Skocz do zawartości

przyspieszanie na klimie 320I


Trancemorpher

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam silnik m52b20 i moje pytanie dotyczy tego czy to normalne ze auto na wlaczonej klimie automatycznej w dzien staje sie tak bardzo zmulone w dolnym zakresie obrotow czy cos jest nie tak ? bo normalnie jak jezdze bez wlaczonej klimy to auto jest bardzo elastyczne i zrywne natomiast gdy wlacze klime na 3/4 obrotow to go zamula (tak jakby stracil jakas ilosc koni) i musze go krecic caly czas ponad 3,5 tys obrotow bo inaczej ciezko z plynnym wyprzedzaniem, co wiaze sie oczywiscie z czesta redukcja nawet do trojki w trasie ;/ powyzej 3,5 obr idzie jak trzeba... dodam ze mam teraz wieksze laczki przy nim 17 i zazwyczaj pelen bak :) czekam na odpowiedzi czy tak ma byc czy cos nie tak ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne to zjawisko - czyżby w waszych autach sprężarka odbierała aż tyle mocy???

 

Moim zdaniem nie jest to normalne. Ja jeżdżę z klimą cały czas i takie zjawisko nie występuje w moim samochodzie.

Owszem - spalanie z klimą trochę wzrasta ale żadnych zauważalnych spadków mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę, ze jest to normalne ze moc troszkę spada ale troszkę. tak w wnioskuje bo coś jednak ta klima zabiera skoro jak sie włączy na postoju na wolnych obrotach to obroty potrafią spaść, oczywiście odrazy zaraz wracając do normy ale spadek jest czymś wywołany u mnie jak zapodam klimę to tez lekko traci ale nie muszę redukować, choć mało śmigam z klimą bo używam jak już nie mogę wytrzymać :) lub dla wygody pasażerów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokie masz opony :?:

Ja przy 225 wyraźnie odczuwam delikatne zamulenie.

Twój silnik zaczyna "dobrze jechać" od 3900 obr więc wiesz. Nie spodziewajmy się że można dobrze wyprzedzić przy 2000 obr.

Weź to pod uwagę :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokie masz opony :?:

Ja przy 225 wyraźnie odczuwam delikatne zamulenie.

Twój silnik zaczyna "dobrze jechać" od 3900 obr więc wiesz. Nie spodziewajmy się że można dobrze wyprzedzić przy 2000 obr.

Weź to pod uwagę :wink:

 

no dosc szerokie mam 225/45 R17 na bank troche tez zmulaja bo wiem jak sie wkrecal na zimowych stalowkach... ale mimo wszytko bez wlaczonej klimy radzi sobie na nich w miare dobrze... no po osiegnieciu 3900 obr juz ciagnie do konca elegancko... ale do tych 3900 obr na klimie i bez klimy to zupelnie inna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łozysko na spręzarce konczy żywot? Pasek sie slizga i potrzebuje wiekszych obrotow zeby napedzic sprezarke, co powoduje spadek mocy? Sama sprezarka w sobie nie powinna odbierac az tyle mocy, moze w 316 da sie to odczuc, ale w 320 raczej nie powinno. Opony 225 moga byc tez druga przyczyna, po przesiadce z zimowek 185/60/15 na letnie 225/40/18 tez chwile mi sie wydawało ze cos mi muli auto:) Tak - to były koła :)

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.