Skocz do zawartości

[316] [99] woda znika z chlodnicy


GDJOHNY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

kuzynka kupila 316 1999 rok i autko pije wode bardzo szybko.Niewidze zeby sie 'mleko' robilo w chlodnicy albo pod korkiem oleju ale moim zdaniem uszczelka pod glowica-

autko sie niegprzegrzewa ani nic -jezdzi i odpala normlanie wiec sam niewiem

Prosze pomozcie !!

Edytowane przez GDJOHNY
.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,zdemontuj przegrode z filtrem kabinowym i sprawdz kolanko wychodzace z tyłu głowicy bo bardzo czesto lubi tam własnie pekac i nie widac tego zanim nie zdemontujesz tej przegrody z filtrem kabinowym , Koszt kolanka około 60 zł .Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam ze niewidac zadnych wyciekow pod autem.

kurde autko jest bardzo potrzebne do jazdy na codzien i niewiem co i jak mam zrobic teraz :/

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie było widać, a leciało z kolanka o którym mówi kolega tyle, że z pod oringa szybkozłączki nasadzonej na to kolanko. Ciekło po skrzyni aż pod środkową część auta i dlatego nie zauważyłem. Edytowane przez Prokop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest troszke wody w wydechu wiec uszczelka :(

Czy ktos zmienial uszczelke pod glowica w tym modelu silnika?

Duzo pracy? czy trzeba na cos uwazac? Czy trzeba glowice planowac ?

Dziekuje za pomoc

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

trochę wody zawsze sie zbiera, u mnie zawsze leciutko kapie woda z wydechu a wody mi nie ubywa, wg mnie to nie to, przeciez sam piszesz ze bardzo szybko ci jej ubywa

a jesli juz pytasz o wymiane uszczelki - to trzeba caly silnik rozbierac, a jak juz sie rozbiera silnik to warto zrobic co nieco wiecej niz sama uszczelka, no ale tak jak pisalem wg mnie to nie to

pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie co wy z tymi uszczelkami pod głowicą? To ostatnia rzecz jaka może się stać, tym bardziej że płyn ucieka szybko. Z wydech przy zimnym silniku i niskiej temp. na dworze zawsze będzie woda na końcu tłumika. Chcesz rozbierać pół silnika a byłeś chociaż na kanale, poobserwowałeś auto z dołu. Przy rozgrzanym silniku świecąc światłem od dołu będzie widać parę jeśli przepuszcza jakaś uszczelka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to sprawdzilem wszystko ,odpowietrzalem go po kilka razy ,lezalem w kanale przez 30 minut i nic niewidze-zero wycieku,zero parowania gdzie przy silniku tylko woda w tlumiku i znikajaca w bardzo szybkim tepie woda z chlodnicy.

Z rana poltora litra kuzynka dodala i jak wrucila z pracy ( tam i z powrotem jakies 25-30 kilometrow) ja dolalem poltora litra.

Naprawde dziwna sprawa z tym.

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,zdemontuj przegrode z filtrem kabinowym i sprawdz kolanko wychodzace z tyłu głowicy bo bardzo czesto lubi tam własnie pekac i nie widac tego zanim nie zdemontujesz tej przegrody z filtrem kabinowym , Koszt kolanka około 60 zł .Pozdrawiam

 

Rozebraliśmu już pół autka :mrgreen: , a pierwsza opcja nie została sprawdzona więc może poczekamy do chwili jak kolega rozbierze i sprawdzi bo sądze że mark28 ma racje, ale jeżeli to nie to wtedy można myśleć dalej :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone po trzy razy.Zero wyciekow gdziekolwiek,nagrzewniaca ok ,weze ok,te kolanko wyjolem i wsadzilem nowy Oring tak na wszelki wypadek ,chlodnica ok,termostat ok, zbiorniczek wyrownawczy ok,wlalem do wody plyn do uszczelniania chlodnic i bylo troszke lepiej ale i tak 2 litry w ciagu dwoch dni uzytkowania.

Co to jeszcze moze byc bo kolega ze sklepu z czesciami moze mi zamowic na jutro uszczelke.

Niema to jak spedzic sobotni dzien na dłubaniu w aucie :)

Dobrze że żona mnie tak kocha hehehe

W każdym razie POMOCY.

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie_________________ LIPA

Uszczelka wymieniona,glowica prosta,wszystko zmontowane tak jak ma byc a woda dalej ucieka.

Czy jest mozliwosc ze glowica jest zdechnieta a niewidac tego golym okiem albo jak mozna sprawdzic

Poddaje sie powoli...........

POMOCY

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowica byla na warsztacie gdzie byla sprawdzana i oprucz wyczyszczenia niepotrzeba bylo planowac jej bo niebyla powykrecana ani nic.

Byl to zaklad gdzie tylko zajmuja sie glowicami.

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byla sprawdzana wzrokowo i na specjalnym stole czy jest plaska itd ale moze jak mi powiedzial pewien stary mechanik ze moze scianka jakas w glowicy po prostu pekla i sie woda sączy do wydechu. Glowa mnie boli az od tego. A mowili mi ze 316,318 maja kiepskie silniki :((

Poszukam glowicy na jakims szrocie jak wyrwe ja tanio to sprubuje a jak nie to auto na sprzedaz bedzie----- decyzja kuzynki.

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwie sie że nie sprawdzili szczelności głowicy jak już ją robili to była by najprostsza sprawa a teraz znowu pozostaje gdybanie i domysły :mad2: Może przejedź się autkiem do warsztatu gdzie specjalizują się w BMW bo wzrokowo na stole można kluski oglądać :wink: ,a zamiast gdybać nie widząc autka z czego nic nie wynika, ktoś znajdzie rozsądne rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec miał ten problem a mianowicie po osiągnięciu pewnej temp jak się przekroczyło 3500obr nagle było słychać jak caluśki płyn zostaje dosłownie wessany i wykichany wydechem mega Kambodża za autem chwilka i płynu ni ma hehe jak się okazało w głowicy było mikro pęknięcie.

Gdy wzrastała temp materiał sie rozszerzał a wzrost ciśnienia robił swoje i wdoa plum...

proponowałbym dobrze ja sprawdzić...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin222

Wlasnie chyba to jest u kuzynki w aucie.Tyle ze tra to troszke dluzej.I musi to byc gdzies w srodku i tego po prostu niewidac. Sam ogladalem cala glowice dokladnie i nic niebylo- na warsztacie tez byla sprawdzana. I tak samo jest ze dopiero jak sie rozgrzeje to plyn ucieka.

Kto ma do sprzedania glowice w Angli do 316/318??

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ dwapro

Taka ilosc to normalka raczej.Dziwna sprawa ale chyba wiekszosc bmw bierze troszke wody.Na wszelki wypadek popatrz czy niema sladow gdzies po uciekajacym plynie,ale taka ilosc to raczej ciezko bedzie zlokalizowac.Moze korek troszke puszcza ??

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.