodnica zimna to zawieszony termostat i jest zamknięty cały czas i jest tylko mały obieg, zapowietrzony układ lub pompa wody umarła.
Opublikowano
termostat dobry pompa wodna tez jest ok,zauwarzylem niewielki wyciek na kolanku przy zbiorniczku wyruwnawczym czy to moze byc przyczyna braku ogrzewania>???
Opublikowano
termostat dobry pompa wodna tez jest ok,zauwarzylem niewielki wyciek na kolanku przy zbiorniczku wyruwnawczym czy to moze byc przyczyna braku ogrzewania>???
to nie ma znaczenia że cieknie,najpierw odpowietrz układ.

W ogóle to cie bardziej martwi to że nie masz ogrzewania czy to że silnik sie przegrzewa?

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
martwi mnie to to podczas jazdy silnik sie grzeje a brak ogrzewania napewno ma cos wspulnego z wysoka, te,peratura podczas jazdy.tak mysle ale nie jestem pewien
Opublikowano

pierwsza rzecz:skoro po nagrzaniu silnika nadal masz zimną chłodnicę tzn. że silnik chodzi na małym obiegu.

druga rzecz:w jaki sposób sprawdzałeś termostat?

trzecia rzecz: to że nagrzewnica jest zimna to nie znaczy że jest to powód dlaczego silnik ci się przegrzewa.Prawdopodobnie obie usterki są ze sobą powiązane i mają tą samą przyczynę(zapowietrzony układ,zepsuty termostat,pompa wody itp.)

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

ostatni pacjent z jakim miałem do czynienia był zapowietrzony efekt był taki: grzał się, wywalał płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, nie działało ogrzewanie, po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy, pacjent to e36 328

odpowietrz ją porządnie, to nic nie kosztuje, a może okaże się że problem się rozwiąże i nie będziesz musiał wydawać kasy na naprawę

Opublikowano
Mialem identycznie i byl zapowietrzony uklad. Powod zapowietrzenia to padniete wisco. Aha odpowietrzalem go z 3 razy i dalej to samo az odpowietrzylem go na zimnym silniku odkrecaja korek i odpowietrznik sciskajac za rure zatykajac odpowietrznik palcem i puszczajac i od nowa az zaczal plyn leciec. Zakrecilem odpowietrznik i odpalilem silnik i jak bylo dobrze zakrecilem korek
Opublikowano

Układ przez padnięte wisco się zapowietrzył :?: Przez wisco raczej się może tylko przegrzewać ale zapowietrzać nie powinien niby...

Ale grunt że wszytko zrobiłeś tak jak należy.

Opublikowano

Kolego przy tym kolanku to trzeba wymienić oring, i bedzie dobrze. Druga rzecz to termostat nawet jak go wyciągniesz to nie sprawdzisz w wodzie, temp. otwarcia 105 stopni więc trzeba gotowac w oleju. A na bank masz zapowietrzony układ. Żeby odpowietrzyć było juz mnóstwo tematów.

Ale gwoli ścisłości:

- temp. ogrzewania max.

- na zimnym dolewaj płyn i zwiększ obroty, poziom powinien opaść.

- dolewaj aż dojdziesz do odpowiedniego poziomu. tzn. pomiędzy min a max.

Ja osobiście u siebie walczyłem z tym długo i nadal gdzieś ucieka ten płyn. Są to ilości śladowe. Wymieniałem kolanko, oring na przewodzie do tego kolanka, termostat x2, chłodnice, zbiornik wyrównawczy (pękł i podczas temp. normalnej pracy ciekł takim małym ciurkiem na lewy błotnik). Myślę że gdzieś jeszcze na oringach puszcza. Z pewnością nie są odporne na długotrwałe działanie wysokich temperatur. Temperatura pracy opytmalnej na tego silnika waha się od 105-115 stopni więc może te oringi nie są na to przygotowane. :|

:| :| :| :|

Opublikowano
A po czym stwierdzasz że pompa jest dobra?? ja mam taki sam silnik i miałem taki sam problem, jak samochód stał wszystko ok, po paru kilometrach wskazówka szła do czerwonego. Słabe ogrzewanie też było, węże się robiły gorące, a jednak okazało się że wirnik luźno kręcił się na ośce w pompie.... :mad2: Ile ja nerwów zjadłem i ile razy płyn spuszczałem zganiając że jest układ zapowietrzony. Aha, kupiłem pompę polskiej firmy HART i nie polecam, od początku chyba puszcza symering lekko ciecz. Warto wyciągnąć pompę i sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.