Skocz do zawartości

Czy trzeba "odświeżać" oprogramowanie w sterowniku


Marcus 1959

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Proszę o potwierdzenie aktualnej wersji oprogramowania.

 

M54B22, bmw part number 7519308

assembly number 7520502

 

 

WinKfp proponuje jako najnowszy soft: 7545416

 

Czy to jest najnowszy, czy wgrałem za stare sp_update ?

 

Rozumiem że dla silnika M54 wybieram moduł MDS43 ?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
A jakie to e30 było produkowane w 1999 roku, a w podpisie masz E39 i tam tylko max dwa moduły mozna aktualizować, silnik i skrzynie automatyczna reszta to tylko kodowanie do serii z ZCS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tez aktualizowalem sam sobie soft w dme i egs.

autko z podpisu.

tak automat jest wieksza röznica miedzy sport a normal.lepsza reakcja.

silnik jest ok .,ale spalanie sie nie zmiejszylo , i moja reakcja na HLF .czyli lastsignal

ale to chyba na inny watek temat

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem właśnie po aktualizacji wszystkich modułów w moim E39 2.0 1999r. Po prostu rewelacja. Całkiem inne auto wiec Panie i Panowie warto odświeżać oprogramowanie.

 

Pewnie ktoś Ci poresetował adaptacje i tyle, a Ty myślisz, że Twoje E39 było aktualizowane. Ciekawe ile ktoś naciągnął Cię za tą zabawę :). W Twoim aucie tylko sterownik silnik może być zaktualizowany lub/i EGS (skrzynia automat, jęśli masz). To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem właśnie po aktualizacji wszystkich modułów w moim E39 2.0 1999r. Po prostu rewelacja. Całkiem inne auto wiec Panie i Panowie warto odświeżać oprogramowanie.

 

Pewnie ktoś Ci poresetował adaptacje i tyle, a Ty myślisz, że Twoje E39 było aktualizowane. Ciekawe ile ktoś naciągnął Cię za tą zabawę :). W Twoim aucie tylko sterownik silnik może być zaktualizowany lub/i EGS (skrzynia automat, jęśli masz). To wszystko.

 

swieta prawda

nie ma nic ponad to .najlepiej samemu zrobic ,i wtedy wiesz co jest"5"

tak samo z naprawami ,komus oddasz to polowe srubek ci nie dokreci-- a na banie przy 200kmh nie ma zmiluj :nienie:

 

ale prawda jest ze daje to ,ale dupy nie urywa :norty:

 

podsumowaujac.

samemu -warto

 

placic za to --- ni h.ja :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem właśnie po aktualizacji wszystkich modułów w moim E39 2.0 1999r. Po prostu rewelacja. Całkiem inne auto wiec Panie i Panowie warto odświeżać oprogramowanie.

 

Pewnie ktoś Ci poresetował adaptacje i tyle, a Ty myślisz, że Twoje E39 było aktualizowane. Ciekawe ile ktoś naciągnął Cię za tą zabawę :). W Twoim aucie tylko sterownik silnik może być zaktualizowany lub/i EGS (skrzynia automat, jęśli masz). To wszystko.

 

Warto dodać, że choć może, to często i tak nie ma nowszych wersji.

Wg mnie jak E39 chodzi dobrze to nie ma sensu ruszać, to nie np E9x gdzie wychodzi wiele poprawek które zapobiegają awarią lub je poprawiają.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do DDE3 , DDE4 , EGS, DME też wychodziło wiele poprawek właśnie po to aby prace silnika , skrzyni automatycznej usprawnić, podobnie jak w e90 itp

wiec tez warto zrobić aktualizacje , i nie ma to znaczenia czy to e39, e46,e53 czy e83 , np w DD3 przy wymianie na nowszy przepływomierz jest to nawet obowiązkowe, inaczej nie będzie poprawnej pracy silnika ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam u mnie wyglądało to tak :

 

stary soft widać że ostatnia aktualizacja 2002 r.

http://images76.fotosik.pl/98/e154cbe168acf200med.png

 

 

a tu po tym jak zrobiłem aktualizacje WinKFP

http://images75.fotosik.pl/97/3da383617e5e3489med.png

 

i skrzynia mam automatyczną

http://images77.fotosik.pl/97/22c3291ac73bdd6emed.png

 

i po

http://images78.fotosik.pl/97/1e98c8ee93649f67med.png

 

