Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

mam maly problem z m50b20.

poczas jazdy kiedy trzymam pedal przyspieszenia w jednej pozycji auto przyspiesza sobie i nagle zaczyna jeszcze lepiej przyspieszac tak jakby sie "odblokowalo"

 

albo podczas wyprzedzania nagle zaczie lepiej przyspieszac i od razu gorzej

 

generalnie nie ciagnie rowno

 

co to moze byc?

 

1 pompa paliwa

 

sprawdzilem tak jak wedlug ksiazki sprawnosc, nasikala 1L w ciagu 30 sek

 

2. jak sprawdzic czjnik polozenia przepustnicy? w ksiazce nie moge wylukac a na pewno musi miec jakas rezystencje itd

 

3. lambda. ktos juz cos kombinowal. tzn nie ma oryginalnego zlacza tylko kable sa skrecone recznie:/ podejrzewam ze labda byla wymieniana na jakas ze szrotu i taka prowizorka. ale odbiegajac od tego i nie sugerujac sie ty.

 

chcialem sprawdzic sygnal z sondy czy pracuje prawidlowo i niestety sygnalu nie znalazle. tzn na przewodach byl albo sygnal 0 albo stale +iles tam woltow (na kabelku od podgrzewania jak mniemam kolor bialy)

 

szukalem rozpiski jakie kolory powinny miec kable od sondy a jakie od strony silnika bo moze ktos zle polaczyl

wiec jakby ktos mial jakis schemat albo wiedze na ten temat to z gory dzieki

 

4. wtryskiwacze

 

5. nie wiem co jeszcze

 

i tak to wyglada... co myslicie?

 

rada z innego forum:

sonic1983:
sprawdz swiece jak pozdejmujesz cewki i na ktorejs bedzie olej to uszczelka pokrywy zaworow jakies 100zl [3 uszczelki] i godzina roboty [aha zacznij zdejmowac od ostatniego cyl bo tam najgorsze chlodzenie i najczesciej puszcza choc to nie jest regula] ale 95% ze to uszczelka
pzdr 

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam podobnie ale nie będę juz nic robił do generalki, generalnie jeśli nie wymieniałeś dawno to na początek nowe świece, przy okazji zobacz jak one wyglądają (jaki kolor), zdrowy silnik powinien zostawiać świece koloru złotawego, kolor czarny albo biały oznacza zbyt bogatą lub za ubogą mieszankę, załóż świece i zobacz czy coś się zmieniło, u mnie w tym samym dniu jak zmieniam na nowe autko przybywa jakby 20-30 koni, ale niedługo po już jest znowu ten sam problem, i wg mnie któraś z cewek jest do wymiany, wszystko jest ok do momentu aż cewki się nagrzeją, wtedy pojawia się to przerywanie, sugerowałbym to samo u ciebie, ale najpierw zmień świece, pamiętam jak zaraz po kupnie moje bmw w ogóle nie chciało przyspieszać przy głębszym depnięciu pedału gazu, po wymianie samych tylko świec - inny samochód!! sprawdź również czy u ciebie też dopiero przy rozgrzanym silniku/cewkach to się pojawia czy jest cały czas, mogą to być również fajki od cewek, może być na nich przebicie, sprawdzić to możesz również przy wymianie świec, w ciemnym garażu przy włączonym motorze oczywiście i zdjętej pokrywie silnika powinno być widać przebicia, pozdro
Opublikowano
Do sondy idą cztery kable. Dwa białe od grzałki, srebrny to masa, a sygnałowy ma kolor czarny. To że pompa ma prawidłową wydajność nie znaczy że w układzie paliwowym jest prawidłowe cisnienie. Może być uszkodzony np. rególator ciśnienia na listwie wtryskowej. Ja zacząłbym od uruchomienia sondy lambda. Wepnij sie z multimetrem pod czarny kabej i sprawdź wskazania sondy podczas jazdy, a szczegójnie w momencie kiedy silnik traci moc.
Opublikowano
Witam!tez mam podobna sytuacje u siebie i nasila sie to jak jest wilgotno lub podszas deszczu w suche dni tez jest to odczuwalne ale wyraznie slabiej obejrzalem dokladnie kable WN i widac na jednym ze jest popekana guma takze u mnie chyba to bedzie przyczyna wiec moze sprawdz u siebie dokladnie stan kabli pozdrawiam
Opublikowano
Do sondy idą cztery kable. Dwa białe od grzałki, srebrny to masa, a sygnałowy ma kolor czarny. To że pompa ma prawidłową wydajność nie znaczy że w układzie paliwowym jest prawidłowe cisnienie. Może być uszkodzony np. rególator ciśnienia na listwie wtryskowej. Ja zacząłbym od uruchomienia sondy lambda. Wepnij sie z multimetrem pod czarny kabej i sprawdź wskazania sondy podczas jazdy, a szczegójnie w momencie kiedy silnik traci moc.

