Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w diagnozie układu wspomagania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie wspomaganie działa, może słabiej niż powinno ale działa.

Problem w tym że bardzo głośno, np na postoju wykonam leciutki skręt kierownicą, koła pozostają nie ruszone w miejscu a cały układ dostaje jakiś wibracji, jaby olej przechodził przez jakieś dziury lewym obiegiem, jak kręcę kierownicą to też tak ziarniście się przemieszcza, a jak dochodzę do skrajnego położenia to makabra, wali jak serią z kałacha, daleko, głośno i aż wszystko drży. Olej mu wymieniłem na ATF mobila ale już po kilku chwilach go spieniło, dolewam do poziomu z miarki, jak dam więcej to mi wywala spod wlewu.

Tyle tytułem opisu, teraz zasadnicze pytanie: czy to pompa czy serwo ??

czy ktoś jeździł z wyłączonym wspomaganiem? jak to naj;epiej zrobić, chociażby tylko na czas wymontowania i naprawy pompy.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano

Kiedyś miałem Renault 30 z uszkodzonym układem wspomagania (leciało z maglownicy).

Miałem:

- odłączony pasek klinowy pompy,

- odłączone przewody od maglownicy.

 

Dało się jeździć. Potem jak dostałem maglownicę, to tylko podłączyłem przewody, założyłem pasek i pięknie wspomaganie chodziło.

 

Nie napisałeś, jaki masz silnik. U mnie M52B28 nie da się odłączyć tylko pompy wspomagania (ten sam pasek napędza też alternator).

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
...

Nie napisałeś, jaki masz silnik. U mnie M52B28 nie da się odłączyć tylko pompy wspomagania (ten sam pasek napędza też alternator...

 

ja man M52B20 i taka sama sytuacja, pompa jest na jednym pasku z alternatorem. Mufką dałoby się skrócić obieg odłączając maglownicę, ale teraz pytanie co z króćcami maglownicy, czy można je zatkać czy musiałbym je połąCZYć przewodem, bo musi tam pozostać olej aby zapewnić smarowanie.

 

Chyba bez podmianki ani rusz, byle co trzeba podstawić aby sztuka była i wtedy demontować. Pozostaje pytanie: zaczynać od pompy czy od maglownicy ??

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano
Objawy jakby układ był zapowietrzony.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Objawy jakby układ był zapowietrzony.

 

No tak, ale odkręcenie wlewu nie pomaga, a układ powinien być samoodpowietrzający się. Chyba małe cisnienie pompy w połaczeniu z wyrobioną maglownicą dają taki efekt że układ zapowietrza się w czasie pracy. Dolałem doktora do układów wspomagania, dobrego, STP ale efekt praktycznie żaden.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano
Mi to tez wyglada na zapowietrzony uklad. sprobuj go odpowietrzyc krecac kiera przy zgaszonym silniku na maxa w kazdym kierunku kilka razy. Dawniej mialem podobne objawy w e34 . wspomaganie huczalo i plyn mi sie pienil. Po takim odpowietrzeniu uklad znow zaczal normalnie chodzic. Powodzonka

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

z wyłączonym silnikiem jeszcze nie próbowałem,

spróbuję rozgrzać olej w układzie a potem pokręcę kierownicą jak piszesz

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano
Mi to tez wyglada na zapowietrzony uklad. sprobuj go odpowietrzyc krecac kiera przy zgaszonym silniku na maxa w kazdym kierunku kilka razy. Dawniej mialem podobne objawy w e34 . wspomaganie huczalo i plyn mi sie pienil. Po takim odpowietrzeniu uklad znow zaczal normalnie chodzic. Powodzonka

napewno robi się to na zgaszonym ??

Opublikowano
napewno robi się to na zgaszonym ??

 

Na ODPALONYM!

Kręcić kilka razy do oporu w obie strony. Po każdym skręcie do oporu chwilkę przytrzymać aby ciśnienie szło przez zawór upustowy - powinno być słychać "brzęczenie" zaworu.

Uzupełnić płyn (na chodzie) do wymaganego poziomu (środkowe zgrubienie) i gotowe.