moje auto to e46 330ci automat 2000 rok po tej aktualizacji odczuwalna zmiana w jeździe auto o wiele żywsze lepiej reaguje na gaz wydaje się bardziej dynamiczne także ja polecam to zrobić. Mi zajęło to około 30 min. Nie wiem tylko co tak wpłynęło na jazdę soft silnika czy skrzyni a może to i to.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic się nie dzieje z silikiem skrzynią to lepiej nie ruszać. Możesz mieć (nieświadomie) małego wirusa i po aktualizacji co? niemiłe zaskoczenie. Zgadzam się z Din76 przepływomierz w starszych modelach wymienia się wraz z programem i to jeden z powodów kiedy zmieniać soft. Według mnie bez sensu jest wgrywanie nowego softu w autach poliftowych tam są już programy najnowsze więc wymiana na inny nawet z wyższym numerem nic nie da, nie będzie żadnej różnicy. Jeśli ktoś daje auto do aktualizacji "tak o" to wywala kasę w błoto, no chyba, że ma jej za dużo i nie ma co z nią robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z navi ktore chcemy dolozyc do BMW e60. W aucie byl zwykly mask bez navi a dolozylismy mask business lci. Wszystko dzialalo ale kumpel odpali abritesa i przypadkiem wywalil soft chyba. Teraz pojawia sie tylo szary ekran z logo bmw i jakies numery softu, boot loader itd. Oczywiscie nic nie dziala i nawet sie nie wylacza tylko caly czas swieci. Czy wgranie nowego softu przez winkfp pomorze? Czy jest ryzyka robienia tego przez dcan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich,

Mam takie pytanko: czy jest możliwe że po aktualizacji silnika w INPA w informacjach modułu silnika nie zmieniły się numery assembly SW silnika?

Gdzie można sprawdzić numery przed aktualizacją żeby porównać z tym co będzie po aktualizacji? czy to jest assembly nr?

 

pozdrawiam

PtR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witam,

 

Mam problem z navi ktore chcemy dolozyc do BMW e60. W aucie byl zwykly mask bez navi a dolozylismy mask business lci. Wszystko dzialalo ale kumpel odpali abritesa i przypadkiem wywalil soft chyba. Teraz pojawia sie tylo szary ekran z logo bmw i jakies numery softu, boot loader itd. Oczywiscie nic nie dziala i nawet sie nie wylacza tylko caly czas swieci. Czy wgranie nowego softu przez winkfp pomorze? Czy jest ryzyka robienia tego przez dcan?

 

Problem zalatwiony. nowy soft wgrany przez emergency flash... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy da gdzies sie sprawdzic jaka jest najnowsza wersja softu danego sterownika? Ostation sprawdzilem swoje auto i mi pokazuje, ze wszystkie sa aktualne a np. rls ma soft z 2003 a auto mam z 2006. Dziwne troche, ze nie ma nowszsego softu do tego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

trochę odświeżę temat bo chciałbym zrobić update softu i zastanawiam się czy zajmuję się tym ktoś z okolic trójmiasta, oraz czy może mi ktoś podpowiedzieć jaka jest najnowsza wersja softu do mojego e46 M52tub25.

 

Poniżej screen i INPY z moją aktualną wersją:

 

http://www.nfhost.pl/images.php?img=i202b0liv9,thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Twój ZBnr to 7501897, jest nowszy numer ZBnr dla MDS42 czyli po programowaniu będzie nowsze oprogramowanie

ISTA P lub WINKFPT sam wybiera nowsze oprogramowanie dla danego sterownika

Podłącz samochód pod ista P lub winkfpt to będzie dokładnie wiedział, moge stwierdzić tylko dla e46 że to MDS42 i jest nowszy numer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź, zaktualizowałem sobie sp_daten do v54 podpiąłem do auta i pokazało mi że najnowsze oprogramowanie to 7528656 co widać na poniższym zdjęciu ( wie ktoś z którego roku jest ten soft i czy jest może jeszcze nowszy? )

 

http://www.nfhost.pl/images.php?img=i203bmi9e9,thumb.jpg

 

Całej operacji jeszcze nie przeprowadziłem bo zastanawiam się czy na zwykłym kablu z "alledrogo" da rade, dodam że NCS chodzi ( programowałem już moduły ), INPA też ale czasem zdarza się że przerwie połączenie (chyba) :?

Mam próbować czy lepiej sobie odpuścić z tym kablem i sprowadzić sobie porządny albo czy jest ktoś z okolic trójmiasta kto byłby w stanie postawić sterownik na nogi po porażce? :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie , na 100% nie będzie nic nowszego dla E46, e53, e60, e65, tylko dla CAS 3 dla serii E było coś nowszego w ista 3.58 a tak to w żadnej z serii E nie ma nic nowszego

sp-daten v54 to poziom integracji dla grupy E89x-14-07-501 a sam soft jest z końca 2014 roku

dla e46 to nawet SSS Progman v32 jest wystarczający lub jeszcze starszy CIP z DIS v44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę poszperałem i sprawdziłem jaką mam wersje oprogramowania silnika. Według INPY mam wersje nr 7528722, która z tego co widzę w ETK jest dla silników z emisją spalin EU2 czyli bez katalizatora :szok: Wychodzi na to, że w 2009 był aktualizowany ECU. Zrzut z INPY poniżej, niech ktoś to zweryfikuje czy dobrze sprawdziłem. VIN - EZ41605

 

4939854c74cee769med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.