Skocz do zawartości

E39 ktory sinik wybrac?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

To moj pierwszy post wiec przepraszam jezeli zle go umiescilem.

Zastanawiam sie nad zakupem 5 e39 lecz nie mam pojecia ktory wybrac. Zastanawialem sie nad 525 ale kolega mi odradzal bo cos jest z silnikiem, chcialem 520 to inny mi mowi ze za slaby, 528 za duzo pali. Prosze was o pomoc. Najbardziej odpowiadalby mi dizel bo robie tygodniowo okolo 300 km, ale jezeli ktoras z benzynowych wersji pali w granicach 10 litrow to tez wezme ja pod uwage. Jakie sa najczestsze usterki i czy czesci sa tansze jak do aut japonski? A moze znacie dobrej jakosci zamienniki. Obecnie mieszkam na wyspach wiec problemow z zawieszeniem nie bedzie(raczej). A ktory z gamy "piatek" jest najodpowiedniejszy na polskie warunki.

Dzieki i pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Mysle, ze najwiecej usterek silnika w uzywanym aucie bedzie wlasnie w dieslu.

Auto to nie tylko koszty spalania paliwa, ale rowniez trzeba liczyc koszty awarii. Uzywana benzyna czesto wychodzi korzystniej niz diesel, ktory zrobil wiecej kilometrow, a diesle za zwyczaj maja ich duuuzo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej benzynke tak? 523 czy inna. I czy 2 litry to na prawde za malo?

 

Moim zdaniem 150 koni (czyli model 520) do tak dużego auta to trochę za mało.

Ja mam model 523i i jeździ się tym dość przyjemnie, chociaż gdybym teraz miał kupować e39 to kupiłbym z motorem co najmniej 3 litrowym i tylko w benzynie.

Diesel w BMW jest dobry i niezawodny jeżeli ma mały przebieg. Niestety teraz nie kupisz już nowego e39, w najlepszym przypadku będzie to auto paroletnie i tak jak napisał mcmt w przypadku diesla często z niemałym przebiegiem...

Ja w moim aucie założyłem instalację gazową, sprawuje się rewelacyjnie. Jeżeli nie szaleję to bez problemu robię 100 kilometrów za mniej niż 20zł.

Silnik póki co bezawaryjny, bardzo ładnie pracuje i mam nadzieję że jeszcze długo nim pojeżdżę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czyli lepiej benzynke tak? 523 czy inna. I czy 2 litry to na prawde za malo?

 

2 litry to zedcydowanie za mało, ale zależy czego szukasz.

Jak chcesz miec troche przyjemności podczas jazdy to minimum 525i.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mnie sie pytasz :?: :roll2: Bo na prawde zalezy kogo sie pytasz, ale tendencje sa raczej takie:

- uzytkownik 540 nie poleci ci 520 (nie spotkalem sie z takim przypadkiem na forum)

- uzytkownik 520 poleci ci 520, ale czesc z nich (zwlaszcza ta czesc, ktora wlasnie zakupila cos mocniejszego) poleci ci cos mocniejszego.

Generalnie decyzje musisz podjac sam. Od siebie moge dodac, ze tez kiedys balem sie spalania. Aktualnie wiem, ze spalanie w glownej mierze zalezy ode mnie a wtedy, kiedy jest nawet znacznie wieksze, uwazam ze bardzo korzystnie zachowany jest stosunek jakosci (przyjemnosci ;) ) do ceny. :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja Tobie proponuje kupić E39 3.0d. Jestem od niedawna właścicelem tego modelu...jest niesamowity! :D

W ciągu tyd.zrobiłem po Polsce 3500 km...i spalanie 6,2 L/100

w miescie 8L/100 1 moc....ufff niesamowita.

 

Zastanow się...

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam,

a ja Tobie proponuje kupić E39 3.0d. Jestem od niedawna właścicelem tego modelu...jest niesamowity! :D

W ciągu tyd.zrobiłem po Polsce 3500 km...i spalanie 6,2 L/100

w miescie 8L/100 1 moc....ufff niesamowita.

 

Zastanow się...

pozdr.