Opublikowano
Ja zawsze to robilem na zgaszonym. Kiedys chcialem to robic na odpalonym ze wzgledu ze o wiele prosciej jest wtedy krecic kierownica ale odradzil mi to moj mechanik. Zawsze skutkowalo.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Ja zawsze to robilem na zgaszonym. Kiedys chcialem to robic na odpalonym ze wzgledu ze o wiele prosciej jest wtedy krecic kierownica ale odradzil mi to moj mechanik. Zawsze skutkowalo.

 

wiesz ale nie daję rady skręcić bez wspomagania w skrajne położenie, dochodzi 1,5 zamiast 2,5 obrotu i dalej jest tak ciężko że boję się że listwę zębatą wyszczerbię :mad2:

aha ale w lewo jakoś lżej idzie i troszkę dalej idzie przekręcić

 

Z pracującym silnikiem obracałem tak kołami nie 10 ale ze 100 razy i nic, tak samo na zimnym olejmu jak i na rozgrzanym. Ta procedura nic nie daje. Spróbuję jeszcze na rozgrzanym oleju z wyłączoną pompą ale wątpię w powodzenie.

Prawdopodobnie czeka mnie wymiana maglownicy, jak to rozegrć, szukać nowej, regenerować czy może jakiś zestaw naprawczy zakupić? co polecacie?

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano
Próbowałeś z podniesionymi kołami? Wtedy nawet bez pracującej pompy powinno lekko chodzić. Tak czy inaczej odpowietrza się z pracującą pompą. Maglownica leje? Czemu zakładasz że to ona jest zepsuta? Zacznij od pompy a wcześniej sprawdź zawór przelewowy (na maglownicy) - jest to zwykły zaworek kulowy ze sprężynką, pęknięcie sprężyny powoduje że płyn będzie krążył w obiegu ale nie będzie miał wystarczającego ciśnienia. Czy płyn pienił się już przed wymianą ?
Opublikowano
... Czy płyn pienił się już przed wymianą ?

Przed wymianą płyn był brązowy, mętny, przy wyjmowaniu miarki poziomu widać było że nie jest jednorodny, stanowił kilka rozpuszczonych ale nie mieszających się ze sobą faz.

Wymieniałem 2 razy, bo sporo go pozostało i po pierwszej wymianie jeszcze sporo tego syfu dostało się do obiegu. Na koniec dolałem doktora STP do przekładni kierowniczych.

Trudno mi ocenic czy jeszcze się pieni, wcześniej widziałem malutkie bąbelki przy kręceniu, teraz ich już nie widać ale olej nadal ma brązowy odcień (zalałem czerwony ATF)

Ciśnie nie to tam jest, bo jak zdecydowanie kręcisz kier todobrze wspomaga, tyle że głośno pracuje i tak jakby ziarniście kierownica się obraca. Najciekawszy jest moment jak tylko leciutko pokręcę kierownicą, mam już taki huk jak przy skręcaniu, jednak koła stoją w miejscu. Gdzieś mam lewy obieg, możliwe że na samym zaworze przesterowującym.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano
Ciśnie nie to tam jest, bo jak zdecydowanie kręcisz kier todobrze wspomaga, tyle że głośno pracuje i tak jakby ziarniście kierownica się obraca. Najciekawszy jest moment jak tylko leciutko pokręcę kierownicą, mam już taki huk jak przy skręcaniu, jednak koła stoją w miejscu. Gdzieś mam lewy obieg, możliwe że na samym zaworze przesterowującym.

 

Sprawdź zawór, możliwe że jest uszkodzony. Trzeba zaczynać od najprostszych rozwiązań. Nie ma żadnego zaworu "przesterowującego", jest zawór ciśnieniowy, zwrotny -nr. 4 na diagramie.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL82&mospid=47545&btnr=32_1026&hg=32&fg=20

Opublikowano

Bardzo dobry link.

Zapisałem nr katalogowe i postaram sie kupić same zaworki,

niewielki koszt a od czegoś i tak trzeba zacząć

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano
Bardzo dobry link.

Zapisałem nr katalogowe i postaram sie kupić same zaworki,

niewielki koszt a od czegoś i tak trzeba zacząć

 

Potem skup się na pompie.

Usterka maglownicy to luz pomiędzy listwą a obudową i rozszczelnienie, jeśli nie cieknie to jest okej. Umierająca pompa hałasuje znacznie pod obciążeniem, zapowietrzona też.. musisz dobrze zdiagnozować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.