 

a nie wiesz moze jakie kolory kabli powinny byc po drugiej stronie zlacza? tzn z wiazki silnika? bo u mnie chyba jest czerwony zolty zielony i niebieski ale nie pamietam dokladnie. i ktore do ktorych powinny byc wpiete?

 

Czy te " ...nagle lepsze przyspieszenia.." nie nastepują po przekroczeniu ok 2500-3000 obrotów ?

 

...

 

Miałem na myśli czujnik wałka albo wału.

 

generalnie tak. jak go zmuli to na opbrotach nizszych i gdzies pod 3.0 - 3.5 tys odzyskuje pałera

gdzie znalezc te czujniki jak sprawdzic?

 

u mnie dzieje sie to bez wzgledu na pore dnia faze ksiezyca itd.

 

w poniedzialek dopiero cos porobe , narazie zbieram informacje i za pomoc wielkie dzieki :cool2:

Opublikowano

czujnik połozenia wału - 9

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/LHD/M/1994/browse/engine/timing_case/

 

Wałka - 18

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/LHD/M/1994/browse/engine/cylinder_head_vanos/

 

najlepiej odczyt błędów ale spróbój popukać delikatnie w czujnik i zobacz czy będzie reagował na sterowanie motoru.

Opublikowano

a nie wiesz moze jakie kolory kabli powinny byc po drugiej stronie zlacza? tzn z wiazki silnika? bo u mnie chyba jest czerwony zolty zielony i niebieski ale nie pamietam dokladnie. i ktore do ktorych powinny byc wpiete?

 

Jaki masz rocznik auta i na jakim osprzęcie (bosch czy siemens) ?

Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem świece u siebie i zapaliłem po dłuższej przerwie i ostygnięciu wymieniałem świece. Odpaliłem i dałem czadu. Autko się zerwało jak szalone ale po zagrzaniu znowu sie zwaliło więc wydałem kase w błoto .Dalej telepie lekko silnikiem . Wydaje mi się że cewki są walnięte któreś. Musze kupić inne i podmienić,może to oto biega ???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

a nie wiesz moze jakie kolory kabli powinny byc po drugiej stronie zlacza? tzn z wiazki silnika? bo u mnie chyba jest czerwony zolty zielony i niebieski ale nie pamietam dokladnie. i ktore do ktorych powinny byc wpiete?

 

Jaki masz rocznik auta i na jakim osprzęcie (bosch czy siemens) ?

 

rocznik 91. przeplywka boscha wiec chyba osprzet boscha

 

czujnik połozenia wału - 9

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/LHD/M/1994/browse/engine/timing_case/

 

Wałka - 18

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/LHD/M/1994/browse/engine/cylinder_head_vanos/

 

najlepiej odczyt błędów ale spróbój popukać delikatnie w czujnik i zobacz czy będzie reagował na sterowanie motoru.

 

 

ksiazka znowu pomogla.

podane sa rezystancje jakie powinny miec czujniki wiec to tez sprawdze.

Opublikowano

Co do kolorystyki przewodów sondy po stronie instalacji:

 

zielony --- podgrzewanie +

brązowy --- podgrzewanie masa

żółty --- sygnał z sondy

czarny --- masa sondy

Opublikowano
Co do kolorystyki przewodów sondy po stronie instalacji:

 

zielony --- podgrzewanie +

brązowy --- podgrzewanie masa

żółty --- sygnał z sondy

czarny --- masa sondy

 

o super dzieki wielkie.

 

to moge miec sonde zle podpieta bo z tego co kolega pawelj5 napisal

Dwa białe od grzałki, srebrny to masa, a sygnałowy ma kolor czarny.

 

czarny od sondy to sygnalowy a czarny od wiazki to masa i to moge miec zle spiete i dlatego moglem nie widziec sygnalu sondy bo sygnalowy byl spiety z masa (czarny z czarnym) . jutro popatrze. chyba ze kolory od sondy maja inne oznaczenia.