 

 

Z tym spalaniem, to chyba Cię ponisło. :D

Musisz bardzo delikatnie jeździć.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam czegos zebym sie nie bal wyprzedzac ale zeby tez nie palil mi 20l/100km. Z tym spalaniem to troche niewiarygodne. Zastanawiam sie miedzy 523, 525 albo 528 tylko czy jest 523 bez "i" i ktore jest lepsze, czy 525 jest w benzynce i dizlu czy tylko dizel? A 528? I jakie jest spalanie w tej ostatniej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądnij do tematu podwieszonego tutaj w dziale 5 tam ktoś wyjaśnia w formie prezentacji model e39. Bo chyba za wiele nie wiesz. 523i to silnik 170 konny o pojemności 2.5 i nie ma takich bez "i". http://www.bmw-klub.pl/n/samochody/baza/produkcjaE.zip tutaj masz dane dostępne ze strony głównej klubu wszystkich modeli. Sądzę że wiele ci pomoże da jakiś obraz w palecie modelu. Najważniejsze ze wybrałeś markę BMW :cool2: reszta to sprecyzowanie swoich oczekiwań i dobranie do swoich potrzeb.
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja Tobie proponuje kupić E39 3.0d. Jestem od niedawna właścicelem tego modelu...jest niesamowity! :D

W ciągu tyd.zrobiłem po Polsce 3500 km...i spalanie 6,2 L/100

w miescie 8L/100 1 moc....ufff niesamowita.

 

Zastanow się...

pozdr.

 

 

Z tym spalaniem, to chyba Cię ponisło. :D

Musisz bardzo delikatnie jeździć.

 

:) nie nie poniosło. W ostatnim tygodniu przejechalem 3500 km po Polsce..i miałem okazję sprawdzić. Prędkość owszem...110-130 km/100...luzik do skrzyżowania :mrgreen:

i tak wyszło. Policz...zatankowalem 70L..przejechalem 1150 km i "wlazlo" znów 70 L... wniosek? 6,2...6,3...a owszem jeżdżę delikatnie...już wyrosłem z szybkiej jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

:) nie nie poniosło. W ostatnim tygodniu przejechalem 3500 km po Polsce..i miałem okazję sprawdzić. Prędkość owszem...110-130 km/100...luzik do skrzyżowania :mrgreen:

i tak wyszło. Policz...zatankowalem 70L..przejechalem 1150 km i "wlazlo" znów 70 L... wniosek? 6,2...6,3...a owszem jeżdżę delikatnie...już wyrosłem z szybkiej jazdy :)

 

zrezygnuj z tego "luziku" przed skrzyżowaniem i zobaczysz że będzie jeszcze mniej

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w tej chwili 528i i jest to wystarczajacy silnik do tej budy. Szału nie ma, ale jakby nie było 7,5s do setki to nadal dobry wynik nawet wśród podobnej klasy aut, które dzisiaj stoją w salonach.

 

Gdybym kupował E39 jeszcze raz na 100% byłoby 540i w manualu. Silnik-marzenie to tego auta, lecz też przeskok z 2.8 R6 do 4.4 V8, więc też inny poziom kosztów

 

W mojej skromnej opinii, kupując R6-tkę wolnossącą warto pamiętać o jednej rzeczy. R6-tki maja bardzo kiepski dół (oczywiście po przesiadce z Opla 1.8 uśmiech z twarzy bardzo długo nie będzie schodził, ale jak już się trochę pojeździ to można to odczuć). W tym aucie moc jest drugorzędna, bo ile tak naprawdę będziemy z niej korzystać podróżując po mieście czy bez szaleństw w trasie? Rzadko. Najważniejszy jest moment obrotowy, a 2.0 ma go tylko 190Nm co jest wynikiem fatalnym na taka masę auta, 523i juz 240Nm ale to również mało, a 528i już 280Nm co nie jest jakimś dobrym wynikiem, ale autko juz sie bardzo sprawnie odpycha i nie ma przy tym znacznej potrzeby kręcenia go, choć 530d czy 540i to nie jest.

 

Nie ma co więc się bać pojemności, koszta utrzymania są praktycznie takie same w 520i-530i jeśli chodzi o serwis, spalanie w mieście różnica może 2 litrów, w trasie jeśli w ogóle istnieje to jest minimalna, więc po co kupować coś i się później denerwować, że mogło się mieć więcej za takie same pieniądze. To tak z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam czegos zebym sie nie bal wyprzedzac ale zeby tez nie palil mi 20l/100km. Z tym spalaniem to troche niewiarygodne. Zastanawiam sie miedzy 523, 525 albo 528 tylko czy jest 523 bez "i" i ktore jest lepsze, czy 525 jest w benzynce i dizlu czy tylko dizel? A 528? I jakie jest spalanie w tej ostatniej?