 

kurcze jak ja nie lubie takich zagadek ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem świece u siebie i zapaliłem po dłuższej przerwie i ostygnięciu wymieniałem świece. Odpaliłem i dałem czadu. Autko się zerwało jak szalone ale po zagrzaniu znowu sie zwaliło więc wydałem kase w błoto .Dalej telepie lekko silnikiem . Wydaje mi się że cewki są walnięte któreś. Musze kupić inne i podmienić,może to oto biega ???

 

tak mi sie wydaje, ja miesiac temu po wymianie mialem tak samo, co prawda jak wracalem od kumpla to caly czas auto szlo jak powinno, ale juz na nastepny dzien bylo znowu źle, proponuję tobie kupic jedna nowa, sprawna cewke i tak jak pisales pokolei wymieniac i robic jazde testowa, pozdro ;)

Opublikowano

cewki pozdejmowalem. suchutko zero sladow oleju. swiece wygladaja ok.

dwie cewki sa inne tzn ktos pewnie wczesniej zmienial albo cos.

 

sprawdzilem czujniki walu i walka i wedlug omomierza wygladaja na ok teoretycznie.

 

sonda...

 

po wnikliwej analizie okazalo sie ze sonda jest jeszcze inna. dwa brazowe jeden kremowy prawie brazowy i jeden fioletowy kabel. wiec jeszcze z czegos innego.

 

wygladalo na to ze byly zamienione kable (masa z sygnalowym)

 

po zmianie na teoretycznie dobrze odpalilem obroty zaczely falowac ale po jakims czasie sie uspokoily. wskaznik sondy nie wskazywal za wiele tzn jak juz wskazywal to sonda oscylowala wokol ubogiej mieszanki na jalowym.

 

jazda probna:

nie bylo przymulenia ani raz. ale na gornych obrotach cos jakby delikatnie go dlawilo i odblokowywalo ale delikatnie.

 

musze wiecej pojezdzic zeby sie upewnic.

 

ale pewnie skonczy sie na kupieniu sondy lambda wlasciwej i moze wtedy bedzie ok.

 

aha od wiazki wraz z kablem od sondy idzie kabel niebiesko/zolty i zielono/zolty. nie jest nigdze podlaczony a w skrzyni z boku od strony pasazera jest jakas wtyczka/czujnik nie podlaczony co to moze byc?

Opublikowano

zrobilem 50 km i co ... dalej to samo.. 2.5-3.0 magiczna granica kiedy to czasem gdy sie zmyli to sie obudzi

 

 

ale 50 km nie zrobilem na darmo podjechalem do znajomego z ineterfejsem i 2 bledy byly oba od sondy

Opublikowano

Bo w M50 z tego co wcześniej czytałem masz sondę SIEMENS i to są prawidłowe kolory kabli a pracować powinna do 5V.

 

Przelutowujac kable pewnie dlatego wywalił błąd bo zrobiłeś zwarcie. Obyś tylko nie narozrabiał w DME.

 

P.S

Sondy Bosch 1V mają białe, czarny i szary kolory.

Opublikowano

Zakupiłem cewki ze złomu komplet 6ciu. Więc muszą być dobre bo 6 padniętych to raczej było by fatum :twisted: Jade właśnie na wymiane do teścia bo ma plac....kupiłem je za 10 funtów z tego samego rodzaju silnika i pojemności - cewki BREMO. Wyjołem też prawie nowe visco które u mnie już rzęziło łożysko...zobaczymy co to z tego będzie :D

 

Jak nie to ...komp osateczna diagnoza :?

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Silniki M50 mają elektronikę boscha i jedną sondę jednowoltową montowaną przed katalizatorem. Silniki M52 mają elektronikę siemensa i dwie sondy pięciowoltowe montowane w kolektor wydechowy, a do tego trzecią sondę montowaną za katalizatorem. Nie jestem pewien ale ta trzecia jest chyba jednowoltowa. DjAquaz ma silnik M52.
Opublikowano
No i wymieniłem 6 cewek z bosch na bremi i autko ani zatelepie.Równiutko pracuje jak ta lala. Przy okazji visco wymieniłem. Kupiłem z wetylatorem za 10 funtów a cewki za drugie 10 ...a na ebayu kolo chciał opchnąć mi za 65 funtów z przesyłką więc zaoszczędziłem troche szmalu :lol:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
napisz jak zrobisz co było przyczyną tego zamulania :wink: moja czsem też tak ma po wymianie filtra paliwa jest lepiej ale tak do 3000ob/min potrafi się jakoś zdusić czasem :doh: nie wiem o co kaman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.