 

Jedno musisz sobie uswiadomic model 528i oraz 523i który ma pojemnoćś 2,5l to modele przedliftingowe z kolei model 525i jest modelem poliftingowym wiec rozbiezność w cenie bedzie spora wsystkie to benzyna spalanie 11-13l w mieście (zależy od miasta :) ). Co do diesli to 525tds(najstarszy i nie polecany), 525d oraz 530d tyle ze ciażko znaleźć cos z małym przebiegiem a ze starym dieslem najceszciej jest tak ze zaoszczedzisz na ropie ale doplacisz na czeciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

To moj pierwszy post wiec przepraszam jezeli zle go umiescilem.

Zastanawiam sie nad zakupem 5 e39 lecz nie mam pojecia ktory wybrac. Zastanawialem sie nad 525 ale kolega mi odradzal bo cos jest z silnikiem, chcialem 520 to inny mi mowi ze za slaby, 528 za duzo pali. Prosze was o pomoc. Najbardziej odpowiadalby mi dizel bo robie tygodniowo okolo 300 km, ale jezeli ktoras z benzynowych wersji pali w granicach 10 litrow to tez wezme ja pod uwage. Jakie sa najczestsze usterki i czy czesci sa tansze jak do aut japonski? A moze znacie dobrej jakosci zamienniki. Obecnie mieszkam na wyspach wiec problemow z zawieszeniem nie bedzie(raczej). A ktory z gamy "piatek" jest najodpowiedniejszy na polskie warunki.

Dzieki i pozdrawiam

 

Witam.

 

Jeśli dobrze poszukasz to znajdziesz diesla z przebiegiem 100 kilka tysięcy. Ja kupiłem 2 lata temu 530d z przebiegiem 90 kkm. Fakt, że troche więcej mnie kosztowała, ale przejechałem już 60 kkm i żadnej usterki, oprócz przepalenia się żarówki z tyłu i uszkodzenia jednego łącznika stabilizatora z tyłu ;). To wszystko. Tak jeździ się rewelacyjnie. Benzynka ma gorsze osiągi jeśli mówić o 520i 523i, 525i. Moim zdaniem dużo lepiej się jeździ 530d na automacie, miodzio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

:) nie nie poniosło. W ostatnim tygodniu przejechalem 3500 km po Polsce..i miałem okazję sprawdzić. Prędkość owszem...110-130 km/100...luzik do skrzyżowania :mrgreen:

i tak wyszło. Policz...zatankowalem 70L..przejechalem 1150 km i "wlazlo" znów 70 L... wniosek? 6,2...6,3...a owszem jeżdżę delikatnie...już wyrosłem z szybkiej jazdy :)

 

zrezygnuj z tego "luziku" przed skrzyżowaniem i zobaczysz że będzie jeszcze mniej

 

Dokładnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdziłem, dieslem e28 2,4 D,w zależności jak szybko od 5,6 do 9 L oleju,potem 525i na "blosie" to było kochane auto,ostanio 9 L LPG,do 14 L przy szybkiej jeżdzie bądż większym obciązeniu,teraz mam 535iA i testuję ,ale wydaje mi sie ,że około 15-18 L LPG [sekwencja] uważam zaś ,że 2,8 silniki są b. sprawne szwagier ma taką b. ładnie chodzi pali 14 L LPG[sekwencja} ,koledzy dobrze ci radzą , Diesel musi być sprawny bo jak ci coś klęknie przy nim to płacisz słono, a co do spalania 3,oD w rodzinie też był od 9 L wzwyż oleju,jazda miasto i poza,tak,że jak ktoś pisze ,że mu pali 6,2,czy 6,5 jeżdzić musi nie wiem baaaardzo delikatniutko, auto typu BM zawsze kusi szybszą jazdą,podejdż do tego ambicjonalnie ,przecież nie dasz się objechac jakiejś 500- tce z napisem Coca-cola,bez jaj,ja ostatnio dojeżdżam do pracy swoją 535 i staram się nie wariować, wiadomo,ale jak widzę ,że zbliża sie jakiś "plagiat" to nie pozwolę sobie na wyprzedzanie,tak ,że to zbytnio nie podniecałby, się takim stwierdzeniem ,że Diesel pali szczególnie BMW mało [ to nie 1,9 TDI].pzdr.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jerzy po części masz rację, czasem trzeba przydusić i dobrze jak jest czym, bo jak po wciśnięciu gazu nie ma żadnej reakcji to do d.. z taką Beemką.

 

Co do tych handlowców to wiekszosć zasówa na łeb, na szyję, ścigać sie z każdym ,prowoadzić jakieś bitewki codziennie to też trzeba być jakimś niedowartościowanym chyba. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.